Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 15 Sep 2019 12:15 

Jnp wrote:
Leuke speler inderdaad, maar lijkt mij toch niet in de categorie kwaliteitsspelers vallen die ook jij graag bij Ajax zou zien.
Is nog erg jong. Denk echt dat hij alleen maar beter wordt. Gekoppeld aan zijn snelheid denk ik dat hij een hele goede vleugelspeler kan worden. Als je het hebt over aantrekken talentvolle spelers valt hij wat mij betreft daaronder. Zeker omdat bij de jeugd op de vleugels niet zoveel talent speelt.

PostPosted: 15 Sep 2019 13:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
Jnp wrote:
Leuke speler inderdaad, maar lijkt mij toch niet in de categorie kwaliteitsspelers vallen die ook jij graag bij Ajax zou zien.
Is nog erg jong. Denk echt dat hij alleen maar beter wordt. Gekoppeld aan zijn snelheid denk ik dat hij een hele goede vleugelspeler kan worden. Als je het hebt over aantrekken talentvolle spelers valt hij wat mij betreft daaronder. Zeker omdat bij de jeugd op de vleugels niet zoveel talent speelt.
Ik heb er een beetje een Rommedahl gevoel bij, hij heeft enkel zijn snelheid itt een Sterling die ook bakken techniek, overzicht heeft en ook veel scorend vermogen.

PostPosted: 16 Sep 2019 13:24 
Erelid

rebuah wrote:
renemar wrote:
Jnp wrote:
Ik heb er een beetje een Rommedahl gevoel bij, hij heeft enkel zijn snelheid itt een Sterling die ook bakken techniek, overzicht heeft en ook veel scorend vermogen.
idd leuke speler als je heel veelruimte hebt maar beperkt in de kleine ruimte. Een Beerens heeft ook aantal heel goede seizoenen gehad op jonge leeftijd maar zakte hopeloos door het ijs bij Az toen de ruimtes kleiner werden.

PostPosted: 16 Sep 2019 16:15 

Van Bergen is niet slecht in een kleine ruimte. Let maar eens op in samenvattingen. Het is natuurlijk zo dat je altijd iets slordiger bent als je het op volle snelheid doet. Dat geldt niet alleen voor voetballers maar met alles. Moet een job snel afwikkelen is het gevaar op missers groter dan als je zeeën van tijd hebt.
Rommedahl vond ik ook ondergewaardeerd. En bij Sterling zie je ook herhaaldelijk technische onvolkomenheden maar zoals ik zei, heeft alles te maken met het tempo waarin hij speelt.
Van Bergen heeft net als Sterling ook een hoge startsnelheid op de eerste meters. Daarom is hij ook goed bruikbaar in kleinere ruimtes.

PostPosted: 17 Sep 2019 18:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax heeft komst Pröpper 'overwogen': 'Hij zit tussen De Jong en Schöne in'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/89 ... e-in-.html

PostPosted: 18 Sep 2019 09:14 

343 wrote:
Zou gezien het huidige materiaal en spel wat mij betreft ideaal zijn geweest naast Martinez.

PostPosted: 18 Sep 2019 11:23 
Erelid

renemar wrote:
343 wrote:
Zou gezien het huidige materiaal en spel wat mij betreft ideaal zijn geweest naast Martinez.
Inderdaad, zijn complementair en had je VD Beek op 10 kunnen houden. Was de selectie in balans geweest. Hoop dat ze in de winter er nog 1 goede middenvelder bij halen en alvast een buitenspeler waarmee ze kunnen voorsorteren op volgend jaar.

PostPosted: 10 Oct 2019 12:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik had het afgelopen zomer constant over Antony dat ik hem zou willen halen als Ziyech en of Neres vertrekt, maar ik vind Stengs echt flink heeft ontwikkelt, die zou ik ook heel graag in een Ajax shirt zien rondlopen.

PostPosted: 10 Oct 2019 12:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Morfe0 wrote:
Ik had het afgelopen zomer constant over Antony dat ik hem zou willen halen als Ziyech en of Neres vertrekt, maar ik vind Stengs echt flink heeft ontwikkelt, die zou ik ook heel graag in een Ajax shirt zien rondlopen.
Ik denk dat je er alleen wel vanuit kan gaan dat hij minimaal 20+ miljoen zal gaan kosten. Dan is de vraag: heb je dit over voor een speler van AZ?

