Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 677 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 28  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 17 Aug 2019 08:54 

Natuurlijk heb ik een uitgesproken mening. En die ventileer ik hier ook. En iedereen mag het niet met mij eens zijn. Om het maar onsympathiek te brengen, interesseert mij geen reet. En dat mogen anderen ook van mij mening vinden.
Wij weten inderdaad niet wat er allemaal speelt en gaan uit van wat er in de media komt. Maar dat is toch logisch. Ik vind ook dat Overmars na vorig jaar met zijden handschoentjes wordt aangepakt. De aankopen van Blind en Tadic waren een schot in de roos. Net als die van Sanchez en Martinez. mss. ook nog Alvarez.
Hij heeft geluk gehad dat we met Frenkie en Matthijs absolute toptalenten hadden. Frenkie was een aankoop als Schuurs en Pierie. Die neem ik niet mee in mijn beoordeling.
Ik beoordeel hem op spelers die hij meteen voor het eerste heeft gehaald.
Voor veel geld verkocht? Frenkie en Matthijs hebben gezien hun kwaliteit te weinig opgebracht.
Kristensen heeft hij wel goed verkocht maar ook waardeloos gekocht.
Kijk eens naar de misperen. Hij heeft zeker 60 miljoen verbrast aan pure middelmaat. Aankopen als Magallan, Marin, Pierie, Orejuela, Cassierra, Kristensen, Labyad en Promes zijn een gotspe. Geef dan de jeugd een kans. Spelers die je haalt moeten aantoonbaar beter zijn dan we hebben of eraan zitten te komen.
Iemand die zoveel geld over de balk smijt aan pure middelmaat zouden ze moeten ontslaan.
Maar de meesten hier willen hem een standbeeld geven.

PostPosted: 17 Aug 2019 08:56 

Morfe0 wrote:
Psv gaat voor Olmo aldus RIO die goed geïnformeerd is op psv forum.
Niet te hopen.
Als dat klopt en is die jongen inderdaad zo goed als velen zeggen worden de lampjes op de sloffen kampioen. Blijven wij met de oude voetbalschoen achter.

PostPosted: 17 Aug 2019 09:05 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Niet te hopen.
Als dat klopt en is die jongen inderdaad zo goed als velen zeggen worden de lampjes op de sloffen kampioen. Blijven wij met de oude voetbalschoen achter.
RIO zit echt altijd goed, en is altijd voor de PSV Pers voor, met PSV nieuwtjes, dat is echt een hele betrouwbare kerel , zit dicht op het vuur.
Maar wat ik me wel afvraag.
Hoe kan PSV Olmo betalen, in de media meldden ze dat Ajax dus 22 miljoen + 40 % doorverkoop wilde betalen, dat kan PSV eigenlijk al niet betalen, aangezien PSV ook nog een ervaren middenvelder wil halen aldus Van Bommel, dat is Olmo niet.. een buffelaar met ervaring aldus Van Bommel.
Nou dan heb je dus met 22 miljoen euro, tekengeld, etc , kom je toch aardig op de 25-30 miljoen euro uit, terwijl ze naar schijnt 35 miljoen netto hadden gekregen voor Lozano, dus dan moeten ze voor 5 miljoen euro een ervaren speler halen.
Gaat niet gebeuren.. daarnaast, PSV die zo een transfersom betaalt, met hun Liquide middelen positie?
Zoveel geld hebben ze ook weer niet, ik vind dit raar, wel weet ik dat RIO goed ingevoerd is.
Daarnaast heeft PSV geen CL behaald, dus zoveel geld krijgen ze dit jaar ook niet.

PostPosted: 17 Aug 2019 09:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Olmo heeft bepaalde clubs afgezegd omdat ze geen champions leagurle spelen, lijkt me dus een sterk verhaal dat hij naar PSV zou gaan.

