De Directie

Schreuder, Heitinga, Steijn, Van 't Schip faalden. Farioli na 1 seizoen weg en weer vervangen door Heitinga. Hoe zal het deze keer gaan? Hoe zullen Kroes, Beuker en De Lang functioneren?

Moderator: Site Admins

Robert97

Re: De Directie

Bericht door Robert97 »

renemar schreef: 20 mar 2023 10:45
Michiel632 schreef: 20 mar 2023 08:20
Robert97 schreef: 19 mar 2023 23:32 Verliezen thuis van Feyenoord en Psv in één seizoen.... SCHANDE!

Het is het gevolg van wanstaltig leiderschap van de directie en RvC.

We hebben afgelopen zomer gigantisch veel geld binnen gehaald. Maar ook net zo makkelijk weggegooid....

Veel geld maakt lui blijkbaar.

Als directie moet je spelers halen die wat toevoegen en die voldoen aan bepaalde basiseisen. Daarnaast moeten spelers elkaar versterken en complimenteren, zodat hun zwakke punten zo min mogelijk aan bod komen. Neem Bassey, die voldoet eigenlijk al niet aan de basiseisen, want hij kan niet voetballen. Als je hem dan toch neemt moet je dus spelers voor en naast hem hebben die kunnen opbouwen. Maar die hebben we allemaal de deur uit laten lopen afgelopen jaar.

Kortom totaal bezopen, ondoordachte aankoop waar de zaakwaarnemer van Schreuder leuk aan verdiend heeft waarschijnlijk.

Dat Pasveer nu zegt dat Blind nog bij Ajax had gezeten als Schreuder in de winter al weggestuurd zou zijn is ook klip en klaar.

Ik snap wel dat die Leen Meijaard weg is. Die heeft dus er een totale teringzooi van gemaakt afgelopen jaar en alle sleutels van de cub aan vd Sar gegeven en H2 mochten als 2 stagiairs zonder enige officiële bevoegdheden een beetje mooi weer spelen.

H2 kreeg geen voet aan de grond en huurde de zaakwaarnemer van Schreuder in en vd Sar zette bij elke miskoop een krabbeltje.

Vd Sar gaat niet zo snel weggestuurd worden denk ik. Want Pier Eringa was redelijk positief over hem afgelopen vrijdag.

En dat is allemaal prima. Zolang vd Sar maar van alle technische zaken afgehaald wordt en zich alleen met financiële en commerciële dingen bezig houdt.

Verder moet Hamstra weg. Die voegt helemaal niets toe. Huntelaar moer in de leer bij Ward en zo in die rol groeien. Want ik denk niet dat Ward heel lang bij Ajax zal zitten.

Hopelijk komt er dan snel een vervanger van Danny Blind en word zsm na het seizoen bekend war de nieuwe technische staf wordt.

Het is echt crisis in Amsterdam. Niet omdat je een keer het kampioenschap mis loopt, maar omdat er op het veld en daarbuiten geen moer van klopt. Dat neem ik Heitinga trouwens niet kwalijk. Die heeft echt een elftal wat totaal niet in balans is en je telkens moet plakken en knippen om de punten binnen te halen.
Goede post!
Ajax is heel ziek, en eigenlijk weer terug bij af.
Enige verschil is dat we nu wat geld op de bank hebben staan.
Al is daar ook al weer een deel van verkwanseld.
Ik neem Heitinga niets kwalijk.
Ik neem Heitinga het wel kwalijk dat hij een ervaren, goed voetballende CV/CVM (Grillitsch blijft passeren. Juist de opbouw heeft impulsen nodig. De backs zijn an de bal matig, Bassey dramatisch en Alvarez die het dan samen met de onervaren Taylor moet verzorgen ook.
Dat is het probleem.
Ik zou voorlopig Timber als RB laten spelen en Grillitsch centraal. Dan heb je in ieder geval met Taylor 3 spelers die aan de bal beter dan matig zijn.
Heitinga moet wat mij betreft een stap terug doen in de zomer. Wil hij dat niet moet hij maar naar een andere BVO gaan waar hij eerste man is. Laat hem daar maar leren.
Grillitsch is een goede speler denk ik. Maar dat is nu net het probleem. Ik denk het, want op 2 a 3 potjes kan ik hem niet beoordelen. Die jongen had maanden niet in groepsverband getraind van de zomer. Hij loopt al het hele seizoen fysiek achter de feiten aan mede door ook nog 2 blessures.

