Alex Kroes: Technisch Directeur
Moderator: Site Admins
-
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Re: Alex Kroes: Technisch Directeur
Deze Charlatan maakt de hele club kapot. Heeft bewust Heitinga erneer gezet. Iemand die er niks van kan maar daardoor ja en amen zal zeggen. Daardoor blijft hij weer buiten schot. De spelers die dit seizoen zijn gehaald zijn prima spelers. Maar dat het niet werkt komt een door een bizar idioot slechte trainer. En twee door de verlengingen en transfers van afgelopen seizoen.
Oprotten dit gedrocht.
Oprotten dit gedrocht.
-
- Erelid
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
- Droomaankoop: Jeremie Boga
- Seizoenskaart: niet meer
Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
- Lapras
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
- Droomaankoop: Nicolás Tagliafico
Het probleem daarvan is dat als Kroes de trainer aan mag stellen, we weer een Ajax-DNA-Nederlander krijgen. Reiziger of De Boer.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
Als Kroes en Heitinga allebei op moeten rotten, kun je Beuker de keuze laten maken. Dan krijg je een keuze op basis van kwaliteit, zonder nepotisme.
Maar zolang Blind er nog zit, wordt het gewoon De Boer of Reiziger. De RvC kan directieleden wegsturen. Blind zal dreigen met ontslag van Kroes en Beuker als ze niet voor een door Blind goedgekeurde Ajax-DNA-Nederlander gaan.
-
Scholletje strikes again. Heeft na zn voetbalcarrière heel veel fout gedaan bij AjaxLapras schreef: 05 okt 2025 22:59Het probleem daarvan is dat als Kroes de trainer aan mag stellen, we weer een Ajax-DNA-Nederlander krijgen. Reiziger of De Boer.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
Als Kroes en Heitinga allebei op moeten rotten, kun je Beuker de keuze laten maken. Dan krijg je een keuze op basis van kwaliteit, zonder nepotisme.
Maar zolang Blind er nog zit, wordt het gewoon De Boer of Reiziger. De RvC kan directieleden wegsturen. Blind zal dreigen met ontslag van Kroes en Beuker als ze niet voor een door Blind goedgekeurde Ajax-DNA-Nederlander gaan.
-
- Erelid
Dat lijkt me schromelijk overdreven. Geloof ook niet dat Blind in zijn eentje de beslissing kan nemen om Kroes en/of Beuker weg te sturen, zeker niet omdat hij dan deels over zijn eigen graf regeert. Heeft al aangegeven dat hij gaat vertrekken en dat er een nieuwe voetbalcommissaris moet komen. Overigens moeten we ook de rol van de bestuursraad niet vergeten, die houden/hielden lui als Blind ook in het zadel.Lapras schreef: 05 okt 2025 22:59Het probleem daarvan is dat als Kroes de trainer aan mag stellen, we weer een Ajax-DNA-Nederlander krijgen. Reiziger of De Boer.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
De hele structuur van onze club is zo rot als iets, teveel 'ons kent ons' en leven in het verleden.
- Lapras
Als het over voetbaltechnische zaken gaat, gaat de (afgeroomde) RvC gewoon af op de mening van Blind.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 23:19Dat lijkt me schromelijk overdreven. Geloof ook niet dat Blind in zijn eentje de beslissing kan nemen om Kroes en/of Beuker weg te sturen, zeker niet omdat hij dan deels over zijn eigen graf regeert. Heeft al aangegeven dat hij gaat vertrekken en dat er een nieuwe voetbalcommissaris moet komen. Overigens moeten we ook de rol van de bestuursraad niet vergeten, die houden/hielden lui als Blind ook in het zadel.Lapras schreef: 05 okt 2025 22:59 Het probleem daarvan is dat als Kroes de trainer aan mag stellen, we weer een Ajax-DNA-Nederlander krijgen. Reiziger of De Boer.
De hele structuur van onze club is zo rot als iets, teveel 'ons kent ons' en leven in het verleden.
