Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1233 berichten ]  Vorige   1 44 45 46 47 48 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Aanvallers
BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 10:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik ken die gozer niet. Maar blijkbaar zien ze het dus niet in Traroré, Brobbey en Danilo zitten, want anders haal je geen 20 jarige spits.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 10:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
dwtk schreef:
Ahmedhodzic van Malmo en Matheus Henrique er nog bij en het begint op mijn Football Manager basis te lijken ( al heb ik Tagliafico laten gaan en Danny Rose er voor terug ).

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 11:03 

guy_ajax schreef:
Ik ken die gozer niet. Maar blijkbaar zien ze het dus niet in Traroré, Brobbey en Danilo zitten, want anders haal je geen 20 jarige spits.
Ken hem ook niet. Maar als AJAX deze jongen van 20 gaat halen hebben ze inderdaad geen vertrouwen in Traoré, Brobbey en Danilo.
Is iets anders als ze een "gearriveerde" spits halen. Desnoods huren voor een half jaar en Traoré en/of Brobbey verhuren en hun ontwikkeling afwachten. Op de bank leren die jongens niks. Als ze zich goed ontwikkelen kun je ze volgend seizoen de kans geven. Tonen ze dat ze niet goed genoeg zijn staan ze in de etalage en haal je definitief een spits.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 11:08 

Zal mij niks verbazen als Danilo en Traoré gewoon verkocht worden en dat ze zo de aanschaf van Brenner bekostigen. Maar goed dat is puur een aanname.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 11:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Het houdt ook ergens een keer op met vertrouwen toch? Als je écht aansluiting wil gaan vinden ergens, moet je veel scherper kunnen inzien of een speler het wel of niet gaat halen in ons systeem.

Gravenberch. Top. Antony. Top. Kudus. Top.

Past een Traoré of Danilo in dat rijtje? Nee. Dat is m.i. echt roeien met de riemen die je hebt. En je moet gewoon betere riemen halen dan.

Doorselecteren. En weg met de middelmaat.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 11:31 

Danilo zal wel verkocht worden a la Botman. Traore of Brobbey verhuren en Huntelaar valt weg. Tadic rendeert beter op Linksbuiten volgens ten Hag dus dat is dan ook geen optie.

Dan heb je met de nieuwe spits en Traore of Brobbey twee spitsen voorin en evt Tadic voor nood.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 15:19 

Alleen ziet onze coach het regelmatig verkeerd, die zet ook Antony linksbuiten en Neres op rechtsbuiten, Promes op 10 en Labyad op rechtsbuiten. Niet zijn beste experimenten om het maar zacht uit te drukken.

Tadic met Nico erachter was zeker een goede tandem in het verleden. Alleen momenteel hapert die ook aan alle kanten. Als die Brenner een goede spits is en Neres is fit, dan lijkt mij er geen plaats meer in de basis voor Tadic. Aangezien je Neres ooit nog voor zo n 50 miljoen wilt verkopen.

Zal mij benieuwen hoe Ten Hag met zoiets omgaat.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 15:42 

dwtk schreef:
Alleen ziet onze coach het regelmatig verkeerd, die zet ook Antony linksbuiten en Neres op rechtsbuiten, Promes op 10 en Labyad op rechtsbuiten. Niet zijn beste experimenten om het maar zacht uit te drukken.

Tadic met Nico erachter was zeker een goede tandem in het verleden. Alleen momenteel hapert die ook aan alle kanten. Als die Brenner een goede spits is en Neres is fit, dan lijkt mij er geen plaats meer in de basis voor Tadic. Aangezien je Neres ooit nog voor zo n 50 miljoen wilt verkopen.

Zal mij benieuwen hoe Ten Hag met zoiets omgaat.
Antony is zijn vorm ook een beetje kwijt, Neres gewoon rustig opbouwen en als iedereen nu al met zijn fitheid/frisheid sukkelt krijgen ze genoeg minuten ook met Tadic op links.
Kan me verder niet voorstellen dat Brobbey of Traore volgend seizoen genoegen nemen met ene rol als derde spits. En Twente heeft dan ook weer een spits nodig en hebben dan nog steeds Jans en Streuer als Technisch Duo.