Het is ook vervelend dat Kaplan het hele seizoen al geblesseerd is. Misschien was hij wel het ontbrekende puzzelstukje achterin.

Op het middenveld zit het niet goed in elkaar, dat ben ik met je eens. Ik ben altijd voor een 6 met 2 halven. Maar dan moet de 6 wel goed zijn aan de bal, anders zakt al snel 1 middenvelder uit en speel je met 2 zessen.

Alvarez heeft het boven verwachting goed gedaan bij Ajax en die moet je van de zomer een mooie transfer laten maken voor 35 a 40 miljoen. En dan moet de portemonnee flink getrokken worden voor een 6 die past bij het spel wat Ajax hoort te spelen.

Ook moet er een nieuwe rechtsback komen vind ik. Een back die de kwaliteiten heeft die Mazraoui had. Door als extra middenvelder te spelen. Misschien dat we een middenvelder van jong om kunnen turnen tot zo'n type back en anders moet daar flink in geïnvesteerd worden.

Op linksback hoop ik dat Hato meer kansen gaat krijgen en in de voorbereiding Salah Edinne.

Wat Wijndal en Brobbey dit seizoen laten zien is schandalig en ook Bergwijn heeft het grootste gedeelte van het seizoen niet thuis gegeven. Dat zijn jongens die het wel kunnen hebben ze laten zien, maaar het komt er niet uit. In die 3 ben ik diep teleurgesteld dit seizoen. De andere aankopen doen hun stinkende best, maar hebben (nog) niet het Ajax niveau.
343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Contacteer:

Bericht door 343 »

’Trainingskamp’ voor Ajax-top
https://www.telegraaf.nl/t/1732420473/
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)
renemar

Bericht door renemar »

Horloges gelijkzetten? Het is 5 voor 12 en tijd voor actie.
DeRuit
Erelid
Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

Bericht door DeRuit »

renemar schreef: 12 jul 2023 11:07 Horloges gelijkzetten? Het is 5 voor 12 en tijd voor actie.
Toch juist goed dat ze een teamevent hebben voor Jong Ajax, Jeugd, Vrouwenelftal en de directie en eerste elftal ipv dat ze allemaal op hun eilandje blijven zitten. Kijk even hoeveel nieuwe mensen er zijn, dan is zo'n event niet overbodig lijkt me.
renemar

Bericht door renemar »

DeRuit schreef: 12 jul 2023 11:54
renemar schreef: 12 jul 2023 11:07 Horloges gelijkzetten? Het is 5 voor 12 en tijd voor actie.
Toch juist goed dat ze een teamevent hebben voor Jong Ajax, Jeugd, Vrouwenelftal en de directie en eerste elftal ipv dat ze allemaal op hun eilandje blijven zitten. Kijk even hoeveel nieuwe mensen er zijn, dan is zo'n event niet overbodig lijkt me.
Zeg ik ergens dat het niet goed is?
Sluit niet uit dat over 1 maand de competitie gaat beginnen en de selectie op z'n zachts gezegd in disbalans en niet op orde is.
Ben bang dat het weer een puinhoop wordt. De beloftevolle woorden van Mislintat bij zijn aanstelling blijken (tot nu toe) niks waard.
DeRuit
Erelid