En ik denk niet dat Blind er moeite heeft om over zijn eigen graf heen te regeren. Zolang hij nog een Ajax-DNA-vriendje binnen kan hengelen, doet hij het. Dat hij in de nabije toekomst vertrekt, houdt hem niet tegen.
En over de bestuursraad en de hele structuur van de club heb je 100 procent gelijk.
- 343
- Beheerder
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
- Contacteer:
Technisch directeur Kroes krijgt bij Ajax adviseur om transferbeleid te verbeteren
https://nos.nl/artikel/2585388-technisc ... verbeteren
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)
- Lapras
Arno Vermeulen meldt in Studio Voetbal dat Kroes een adviseur van buitenaf krijgt die hem met transferbeleid gaat helpen.
Slecht nieuws. Want het lijkt erop te wijzen dat Kroes zal blijven. Die krijgt geen adviseur erbij als hij op korte termijn oppleurt.
Wel is positief dat men binnen Ajax inziet dat Kroes geen verstand heeft van selectiesamenstelling. Vermeulen, op basis van bronnen binnen Ajax: "Over Kroes zeggen ze: hij is een saneerder, maar geen opbouwer. Hij is een zakenman, heeft veel spelers weggebracht, maar ze denken dat hij niet de kwaliteiten heeft om een selectie op te bouwen."
Oftewel, Heitinga zal zo lang mogelijk blijven en wordt opgevolgd door een nepotismekeuze. Een Ajax-DNA-trainer. De Boer of Reiziger.
EDIT: @343, je was me voor. Een minuutje eerder.
Arno Vermeulen meldt in Studio Voetbal dat Kroes een adviseur van buitenaf krijgt die hem met transferbeleid gaat helpen.
Slecht nieuws. Want het lijkt erop te wijzen dat Kroes zal blijven. Die krijgt geen adviseur erbij als hij op korte termijn oppleurt.
Wel is positief dat men binnen Ajax inziet dat Kroes geen verstand heeft van selectiesamenstelling. Vermeulen, op basis van bronnen binnen Ajax: "Over Kroes zeggen ze: hij is een saneerder, maar geen opbouwer. Hij is een zakenman, heeft veel spelers weggebracht, maar ze denken dat hij niet de kwaliteiten heeft om een selectie op te bouwen."
Oftewel, Heitinga zal zo lang mogelijk blijven en wordt opgevolgd door een nepotismekeuze. Een Ajax-DNA-trainer. De Boer of Reiziger.

EDIT: @343, je was me voor. Een minuutje eerder.

Alex Kroes dus geslachtoffert voor de afgelopen periode. Enkele constateringen:
- Interessant dat karnemelk Vermeulen hiermee komt. 343, hoe komt hij ook alweer aan deze bijnaam?
- Nu was het al zo dat de trainer, De Lang, Beuker, de RVC en Kroes wat te zeggen hadden over een transfer. Daar komt nu dus nog iemand bij. Waarschijnlijk een puppet van Blind of Van Gaal, Andries Jonker of Frank De Boer? Een van de twee zal ook wel naast John op de bank komen.
- Zal Danny Blind dan toch blijven en zijn greep versterken als dit ook mislukt? Wat het onder Heitinga waarschijnlijk toch wel zal doen. Daarna dus ook gewoon weer Nederlandse trainers.
- Incoming waarschijnlijk alsnog Daley Blind en Veltman: echte Ajacieden en leiderschapskwaliteiten waar nu nadrukkelijk om gevraagd wordt. Gaaei en McConnel zullen wel vertrekken.
- Opvallend dat ze Van ’T Schip voor deze rol op het oog hadden maar dat ze er op een gegeven moment toch allemaal geen behoefte naar hadden.