PostPosted: 10 Oct 2019 12:29 
Erelid

Tomza2 wrote:
Morfe0 wrote:
Ik denk dat je er alleen wel vanuit kan gaan dat hij minimaal 20+ miljoen zal gaan kosten. Dan is de vraag: heb je dit over voor een speler van AZ?
Dit is wel echt buitencategorie , het is niet zomaar een speler van AZ, Wijndal Koopmeiners etc zijn nogal gehyped, Boadu ook, leuke talenten hoor, maar niet het niveau wat Ajax moet nastreven.
Stengs heeft wel het niveau van Ajax, zo reeël mag je wel zijn.
En 20 miljoen? Ja dat zal hij zeker wel kosten, misschien wel 25 miljoen euro, maar als hij je naar de CL schiet, en sportieve successen mee boekt haal je het er weer uit.

PostPosted: 10 Oct 2019 13:29 

Vind Stengs te statisch.

PostPosted: 10 Oct 2019 15:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Stengs is wel heel goed, dat klopt.

Feit is wel dat hij klutsknieeen heeft waardoor het risico op een zware blessure vrij groot is.

PostPosted: 10 Oct 2019 16:47 

Heb nog niet veel van Stengs gezien, tegen Man.U. tegen Willem 2 een groot deel van de wedstrijd. Ook tegen Feijenoord, vond hem wel redelijk goed maar geen uitblinker.
Wat hij in die andere wedstrijden liet zien is niet echt overtuigend. Wordt hij niet enorm gehypet? Hij zal wel goed zijn maar af en toe doet men of hij Messi is. Hoeveel goede wedstrijden heeft hij nu gespeeld?
Wie mij in die wedstrijden beduidend beter beviel is de aanvoerder Koopmeiners. Overzicht, rustig aan de bal, balvast, goede voortzettingen, technisch onderlegd, geen tierelantijntjes.

PostPosted: 10 Oct 2019 18:24 
Erelid

Morfe0 wrote:
En 20 miljoen? Ja dat zal hij zeker wel kosten, misschien wel 25 miljoen euro, maar als hij je naar de CL schiet, en sportieve successen mee boekt haal je het er weer uit.
Gaat niet per se over Stengs maar wilde hier toch op reageren, want ik zie dit soort opmerkingen veel te vaak naar mijn mening.

Je kan dit niet stellen. Kan gewoon niet. Je weet niet of je zonder hem ook de CL had gehaald. Er zijn nog 10, zo niet 14, andere spelers die er ook voor zorgen dat je die CL haalt. Je kan dit gewoon niet zo simpel iedere keer stellen. Want bij Ziyech, Tadic, Van de Beek, Onana, Blind en Tagliafico zeggen we hetzelfde. Het houdt een keer op.

PostPosted: 12 Oct 2019 01:29 

Normaliter voegt een aankoop van 20 a 25 miljoen dermate veel toe aan Ajax dat je dat wel degelijk kunt stellen. Het gaat om het complete team, maar zo’n aankoop krikt je niveau omhoog. Het niveau wat benodigd is.

Vind dat je zoiets ook echt wel kunt zeggen bij de aankopen van Tadic en Blind.

PostPosted: 12 Oct 2019 08:49 

Gisteren Jong Oranje gezien en weer was Koopmeiners de beste man van het veld. Op die plek speelt bij ons nu Martinez. Als die Tagliafico gaat opvolgen zou ik de komst van Koopmeiners toejuichen. Prima speler, baas op het veld.
Jongens als Stengs en Boadu staan in de picture maar ik zou het liefst Koopmeiners bij ons zien.
Het enige dat zijn komst zou tegenspreken is imo als Eiting zich echt gaat doorontwikkelen voor die plek. Daarachter komt Taylor aan. Maar dat duurt nog wel 2 jaar voordat die klaar voor het eerste is. Koopmeiners heeft dat traject al achter zich en is meteen een versterking. Doet hij bij ons wat hij nu bij AZ doet wordt die binnen 3 jaar weggehaald voor vele tientallen miljoenen.
Ik denk dat Traoré van hetzelfde niveau als Boadu is. Stengs moet eerst maar eens 2 seizoenen onafgebroken presteren bij AZ. Je ziet zeker zijn potentie.

