Joël Veltman

De uitverkorenen die het moeten doen dit seizoen

Moderator: Site Admins

AFCA Niels

Re: Joël Veltman

Post by AFCA Niels » 13 Feb 2017 23:00

Ohja op die fiets... :roll:
"Toeval is logisch."

Stormrage
Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 13 Feb 2017 23:21

Wat als niet Veltman, maar Kuyt dit gedaan had bij Ajax-Feyenoord en uit zijn voorzet kwam een doelpunt waardoor Feyenoord met 0-1 wint? Dan was de wereld hier echt te klein geweest hoor.

Alles doen om te winnen mag, maar sportiviteit vind ik nog veel belangrijker. Dit sloeg nergens op en als ik Bosz was, had ik hem denk ik direct gewisseld. Verder geen consequenties aan verbinden, maar wel laten zien dat dit niet bij Ajax hoort.
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

geenidee4
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Post by geenidee4 » 14 Feb 2017 09:16

Stormrage wrote:Wat als niet Veltman, maar Kuyt dit gedaan had bij Ajax-Feyenoord en uit zijn voorzet kwam een doelpunt waardoor Feyenoord met 0-1 wint? Dan was de wereld hier echt te klein geweest hoor.
Als, als... Als ik in Tokyo was geboren was ik een Japanner. :roll: :P

Geen sportieve actie, maar het leek wel in de hitte van de strijd te gebeuren. Veltman zag gewoon zijn kans schoon om een voorzet te geven en was er niet van bewust wat hij nou eigenlijk deed. De scheidsrechter trad hier in mijn ogen heel laconiek op, had Veltman gewoon een gele kaart en een berisping moeten geven voor deze actie, dan was er ook niet al die heisa geweest.

Verder vind ik het hele mediacircus wat hier weer overheen gaat zwaar overtrokken. De karatekick van Nigel de Jong, de elleboogjes van Kramer en het kinderachtige gedrag van Guidetti, dat zijn vuile acties.
'Heb jij ooit een zak geld een doelpunt zien maken?'

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff

Post by 343 » 14 Feb 2017 10:20

Ook de KNVB heeft wat te melden.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/02 ... nsportief/
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 14 Feb 2017 10:41

geenidee4 wrote:
Stormrage wrote:Wat als niet Veltman, maar Kuyt dit gedaan had bij Ajax-Feyenoord en uit zijn voorzet kwam een doelpunt waardoor Feyenoord met 0-1 wint? Dan was de wereld hier echt te klein geweest hoor.
Als, als... Als ik in Tokyo was geboren was ik een Japanner. :roll: :P
Hij heeft gewoon een punt vind ik. Snap jouw vergelijking niet zo goed?
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

Ovenwant
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen

Post by Ovenwant » 14 Feb 2017 12:16

Niks mis met die actie. Ik kan wel zien dat het onsportief is, maar die verdediger is toch ook gewoon dom dat hij stopt?
Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

AFCA Niels

Post by AFCA Niels » 14 Feb 2017 12:37

Nee, de speler kan beter de tackle inzetten op een speler die aangeeft de bal buiten te willen spelen.
"Toeval is logisch."

MvBno1
Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....

Post by MvBno1 » 14 Feb 2017 13:02

Met alleen maar moraalridders ga je de oorlog niet winnen.
Misschien niet de meest sportieve actie maar het is wel lekker bijdehand EN je tegenstander voor l*l zetten. Sinds wanneer hebben Ajacieden er een probleem mee tegenstanders voor joker te zetten ? Hij heeft niet iemand zijn knieschijven eruit getrapt hoor...
Elk nadeel heb s'n voordeel, maar da's logisch............

