Grillitsch is een goede speler denk ik. Maar dat is nu net het probleem. Ik denk het, want op 2 a 3 potjes kan ik hem niet beoordelen. Die jongen had maanden niet in groepsverband getraind van de zomer. Hij loopt al het hele seizoen fysiek achter de feiten aan mede door ook nog 2 blessures.renemar schreef: 20 mar 2023 10:45Ik neem Heitinga het wel kwalijk dat hij een ervaren, goed voetballende CV/CVM (Grillitsch blijft passeren. Juist de opbouw heeft impulsen nodig. De backs zijn an de bal matig, Bassey dramatisch en Alvarez die het dan samen met de onervaren Taylor moet verzorgen ook.Michiel632 schreef: 20 mar 2023 08:20Goede post!Robert97 schreef: 19 mar 2023 23:32 Verliezen thuis van Feyenoord en Psv in één seizoen.... SCHANDE!
Het is het gevolg van wanstaltig leiderschap van de directie en RvC.
We hebben afgelopen zomer gigantisch veel geld binnen gehaald. Maar ook net zo makkelijk weggegooid....
Veel geld maakt lui blijkbaar.
Als directie moet je spelers halen die wat toevoegen en die voldoen aan bepaalde basiseisen. Daarnaast moeten spelers elkaar versterken en complimenteren, zodat hun zwakke punten zo min mogelijk aan bod komen. Neem Bassey, die voldoet eigenlijk al niet aan de basiseisen, want hij kan niet voetballen. Als je hem dan toch neemt moet je dus spelers voor en naast hem hebben die kunnen opbouwen. Maar die hebben we allemaal de deur uit laten lopen afgelopen jaar.
Kortom totaal bezopen, ondoordachte aankoop waar de zaakwaarnemer van Schreuder leuk aan verdiend heeft waarschijnlijk.
Dat Pasveer nu zegt dat Blind nog bij Ajax had gezeten als Schreuder in de winter al weggestuurd zou zijn is ook klip en klaar.
Ik snap wel dat die Leen Meijaard weg is. Die heeft dus er een totale teringzooi van gemaakt afgelopen jaar en alle sleutels van de cub aan vd Sar gegeven en H2 mochten als 2 stagiairs zonder enige officiële bevoegdheden een beetje mooi weer spelen.
H2 kreeg geen voet aan de grond en huurde de zaakwaarnemer van Schreuder in en vd Sar zette bij elke miskoop een krabbeltje.
Vd Sar gaat niet zo snel weggestuurd worden denk ik. Want Pier Eringa was redelijk positief over hem afgelopen vrijdag.
En dat is allemaal prima. Zolang vd Sar maar van alle technische zaken afgehaald wordt en zich alleen met financiële en commerciële dingen bezig houdt.
Verder moet Hamstra weg. Die voegt helemaal niets toe. Huntelaar moer in de leer bij Ward en zo in die rol groeien. Want ik denk niet dat Ward heel lang bij Ajax zal zitten.
Hopelijk komt er dan snel een vervanger van Danny Blind en word zsm na het seizoen bekend war de nieuwe technische staf wordt.
Het is echt crisis in Amsterdam. Niet omdat je een keer het kampioenschap mis loopt, maar omdat er op het veld en daarbuiten geen moer van klopt. Dat neem ik Heitinga trouwens niet kwalijk. Die heeft echt een elftal wat totaal niet in balans is en je telkens moet plakken en knippen om de punten binnen te halen.
Ajax is heel ziek, en eigenlijk weer terug bij af.
Enige verschil is dat we nu wat geld op de bank hebben staan.
Al is daar ook al weer een deel van verkwanseld.
Ik neem Heitinga niets kwalijk.
Dat is het probleem.
Ik zou voorlopig Timber als RB laten spelen en Grillitsch centraal. Dan heb je in ieder geval met Taylor 3 spelers die aan de bal beter dan matig zijn.
Heitinga moet wat mij betreft een stap terug doen in de zomer. Wil hij dat niet moet hij maar naar een andere BVO gaan waar hij eerste man is. Laat hem daar maar leren.
Het is ook vervelend dat Kaplan het hele seizoen al geblesseerd is. Misschien was hij wel het ontbrekende puzzelstukje achterin.
Op het middenveld zit het niet goed in elkaar, dat ben ik met je eens. Ik ben altijd voor een 6 met 2 halven. Maar dan moet de 6 wel goed zijn aan de bal, anders zakt al snel 1 middenvelder uit en speel je met 2 zessen.
Alvarez heeft het boven verwachting goed gedaan bij Ajax en die moet je van de zomer een mooie transfer laten maken voor 35 a 40 miljoen. En dan moet de portemonnee flink getrokken worden voor een 6 die past bij het spel wat Ajax hoort te spelen.
Ook moet er een nieuwe rechtsback komen vind ik. Een back die de kwaliteiten heeft die Mazraoui had. Door als extra middenvelder te spelen. Misschien dat we een middenvelder van jong om kunnen turnen tot zo'n type back en anders moet daar flink in geïnvesteerd worden.
Op linksback hoop ik dat Hato meer kansen gaat krijgen en in de voorbereiding Salah Edinne.
Wat Wijndal en Brobbey dit seizoen laten zien is schandalig en ook Bergwijn heeft het grootste gedeelte van het seizoen niet thuis gegeven. Dat zijn jongens die het wel kunnen hebben ze laten zien, maaar het komt er niet uit. In die 3 ben ik diep teleurgesteld dit seizoen. De andere aankopen doen hun stinkende best, maar hebben (nog) niet het Ajax niveau.