Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 16 Dec 2018 15:07 

Contract Babel afgekocht, aldus vp. Met de miljoenen van de CL op zak, geen slechte keuze om er bij te hebben na de winter. Neem je meteen een voorschot op het eventuele vertrek Neres, Ziyech en Huntelaar

PostPosted: 16 Dec 2018 22:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Contract Babel afgekocht, aldus vp. Met de miljoenen van de CL op zak, geen slechte keuze om er bij te hebben na de winter. Neem je meteen een voorschot op het eventuele vertrek Neres, Ziyech en Huntelaar
Ik blijf Babel maar een matige speler vinden en ik twijfel nog steeds of hij een toegevoegde waarde zal hebben voor dit Ajax. En zeker na de winterstop zie ik geen plek voor hem.

Tadic en Ziych spelen altijd. Dolberg en Huntelaar zijn de 2 spitsen. Neres is in feite eerste vervanger voor de buitenporties. Dan heb je nog Labyad en komt Bande terug. Als vervanger voor Tadic of Ziyech zie ik hem niet. Ook totaal een ander type.

Babel blijft toch ook een speler met een beperkte techniek voor de kleine ruimte. Waar moet hij dan komen in de pikorde na de winter? Voor volgend seizoen zou je misschien kunnen denken als vervanger van Huntelaar maar wil Babel al tweede viool spelen?

PostPosted: 16 Dec 2018 22:49 
Erelid

Maar Huntelaar gaat toch waarschijnlijk nog een jaar verlengen?

PostPosted: 17 Dec 2018 06:36 

Ik blijf Babel maar een matige speler vinden en ik twijfel nog steeds of hij een toegevoegde waarde zal hebben voor dit Ajax. En zeker na de winterstop zie ik geen plek voor hem.

Tadic en Ziych spelen altijd. Dolberg en Huntelaar zijn de 2 spitsen. Neres is in feite eerste vervanger voor de buitenporties. Dan heb je nog Labyad en komt Bande terug. Als vervanger voor Tadic of Ziyech zie ik hem niet. Ook totaal een ander type.

Babel blijft toch ook een speler met een beperkte techniek voor de kleine ruimte. Waar moet hij dan komen in de pikorde na de winter? Voor volgend seizoen zou je misschien kunnen denken als vervanger van Huntelaar maar wil Babel al tweede viool spelen?
Babel brengt wel diepgang, een snelheid iets dat er voorin niet veel hebben. Het is een extra troef, die tegen grote ploegen nog wel eens handig kan zijn.

PostPosted: 17 Dec 2018 08:38 

Babel brengt wel diepgang, een snelheid iets dat er voorin niet veel hebben. Het is een extra troef, die tegen grote ploegen nog wel eens handig kan zijn.
Vind ik ook. Als je onder druk (komt in Nederland vrijwel niet voor) is dat handig. Ligt er ook aan wat hij moet gaan verdienen. Bij Oranje doet hij het goed vind ik.
Is altijd een afweging of hij de investering waard is, maar dat geldt voor iedere aankoop.
Voordeel van hem is dat hij op alle posities in de voorhoede goed uit de voeten kan. Voorkeur vanaf links denk ik.

PostPosted: 17 Dec 2018 09:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:

Vind ik ook. Als je onder druk (komt in Nederland vrijwel niet voor) is dat handig. Ligt er ook aan wat hij moet gaan verdienen. Bij Oranje doet hij het goed vind ik.
Is altijd een afweging of hij de investering waard is, maar dat geldt voor iedere aankoop.
Voordeel van hem is dat hij op alle posities in de voorhoede goed uit de voeten kan. Voorkeur vanaf links denk ik.
Wat mij betreft overbodig nu Bande als het goed is terug komt van de winter.