Ze zouden zelfs nog kunnen overwegen om Ekkelenkamp er heen te sturen in de winter als we zelf nog een middenvelder met voldoende kwaliteit kunnen halen.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 16:07 

Volgens mij is Antony pas gaan sukkelen sinds Klaiber meedoet. Mazraoui vult de rol RB veel slimmer in, die sluit het middenveld op (en is zodoende veel beter aanspeelbaar) en loopt niet als een blinde kip naar voren zoals Klaiber. Wat Klaiber doet komt weer uit de pet van Ten Hag, weer een misrekening. Als een tegenstander het slm uit speelt dan ligt je hele rechterflank open. Aan de linkerkant heb je precies hetzelfde als Promes meedoet, ook geen teamspeler.

Ik bedoel het verhaal Neres-nieuwe spits-Antony meer voor het nieuwe seizoen want ik zie Neres dit seizoen niet super veel wedstrijden meer spelen.

Laatst gewijzigd door dwtk op 30 dec 2020 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 16:10 

Ik blijf me toch enigszins storen aan het feit dat er continu maar wordt geroepen om een spits, terwijl in mijn ogen de beste spits al in huis is. Je hebt met Tadic, Traoré, Brobbey en Huntelaar vier spitsen die in meer of mindere mate bruikbaar zijn. Ik vind dat Tadic de enige is van topkwaliteit, maar wel iemand die vrijwel altijd beschikbaar is. Op de flank hebben we veel minder smaken. Je hebt enkel Antony die voldoet en een Neres die wel voldoet maar al meer dan een jaar aan het worstelen is met zijn vorm/fitheid. Dan houd je Promes die hopeloos uit vorm is over, nog los van de rechtszaak die hem te wachten staat. Daarna kom je uit bij Labyad op de flank, dat heeft nog nooit gewerkt. Daar is hij zowaar nog slechter dan in de as. Daar moet je wat mij betreft een versterking zoeken, een aanvaller met diepgang een een actie. Tadic moet naar de punt.
Helemaal mee eens. Ik zou ook eerder gaan voor een buitenspeler. Nu een spits kopen is imo erg korte termijn gedacht. Nog los van dat je er echt al veel spelers voor hebt. Op de flank niet.

Brenner is toch ook niet de categorie die ons verzekert van een titel. Echt weggegooid geld.

BerichtGeplaatst: 30 dec 2020 16:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Snake schreef:
Ik blijf me toch enigszins storen aan het feit dat er continu maar wordt geroepen om een spits, terwijl in mijn ogen de beste spits al in huis is. Je hebt met Tadic, Traoré, Brobbey en Huntelaar vier spitsen die in meer of mindere mate bruikbaar zijn. Ik vind dat Tadic de enige is van topkwaliteit, maar wel iemand die vrijwel altijd beschikbaar is. Op de flank hebben we veel minder smaken. Je hebt enkel Antony die voldoet en een Neres die wel voldoet maar al meer dan een jaar aan het worstelen is met zijn vorm/fitheid. Dan houd je Promes die hopeloos uit vorm is over, nog los van de rechtszaak die hem te wachten staat. Daarna kom je uit bij Labyad op de flank, dat heeft nog nooit gewerkt. Daar is hij zowaar nog slechter dan in de as. Daar moet je wat mij betreft een versterking zoeken, een aanvaller met diepgang een een actie. Tadic moet naar de punt.
Helemaal mee eens. Ik zou ook eerder gaan voor een buitenspeler. Nu een spits kopen is imo erg korte termijn gedacht. Nog los van dat je er echt al veel spelers voor hebt. Op de flank niet.

Brenner is toch ook niet de categorie die ons verzekert van een titel. Echt weggegooid geld.
Vind ik ook. Ga dan voor Gabriel Veron van Palmeiras.
Kan aan beide kanten uit te voeten en een veel groter talent dan Brenner.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 13:20 
Erelid

FortBoekoe schreef:
Vind ik ook. Ga dan voor Gabriel Veron van Palmeiras.
Kan aan beide kanten uit te voeten en een veel groter talent dan Brenner.
Ik kijk nu een video van Voetbal International over de grootste talenten (https://www.youtube.com/watch?v=AxF_WXHpmks), maar daarin klinkt het wel alsof die Veron echt compleet onhaalbaar is.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2021 16:21 
Erelid

Goede post. Naar mijn idee hebben we een flankspeler nodig, die ook op 10 kan. En dan Promes wegdoen.

Tadic inderdaad naar de punt (en zijn opvolger over een tijdje hebben we al in huis, Brobbey of Traoré).

BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 10:15 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Goede post. Naar mijn idee hebben we een flankspeler nodig, die ook op 10 kan. En dan Promes wegdoen.

