PSV - Ajax

Bespreek de wedstrijden van Ajax

Moderator: Site Admins

343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff

PSV - Ajax

Post by 343 » 21 Apr 2017 11:24

Zo 23 april 2017 16:45 competitie: PSV – Ajax

Zeer belangrijk weekend. Na de enorm slopende verlenging tegen Schalke denk ik een te zware opgave. Maar er is hoop.
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)

Morfe0
Droomaankoop: Adam Maher

Re: PSV - Ajax

Post by Morfe0 » 21 Apr 2017 11:47

Gaan we helaas niet winnen na gisteren verwacht ik, dat was een uitputtingsslag.
Maar denk eerlijk gezegt dat Feyenoord ook geen punten meer verliest, dat verwacht ik.
Stel Feyenoord wint van Vitesse, dan worden ze gewoon kampioen... en die kans acht ik zeer groot.

Fernando Redondo
Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Maxwell

Post by Fernando Redondo » 21 Apr 2017 16:25

343 wrote:
21 Apr 2017 11:24

Zeer belangrijk weekend. Na de enorm slopende verlenging tegen Schalke denk ik een te zware opgave. Maar er is hoop.
Het is te hopen, dat ze zichzelf nog èèn keer kunnen opladen want daarna hebben ze rust tot 3 mei.

Met Dolberg, Neres en vd Beek kun je al 3 spelers inzetten zonder dat je zwakker wordt, die topfit zijn.
Veltman zou ik eens op de bank zetten en dan heb je verse kracht nummer 4.

Zo'n reeks geeft positieve energie maar je gaat een keer verliezen.

PSV zal alles gooien op deze wedstrijd om het seizoen nog iets van glans te geven. Ze weten wat het is want AJax heeft daar onlangs met 0-1 gewonnen nadat PSV terugkwam van een zware CL wedstrijd tegen Atletico.

GJ1402
Columnist
Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he

Post by GJ1402 » 21 Apr 2017 17:18

Gelijkspel is ben ik bang het hoogst haalbare
"Bij Ajax zijn we? -Heel goed?- Nooit tevreden!" -- Jeugdtrainer Robin Pronk seizoen 99/00

Tomza2
Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic

Post by Tomza2 » 21 Apr 2017 19:13

Fernando Redondo wrote:
21 Apr 2017 16:25
343 wrote:
21 Apr 2017 11:24

Het is te hopen, dat ze zichzelf nog èèn keer kunnen opladen want daarna hebben ze rust tot 3 mei.

Met Dolberg, Neres en vd Beek kun je al 3 spelers inzetten zonder dat je zwakker wordt, die topfit zijn.
Veltman zou ik eens op de bank zetten en dan heb je verse kracht nummer 4.

Zo'n reeks geeft positieve energie maar je gaat een keer verliezen.

PSV zal alles gooien op deze wedstrijd om het seizoen nog iets van glans te geven. Ze weten wat het is want AJax heeft daar onlangs met 0-1 gewonnen nadat PSV terugkwam van een zware CL wedstrijd tegen Atletico.
Ik vond Ajax die wedstrijd alleen niet beter. Zeker de eerste helft was PSV de bovenliggende partij. We hadden enorm geluk dat we zo snel scoorde. Voor de rest ben ik erg benieuwd. We hebben inderdaad het geluk dat onze bank klaar staat en je dan niet veel kwaliteit inlevert.

Nog een maandje gas geven en met wat geluk heb je dan twee prijzen.

JustFerro
Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Seizoenskaart: Nee

Post by JustFerro » 22 Apr 2017 10:28

Inderdaad, Tete, vdBeek, Dolberg en Neres erin en je hebt weer wat verse krachten. Ik vrees alleen een beetje voor de linksback positie. Viergever zat echt stuk en Sinkgraven is nog niet fit. Is Riedewald weer fit? Dan zou ik die in de basis zetten.

Stormrage
Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 22 Apr 2017 17:43

Geen idee wat ik hier van kan verwachten. Natuurlijk is Ajax moe door de uitputtingsslag bij Schalke, maar het geeft ook een enorme boost dat je door bent naar de halve finale.
PSV is sterk thuis, maar spelen nergens meer om. Ook al zouden ze nu van Ajax winnen, Ajax wint echt wel van Go Ahead Eagles en dan is de tweede plaats veilig (3 punten + veel beter doelsaldo).