Bericht door DeRuit »

renemar schreef: 12 jul 2023 12:20
Sluit niet uit dat over 1 maand de competitie gaat beginnen en de selectie op z'n zachts gezegd in disbalans en niet op orde is.
Ben bang dat het weer een puinhoop wordt. De beloftevolle woorden van Mislintat bij zijn aanstelling blijken (tot nu toe) niks waard.
Tja, overal wordt gezegd dat er eerst verkocht moet worden en er is nog niemand weg die ook echt wat oplevert. Mislintat zal echt wel bezig zijn met voorbereiden voor vervangers of andere aanwinsten. Om dan hier alleen te zeggen dat het tijd voor actie is, vind ik dan een beetje kortzichtig.
renemar

Bericht door renemar »

DeRuit schreef: 12 jul 2023 12:31

Tja, overal wordt gezegd dat er eerst verkocht moet worden en er is nog niemand weg die ook echt wat oplevert. Mislintat zal echt wel bezig zijn met voorbereiden voor vervangers of andere aanwinsten. Om dan hier alleen te zeggen dat het tijd voor actie is, vind ik dan een beetje kortzichtig.
"Overal wordt gezegd". Wie zegt dat dan? Verwey en Inan? Die weten ook niks. En als ze dat zeggen, is dat dan ook zo?
Ik heb nog niemand van AJAX dat horen zeggen. Integendeel, diverse mensen van AJAX (ook Lenderink) hebben gezegd dat een jaar geen CL voetbal jammer is maar verder geen enkele invloed heeft op het beleid.
Jij mag vinden wat je wil maar het was toch Mislintat zelf die zei dat hij voor het begin van de trainingen een spits en RCV wilde hebben. Toen was er nog helemaal niemand vertrokken. En hij was zeer content met het transferbudget dat hem is toegezegd. Ook zonder verkopen.
Het is gewoon een feit dat Mislintat tot nu toe faalt als je zijn eigen woorden als criterium neemt. Dan had hij dat niet zo stellig moeten zeggen en een slag om de arm moeten houden. Nu kun je maar 1 conclusie trekken, Mislintat heeft een grote mond gehad en maakt zijn voorspelde handelingen niet waar.
DeRuit
Erelid

Bericht door DeRuit »

renemar schreef: 12 jul 2023 15:16

"Overal wordt gezegd". Wie zegt dat dan? Verwey en Inan? Die weten ook niks. En als ze dat zeggen, is dat dan ook zo?
Ik heb nog niemand van AJAX dat horen zeggen. Integendeel, diverse mensen van AJAX (ook Lenderink) hebben gezegd dat een jaar geen CL voetbal jammer is maar verder geen enkele invloed heeft op het beleid.
Jij mag vinden wat je wil maar het was toch Mislintat zelf die zei dat hij voor het begin van de trainingen een spits en RCV wilde hebben. Toen was er nog helemaal niemand vertrokken. En hij was zeer content met het transferbudget dat hem is toegezegd. Ook zonder verkopen.
Het is gewoon een feit dat Mislintat tot nu toe faalt als je zijn eigen woorden als criterium neemt. Dan had hij dat niet zo stellig moeten zeggen en een slag om de arm moeten houden. Nu kun je maar 1 conclusie trekken, Mislintat heeft een grote mond gehad en maakt zijn voorspelde handelingen niet waar.
Ja Ajax zal gaan zeggen dat ze eerst moeten verkopen, dat zal ze goed doen in de onderhandelingen met kopende clubs. Die zeggen dan, wij geven max 30 miljoen voor Timber ipv de 40-45 die je nu krijgt.