PostPosted: 12 Oct 2019 09:28 
Erelid

Snake wrote:
Normaliter voegt een aankoop van 20 a 25 miljoen dermate veel toe aan Ajax dat je dat wel degelijk kunt stellen. Het gaat om het complete team, maar zo’n aankoop krikt je niveau omhoog. Het niveau wat benodigd is.

Vind dat je zoiets ook echt wel kunt zeggen bij de aankopen van Tadic en Blind.
Natuurlijk, Blind en Tadic hebben zich wat dat betreft wel bewezen. Ik vind echter dat het te vaak als redenering gebruikt wordt en dat kan je zeker niet bij iedere speler doen, want dan kan het dus niet meer uit. Zeker de redenering ‘als je CL haalt, haal je het er al weer uit’ is veel te kort door de bocht omdat je nooit kan weten of je door hem CL hebt gehaald of dat dat anders ook wel gelukt was.

PostPosted: 12 Oct 2019 10:33 
Erelid

renemar wrote:
Gisteren Jong Oranje gezien en weer was Koopmeiners de beste man van het veld. Op die plek speelt bij ons nu Martinez. Als die Tagliafico gaat opvolgen zou ik de komst van Koopmeiners toejuichen. Prima speler, baas op het veld.
Jongens als Stengs en Boadu staan in de picture maar ik zou het liefst Koopmeiners bij ons zien.
Het enige dat zijn komst zou tegenspreken is imo als Eiting zich echt gaat doorontwikkelen voor die plek. Daarachter komt Taylor aan. Maar dat duurt nog wel 2 jaar voordat die klaar voor het eerste is. Koopmeiners heeft dat traject al achter zich en is meteen een versterking. Doet hij bij ons wat hij nu bij AZ doet wordt die binnen 3 jaar weggehaald voor vele tientallen miljoenen.
Ik denk dat Traoré van hetzelfde niveau als Boadu is. Stengs moet eerst maar eens 2 seizoenen onafgebroken presteren bij AZ. Je ziet zeker zijn potentie.
Ik weet het nog zo niet. Ik ben een beetje bang voor de kleine ruimte bij Koopmeiners. Heeft een geweldige lange pass en trap, maar voor de rest ben ik nog niet overtuigd. Lijkt me bovendien ook nog niet zo nodig op het moment. Ik zou zeker voor een niveau hoger gaan.

En Martinez Tagliafico opvolgen? Dat lijkt me niet, waarom zou je hem nu ineens naar linksback gaan verbannen na dit seizoen, als hij zich heeft gepresenteerd op veel belangrijkere posities.

PostPosted: 12 Oct 2019 11:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Ik vind Koopmeiners gehypt. Speelt veels te behouden voor Ajax. Ik heb laatst ook een wedstrijd van AZ gezien en in mijn ogen speelt hij vaak op safe. Zoals De Ruit ook zegt, wil ik hem weleens zien als er echt druk op hem gegeven wordt want ik ben bang, dat het dan veel terug en breed wordt. Erg technisch is hij ook niet. Hij is redelijk slim dus misschien kan hij dat positioneel oplossen. Met zijn trap is niks mis maar ik ben nog lang niet overtuigd.

Ik weet dat Eiting in een moeilijke periode zit maar deze Koopmeiners vind ik (nog) niet beter dan een fitte Eiting.

PostPosted: 12 Oct 2019 13:02 
Erelid

renemar wrote:
Ik vind Koopmeiners gehypt. Speelt veels te behouden voor Ajax. Ik heb laatst ook een wedstrijd van AZ gezien en in mijn ogen speelt hij vaak op safe. Zoals De Ruit ook zegt, wil ik hem weleens zien als er echt druk op hem gegeven wordt want ik ben bang, dat het dan veel terug en breed wordt. Erg technisch is hij ook niet. Hij is redelijk slim dus misschien kan hij dat positioneel oplossen. Met zijn trap is niks mis maar ik ben nog lang niet overtuigd.