Tomza2
Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic

Post by Tomza2 » 14 Feb 2017 13:23

MvBno1 wrote:Met alleen maar moraalridders ga je de oorlog niet winnen.
Misschien niet de meest sportieve actie maar het is wel lekker bijdehand EN je tegenstander voor l*l zetten. Sinds wanneer hebben Ajacieden er een probleem mee tegenstanders voor joker te zetten ? Hij heeft niet iemand zijn knieschijven eruit getrapt hoor...
Ik ben het vooral eens met jouw laatste zin. De media geeft echt te veel aandacht aan deze kleine actie en spreekt van een schande en misselijkmakend gedrag. Als je alleen de titels van de artikelen over Veltman leest dan zou je haast denken dat hij iemand kapot heeft getrapt of de scheids heeft geslagen.

Ik keur het niet goed wat Veltman gedaan heeft en de scheids had gewoon geel kunnen geven, maar zo speciaal is dit ook weer niet. Er worden ook nog wekelijks schwalbes gemaakt en ook wordt er vaak genoeg door gevoetbald terwijl er een speler met een blessure op de grond ligt. Het is niet mooi en sportief, maar als het niet mocht dan had de scheids maar moeten fluiten.

Stormrage

Post by Stormrage » 14 Feb 2017 14:18

geenidee4 wrote: Als, als... Als ik in Tokyo was geboren was ik een Japanner. :roll: :P
Het ging mij er meer om dat we het nu allemaal prima vinden omdat het een Ajacied betreft. Zou het andersom gebeuren en Ajax had er nadeel aan ondervonden (Sparta heeft nu de mazzel dat er geen doelpunt uit is gekomen), dan waren jullie allemaal over de rooie. Het feit dat het nu goedgekeurd wordt, vind ik dan ook zwak.

Natuurlijk is het geen doodschop en gebeuren er veel ergere dingen, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon niet goed is.

geenidee4
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Post by geenidee4 » 14 Feb 2017 14:50

Stormrage wrote: Het ging mij er meer om dat we het nu allemaal prima vinden omdat het een Ajacied betreft. Zou het andersom gebeuren en Ajax had er nadeel aan ondervonden (Sparta heeft nu de mazzel dat er geen doelpunt uit is gekomen), dan waren jullie allemaal over de rooie. Het feit dat het nu goedgekeurd wordt, vind ik dan ook zwak.

Natuurlijk is het geen doodschop en gebeuren er veel ergere dingen, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon niet goed is.
Kijk nou eens even naar de actie zelf. Het is fout en een kaart waard. Misschien zelfs een wedstrijd schorsing. Maar buitenlandse kranten die het er nu over hebben dat 'sportiviteit officieel dood is in de Eredivisie' of dat dit een 'smerige, weerzinwekkende actie is', dan denk ik: kom op zeg... overdrijven is ook een vak...
Je laatste opmerking onderstreept precies mijn punt. Het is niet goed, het is onsportief en een kleine straf waard, maar wat de media ermee doen is zwaar overdreven.
Hij heeft gewoon een punt vind ik. Snap jouw vergelijking niet zo goed?
Dat je wel altijd de 'als'-opmerking kunt maken en dat dat afleidt van wat er daadwerkelijk gebeurd is. Zal ik dan ook even? Als dit op een amateurveld in pak hem beet Schotland was gebeurd, had men er om gelachen en ging het leven verder. Nu is het een speler van de grootste club van Nederland en is heel de voetbalwereld in last.
'Heb jij ooit een zak geld een doelpunt zien maken?'

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

Stormrage

Post by Stormrage » 14 Feb 2017 16:58

Dat ben ik met je eens en mijn reactie was ook niet specifiek op jou (of iemand anders hier) bedoeld, maar meer in z'n algemeenheid. Zie op Facebook ook heel veel mensen die de actie heel goed vonden, dat zoiets moet kunnen en blablabla.

Overigens vind ik het geen geel waard en al helemaal geen schorsing, want het staat niet in de regels dat het niet mag. Echter heb je ook nog de ongeschreven wetten van het voetbal en daar valt dit wel onder.

343
Beheerder

Post by 343 » 16 Mar 2017 23:30

Veltman loopt forse kneuzing op in linkerbil. Hoe lang hij aan de kant moet blijven is onbekend.