Tahirovic is gekocht, in principe voor de basis. Van den Boomen lijkt me ook basiswaardig. Niemand uit de basis is al weg. Dan is daar is het bestaande budget naar toegegaan blijkbaar. Roma moest verkopen voor de FFP regels, dus misschien dat ze daarom eerst een middenvelder erbij hebben gekocht ipv een RCV of spits. Timber is officieel nog niet weg en je hebt met Bassey, Kaplan, Hato en in principe ook Rensch nog CV's aan boord.
Uit de selectie is ook veel meer te halen dan vorig jaar wat mij betreft en onze concurrenten hebben ook pas 2 en 3 aankopen gedaan. Pepi en Lang zijn bekendere namen, maar wie zegt dat ze beter zijn. Dat is ook maar afwachten of zij het bij PSV goed gaan doen, zeker Pepi. Bij Feyenoord met hun Eredivisie aankopen net zo.

In welk jaar hadden we op 12 juli de selectie al klaar dan? Dat is toch helemaal niet realistisch. Je kan als club wel van alles willen, wij willen ook Europees meedoen, maar dan moet wel alles goed vallen. Bij transfers is het net zo.
Fier Koen

Bericht door Fier Koen »

renemar schreef: 12 jul 2023 12:20 (...) Ben bang dat het weer een puinhoop wordt. (....)
Ga daar maar van uit.
Of beter, dat het een puinhoop blijft. :(

En vergeet niet, iedereen die er nog bij komt moet zich eerst het Ajaxspelletje eigen maken!
Hoeveel tijd kost dat wel niet?

Hoe lang speelt Klaassen al bij Ajax?
Hij beheerst het nog steeds niet ...
renemar

Bericht door renemar »

DeRuit schreef: 12 jul 2023 15:43
renemar schreef: 12 jul 2023 15:16

Ja Ajax zal gaan zeggen dat ze eerst moeten verkopen, dat zal ze goed doen in de onderhandelingen met kopende clubs. Die zeggen dan, wij geven max 30 miljoen voor Timber ipv de 40-45 die je nu krijgt.

Tahirovic is gekocht, in principe voor de basis. Van den Boomen lijkt me ook basiswaardig. Niemand uit de basis is al weg. Dan is daar is het bestaande budget naar toegegaan blijkbaar. Roma moest verkopen voor de FFP regels, dus misschien dat ze daarom eerst een middenvelder erbij hebben gekocht ipv een RCV of spits. Timber is officieel nog niet weg en je hebt met Bassey, Kaplan, Hato en in principe ook Rensch nog CV's aan boord.
Uit de selectie is ook veel meer te halen dan vorig jaar wat mij betreft en onze concurrenten hebben ook pas 2 en 3 aankopen gedaan. Pepi en Lang zijn bekendere namen, maar wie zegt dat ze beter zijn. Dat is ook maar afwachten of zij het bij PSV goed gaan doen, zeker Pepi. Bij Feyenoord met hun Eredivisie aankopen net zo.

In welk jaar hadden we op 12 juli de selectie al klaar dan? Dat is toch helemaal niet realistisch. Je kan als club wel van alles willen, wij willen ook Europees meedoen, maar dan moet wel alles goed vallen. Bij transfers is het net zo.
Je blijft onzin verkopen. Leer nou eens lezen. Waar het om gaat is dat Mislintat zelf openlijk en duidelijk gezegd heeft dat er bij aanvang trainingen een spits en RCV zou zijn gehaald en hij heeft dat niet waargemaakt. Voor de zoveelste keer. Dat is een feit en zou dus in de ogen van Mislintat ook realistisch zijn.
Ik kijk ook niet naar andere clubs, die interesseren mij helemaal niet.
Ook de vraag in welk jaar de selectie op 12 juli klaar was is helemaal niet relevant in deze. Mislintat heeft niet waargemaakt wat hij zei. Punt.
Wat de namen die jij noemt als mogelijke CV's kan ik alleen maar lachen. Stuk voor stuk spelers die het nog moeten laten zien of gewoon tekort komen voor AJAX. Wat zou dat een rampzalige verdediging worden als die moet worden samengesteld van de spelers die jij noemt. Zeker, we spelen geen CL, maar ik mag toch hopen dat de ambitie niet alleen handhaven in de eredivisie is.
Ik begrijp er niks van dat er hier mensen zijn die posts, al dan niet bewust, verkeerd interpreteren.
Laatst gewijzigd door renemar op 12 jul 2023 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
renemar

