Peter Bosz: Hoofdtrainer

Bosz en assistent Krüzen; hopelijk krijgt de Cruijffiaan genoeg tijd om het een en het ander op te bouwen. Moet lukken!

Moderator: Site Admins

Umfoufou
Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee

Re: Peter Bosz: Hoofdtrainer

Post by Umfoufou » 21 Mar 2017 11:21

343 wrote:
Umfoufou wrote:Niet voor niets klaagt Ziyech over vermoeidheid, is Sinkgraven niet echt fit, is Dolberg niet echt fit. Kan Sanchez geen 3 frisse wedstrijden spelen in 7 dagen. Voor die jongens is het allemaal nieuw.
Omdat Ziyech in een compleet nieuwe rol speelt. Kreeg rust tegen Kopenhagen.
Dolberg...kreeg dagen vrij.
Ook bijv. het AJAX van Van Gaal zat er doorheen. Bijv. Litmanen kreeg ook eens weken vakantie middenin een seizoen, terwijl er weinig gewisseld werd.
Dat is wat ik aangeef. En dat is niet erg. Maar Dolberg krijgt 4 dagen rust. Ziyech zat op de bank. Het verbaasd me ook niets dat ze kapot zijn, maar de roofbouw was onnodig. Kampioen wordt je nl niet met nr 1-11 maar met 14-18. En als je dat niet wordt door vermoeidheid van spelers en ongemotiveerde wisselspelers vind ik dat de fout van de hoofdcoach.
Daarnaast als mensen het hebben over Schone/Viergever die ook wissel stonden... Die zijn wat ouder en weten misschien dat Ajax hun top is. Dat itt spelers die zich nog ontwikkelen. En nog hoop hebben op een mooie carriere. Die hebben nu tegenslag en dat maakt zs harder. Ook goed om eens mee te maken, maar daar moet je ze dan wel bij helpen/ondersteunen!

343
Beheerder
Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff

Post by 343 » 22 Mar 2017 08:30

Wat zeker is dat het Europa cup seizoen er inhakt.
Tot nu toe 6 keer gelijk en 2 keer verloren.
Tot nu toe 4 keer gelijk en 1 keer verloren na een Europese week.
Feyenoord (1-1), AZ (2-2), FC Twente (1-0), FC Groningen (1-1) en afgelopen zondag Excelsior (1-1).

Ajax speelde 1 keer gelijk en verloor 1 keer in die enorme slechte beginfase van de competitie. Verder nog 1-1 gelijk tegen psv na een bekerduel (waar een compleet ander team stond).
"Ajax is dood" Gerard Cox (Oktober 1970)

Stormrage
Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez

Post by Stormrage » 22 Mar 2017 10:12

En toch zou dat niet moeten mogen. Van een profvoetballer mag je verwachten dat hij twee duels in de week kan spelen.
'In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.'

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

343
Beheerder

Post by 343 » 22 Mar 2017 10:20

Het gebeurde de topelftallen van AJAX ook.
Hoe vaak ik toen moest horen dat het niet mag gebeuren...maar het gebeurt. Vroeger, nu en in de toekomst.

Leonel
Erelid
Droomaankoop: Lionel Messi

Post by Leonel » 22 Mar 2017 10:34

Wat een kritiek op Bosz lees ik overal. Echt niet normaal.
Het is alsof we kansloos ten onder zijn gegaan het hele seizoen.

- Nog steeds kans op het kampioenschap, ondanks het wel moeilijk word.
- Kwartfinale tegen Schalke

Daarnaast genereren we veel meer kansen en spelen we niet meer in de ellendige en saaie U-stijl.

Er is zeker wat op te merken tegen Bosz, maar de kritiek die ik hoor dan lijkt het wel of mensen een geheugen hebben van een goudvis.

Leonel
Erelid

Post by Leonel » 22 Mar 2017 10:34

Stormrage wrote:En toch zou dat niet moeten mogen. Van een profvoetballer mag je verwachten dat hij twee duels in de week kan spelen.
Het gebeurt ook bij de Engelse en Spaanse top.

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 22 Mar 2017 14:13

Leonel wrote:
Stormrage wrote:En toch zou dat niet moeten mogen. Van een profvoetballer mag je verwachten dat hij twee duels in de week kan spelen.
Het gebeurt ook bij de Engelse en Spaanse top.
Monaco kan het wel en die zijn ook jong. De verschillen in de Engelse competitie zijn wel een stuk kleiner.