Ik weet dat Eiting in een moeilijke periode zit maar deze Koopmeiners vind ik (nog) niet beter dan een fitte Eiting.
Exact. Ik krijg een beetje een Theo Janssen-deja vu. Maar dan met een betere mentaliteit. Voetbaltechnisch zijn ze wel met elkaar te vergelijken. Ze teren op hun traptechniek. Maar dat is juist het minste wat je bij Ajax nodig hebt, zeker op de positie van controlerende middenvelder.

Zal daarnaast ook de hoofdprijs moeten kosten denk ik. Die laten ze niet gaan onder de 15 miljoen. Niet doen dus.

Boadu: Dit vind ik een erg groot talent, maar op het moment geen Ajax-speler. Zijn kracht ligt meer in de diepte, als er ruimte achter de verdediging ligt maakt hij de loopactie en maakt het dan fantastisch af. Maar dat is niet wat we bij Ajax vragen van een spits. Wij spelen op de helft van de tegenstander, waardoor er geen ruimte ligt achter de verdediging. Daardoor komen zijn beste kwaliteiten wat minder van pas. We hebben meer aan een aanspeelpunt en iemand die goed is in de kleine ruimte. Een speler als Tadic dus gewoon is.

PostPosted: 12 Oct 2019 14:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stenghs, Boadu en Koopmeiners zijn natuurlijk geen slechte voetballers maar de hype in de media over AZ en deze spelers in het bijzonder, wordt nogal overdreven.

Koopmeiners en Stenghs worden al (bijna) Oranje ingepraat maar op basis waarvan?
Die eclatante overwinning op een zeer zwak Feyenoord of het (tegenvallende) gelijkspel tegen een armzalig tweede elftal van Man Utd? Kom op zeg.

Koopmeiners is nog lang en lang niet zover als bv Propper. Stenghs is een geweldig talent maar de mediahetze tegen Promes is ook wat vreemd. In Rusland zeer gewaardeerd en bij Ajax (ook op CL-nivo) doet hij het nog altijd beter dan deze Stenghs. Dat Stenghs wellicht meer potentie heeft, lijkt me wel duidelijk maar het moet er uiteindelijk ook uitkomen.

AZ timmert goed aan de weg en het is duidelijk dat hun talenten ook grote talenten zijn met goede doorgroeimogelijkheden maar we moeten ook niet overdrijven.

Boadu eens zoals hierboven gesteld wordt. Is (nog lang) geen type Ajaxspits.
Koopmeiners rendeert het beste als stofzuiger en als Stenghs zich zo doorontwikkeld zou hij een soort van Ziyechrol wel aankunnen.

PostPosted: 12 Oct 2019 15:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stengs mag van mij wel komen, wel max 15 miljoen of van die orde. Aankopen van AZ renderen meestal niet. Ik herinner mij alleen Perez en de Zeeuw in ieder geval. Maar ik denk dat hij gewoon gaat cashen gezien zijn knieën en zaakwaarnemer, net als Kishna.

PostPosted: 12 Oct 2019 16:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:

Als buitenspeler of als '10' dan?
Maakt niet uit. Als beide bruikbaar.
Hmm, speler die de concurrentie dan met Lang aan moet gaan voor de plekken van Neres en v/d Beek volgend jaar?
Had het de vorige keren in de Transfergeruchten (uit onbetrouwbare bronnen)-topic gezet, maar lijkt echt iets te gebeuren rond Giovanni.
https://twitter.com/Rinzinho/status/1182993829718306816

PostPosted: 12 Oct 2019 16:25 
Erelid

Een van de grootste talenten uit zijn lichting. Zou eigenlijk naar Chelsea vertrekken maar hebben een transferban. Nu blijkt hij dus naar Ajax te willen.
Zou een hele goede versterking zijn voor Ajax, de volgende topjeugdaankoop in na Rasmussen, indien hij komt natuurlijk.

PostPosted: 15 Oct 2019 20:28 

Zojuist Jong Noorwegen tegen Jong Oranje gekeken. Ik weet zijn naam niet maar de speler met rugnummer 11 bij de Noren vond ik prima. Echt een goede speler, technisch, snel, wendbaar en een steekbal. Mss. een speler om in de gaten te houden.

Post new topic  Reply to topic  [ 708 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29  Next

All times are UTC+02:00