EL: Schalke 04 - Ajax

Bespreek de wedstrijden van Ajax

Moderator: Site Admins

mark AFCA

Re: EL: Schalke 04 - Ajax

Post by mark AFCA » 20 Apr 2017 23:43

Wat een slechte grap zeg om op zo'n manier door te gaan. :mrgreen: Normaal hebben we dit soort geluk altijd tegen ons en nu valt het een keer onze kant op.

#VIERGEVER :tifoajax: :ajaxsjaal: :tifoajax: :ajaxbord:

MvBno1
Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....

Post by MvBno1 » 20 Apr 2017 23:55

Hahaha ja maar dit is zoooooo lekker :343:
Elk nadeel heb s'n voordeel, maar da's logisch............

Vienna

Post by Vienna » 20 Apr 2017 23:57

Rood Veltman ging weer nergens over, net zo triest als die rode kaart voor Vidal.Typisch zo'n momentje waarop de scheids Gazprom 04 een zetje in de goede richting wil geven.
'Dominant spelen, de mensen vermaken en winnen, ik geloof echt dat het samen kan gaan.' - Peter Bosz

JustFerro
Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Seizoenskaart: Nee

Post by JustFerro » 21 Apr 2017 00:00

Wat is er geknokt zeg, maar wat maak je het jezelf moeilijk met 3 hele domme tegengoals. Gelukkig hadden we held Viergever. Dik en dik man of the match geworden met z'n strijdlust en beslissende goal. Op naar de halve finale...

343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff

Post by 343 » 21 Apr 2017 00:18

Verslag van Bas Belder...zo was het.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/04 ... arena-3-2/
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)

Umfoufou
Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee

Post by Umfoufou » 21 Apr 2017 00:20

Zo ben nu pas een beetje rustig!
Verschil werd gemaakt door vd Beek! Stookte het vuur flink op en met gif! Vreselijke wedstrijd met een heerlijk einde!

GJ1402
Columnist
Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he

Post by GJ1402 » 21 Apr 2017 00:36

Man o man.. Sinds 15 mei 2011 niet meer zo blij geweest met Ajax. Wat een wedstrijd! Ajax had geen grip, leek die terug te krijgen en stond opeens dom en onnodig met 0-2 achter. Twee onnodige tegengoals door persoonlijke fouten. En dan de hele wedstrijd niks creëren.. echt heel slecht. Gelukkig was Schalke gewoon nog steeds matig anders gingen ze binnen 90 minuten al de slachtbank in. In de verlenging had ik hoop, want hun centrale duo achterin was niet best en konden het 120 minuten niet aan. Er moesten dus kansen komen, en die werden gelukkig benut. Het balletje rolde na jaren eens weer de goede AJAX kant op. Helaas was er eerst wel een 0-3, wederom een persoonlijke fout. Veltman speelde een slechte wedstrijd. Hoop dat Bosz nu eindelijk vertrouwen aan Tete gaat geven, want daar zit veel potentie in. Viergever mag contractverlenging krijgen.. Wat gaat die als de brandweer! Ideale linksback, klassen beter dan Sinkgraven! Jammer dat hij de eerst volgende pot moet missen. Heerlijke avond. Geschiedenis. En ik heb goede hoop op meer. Dit elftal is tot veel in staat! Wat een karakter.

Om op de zaken van vanmiddag vooruit te lopen.. Ik hoop MANU, denk dat we daar de beste kansen hebben.
"Bij Ajax zijn we? -Heel goed?- Nooit tevreden!" -- Jeugdtrainer Robin Pronk seizoen 99/00

Stormrage
Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 21 Apr 2017 00:45

Allejezus, ik zit nog te stuiteren en morgen moet ik gewoon weer werken.

Wat een krankzinnige ontknoping na een krankzinnig slechte wedstrijd, van beide kanten. Dat je 3-0 achter komt was totaal onnodig, want Schalke speelde ook als een krant. En dan die laatste tien minuten... Ik ben sinds 15 mei niet meer zo zenuwachtig geweest en heb denk ik nog nooit zo hard staan juichen na de 3-2. Waanzinnig.

