Arsenal hoopt op terugkeer BergkampVolledige naam: Dennis Nicolaas Maria Bergkamp
Geboortedatum: 10 mei 1969
Geboorteplaats: Amsterdam
Functie: Frank de Boer assisteren bij Ajax 1
AMSTERDAM - Dennis Bergkamp heeft tegen zijn ex-ploeggenoot Martin Keown, voormalig international van Engeland en nu columnist bij de Britse krant Daily Mail, verteld dat hij niet uitsluit dat hij in de toekomst terugkeert naar Londen om een functie te bekleden in de trainersstaf van een club. Zijn oude club Arsenal hoopt vurig dat de oud-prof kiest voor een come-back als coach bij de Gunners.
"Het idee is om ons hier te settelen nu ik ons huis hier heb laten bouwen", zegt Bergkamp tegen Keown, die hem heeft opgezocht op het trainingscomplex van Ajax. "Maar er is een bepaald gevoel in mijn lichaam gekropen dat ik niet kwijtraak. Het is iets in mijn lichaam dat terug wil naar Engeland om daar onderdeel uit te gaan maken van de trainersstaf."
Handen vol aan Ajax
Bergkamp weet dat zijn oude club Arsenal hem in de toekomst met open armen zal ontvangen. Zijn vroegere manager Arsene Wenger volgt de ontwikkeling van de jonge, gediplomeerde coach op de voet. Bergkamp legt aan Keown uit dat hij op dit moment zijn handen vol heeft aan Ajax en op alle fronten in de club actief is. Hij voelt een goede klik met Johan Cruijff en is vastbesloten om de club Ajax weer de juiste richting op te duwen samen met Wim Jonk, Frank de Boer en oud-internationals als Jaap Stam en Ronald de Boer.
Terugkeer moeilijk
Toch was de terugkeer naar Nederland na 13 jaar Arsenal niet gemakkelijk voor hem en zijn gezin. "Ik was Nederland ontgroeid. Het was ook heel moeilijk voor de kinderen. Ik kan ook niet aanwijzen welke dingen ik precies mis. Het is moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel. Ik heb in Engeland ook mijn huis nog niet verkocht."
Bron: Telesport.nl