PostPosted: 17 Dec 2018 09:34 
Erelid

DeRuit wrote:
renemar wrote:

Wat mij betreft overbodig nu Bande als het goed is terug komt van de winter.
Bandé heeft de eerste seizoenshelft niet/nauwelijks kunnen spelen. In hoeverre is hij dan aangepast aan het spel van Ajax? Babel is opgegroeid met die spelwijze! En gaat Van de Beek zeker tot het einde van het seizoen blijven? Anders gaat Ziyech mogelijk naar het middenveld!

PostPosted: 17 Dec 2018 15:42 
Erelid

renemar wrote:
Dus voor die 2 wedstrijden tegen Real wil je Babel aantrekken? ;)
Hoe jij het schetst heb je toch ook Dolberg voor die dit ook kan?
Daarnaast speelt oranje wel anders dan Ajax. Babel heeft hierin een onderdanige rol aan Memphis.

Ik vind niet dat hij op alle posities uit de voeten kan. Zoals Tadic en Babel nu spelen, kan hij niet. Zoals je zelf al zegt, komt hij het beste tot zijn recht als hij de ruimte in kan duiken. Die ruimte is en krijg je niet.

Ik blijf erbij, dat Babel geen toegevoegde waarde heeft. Nu niet en volgend jaar ook niet.

PostPosted: 17 Dec 2018 17:04 

Vind ik ook. Past echt totaal niet in het spel wat wij momenteel beheersen. En hij heeft een te matige techniek voor in de kleine ruimte. Babel moet het van snelheid hebben, zijn grote looppassen. Ajax speelt zo helemaal niet. Zelfs niet tegen Bayern.

PostPosted: 17 Dec 2018 20:10 

renemar wrote:
Dus voor die 2 wedstrijden tegen Real wil je Babel aantrekken? ;)
Hoe jij het schetst heb je toch ook Dolberg voor die dit ook kan?
Daarnaast speelt oranje wel anders dan Ajax. Babel heeft hierin een onderdanige rol aan Memphis.

Ik vind niet dat hij op alle posities uit de voeten kan. Zoals Tadic en Babel nu spelen, kan hij niet. Zoals je zelf al zegt, komt hij het beste tot zijn recht als hij de ruimte in kan duiken. Die ruimte is en krijg je niet.

Ik blijf erbij, dat Babel geen toegevoegde waarde heeft. Nu niet en volgend jaar ook niet.
Hoezo alleen tegen Real? Ik zei dat het in Nederland niet vaak voorkomt maar er zijn zeker ook wedstrijden waar je hem kunt gebruiken. Psv, Feijenoord, Az bijvoorbeeld. En als je doorkomt tegen Real ook verder in de CL. Allemaal wedstrijden waar je ruimte gaat krijgen. Heeft diepgang. In de huidige selectie heeft alleen Neres diepgang.
Dolberg kan alleen in de spits. We hebben het onder Keizer gezien dat hij vanaf links een drama is.
Ik blijf erbij, hij is een optie. Alleen moet je afzetten tegen de prijs, zijn salaris en andere opties. Maar op voorhand afwijzen doe ik niet.

PostPosted: 17 Dec 2018 20:17 
Erelid

renemar wrote:
Hoezo alleen tegen Real? Ik zei dat het in Nederland niet vaak voorkomt maar er zijn zeker ook wedstrijden waar je hem kunt gebruiken. Psv, Feijenoord, Az bijvoorbeeld. En als je doorkomt tegen Real ook verder in de CL.
Met deze selectie MOET Ajax van zijn eigen kracht uitgaan. Dus aanvallend dominant voetbal waarbij wij de bal hebben en de tegenstander onze wil opleggen. Dat ligt Babel niet.

Ik ben het wel met je eens, dat Ajax een snelle explosieve vleugelspeler mist maar met Neres en Dolberg heb je wel 2 spelers, die ook goed (en beter dan Babel kan) en met snelheid vanuit de omschakeling goed de ruimtes in kan duiken.