PostPosted: 17 Aug 2019 09:39 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bonzai wrote:
Olmo heeft bepaalde clubs afgezegd omdat ze geen champions leagurle spelen, lijkt me dus een sterk verhaal dat hij naar PSV zou gaan.
Hij meld dat PSV voor Olmo gaat, hij zegt niet dat het rond is, dat is weer heel iets anders.

PostPosted: 17 Aug 2019 11:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Morfe0 wrote:
Niet te hopen.
Dan hebben ze helemaal niets meer op de rekening staan... Geweldig beleid daar!

PostPosted: 17 Aug 2019 12:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Morfe0 wrote:
Niet te hopen.
Geef de link zodat we zijn tekst zelf kunnen lezen.
https://psvnetwerk.forum2go.nl/viewtopi ... start=4975
Geloof er verder geen reet van.
Psv ontvangt iets van 35 miljoen voor Lozano. Gaat de aanschafprijs af. Hou je iets van 20 miljoen over. Dan de afschrijvingen nog van zijn salaris en zaakwaarnemers. Dan nog de transfer van Doan van een kleine 10 miljoen. Plus dat Psv naast Doan nog een voor een routinier wil gaan die niet aan de bak komt bij zijn club.
Plus dat Olmo naar een grote competitie wilt of een club die CL speelt. Psv is niet eens zeker van EL.
Of Psv moet voor een Alex/Chelsea-constructie gaan met Olmo.
Maar dan staat die andere psv-talenten en Doan in de weg. Nee, gaat echt niet gebeuren.

PostPosted: 17 Aug 2019 12:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Morfe0 wrote:
Niet te hopen.
Geef de link zodat we zijn tekst zelf kunnen lezen.
https://psvnetwerk.forum2go.nl/viewtopi ... start=4975
Geloof er verder geen reet van.
Psv ontvangt iets van 35 miljoen voor Lozano. Gaat de aanschafprijs af. Hou je iets van 20 miljoen over. Dan de afschrijvingen nog van zijn salaris en zaakwaarnemers. Dan nog de transfer van Doan van een kleine 10 miljoen. Plus dat Psv naast Doan nog een voor een routinier wil gaan die niet aan de bak komt bij zijn club.
Plus dat Olmo naar een grote competitie wilt of een club die CL speelt. Psv is niet eens zeker van EL.
Of Psv moet voor een Alex/Chelsea-constructie gaan met Olmo.
Maar dan staat die andere psv-talenten en Doan in de weg. Nee, gaat echt niet gebeuren.
Thanks, ik was al even aan het zoeken op het officiele psv forum, maar daar was niets te vinden over Olmo.
Als wij echt 22 miljoen voor Olmo betalen met 40% doorverkoop dan kunnen we ook ophouden over PSV en hun constructies voor transfers haha. Maar ik schat Olmo wel hoger in dan Lozano destijds. Ook een verstandige jongen die voor Zagreb's opleiding, die ook meer dan goed is, heeft gekozen om zo meer kansen op een hoger niveau te krijgen.
ALs hij inderdaad al teams heeft afgezegd door het missen van CL ( al zijn het misschien maar 6 wedstrijden ) dan heeft PSV hem niet zoveel te bieden lijkt me.

PostPosted: 17 Aug 2019 13:43 

Vind het toch niet bepaald hetzelfde. PSV gaat zulke constructies aan omdat het financieel niet genoeg kan bieden. Zij nemen grote risico’s. Dat is in het geval van Ajax niet aan de orde, waardoor het een stuk verantwoorder is.

PostPosted: 17 Aug 2019 14:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik blijf benieuwd hoe serieus ajax is voor Olmo.

Volgens het AD speelt Ajax vanavond met Promes op 10 en Vd Beek naast Blind.
Als Ten Hag hier toekomst inziet, kan het weleens zijn, dat Ajax weldegelijk naar een aanvallende middenvelder op zoek is. Olmo heeft als voordeel, dat hij ook in een Ziyech rol kan spelen dus dat is een extra voordeel.