Denk dat dit wel een juiste samenvatting is van de periode Bosz.

-Augustus was een rampmaand: geen CL en compleet onnodige punten verspeelt. Overmars is de schuldige omdat hij Ziyech eerder had kunnen halen. Desalniettemin moet je ook zonder Ziyech kunnen winnen thuis van Roda JC en Willem II. Dat Bosz pas net bezig was is geen excuus om tegen hier punten te laten liggen. --> 5 punten zijn wel erg veel in een competitie.

-KNVB beker tegen Cambuur: Bosz overdreef echt met 'rouleren' zo vlak voor de winterstop teveel risico genomen. In de Europa League lukte het, maar de tegenstanders waren min of meer al uitgeschakeld. En wij waren al door.

-Conditioneel/eindfase heeft ons veel punten gekost. De overwinningen tegen Feyenoord, AZ en PSV werden allen in de laatste 10 minuten uit handen gegeven. Ziyech is exemplarisch: mist enorm veel kansen in de eindfase van een actie/wedstrijd en wordt vaak 10 minuten voor tijd gewisseld.

-Wisselbeleid: onze brede selectie zou de kracht zijn. Bosz wisselt amper/laat; geen enkele invaller heeft gescoord dacht ik.

-Ontevreden spelers, met name uit de eigen jeugd. Bazoer is een samenloop van omstandigheden en El Ghazi kwam tekort. Maar met Riedewald, Tete en in mindere mate Cerny mag wel iets zorgvuldiger worden omgegaan.

-Buitenspelers. Younes speelt prima, rendement nihil. Traoré speelt dramatisch maar blijft toch staan. Als onze buitenspelers een 'normaal' rendement zouden hebben (zoals Younes vorig seizoen en El- Ghazi daarvoor) had dit ons al veel puntverlies en spanning gescheeld en een veel beter doelsaldo opgeleverd.

+ Het spel is een stuk leuker om naar te kijken; nog niet goed genoeg.

+ Bosz gedraagt zich Ajax waardig. Bij vorige clubs kon hij nog wel eens gek doen.

+ Lef om Sánchez vrijwel meteen basisspeler te laten zijn en Kluivert en met name De Ligt voor de leeuwen te gooien. Ook een risico genomen met Onana.

+ Europa League. Vooralsnog zitten we er 'gewoon' in. We presteren naar behoren want we hebben alleen nog maar tegenstanders onder ons niveau getroffen. Het spel dik in orde alleen mogen Younes, Ziyech en Traoré wel eens scoren.

Conclusie: hij doet het goed, maar er zijn hem ook echt wel essentiële dingen te verwijten zoals de bekeruitschakeling, het blijven opstellen van Traoré (en dus het gebrek aan goals) en zijn wisselbeleid/peoplemangement. En in hoeverre is onze selectie conditioneel in topvorm want in de eindfase schieten we vaak tekort?
Je Suis Jonk.

343
Beheerder

Post by 343 » 29 Mar 2017 10:47

Umfoufou
Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee

Post by Umfoufou » 29 Mar 2017 11:50

Bosz heeft zichzelf in die positie te brengen door te roepen dat de Ligt klaar was voor oranje. Daarnaast zal hij Veltman, zoals hij het hele seizoen al doet, gewoon laten spelen en hem het vertrouwen geven.
Het lastigste zal zijn om alle internationals van NL bij Ajax weer een positief gevoel te laten krijgen. Gok dat zoveel kritiek niemand koud laat.

Leonel
Erelid

Post by Leonel » 29 Mar 2017 12:24

Umfoufou wrote:
29 Mar 2017 11:50
Bosz heeft zichzelf in die positie te brengen door te roepen dat de Ligt klaar was voor oranje. Daarnaast zal hij Veltman, zoals hij het hele seizoen al doet, gewoon laten spelen en hem het vertrouwen geven.
Het lastigste zal zijn om alle internationals van NL bij Ajax weer een positief gevoel te laten krijgen. Gok dat zoveel kritiek niemand koud laat.
Vond Tete de beste gisteren. Ik zie zeker vooruitgang bij Tete. Veel assertiever dan een half jaar geleden. Blijft een lastige keuze, maar ik zou zeker voor Tete kiezen tegen Feyenoord.

guy_ajax
Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405

Post by guy_ajax » 29 Mar 2017 13:05

Bosz brengt zich het hele jaar al in benarde posities door zijn handelingen en zijn uitspraken.