- Ik ga Ajax de aankomende tijd weer op een wat lager pitje zetten denk ik, dit is niet goed voor me. Het is tijd om de verwachtingen voor de aankomende jaren bij te stellen: gewoon een leuke top 4 club. Concurreren met AZ. Champions league kunnen we vergeten. Al was het aantrekkelijke van Ajax altijd het idee dat je wel even de halve finale van de Champions league zou halen, die grootsheid, maar dromen van het hoogste moet nu echt de ijskast in. Het doet teveel kwaad. Nederigheid en rust helpt meer. Misschien dat een miljardeninvesteerder als John De Mol er ooit nog wat van kan maken.
- Interessant dat karnemelk Vermeulen hiermee komt. 343, hoe komt hij ook alweer aan deze bijnaam?

- Nu was het al zo dat de trainer, De Lang, Beuker, de RVC en Kroes wat te zeggen hadden over een transfer. Daar komt nu dus nog iemand bij. Waarschijnlijk een puppet van Blind of Van Gaal, Andries Jonker of Frank De Boer? Een van de twee zal ook wel naast John op de bank komen.
- Zal Danny Blind dan toch blijven en zijn greep versterken als dit ook mislukt? Wat het onder Heitinga waarschijnlijk toch wel zal doen. Daarna dus ook gewoon weer Nederlandse trainers.
- Incoming waarschijnlijk alsnog Daley Blind en Veltman: echte Ajacieden en leiderschapskwaliteiten waar nu nadrukkelijk om gevraagd wordt. Gaaei en McConnel zullen wel vertrekken.
- Opvallend dat ze Van ’T Schip voor deze rol op het oog hadden maar dat ze er op een gegeven moment toch allemaal geen behoefte naar hadden.
- Ik ga Ajax de aankomende tijd weer op een wat lager pitje zetten denk ik, dit is niet goed voor me. Het is tijd om de verwachtingen voor de aankomende jaren bij te stellen: gewoon een leuke top 4 club. Concurreren met AZ. Champions league kunnen we vergeten. Al was het aantrekkelijke van Ajax altijd het idee dat je wel even de halve finale van de Champions league zou halen, die grootsheid, maar dromen van het hoogste moet nu echt de ijskast in. Het doet teveel kwaad. Nederigheid en rust helpt meer. Misschien dat een miljardeninvesteerder als John De Mol er ooit nog wat van kan maken.
Laatst gewijzigd door Rik op 06 okt 2025 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb je niks aan. En wat is dat, meekijken? Betekent ook dat er nu niks gaat veranderen en op zijn vroegst in januari iets aan de selectie gedaan wordt. Nou, m.u.v. de 6 is de selectie gewoon goed. Baas LB laten spelen.
Heitinga opdragen dat project Wijndal de prullenbak ingaat.
Met een goede ervaren 6 heb je een kampioenswaardige selectie. Alleen zit dan die k#t trainer er nog.
Welke 6? Hoeft geen technisch wonder te zijn, was Henderson ook niet. Moet voor cement tussen de linies zorgen.
Een dienend type. Is hij daarnaast ook nog technisch goed is dat een extra.
Zijn die spelers op de markt en heeft AJAX daar het geld voor? Wil je volgend jaar weer CL spelen moet je wel investeren.
De Roon is zo'n type. Gudelj idem, Mats Wieffer ook. Stuk voor stuk geen "AJAX" speler, net als Henderson. Maar wel jongens die anderen zoals Oscar kunnen laten excelleren.
Maar zoals gezegd, blijft Heitinga zullen kneuzen als Klaassen en Wijndal blijven spelen.
Met een goede ervaren 6 heb je een kampioenswaardige selectie. Alleen zit dan die k#t trainer er nog.
Welke 6? Hoeft geen technisch wonder te zijn, was Henderson ook niet. Moet voor cement tussen de linies zorgen.
Zijn die spelers op de markt en heeft AJAX daar het geld voor? Wil je volgend jaar weer CL spelen moet je wel investeren.
De Roon is zo'n type. Gudelj idem, Mats Wieffer ook. Stuk voor stuk geen "AJAX" speler, net als Henderson. Maar wel jongens die anderen zoals Oscar kunnen laten excelleren.
Maar zoals gezegd, blijft Heitinga zullen kneuzen als Klaassen en Wijndal blijven spelen.