Bericht door renemar »

Fier Koen schreef: 12 jul 2023 16:45
renemar schreef: 12 jul 2023 12:20 (...) Ben bang dat het weer een puinhoop wordt. (....)
Ga daar maar van uit.
Of beter, dat het een puinhoop blijft. :(

En vergeet niet, iedereen die er nog bij komt moet zich eerst het Ajaxspelletje eigen maken!
Hoeveel tijd kost dat wel niet?

Hoe lang speelt Klaassen al bij Ajax?
Hij beheerst het nog steeds niet ...
Maar Klaassen heeft nooit de kwaliteit gehad. Ik hoop dat nieuwe spelers die kwaliteiten wel hebben.
Fier Koen

Bericht door Fier Koen »

renemar schreef: 12 jul 2023 16:57 Maar Klaassen heeft nooit de kwaliteit gehad. (...)
8-)
renemar schreef: 12 jul 2023 16:57 (...) Ik hoop dat nieuwe spelers die kwaliteiten wel hebben.
En spelers met kwaliteiten hoeven het Ajaxspelletje niet te leren.
Het Ajaxspelletje is het toepassen van de kwaliteiten.
DeRuit
Erelid

Bericht door DeRuit »

Ik weet niet waar ik het allemaal moet plaatsten maar ik zie het nog somber in de komende tijd.

Jarenlang is ons door van der Sar, Overmars en Lenderink voorgehouden dat we een jaar zonder Champions League konden doorkomen. Dat bleek een grote leugen want dit seizoen moest Mislintat gelijk beginnen met bezuinigen op het salarishuis en eerst (veel, heel veel) verkopen voor hij mocht beginnen met kopen.
Financieel gezien staan we er dus niet goed voor, want er lijkt weinig reserve aanwezig.

De spelers:
Nu wordt er door heel veel mensen, analisten, Ajax coryfeeen gezegd dat het allemaal aan de spelersgroep ligt. Ik vind dat veel te makkelijk. We hebben punten laten liggen tegen een FC Utrecht dat 17e stond, Fortuna Sittard, Excelsior, Almere City en PEC Zwolle. Dat zijn 11 punten waarmee je gewoon gelijk had kunnen staan met Feyenoord. Je kan veel zeggen, maar niet dat zji betere spelers hebben dan wij.
Daarnaast is het heel lastig, dat zie je wel met Henderson die wel, dan niet, dan weer wel naar Ajax kwam om echt 1 op 1 spelers te vervangen. Normaliter moet Ajax altijd iets kopen wat minder is en dat laten groeien. Dit moet ook anders betaal je de hoofdprijs en kan je ook je transferbeleid waar je 60 miljoen per jaar voor moet verkopen niet uitvoeren.
Dat de spelers er dus niet allemaal gelijk staan is normaal en logisch. Door eerder beleid en aankopen hebben we dit seizoen 12 spelers moeten kopen.

Lekken naar de pers
Er wordt weer volop gelekt. Misschien door de zaakwaanemers, maar zo leek het ook vanuit Ajax. Is natuurlijk wel fijn bij zo'n grote transfer om te laten zien wat je wel niet poogt te doen ook al mocht het dan mislukken. De Telegraaf is weer back in business.
Volgens Hamstelaar werd er ook door scouts gelekt aan de Telegraaf, maar ook aan bevriende zaakwaarnemers. Die namen dan snel een mandaat op een speler waardoor Ajax alleen via hen de speler naar Nederland kan halen en dus een extra fee kwijt is voor die extra tussenpersoon.
Nu is er wel wat in de scouting veranderd naar ik begreep, maar ik hoop dat hier ook naar gekeken en gehandeld is.