Veltman <> Tete.
De Ligt > in Oranje lullen.
Riedewald> Groot talent, speelt prima als CV. Nee, is dé VMC van Ajax. 3 wedstrijden, zit nu op de bank zonder reden.
Westermann > Niet afserveren en zelfs boven Riedewald verkiezen.
Sinkgraven > nieuwe uitvinding moet spelen.
Neres > Iedereen wilt hem zien. Nee, we laten 'm lekker op de bank zitten bij een gespeelde wedstrijd.
Traoré > ons wijs maken dat hij goed speelt en lekker de stoïcijnse coach spelen en 'm op blijven stellen.

Wat heeft hij in godsnaam met Cerny gedaan? Aan het einde van vorig seizoen was hij basisspeler, maar onder Bosz heeft hij niet eens de kans gehad om te falen in Ajax 1.
Je Suis Jonk.

Leonel
Erelid

Post by Leonel » 29 Mar 2017 13:30

guy_ajax wrote:
29 Mar 2017 13:05
Bosz brengt zich het hele jaar al in benarde posities door zijn handelingen en zijn uitspraken.

Veltman <> Tete.
De Ligt > in Oranje lullen.
Riedewald> Groot talent, speelt prima als CV. Nee, is dé VMC van Ajax. 3 wedstrijden, zit nu op de bank zonder reden.
Westermann > Niet afserveren en zelfs boven Riedewald verkiezen.
Sinkgraven > nieuwe uitvinding moet spelen.
Neres > Iedereen wilt hem zien. Nee, we laten 'm lekker op de bank zitten bij een gespeelde wedstrijd.
Traoré > ons wijs maken dat hij goed speelt en lekker de stoïcijnse coach spelen en 'm op blijven stellen.

Wat heeft hij in godsnaam met Cerny gedaan? Aan het einde van vorig seizoen was hij basisspeler, maar onder Bosz heeft hij niet eens de kans gehad om te falen in Ajax 1.
Cerny speelt al tijden bagger. Al onder dBoer. Veltman / Tete is een keuze waarbij voor beide wat te zeggen valt. Ik vind wel dat Tete de laatste tijd duidelijk aan het verbeteren is, dus wie weet gaat hij spelen.

Het is lullig voor Riedewald, maar in het begin van het seizoen was het gewoon niet goed als CV daarom kwam Viergever er ook in. En toen Schone als VM.

Traoré/Bosz staat tot Gudelj/DBoer. Dat maakt het niet minder erg. Maar tot aan de winterstop was er gewoon niet beter inc El Ghazi.

Sinkgraven doet het anders naar behoren. Maar ook Viergever deed het meer dan prima als LB.

343
Beheerder

Post by 343 » 15 Apr 2017 14:29

343
Beheerder

Post by 343 » 18 Apr 2017 10:16

Stormrage

Post by Stormrage » 18 Apr 2017 13:10

Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar omdat het voor het grootste deel op het conto van Bosz mag worden geschreven zet ik het maar hier.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ean-force/

Heerlijk stukje om te lezen, al is het wel wat overtrokken.

Jnp
Nieuwsredacteur

Post by Jnp » 18 Apr 2017 14:28

Stormrage wrote:
18 Apr 2017 13:10
Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar omdat het voor het grootste deel op het conto van Bosz mag worden geschreven zet ik het maar hier.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ean-force/

Heerlijk stukje om te lezen, al is het wel wat overtrokken.
Duidelijk geschreven door iemand die helemaal niet zo vaak Ajax kijkt.

Clement een van de grote talenten noemen...
'Hij grijnst, bedankt de medespeler die het doelpunt voorbereidde, en loopt snel terug naar de middenlijn zodat hij nog een keer kan scoren.' - (Paul Onkenhout over Kasper Dolberg)

Stormrage

Post by Stormrage » 18 Apr 2017 15:41

Younes een heel goede aankoop noemen omdat hij de penalty veroorzaakte. :lol:

Zoals ik al zei, het is wat overtrokken, maar wel leuk om te lezen hoe ze naar Ajax kijken.

343
Beheerder

Post by 343 » 28 Apr 2017 13:58

Post Reply