Babel wordt nu een beetje gehyped omdat het bij oranje even meezit maar zo fantastisch is hij ook niet en ook nooit geweest.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:19 

Snake wrote:
Nog mensen die hier Lammers specifiek volgen? Viel me op door zijn tweebenigheid.
Vind hem de laatste tijd toch wel opvallen bij Heerenveen. Met name door zijn tweebenigheid en techniek. Motorisch goed, fysiek prima. Voor mij een reden om Heerenveen zo nu en dan eens te bekijken.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:51 
Erelid

Snake wrote:
Snake wrote:
Nog mensen die hier Lammers specifiek volgen? Viel me op door zijn tweebenigheid.
Vind hem de laatste tijd toch wel opvallen bij Heerenveen. Met name door zijn tweebenigheid en techniek. Motorisch goed, fysiek prima. Voor mij een reden om Heerenveen zo nu en dan eens te bekijken.
Ik heb het al langer geleden ook aangegeven in het PSV topic dat Lammers een goede technisch vaardige spits is. Vond het ook weer typisch des PSV's dat ze heel veel miljoenen neerleggen voor Romero terwijl je zelf hem in de opleiding hebt lopen. In potentie beter dan De Jong.

Speelde tegen Ajax inderdaad prima. Begon ook sterk bij Heerenveen. Een terugval gehad en lijkt nu weer op te bloeien. Interessante speler inderdaad.

PostPosted: 27 Feb 2019 10:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: -
Dolberg verkopen en Milik terug halen als eerste spits, mits we CL gaan spelen volgend seizoen. Traore naar het eerste halen als tweede spits en Tadic als gelegenheidsspits. Huntelaar heel misschien nog 1 jaartje houden maar het beste is er bij hem wel af.

PostPosted: 27 Feb 2019 10:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dolberg verkopen en Milik terug halen als eerste spits, mits we CL gaan spelen volgend seizoen. Traore naar het eerste halen als tweede spits en Tadic als gelegenheidsspits. Huntelaar heel misschien nog 1 jaartje houden maar het beste is er bij hem wel af.
Milik keert echt niet terug bij AJAX. Doet het prima bij Napoli en heeft dus de keuze uit vele andere kapitaalkrachtige clubs. De transferprijs zal ook wel rond de 35 a 40 miljoen euro liggen. Tevens vind ik Dolberg een betere en completere spits dan Milik.

PostPosted: 27 Feb 2019 12:29 

Als Dolberg vertrekt hebben we een probleem. Huntelaar is te oud. Traoré, Danillo en Brobbey kunnen het nog niet aan denk ik. Ik zie wel in die spelers mogelijke basisspelers in de toekomst.
Mss. een goede spits huren voor een jaar. Denk aan iemand als Origi of Batshuway ?? De naam van laats genoemde weet ik niet precies.

PostPosted: 27 Feb 2019 12:45 
Erelid

renemar wrote:
Als Dolberg vertrekt hebben we een probleem. Huntelaar is te oud. Traoré, Danillo en Brobbey kunnen het nog niet aan denk ik. Ik zie wel in die spelers mogelijke basisspelers in de toekomst.
Mss. een goede spits huren voor een jaar. Denk aan iemand als Origi of Batshuway ?? De naam van laats genoemde weet ik niet precies.
Daarom ten koste van alles hier houden. Is momenteel ook nog niet rijp om een stap te maken. Moet eerst 1 vlekkeloos seizoen hebben waar alles een beetje op z'n plek valt zonder al te veel blessures, waar hij een hele reeks achter elkaar basisspeler is en minimaal 20 goals maakt. Dan is hij klaar voor de stap.

PostPosted: 11 Mar 2019 14:47 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Aanvankelijk niet super enthousiast over het feit dat Ajax verlengd heeft met Huntelaar maar als je het over de hele neemt heeft Ajax voor komend seizoen toch wel voldoende slagkracht voorin met Dolberg en Huntelaar als de twee spitsen en daarachter nog opties.

Hassane Bande komt terug en kan ook als spits uit de voeten, Lassina Traore laat veelbelovende dingen zien, Sierhuis kent een goede periode (al wordt hij mogelijk definitief overgenomen door Groningen) en ook Danilo Pereira loopt 1 op 2 op 19-jarige leeftijd in de Jupiler League.