Rik schreef: 06 okt 2025 09:04 Alex Kroes dus geslachtoffert voor de afgelopen periode. Enkele constateringen:
- Ik ga Ajax de aankomende tijd weer op een wat lager pitje zetten denk ik, dit is niet goed voor me.
Als Kroes geslachtofferd wordt is dat volkomen terecht. Hij heeft immers Heitinga gehaald. Zijn grootste blunder. Maar ook het verlengen van Klaassen, Berghuis en Pasveer, het halen van Regeer, het halen van MscConnell ipv een ervaren 6 als opvolger van Henderson zijn blunders. Het halen van Itakura, Moro, Dolberg en Oscar vind ik persoonlijk goed. Stuk voor stuk goede spelers. Maar het verhuren van Janse en Kaplan vind ik weer fout. Een van die 2 had moeten blijven.
Onder de streep heeft Kroes zeker gefaald. Dat er iemand "mee gaat kijken" slaat nergens op. Ik heb het zojuist al gevraagd; wat is dat? Heeft die persoon niks in te brengen? Komt hij met een lijst versterkingen? Staat Kroes onder curatele? Kortom, amateuristisch gekloot.
- Lapras
Heitinga opdragen dat project Wijndal de prullenbak ingaat? Nee, Heitinga ontslaan en een fatsoenlijke trainer aanstellen. Ten Hag of een goede buitenlander (ik noem vaker de namen Joachim Löw, Ralf Ragnick, Marco Rose, Urs Fischer, Graham Potter, Raffaele Palladino, Vincenzo Montella en nog enkele anderen).renemar schreef: 06 okt 2025 09:05 Hier heb je niks aan. En wat is dat, meekijken? Betekent ook dat er nu niks gaat veranderen en op zijn vroegst in januari iets aan de selectie gedaan wordt. Nou, m.u.v. de 6 is de selectie gewoon goed. Baas LB laten spelen.
Ik heb al vaker uitgelegd dat De Roon onrealistisch is, omdat hij niet meer terug naar Nederland wil. Gudelj zou moeten kunnen. Sevilla wil hem niet zomaar kwijt, maar zit in geldnood. Voor een redelijk bedrag kan het misschien. Wieffer? Als hij veel gevoel heeft bij Feyenoord, gaat dat niet gebeuren. Maar als hij Feyenoord puur als sportieve stap zag, staat hij misschien open voor Ajax. Hij is te duur om te kopen, maar je kan hem wellicht een halfjaar huren en in de zomer een zes voor de langere termijn halen.
Je hebt inderdaad weinig aan een adviseur. Diegene is adviseur en heeft dus geen zeggenschap. Kroes kan ervoor kiezen om goede adviezen naast zich neer te leggen. En zal dat ook doen, gezien zijn ego.renemar schreef: 06 okt 2025 09:10Als Kroes geslachtofferd wordt is dat volkomen terecht. Hij heeft immers Heitinga gehaald. Zijn grootste blunder. Maar ook het verlengen van Klaassen, Berghuis en Pasveer, het halen van Regeer, het halen van MscConnell ipv een ervaren 6 als opvolger van Henderson zijn blunders. Het halen van Itakura, Moro, Dolberg en Oscar vind ik persoonlijk goed. Stuk voor stuk goede spelers. Maar het verhuren van Janse en Kaplan vind ik weer fout. Een van die 2 had moeten blijven.
Onder de streep heeft Kroes zeker gefaald. Dat er iemand "mee gaat kijken" slaat nergens op. Ik heb het zojuist al gevraagd; wat is dat? Heeft die persoon niks in te brengen? Komt hij met een lijst versterkingen? Staat Kroes onder curatele? Kortom, amateuristisch gekloot.
En als er een adviseur komt, lijkt het erop dat Kroes niet op korte termijn vertrekt. Anders halen ze geen adviseur voor hem. Slecht nieuws, want zolang Kroes er zit, krijgen we alleen maar Ajax-DNA-trainers...