Nog steeds geen TD.
Er is nog steeds geen Technisch Directeur. Je kan mij niet wijsmaken dat Beuker is aangesteld zonder goedkeuring van Kroes. Ik zie dan ook niet in waarom het aanstellen van een TD zou moeten wachten tot maart. Moet die TD dan in twee maanden gaan kijken of van 't Schip voldoet en of spelers voldoen? Vorig seizoen begon de TD in mei en dat was ook niet zo'n succes als gehoopt.

Nieuwe trainer
Je hoort ook niets over de zoektocht naar een nieuwe trainer. De belangrijkste schakel bij een voetbalclub. Je ziet het bij Tottenham dat opleeft onder de Zerbi, Brighton die ondanks veel spelers wisselingen goed blijft spelen, PSV dat van countervoetbal met veelal dezelfde spelers Boszball speelt of Feyenoord dat met spelers als Wieffer kampioen werd. Ondanks de injectie van "Ajax-DNA" in de technische staf ziet het voetbal er nog steeds niet des Ajax uit. Dat baart mij nog wel de meeste zorgen want ook onder van 't Schip is het geen onverdeeld succes. Ik zie de hand van de trainer niet. Er wordt bijna tot helemaal geen druk gezet. Er wordt niet via de as opgebouwd, er zijn ondanks trainingskampen e.d. nog steeds geen automatismen te zien. Spelers zijn nog steeds moe na een uurtje voetbal naar het lijkt want dan stort het vaak in. Een paar weken nadat Bosz begon zag je de 5 seconden regel in werking treden. Nadat ten Hag begon zag je na een paar weken het spelen via de half spaces etc. Nu zie je niets. Ja meer van hetzelfde van KNVB (Louis' Masterplan?) geschoolde trainers die spelen op balbezit en niets meer dan dat.

Ze willen nu ook dat de ervaren spelers de jonge spelers begeleiden. Dat lijkt me ook logisch, maar kan je alles van hen verwachten? Waarom wordt er vanuit de Technische staf niet meer geeist. Waarom zijn spelers niet verplicht de hele dag op de club. AL eerder genoemd en anderen hier ook. Als spelers niet uit zichzelf naar de gym gaan kan je ze er toch gewoon heensturen met wat trainers die per persoon een plan maken? Of trainen met extra bal, vrije trappen, techniek of ga met videoanalisten zitten om je spel te verbeteren. Waarom is dat allemaal zo vrijblijvend bij gasten die tonnen dan wel miljoenen verdienen.

Financieel
Blijkbaar moest Mislintat dus eerst verkopen en bezuinigen. Een Tagliafico was bijvoorbeeld financieel niet haalbaar, dat ging ook om salaris.
Een Sosa kon bijvoorbeeld ook alleen maar komen nadat het salaris van Klaassen was weggenomen.

Deze winter kunnen we opeens wel risico's nemen of meer qua financien want we halen een speler met tekengeld en 5-7 miljoen aan salaris. Terwijl spelers, mijn inziens en daar kom ik zo op, niet eens het grootste probleem is. Zie ook de reeks aan verliespunten tegen kleine clubs.

De jeugdopleiding
Nou die komt ook te kort, want spelers lijken fysiek en mentaal gewoon niet te kunnen aanhaken. Deels doordat de KNVB de Onder 19 weghaalde en er onder 18 van maakte. Dat wordt gelukkig teruggedraaid, maar ook deels omdat de opelding verwaarloosd is door Overmars. Na het vertrek van Jonk is het weer afgegleden. Beuker moet dit weer gaan opzetten, maar ook dat moet ik nog maar zien. Talentenfabriek AZ die de afgelopen 10 jaar alleen Koopmeiners aan de Europese subtop heeft afgeleverd vind ik nou niet zo'n denderend CV dat ik denk dat hij het wel even gaat flikken.