PostPosted: 11 Mar 2019 14:52 
Erelid

Pushkin wrote:
Aanvankelijk niet super enthousiast over het feit dat Ajax verlengd heeft met Huntelaar maar als je het over de hele neemt heeft Ajax voor komend seizoen toch wel voldoende slagkracht voorin met Dolberg en Huntelaar als de twee spitsen en daarachter nog opties.

Hassane Bande komt terug en kan ook als spits uit de voeten, Lassina Traore laat veelbelovende dingen zien, Sierhuis kent een goede periode (al wordt hij mogelijk definitief overgenomen door Groningen) en ook Danilo Pereira loopt 1 op 2 op 19-jarige leeftijd in de Jupiler League.
En dan vergeet je ene Tadic nog . . .

PostPosted: 11 Mar 2019 14:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Pushkin wrote:
Aanvankelijk niet super enthousiast over het feit dat Ajax verlengd heeft met Huntelaar maar als je het over de hele neemt heeft Ajax voor komend seizoen toch wel voldoende slagkracht.

En dan vergeet je Tadic nog te noemen, dat is uiteraard ook een optie ;)

Dan heb je met Dolberg, Tadic en Huntelaar drie spelers die zich op niveau hebben bewezen. Het talent daarachter mag dan laten zien dat ze in de pikorde op kunnen schuiven. Ik ben het meest enthousiast over Traoré vooralsnog, die verrast me in positieve zin. En ik vind Brobbey ook heel talentvol, al is die nog een stuk jonger dan de eerder genoemde spitsen. Fysiek indrukwekkend en voetballend stappen gemaakt, want dat vond ik in de jeugd altijd een matig aspect van hem.

Huntelaar profileert zich in ieder geval als een toffe gast die zich schikt in zijn rol, die verder bloedfanatiek is wanneer hij minuten mag maken. Het verbaast me hoe fit hij blijft. Had bij Schalke regelmatig fysieke klachten, maar dat valt bij Ajax allemaal reuze mee vooralsnog.

PostPosted: 11 Mar 2019 16:21 

IK vind het verlengen van het contract helemaal niks. Huntelaar is een prima gast, Ajacied maar komt gewoon tekort. Zijn enthousiasme is aanstekelijk maar dat rechtvaardigt geen verlenging.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:12 
Erelid

renemar wrote:
IK vind het verlengen van het contract helemaal niks. Huntelaar is een prima gast, Ajacied maar komt gewoon tekort. Zijn enthousiasme is aanstekelijk maar dat rechtvaardigt geen verlenging.
Liever Huntelaar als stand-in die zijn plek kent dan een nieuwe spits halen als stand-in.

PostPosted: 14 Mar 2019 12:29 

Peter79 wrote:
renemar wrote:
Liever Huntelaar als stand-in die zijn plek kent dan een nieuwe spits halen als stand-in.
Een nieuwe spits hoeft geen stand-in te zijn. Is hij beter dan Dolberg (hoe hij momenteel speelt niet ondenkbaar) dan wordt die gewoon eerste spits. Ik had het idee dat Dolberg langzaam terug naar zijn niveau van het eerste seizoen ging maar gisteren was het weer helemaal niks. Ter verdediging van hem denk ik wel dat de manier van spelen niet op zijn spel is gericht. Niet voor niks doet Tadic het daar beter. Dolberg is een jongen die je diep moet sturen, bij ons moet hij altijd in de bal komen. Steeds naar binnen komende vleugelspelers maakt het ook niet makkelijker.
Een spits die je met een man in de rug kunt aanspelen, de bal kan vasthouden voor opkomende middenvelders, kan afleggen en scherp voor het doel is lijkt mij beter bij ons passen. Zoals Petterson in het verleden. Ik vind Dolberg de mooiere technisch verfijnde speler, maar Petterson rendeerde beter. Zeker met de aansluitende Bergkamp.

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42

All times are UTC+02:00