Als je met een middenveld Beek, Blind en Promes speelt met Neres, Tadic en Ziyech voorin, dan heb je in feite al je aanvallende impulsen (op Huntelaar na) in de basis staan. Indien Neres of Ziyech uitvalt of gewisseld wordt, moet je Promes doorschuiven en wellicht vd Beek doorschuiven etc etc. Als je dan Olmo hebt, heb je weer meer speelruimte.

Indien Dolberg vertrekt komt er ook weer wat meer financiele ruimte vrij en je ruilt in principe een buitenspeler (Tadic) in voor een spits. Tadic zal dan vaste spits worden en heb je 3 buitenspelers (Promes, Neres en Ziyech). Of wie weet eigenlijk maar 2 als Ten Hag kiest voor Promes of Ziyech als nr 10. In dit laatste geval zou een type Ziyech (Olmo) wel weer wenselijk zijn en enigszins te begrijpen.

En of PSV echt achter hem aan zit, betwijfel ik ook. Ten eerste houden ze geen 35 miljoen netto over en Van Bommel is echt op zoek naar meer ervaring. Als PSV Olmo koopt, zet het in feite Ihatarren weer terug naar Jong PSV.

PostPosted: 19 Aug 2019 19:30 
Beheerder

Verweij vroeg of AJAX nog wat gaat halen als ze de CL halen. Nee, selectie is compleet maar wel ogen openhouden voor buitenkansje. Zelfde riedeltje dus.

PostPosted: 19 Aug 2019 19:49 

Buitenkansjes? Vertonghen? Suarez? Olmo?

PostPosted: 19 Aug 2019 20:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
de dominee wrote:
Buitenkansjes? Vertonghen? Suarez? Olmo?
Zullen we eerst de poule fase vd CL zien te halen? ;)

PostPosted: 19 Aug 2019 20:21 

Ik zeg absoluut niet dat we deze spelers moeten halen, maar vraag me af aan wie ik moet denken.

PostPosted: 19 Aug 2019 20:39 
Erelid

Snap niet dat ze vinden dat de selectie rond is. Marin voldoet (nog) niet op het middenveld en ook met Mazraoui is het penibel. Waarom dan niet nog één topmiddenvelder erbij halen, die de nodige creativiteit brengt die we missen.

Dan denk ik wel aan een speler in de categorie Lobotka of Olmo. We hebben geld zat.

PostPosted: 19 Aug 2019 21:04 

Ze hebben het mss. wat hoog in hun bolletje gekregen na vorig seizoen. Een gotspe als ze denken dat ze met de huidige selectie in de CL of EL kunnen overwinteren. Het middenveld is Europees onderkant middenmoot niveau. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
Totaal geen ambitie. Geld zat, dan moet je alles doen om beter te worden. Niet gokken op jongens die aantoonbaar nog niet klaar zijn voor het CL niveau ook maar enigszins te kunnen aantikken.

PostPosted: 19 Aug 2019 21:19 
Beheerder

EL zal wel lukken, denk ik. Maar ik denk niet dat ze zullen overwinteren in de CL.
Voor de honderdste keer: zou het schandalig vinden als ze geen middenvelder meer halen.

PostPosted: 19 Aug 2019 22:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
EL zal wel lukken, denk ik. Maar ik denk niet dat ze zullen overwinteren in de CL.
Voor de honderdste keer: zou het schandalig vinden als ze geen middenvelder meer halen.
Ze zitten toch in pot 2? Als het dan niet tegenzit moeten we echt wel kunnen overwinteren in de CL.