Volgend seizoen
Ze willen de selectie nog meer renoveren, al moet er nu wel eerst verkocht worden. Nou ik ben benieuwd. Ik zie onder deze trainer, zelfs als we 3e worden, Ajax niet door de voorrondes Champions League komen. Dan begin je dus weer met -35 miljoen in de begroting. Afhankelijk van wat Mislintat al bezuinigd heeft, maar laten we zeggen met Henderson erbij dat het netto niet zoveel is. We konden 1 jaar zonder CL al niet doorstaan, laat staan 2.

Ook de spelers die komen, als je TD pas in maart komt en die zal er ook wel een mening over hebben, moet je maar afwachten of die wel aarden en voldoen. Voor een nieuwe trainer is ook nog maar weinig tijd vanaf maart.

Ik verwacht er dus weinig van en dat ligt dan niet aan Hamstra, Overmars, Van der Sar of Mislintat maar aan het huidige bestuur, RVC en adviseurs.
marx_2
Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
Droomaankoop: Arnaut Danjuma

Bericht door marx_2 »

DeRuit schreef: 19 jan 2024 18:33
De spelers:
Nu wordt er door heel veel mensen, analisten, Ajax coryfeeen gezegd dat het allemaal aan de spelersgroep ligt. Ik vind dat veel te makkelijk. We hebben punten laten liggen tegen een FC Utrecht dat 17e stond, Fortuna Sittard, Excelsior, Almere City en PEC Zwolle. Dat zijn 11 punten waarmee je gewoon gelijk had kunnen staan met Feyenoord. Je kan veel zeggen, maar niet dat zji betere spelers hebben dan wij.
Nee? Welke Ajacieden zouden in de basis staan bij Feyenoord?
DeRuit
Erelid

Bericht door DeRuit »

marx_2 schreef: 19 jan 2024 18:53
De spelers:
Waar noem ik Feyenoord. Ik heb het over PEC, Excelsior, Almere City, Fortuna en Utrecht dus wat doet dat er toe? Kampioen wordt je tegen de kleintjes en een beter functionerend team lijken spelers ook beter.
renemar

Bericht door renemar »

marx_2 schreef: 19 jan 2024 18:53
De spelers:
Tja, begrijpend lezen. Het is heel moeilijk voor sommigen. :lol:
DeRuit
Erelid

Bericht door DeRuit »

Benieuwd over hoeveel jaar onze directie compleet is.
Michiel632
Erelid
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Seizoenskaart: nee

Bericht door Michiel632 »

Nooit ben ik bang.
Voetbal is een spel van fouten, wie de minste fouten maakt wint.
343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Contacteer:

Bericht door 343 »

Als zelfs die verschrikkelijke Marjan Olfers het ziet.

"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)
Rafael van der Vaart
Erelid
Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Droomaankoop: Jeremie Boga
Seizoenskaart: niet meer

Bericht door Rafael van der Vaart »

Maar wat is de oplossing? Het probleem lijkt de hele structuur te zijn van de club. Het klopt van geen kant. Maar gaan we ineens de ledenraad zijn macht beperken? Gaan we daar verjongen en de 'ons kent ons' cultuur mee tegen? Er lopen zoveel lijntjes. Lastig ook, want daar zitten ook gevestigde namen bij die veel voor de club hebben betekend.

Ga je tegen een icoon als Swart zeggen dat hij zich nergens meer tegenaan moet bemoeien omdat zijn visie niet meer aansluit op dat wat Ajax nu nodig heeft. Die is lyrisch over Heitinga en noemde hem de beste trainer in jaren. Dat is precies wat er aan schort binnen de club. Vriendjes van, de keuzes op basis van sentiment. Of in het geval van Swart omdat het een jongen is die hij al jaren kent, die hij vroeger als speler heeft begeleid, die in coronatijd regelmatig een bordje eten kwam brengen en waarmee hij altijd warm contact heeft onderhouden. Swart zal Heitinga dus ten alle tijden steunen, hoe ruk hij het ook doet.
Plaats reactie