Daarom zei ik ook een type De Roon. Waarom zou een oud speler van Feijenoord niet voor AJAX willen spelen? Zelfs Wim Jansen speelde ooit voor ons.Lapras schreef: 06 okt 2025 10:42Heitinga opdragen dat project Wijndal de prullenbak ingaat? Nee, Heitinga ontslaan en een fatsoenlijke trainer aanstellen. Ten Hag of een goede buitenlander (ik noem vaker de namen Joachim Löw, Ralf Ragnick, Marco Rose, Urs Fischer, Graham Potter, Raffaele Palladino, Vincenzo Montella en nog enkele anderen).renemar schreef: 06 okt 2025 09:05 Hier heb je niks aan. En wat is dat, meekijken? Betekent ook dat er nu niks gaat veranderen en op zijn vroegst in januari iets aan de selectie gedaan wordt. Nou, m.u.v. de 6 is de selectie gewoon goed. Baas LB laten spelen.
Ik heb al vaker uitgelegd dat De Roon onrealistisch is, omdat hij niet meer terug naar Nederland wil. Gudelj zou moeten kunnen. Sevilla wil hem niet zomaar kwijt, maar zit in geldnood. Voor een redelijk bedrag kan het misschien. Wieffer? Als hij veel gevoel heeft bij Feyenoord, gaat dat niet gebeuren. Maar als hij Feyenoord puur als sportieve stap zag, staat hij misschien open voor Ajax. Hij is te duur om te kopen, maar je kan hem wellicht een halfjaar huren en in de zomer een zes voor de langere termijn halen.
Je hebt inderdaad weinig aan een adviseur. Diegene is adviseur en heeft dus geen zeggenschap. Kroes kan ervoor kiezen om goede adviezen naast zich neer te leggen. En zal dat ook doen, gezien zijn ego.renemar schreef: 06 okt 2025 09:10Als Kroes geslachtofferd wordt is dat volkomen terecht. Hij heeft immers Heitinga gehaald. Zijn grootste blunder. Maar ook het verlengen van Klaassen, Berghuis en Pasveer, het halen van Regeer, het halen van MscConnell ipv een ervaren 6 als opvolger van Henderson zijn blunders. Het halen van Itakura, Moro, Dolberg en Oscar vind ik persoonlijk goed. Stuk voor stuk goede spelers. Maar het verhuren van Janse en Kaplan vind ik weer fout. Een van die 2 had moeten blijven.
En als er een adviseur komt, lijkt het erop dat Kroes niet op korte termijn vertrekt. Anders halen ze geen adviseur voor hem. Slecht nieuws, want zolang Kroes er zit, krijgen we alleen maar Ajax-DNA-trainers...
Ik zie Kroes ook liever vandaag dan morgen vertrekken. Dit bericht doet eigenlijk uit de doeken dat hij blijft zitten. Hij en Heitinga. Kan het erger?
Woerts zegt nu dat het een onzin verhaal van Vermeulen is dat Kroes een adviseur naast zich krijgt. Ik weet niet wat waar is maar ik neig hem te geloven. Dat slaat toch helemaal nergens op. Vanuit Kroes gezien is dat natuurlijk dodelijk. Waarom zou hij dat accepteren? Is gewoon een motie van wantrouwen. En AJAX heeft er helemaal niks aan. In ieder geval nu niet.
Het wordt tijd dat de club duidelijkheid gaat geven, wat het ook is. Nu speculeert iedereen erop los.
Als ze ingrijpen is nu het ideale moment. Niks doen betekent dat Heitinga en Kroes blijven zitten. Gaat het fout tegen Az, Chelsea en Twente is de ramp niet te overzien.
Het wordt tijd dat de club duidelijkheid gaat geven, wat het ook is. Nu speculeert iedereen erop los.
Als ze ingrijpen is nu het ideale moment. Niks doen betekent dat Heitinga en Kroes blijven zitten. Gaat het fout tegen Az, Chelsea en Twente is de ramp niet te overzien.