Fernando Redondo
Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Maxwell

Post by Fernando Redondo » 17 Mar 2017 09:48

343 wrote:Veltman loopt forse kneuzing op in linkerbil. Hoe lang hij aan de kant moet blijven is onbekend.
Sneu voor Veltman maar Tete heeft wederom laten zien, beter te zijn.
Het argument van Bosz dat Veltman voetballend (naar voren) beter is, is ook al achterhaald. Daarnaast is Tete gewoon verdedigend veel vaster. Hem laten staan voorlopig (al zie ik dit niet gebeuren).

Naast Sanchez is Tete gewoon de beste verdediger van Ajax. Doodzonde als die uiteindelijk vertrekt.

343
Beheerder

Post by 343 » 17 Mar 2017 16:30

Doet weer mee.
https://twitter.com/DanielDwars/status/ ... wsrc%5Etfw

Leonel
Erelid
Droomaankoop: Lionel Messi

Post by Leonel » 28 Mar 2017 13:45

Ajax wilt een contractverlenging. Ik had liever dat ze wat meer moeite deden voor Tete aangezien hij onlangs nog iets te kennen gaf. Maar het lijkt me wel handig als we Veltman kunnen behouden. Beide weggaan zou niet prettig zijn.

343
Beheerder

Post by 343 » 04 Apr 2017 10:02

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 04 Apr 2017 17:49

343 wrote:
04 Apr 2017 10:02
Willen tot 2020 doorgaan.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/04 ... -tot-2020/
Ben altijd wel fan van Veltman geweest maar ik vind hem vooral het laatste jaar als back hem weinig vooruitgang boeken. Tete is een veel betere back.
Hij kan dan wel verlangen maar hij is al 25 en zal ook graag een keer naar het buitenland willen. Ik denk ook, dat hij liever centraal speelt dus dat kan meewegen als er een club komt. Voor Ajax is het goed als hij betekend (finacieel) maar kennelijk heeft Ajax haar voorkeur uitgesproken in Veltman en mag Tete uitzien naar een andere club.

343
Beheerder

Post by 343 » 04 Apr 2017 19:27

Misschien kijken ze bij AJAX ook wel wie er 'multi-functioneler is': Veltman kan ook centraal. Bij Tete is dat toch minder het geval.

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 05 Apr 2017 00:13

Maar Bosz heeft hem dit jaar volgens mij nog nooit opgesteld als rechter centrale verdediger.

Ik neem aan dat ze De Ligt zien als toekomstige RCV. Als Sanchez deze lijn voortzet is, voetbalt hij na volgend seizoen niet meer bij AJAX.

Fernando Redondo

Post by Fernando Redondo » 21 Apr 2017 00:50

Nu is de maat echt vol mbt Veltman.
Hij kan 1 redelijke wedstrijd per maand spelen en de rest is gewoon onder de maat.

Ook blijft hij maar domme gele kaarten pakken wat hem nu weer op breekt en natuurlijk heel AJAX. Al 3 rode kaarten Europees zegt genoeg.

Het ergste vind ik nog dat Tete telkens het ongelijk van Bosz bewijst. Tete is voetballend naar voren zeker niet minder dan wat veltman laat zien. Verdedigend is Tete vele malen sterker en dat zou eigenlijk al de doorslag moeten geven.

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 21 Apr 2017 01:05

Precies. Weer twee typische Veltman kaarten. Totaal onnodig. Die eerste pakte hij op de positie van linkshalf. En de tweede was gewoon wéér een oliedomme Veltman kaart. De scheids had 'm niet hoeven geven; maar Veltman geeft hem de kans. Aanvallend voegt hij zelden iets toe. Een goede voorzet is zeldzaam. Prima back up voor zowel Tete als Sánchez, maar niet meer dan dat.
Je Suis Jonk.

Umfoufou
Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee

Post by Umfoufou » 21 Apr 2017 11:24

Ben al jaren klaar met Veltman. Gaat nergens over. Het oneindige vertrouwen in hem terwijl je de beste back in je selectie hebt. Behalve dat is deze jongen gewoon de zwakste schakel!

Post Reply