PostPosted: 20 Aug 2019 03:05 

renemar wrote:
Ze hebben het mss. wat hoog in hun bolletje gekregen na vorig seizoen. Een gotspe als ze denken dat ze met de huidige selectie in de CL of EL kunnen overwinteren. Het middenveld is Europees onderkant middenmoot niveau. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
Totaal geen ambitie. Geld zat, dan moet je alles doen om beter te worden. Niet gokken op jongens die aantoonbaar nog niet klaar zijn voor het CL niveau ook maar enigszins te kunnen aantikken.
Geld zat, maar een 40 miljoen aankoop met een contract van 5 jaar betekent 8 miljoen afschrijving per jaar. Dat moet dan op de begroting en die is niet zo hoog

PostPosted: 20 Aug 2019 08:23 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Geld zat, maar een 40 miljoen aankoop met een contract van 5 jaar betekent 8 miljoen afschrijving per jaar. Dat moet dan op de begroting en die is niet zo hoog
Welke speler van 40 miljoen bedoel je?

PostPosted: 20 Aug 2019 09:04 

renemar wrote:
Ze hebben het mss. wat hoog in hun bolletje gekregen na vorig seizoen.
Dat geldt andersom natuurlijk net zo. Vind dat veel supporters net doen of het Football Manager in real life is, maar zo werkt het niet.

Ik denk dat er teveel personen vergelijken met het elftal van vorig jaar, maar dat moet je imo los laten. Er is genoeg potentie maar automatismen, patronen etc. moeten groeien en hebben de tijd nodig. Als iemand dat heeft bewezen is Ten Hag dat, en daarnaast Bosz bijv. ook. Dit team moet zich doorontwikkelen.

Ik zou heel blij zijn met plaatsing voor de groepsfase. Dan is doelstelling 1 bereikt. Alles daarna is bonus. Leuk als je overwintert, maar dat blijft afhangen van lotingen. Vergeet ook niet dat teams nu de kracht kennen van Ajax. Het verrassingselement is weg. Die titel, dat is voor dit jaar naast het bereiken van de groepsfase echt veel belangrijker.

PostPosted: 20 Aug 2019 10:33 
Beheerder

guy_ajax wrote:
343 wrote:
Ze zitten toch in pot 2? Als het dan niet tegenzit moeten we echt wel kunnen overwinteren in de CL.
Sluit het zeker niet uit, maar ook in pot 3 zitten natuurlijk wel enkele sterke ploegen.
Verder weet ik nog niet hoe sterk AJAX zal zijn. Hopelijk zijn de stukjes dan in elkaar gevallen en is Alvarez een vaste kracht en is Marin een heel stuk verder in zijn ontwikkeling.

PostPosted: 20 Aug 2019 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake wrote:
Die titel, dat is voor dit jaar naast het bereiken van de groepsfase echt veel belangrijker.
Oh god, gaan we dat weer krijgen... :lol:

Ben het verder wel met je eens hoor, maar ik heb vorig jaar ook te vaak gehoord dat de Champions League maar bijzaak was en alleen de titel telde.

Volgens mij heeft Ajax vorig seizoen aangetoond dat het prima mogelijk is om zowel in Europa als de competitie top te presteren. Dus ik zou niet weten waarom de titel belangrijker is dan presteren in de CL/EL (andersom ook niet).

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Aug 2019 11:09 

Snake wrote:
renemar wrote:
Ze hebben het mss. wat hoog in hun bolletje gekregen na vorig seizoen.
Dat geldt andersom natuurlijk net zo. Vind dat veel supporters net doen of het Football Manager in real life is, maar zo werkt het niet.

Ik denk dat er teveel personen vergelijken met het elftal van vorig jaar, maar dat moet je imo los laten. Er is genoeg potentie maar automatismen, patronen etc. moeten groeien en hebben de tijd nodig. Als iemand dat heeft bewezen is Ten Hag dat, en daarnaast Bosz bijv. ook. Dit team moet zich doorontwikkelen.