- 343
- Beheerder
- Contacteer:
Volgens het AD heeft de club vorig seizoen geprobeerd om die verbintenis open te breken en te verlengen. 'Kroes liet ze weten dat nog niet te zien zitten. De RvC ondernam de poging, omdat het zeer tevreden was over het functioneren van Kroes'.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... engen.html
Onbegrijpelijk. Los van andere blunders zoals het aanstellen van Heitinga en het halen van Regeer, alleen al het verlengen van Klaassen, Berghuis, Pasveer is reden voor ontslag. Welke dorpsidioten maken het beleid?343 schreef: 07 okt 2025 07:28 Volgens het AD heeft de club vorig seizoen geprobeerd om die verbintenis open te breken en te verlengen. 'Kroes liet ze weten dat nog niet te zien zitten. De RvC ondernam de poging, omdat het zeer tevreden was over het functioneren van Kroes'.
- 343
- Beheerder
- Contacteer:
Vorig seizoen. Hopelijk denken ze er nu anders over. Prima dat hij het financiële weer een beetje in balans heeft gebracht, maar hij is TD. Gemaakt. Hij is een gemaakte TD.
-
- Erelid
Dan lees ik dat AFSCHUWELIJKE interview van Kroes in de Ajax Life en dan begint mijn bloed alweer te koken. De aantoonbare leugens die erin staan over Henderson, het geveinsde vertrouwen in 'zijn' coach Heitinga of zo'n sneer(tje) naar Farioli. Oprotten met die idioot. Hij begrijpt er werkelijk geen r**t van. Alleen maar fijn dat hij zijn lot verbindt aan dat van Heitinga, mooie package deal. Twee voor de prijs van één die we kunnen lozen.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
-
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
- Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Okee, nu wil ik de aanstootgevende passages van het interview zien. Het interview is bovenal realistisch. Iedereen weet dat Henderson in de winterstop van het vorig seizoen per se weg wilde en dat Kroes en Beuker hem daarvan wisten te weerhouden.Rafael van der Vaart schreef: 16 okt 2025 16:00Dan lees ik dat AFSCHUWELIJKE interview van Kroes in de Ajax Life en dan begint mijn bloed alweer te koken. De aantoonbare leugens die erin staan over Henderson, het geveinsde vertrouwen in 'zijn' coach Heitinga of zo'n sneer(tje) naar Farioli. Oprotten met die idioot. Hij begrijpt er werkelijk geen r**t van. Alleen maar fijn dat hij zijn lot verbindt aan dat van Heitinga, mooie package deal. Twee voor de prijs van één die we kunnen lozen.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
-
- Erelid
En waarom wilde hij weg? Oorzaak-gevolg goed in beeld hebben is wel handig in dezen.marx_2 schreef: 16 okt 2025 16:31Okee, nu wil ik de aanstootgevende passages van het interview zien. Het interview is bovenal realistisch. Iedereen weet dat Henderson in de winterstop van het vorig seizoen per se weg wilde en dat Kroes en Beuker hem daarvan wisten te weerhouden.Rafael van der Vaart schreef: 16 okt 2025 16:00Dan lees ik dat AFSCHUWELIJKE interview van Kroes in de Ajax Life en dan begint mijn bloed alweer te koken. De aantoonbare leugens die erin staan over Henderson, het geveinsde vertrouwen in 'zijn' coach Heitinga of zo'n sneer(tje) naar Farioli. Oprotten met die idioot. Hij begrijpt er werkelijk geen r**t van. Alleen maar fijn dat hij zijn lot verbindt aan dat van Heitinga, mooie package deal. Twee voor de prijs van één die we kunnen lozen.Rafael van der Vaart schreef: 05 okt 2025 22:42 Ben zeker geen fan van Kroes, maar hem eruit flikkeren én een trainer eruit gooien zorgt weer voor zo'n machtsvacuüm. Het lijkt me verstandiger om eerst een goede trainer aan te stellen om vervolgens Kroes eruit te bonjouren wanneer zijn contract afloopt. Dat zorgt misschien wel voor meer rust binnen de club. Het is in ieder geval prettig dat ook Scholletje op termijn wordt vervangen, maar wie zijn opvolger moet worden. We blijven maar aan het schuiven binnen de club op de voetbaltechnische posities.