Halve finale!!! Nu moet je 'm gewoon pakken ook, alles eronder is k#t.

:tifoajax: :tifoajax: :tifoajax:
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 21 Apr 2017 08:58

Mijn god, wat een avond. Besef het nog steeds niet echt. Had de hoop al lang opgegeven. Laatste hoop was bij 2-0 op penalties, maar toen zij die derde maakten...

Schalke speelde dat ook slecht uit trouwens. 11 tegen 10 en dan gaan ze lange ballen spelen in plaats van gewoon een grote rondo ervan maken.

Maar we zitten gewoon in de halve finale. De halve finale! Dat klinkt wel hoor... Kwartfinale is nog een beetje zo'n flutronde, maar de halve... :tifoajax:
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

343
Beheerder

Post by 343 » 21 Apr 2017 09:56

Baal ook nog wel een beetje van de slechte wedstrijd.
Wat een verval in vergelijking met de eerste wedstrijd. Uit is het altijd moeilijker, maar zo'n wedstrijd mag simpelweg niet.

Sanchez, Veltman, Schone en Ziyech in mindere mate moeten er dan juist staan ipv zo'n wanprestatie op de mat leggen.
Dan ook eens met die ondergrens en de kritiek op Ziyech:
http://nos.nl/artikel/2169350-ochtendkr ... naief.html

Haalt AJAX het niveau van de eerste wedstrijd dan is de finale echt geen onmogelijkheid. Of ze nu tegen Lyon, Manchester of Celta moeten aantreden.

geenidee4
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Post by geenidee4 » 21 Apr 2017 09:59

343 wrote:
21 Apr 2017 00:18
Verslag van Bas Belder...zo was het.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/04 ... arena-3-2/
Wat een prachtig verslag en precies zoals ik me ook voelde bij deze wedstrijd! Sjongejonge ik kan het nog steeds niet geloven, wat is er gisteren allemaal in hemelsnaam gebeurd? Wat een gestoorde wedstrijd! En wat geweldig dat we door zijn! :ajaxsjaal:
'Heb jij ooit een zak geld een doelpunt zien maken?'

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 21 Apr 2017 12:50

343 wrote:
21 Apr 2017 09:56
Baal ook nog wel een beetje van de slechte wedstrijd.
Wat een verval in vergelijking met de eerste wedstrijd. Uit is het altijd moeilijker, maar zo'n wedstrijd mag simpelweg niet.

Sanchez, Veltman, Schone en Ziyech in mindere mate moeten er dan juist staan ipv zo'n wanprestatie op de mat leggen.
Dan ook eens met die ondergrens en de kritiek op Ziyech:
http://nos.nl/artikel/2169350-ochtendkr ... naief.html

Haalt AJAX het niveau van de eerste wedstrijd dan is de finale echt geen onmogelijkheid. Of ze nu tegen Lyon, Manchester of Celta moeten aantreden.
Ik reken Ziyech ook ten dele twee goals aan. Bij die eerste goal gaat hij op de man met de bal af terwijl De Ligt er nog stond, Ziyech liet daardoor zijn man lopen (en scoren). Bij de derde goal stopt hij gewoon met lopen waardoor zijn man de assist geeft.
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

343
Beheerder

Post by 343 » 21 Apr 2017 13:29

Ja, zal hij hopelijk in de halve finale wel doen.

Nog wat feelgood filmpjes en fragmenten.

http://nos.nl/video/2169384-radiocommen ... -ajax.html

Stormrage
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 21 Apr 2017 20:15

Daar kan je toch gewoon geen genoeg van krijgen? :mrgreen: :mrgreen: :ajaxhyper:
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 23 Apr 2017 15:01

Bedacht me net hoe bizar het is dat Ajax fysiek de sterkste bleek tegen een club uit de Bundesliga. Ajax met al die jonge spelers, met 10 man in een uitwedstrijd waar het van geen kant loopt. Ziyech (!) liep in de verlenging gewoon nog af te jagen.
Je Suis Jonk.

Post Reply