Ik zou heel blij zijn met plaatsing voor de groepsfase. Dan is doelstelling 1 bereikt. Alles daarna is bonus. Leuk als je overwintert, maar dat blijft afhangen van lotingen. Vergeet ook niet dat teams nu de kracht kennen van Ajax. Het verrassingselement is weg. Die titel, dat is voor dit jaar naast het bereiken van de groepsfase echt veel belangrijker.
Dat is precies wat ik niet begrijp. Vorig seizoen is wss. niet realistisch maar moet wel de ambitie zijn dat seizoen te evenaren. Daar is niks mis mee.
We zwemmen in het geld, hebben naam gemaakt en zitten in pot 2. Ik vind niet dat je met dat gegeven tevreden moet zijn met groepsfase CL. De lat moet hoger. Of je dat haalt is van meerdere factoren afhankelijk. Er si best een loting mogelijk waarbij je mag zeggen dat teleurstellend is als je niet overwintert.
Zeker moet het team zich doorontwikkelen, alleen denk ik dat je met de kwaliteit van de aankopen nooit ook maar in enigszins de buurt komt van de kwaliteit van het elftal van vorig seizoen. Kan ook niet als je beste spelers vertrekken en je middelmaat als vervangers haalt.
Ik zie de potentie die jij wel ziet niet. Dan zie ik veel meer potentie in jongens als Gravenberch en Taylor bijvoorbeeld. Die zijn nog te jong maar hebben wel grote potentie. Die worden uiteindelijk beter dan Marin.
Dat stoort mij, is niet nodig met de financiële middelen. Met dat geld had je kwalitatief betere spelers kunnen halen. Teveel geld voor te weinig kwaliteit betaald. Als je bijv. Pröpper had gehaald ipv Marin. Zal wel duurder zijn maar dan heb je wel een speler waarvan je weet dat hij een goed niveau heeft. Waarom Promes? Betaal dan voor mij part het dubbele voor een zekerheid. Dat betaald zich uiteindelijk terug. In resultaten, dus ook geld, en evt. latere transfer later.
Pierie? 7 Miljoen! Imo belachelijk. Ik dnek dat ze hetzelfde scenario als met Schuurs in gedachte hadden. Maar die kwam voor 2,5 miljoen. Voor 7 miljoen is dat een erg groot risico. Martinez was net zo duur, maar dan heb je ook wat.
Met het geld dat AJAX heeft zijn ze nationaal verplicht de dubbel te pakken. Doen ze dat niet falen ze. En of ze inderdaad de dubbel gaan pakken is imo met de huidige selectie twijfelachtig.
Investeer je nog in bijv. Vertonghen en/of een echt goede middenvelder ziet imo heel het anders uit. Dan is de dubbel nagenoeg zeker. Zo dicht bij elkaar kan het liggen.

PostPosted: 20 Aug 2019 11:12 

Stormrage wrote:
Snake wrote:
Die titel, dat is voor dit jaar naast het bereiken van de groepsfase echt veel belangrijker.
Oh god, gaan we dat weer krijgen... :lol:

Ben het verder wel met je eens hoor, maar ik heb vorig jaar ook te vaak gehoord dat de Champions League maar bijzaak was en alleen de titel telde.

Volgens mij heeft Ajax vorig seizoen aangetoond dat het prima mogelijk is om zowel in Europa als de competitie top te presteren. Dus ik zou niet weten waarom de titel belangrijker is dan presteren in de CL/EL (andersom ook niet).
De titel geeft dit jaar directe plaatsing. Dus dat is naast het bereiken van de groepsfase inderdaad gewoon het belangrijkste. De rest is bonus, maar dat geeft coefficienten en geld.
renemar wrote:
Welke speler van 40 miljoen bedoel je?
Olmo kost 40 miljoen (of 22, dan nog steeds 4,5 miljoen afschrijving)
Antony 30
Berge kost wel rond de 30
Alderweireld kostte naar verluidt 28.

Dus voor elke (genoemde) echte versterking ben je al bijna 6 miljoen per jaar kwijt op je begroting, exclusief salaris en tekenbonus. Anders kom je bij de aankopen als Marin, Neres die gewoon tijd nodig hebben.

Maakt ook niet zoveel uit. Het betekent alleen dat ondanks dat we zwemmen in het geld je dit niet zomaar uit kan geven aan spelers.

Post new topic  Reply to topic  [ 677 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 28  Next

All times are UTC+02:00