Hij zegelt zijn lot aan Heitinga, wat ik al zei, hij wil zelf weg.
-
Maar waarom ontslaat hij Heitinga dan niet? Dan kan hij daarna ook wegMorfe0 schreef: 16 okt 2025 17:36 Hij zegelt zijn lot aan Heitinga, wat ik al zei, hij wil zelf weg.
-
- Favoriete Ajacied (aller tijden): Simon Tahamata
- Droomaankoop: Arnaut Danjuma
Omdat Monaco meer betaalt en weer een stap dichterbij de Premier League is.Rafael van der Vaart schreef: 16 okt 2025 16:39 En waarom wilde hij weg? Oorzaak-gevolg goed in beeld hebben is wel handig in dezen.
-
- Erelid
Als dat jouw waarheid is dan gaan we hier ook niet uitkomen. Maakt ook niet uit. Ik ben er heilig van overtuigd dat Kroes lekker door wilde saneren en daarom met Henderson is gaan leuren. Die was hier niet blij mee. Terecht ook. Toen Farioli er lucht van kreeg trapte die ook vol op de rem. Ook hij wilde zijn leider binnen en buiten de lijnen niet kwijt. Kroes heeft Henderson totaal niet op waarde weten te schatten, hem beledigd en daarom wilde Henderson vertrekken. Niet in eerste instantie, wel door het uiteindelijke handelen van Kroes. Om de boel tot bedaren te brengen is vervolgens een compromis tot stand gekomen: Henderson blijft bij Ajax en mag in de zomer gratis weg. Kan hij de stap naar de Premier League maken en Kroes zijn salaris wegsnijden.marx_2 schreef: 17 okt 2025 08:36Omdat Monaco meer betaalt en weer een stap dichterbij de Premier League is.Rafael van der Vaart schreef: 16 okt 2025 16:39 En waarom wilde hij weg? Oorzaak-gevolg goed in beeld hebben is wel handig in dezen.
- Lapras
Je hebt honderd procent gelijk. Dit blijkt ook uit meerdere reconstructies van betrouwbare clubwatchers (AD, VI). Ja, Henderson wilde op een dag terug naar de Premier League. Maar in de winter wilde hij weg omdat hij zich ongewenst voelde. Dankzij Kroes, die per se van zijn salaris af wilde.Rafael van der Vaart schreef: 17 okt 2025 13:47Als dat jouw waarheid is dan gaan we hier ook niet uitkomen. Maakt ook niet uit. Ik ben er heilig van overtuigd dat Kroes lekker door wilde saneren en daarom met Henderson is gaan leuren. Die was hier niet blij mee. Terecht ook. Toen Farioli er lucht van kreeg trapte die ook vol op de rem. Ook hij wilde zijn leider binnen en buiten de lijnen niet kwijt. Kroes heeft Henderson totaal niet op waarde weten te schatten, hem beledigd en daarom wilde Henderson vertrekken. Niet in eerste instantie, wel door het uiteindelijke handelen van Kroes. Om de boel tot bedaren te brengen is vervolgens een compromis tot stand gekomen: Henderson blijft bij Ajax en mag in de zomer gratis weg. Kan hij de stap naar de Premier League maken en Kroes zijn salaris wegsnijden.marx_2 schreef: 17 okt 2025 08:36Omdat Monaco meer betaalt en weer een stap dichterbij de Premier League is.Rafael van der Vaart schreef: 16 okt 2025 16:39 En waarom wilde hij weg? Oorzaak-gevolg goed in beeld hebben is wel handig in dezen.
Maar goed, Marx trollt en dient niet serieus te worden genomen. Al ben ik vaak zo stom dat ik er toch serieus op reageer.