Ik laat me verrassen morgen. Denk eigenlijk dat Ajax ook nergens meer om speelt, want ik verwacht niet dat Feyenoord nog punten laat liggen.
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 22 Apr 2017 19:24

Stormrage wrote:
22 Apr 2017 17:43
Denk eigenlijk dat Ajax ook nergens meer om speelt, want ik verwacht niet dat Feyenoord nog punten laat liggen.
En Ajax weet wat feyenoord heeft gedaan dus dit kan ook nog van invloed zijn voor aanvang van deze wedstrijd.
Stel Feyenoord laat punten liggen, dan wordt het toch meer moeten winnen....

Tuurlijk zal Ajax vermoeider zijn dat PSV maar Ajax kan ook best 4 a 5 andere mensen inzetten waardoor het niet ineens slechter wordt.
Spelers als Viergever en Younes kunnen nog weleens uitvallen door vermoeidheid. Klaassen kan blijven gaan.

Met Neres, Dolberg, Tete, vd Beek en Nouri heb je genoeg "fitte" spelers.

PSV is dit seizoen maar een slap aftreksel. Zit weinig in.

343
Beheerder

Post by 343 » 22 Apr 2017 19:25

Hoop dat AJAX een sterke wedstrijd speelt, want dat was tegen Schalke niet het geval. Ik zal vooral op Sanchez, Schone en Ziyech letten.

Alleen Sinkgraven er niet bij.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/04 ... -psv-ajax/

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 22 Apr 2017 19:36

Fernando Redondo wrote:
22 Apr 2017 19:24
Stormrage wrote:
22 Apr 2017 17:43
Denk eigenlijk dat Ajax ook nergens meer om speelt, want ik verwacht niet dat Feyenoord nog punten laat liggen.
En Ajax weet wat feyenoord heeft gedaan dus dit kan ook nog van invloed zijn voor aanvang van deze wedstrijd.
Stel Feyenoord laat punten liggen, dan wordt het toch meer moeten winnen....

Tuurlijk zal Ajax vermoeider zijn dat PSV maar Ajax kan ook best 4 a 5 andere mensen inzetten waardoor het niet ineens slechter wordt.
Spelers als Viergever en Younes kunnen nog weleens uitvallen door vermoeidheid. Klaassen kan blijven gaan.

Met Neres, Dolberg, Tete, vd Beek en Nouri heb je genoeg "fitte" spelers.

PSV is dit seizoen maar een slap aftreksel. Zit weinig in.
Nouri speelde gisteren nog met Jong.
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

JustFerro
Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Seizoenskaart: Nee

Post by JustFerro » 22 Apr 2017 20:12

Onana - Tete - Veltman - Sanchez - Riedewald - Schone - Klaassen - vdBeek - Neres - Dolberg - Younes

Zo zou ik het neerzetten. Viergever zat er echt goed doorheen, de Ligt is nog zo jong die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Op het middenveld denk ik dat Ziyech een wedstrijdje rust goed kan gebruiken en voorin kan je prima blijven rouleren door Dolberg en Neres in te brengen. De jongens die Donderdag ook 120 minuten gespeeld hebben (Klaassen, Younes, Sanchez) zijn fit genoeg. En er staat zeker geen onaardige ploeg zo.

Tomza2
Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic

Post by Tomza2 » 23 Apr 2017 11:22

JustFerro wrote:
22 Apr 2017 20:12
Onana - Tete - Veltman - Sanchez - Riedewald - Schone - Klaassen - vdBeek - Neres - Dolberg - Younes

Zo zou ik het neerzetten. Viergever zat er echt goed doorheen, de Ligt is nog zo jong die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Op het middenveld denk ik dat Ziyech een wedstrijdje rust goed kan gebruiken en voorin kan je prima blijven rouleren door Dolberg en Neres in te brengen. De jongens die Donderdag ook 120 minuten gespeeld hebben (Klaassen, Younes, Sanchez) zijn fit genoeg. En er staat zeker geen onaardige ploeg zo.
Ik zou Ziyech er voor geen goud uithalen, helemaal niet tegen PSV. Zonder hem missen een hele hoop creativiteit op het middenveld. Klaassen, Schone, Van de Beek ziet er in mijn ogen een beetje uit als een Frank de Boer middenveld. Voor de rest kan ik mij wel vinden in jouw opstelling (misschien Veltman centraal).

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 23 Apr 2017 15:31

Die mafkees zet Traoré gewoon weer rechtsbuiten..
Traoré verdient het natuurlijk ook gewoon om te spelen want 3 weken geleden speelde hij een keer een goede pot (als spits) en scoorde hij bijna.
Je Suis Jonk.

343
Beheerder

Post by 343 » 23 Apr 2017 15:31

Geen gebroeders De Jong tegen AJAX. Dolberg in de basis. Kluivert op de bank. De rest gewoon in het veld. Opvallend.

Stormrage
Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 23 Apr 2017 15:34

Waarom speelt Neres niet? Die is hartstikke fit...
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 23 Apr 2017 15:36

De goede reeks is begonnen toen Traore geen rechtsbuiten meer stond....

Beetje vreemde wending.

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 23 Apr 2017 15:39

Ajax weet wel iets meer van de fysieke gesteldheid van de spelers dan wij hè...

Blijkbaar is iedereen fit. Nou, dan zou ik ook niet wisselen. Dit team heeft de spirit en is gewoon het beste wat je op kunt stellen dan (aldus Bosz). Waarom zou je spelers gaan 'sparen'? Waarvoor? Hierna hebben ze rust zat. Het is ook gewoon PSV waar we tegen spelen he, niet Go Ahead.
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

Umfoufou
Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee

Post by Umfoufou » 23 Apr 2017 15:41

Ik begin gewoon te denken dat Traore een clausule in zijn contract heeft dat hij iedere wedstrijd (mits fit) moet spelen.
Want dit slaat echt nergens op. Waarom niet Younes Traore Kluivert of Kluivert Dolberg Neres.
Die 2 combinaties werken toch echt stukken beter dan Younes Dolberg Traore.
Begin echt te denken dat we een coach hebben die graag wilt dat Feyenoord kampioen wordt....

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 23 Apr 2017 15:42

Jnp wrote:
23 Apr 2017 15:39
Ajax weet wel iets meer van de fysieke gesteldheid van de spelers dan wij hè...

Blijkbaar is iedereen fit. Nou, dan zou ik ook niet wisselen. Dit team heeft de spirit en is gewoon het beste wat je op kunt stellen dan (aldus Bosz). Waarom zou je spelers gaan 'sparen'? Waarvoor? Hierna hebben ze rust zat. Het is ook gewoon PSV waar we tegen spelen he, niet Go Ahead.
Het gaat niet om sparen maar om posities. Traore is een spits. Geen buitenspeler. Met Kluivert en Neres kunnen je genoeg variëren.

Deze basis met Sinkgraven, Tete, vd Beek, Neres en Kluivert is de laatste tijd succesvol geweest met goed voetbal. Met Traore op recht ga je de diepgang missen daar.

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 23 Apr 2017 15:51

Toby en Sjaak hadden het over fitheid. Daar doelde ik op.

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 23 Apr 2017 16:03

Psv speelt in deze formatie gewoon 4-4-2. Afwachtend dus.

Traore zou toch kans moeten kunnen maken tegen Brenet.

De eerste 20 minuten geen schade oplopen en Psv laten uitrazen dan toeslaan.

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 23 Apr 2017 16:11

Ik verheug me al op de dubbele wissel:

Kluivert --> Younes
Neres --> Traoré

En dan helemaal dol tikken. Tegen Feyenoord ging het zo goed met deze twee maar Bosz heeft óók lievelingetjes. Kluivert is echt een stuk beter op links (dan Younes) en Neres voegt meer toe in het elftal dan Traoré.
Veltman wel; Tete niet. Blijft om te janken.
Je Suis Jonk.

343
Beheerder

Post by 343 » 23 Apr 2017 16:38

Naar de chat voor #psvaja. Hopelijk speelt #AJAX goed en hebben ze meer controle dan tegen Schalke.
Hier chatten: http://ajaxtotaal.nl/forum/live/

Topic na de wedstrijd weer open.

343
Beheerder

Post by 343 » 23 Apr 2017 18:36

Voorbij.

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 23 Apr 2017 18:44

Jup, het is klaar.

Heel jammer, maar zat erin na zo'n maand.

Feyenoord, AZ, NEC, Schalke, Heerenveen, Schalke, PSV in 21 dagen. Dan is het niet gek dat het een keer mis gaat aan het eind. Het ging nog opvallend lang goed moet ik zeggen.

Doodzonde, want PSV stelde niks voor vandaag en was echt wel te pakken. Het was overigens ook geen vrije trap vond ik, maar goed.

Rotterdam gefeliciteerd, al met al gewoon wel de terechte kampioen. Zo eerlijk kunnen we zijn.

Post Reply