Tadic inderdaad naar de punt (en zijn opvolger over een tijdje hebben we al in huis, Brobbey of Traoré).
Die laatste 2 zijn ook geen zekerheidjes he, kans dat Brobbey vetrekt lijkt me groter dan dat ie blijft en leuk dat Traore goals maakt tegen VVV en aanverwante clubjes, heeft mij nog in niets overtuigd dat hij dit ook in grote wedstrijden kan. Hij is groot en sterk maar verder vooralsnog toch vrij matig in heel veel dingen. Afrikaanse jongens zijn ook vaak vroegrijp en zit vaak relatief weinig rek in na hun 20e a 21e. Ik moet het nog zien........

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 15:01 

Ajax zou bijna rond zijn voor Brenner van Sao Paulo https://twitter.com/PacoBelmonte_/statu ... 9043705857

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 15:11 
Erelid

Dat zou me heel erg verbazen, die bron schijnt ook niet zo betrouwbaar te zijn.

Of:
-Ajax moet Huntelaar laten gaan naar Schalke (schijnt interesse te zijn)
-Brobbey nog verkopen (omdat hij niet bijtekent)
-Traoré verkopen (zien niet de potentie en kunnen er nu goed geld voor krijgen)
-Promes verkopen (door onder andere de rechtszaak en de schijnbare interesse van Spartak)

Dan heb je ineens geen spits meer over. Brenner is wellicht een combinatie tussen spits en buitenspeller. Echter vind ik het meer een type Danilo. Die heb je al (behalve aankomend half jaar dan).

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
RogerGarcia schreef:
Dat zou me heel erg verbazen, die bron schijnt ook niet zo betrouwbaar te zijn.

Of:
-Ajax moet Huntelaar laten gaan naar Schalke (schijnt interesse te zijn)
-Brobbey nog verkopen (omdat hij niet bijtekent)
-Traoré verkopen (zien niet de potentie en kunnen er nu goed geld voor krijgen)
-Promes verkopen (door onder andere de rechtszaak en de schijnbare interesse van Spartak)

Dan heb je ineens geen spits meer over. Brenner is wellicht een combinatie tussen spits en buitenspeller. Echter vind ik het meer een type Danilo. Die heb je al (behalve aankomend half jaar dan).
Een eventuele verkoop van Promes zie ik niet als reden om hem te kopen want volgens mij is Brenner een pure spits en is Promes geen spits. Tevens als ze Brobbey en Traore nog zouden kunnen verkopen is het nog link om dan met hem als back up te werken. Je weet nooit hoe snel die aard.

Echter kan ik me nauwelijks voorstellen dat de RvC deze transfer (ook) goedkeurt. Vraag is ook wat je nu voor Brobbey kunt vragen. Je kunt wel de hoofdprijs willen maar als niemand deze op tafel wil leggen, blijf je met hem zitten. Dan wachten de clubs wel een paar maandjes.

Het zou wel een ideaal moment zijn zodat hij net zoals Neres een half jaar kan acclimatiseren.

Echter als Promes nog verkocht wordt, zie ik liever een buitenspeler komen met diepgang. Ook richting volgend jaar want je moet je ook afvragen of Neres niet een keer vertrekt en dan heb je niemand met echte snelheid en diepgang voorin.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
DeRuit schreef:
Ajax zou bijna rond zijn voor Brenner van Sao Paulo https://twitter.com/PacoBelmonte_/statu ... 9043705857
In de beelden die ik van hem zag leek het me totaal geen speler voor Ajax. Een snelle goaltjesdief die wispelturig is en het van zijn snelheid moet hebben. Ik vind hem ook best klein van stuk en als buitenspeler lijkt hij me ongeschikt. Maakte veel intikkers en ik zag weinig acties waar ik van onder de indruk was. Snap die hype niet zo goed, waar is die jongen zo goed in dan?

Beter investeren ze in een buitenspeler met diepgang en verkopen ze Promes en/of Labyad.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:29 

DeRuit schreef:
In de beelden die ik van hem zag leek het me totaal geen speler voor Ajax. Een snelle goaltjesdief die wispelturig is en het van zijn snelheid moet hebben. Ik vind hem ook best klein van stuk en als buitenspeler lijkt hij me ongeschikt. Maakte veel intikkers en ik zag weinig acties waar ik van onder de indruk was. Snap die hype niet zo goed, waar is die jongen zo goed in dan?

Beter investeren ze in een buitenspeler met diepgang en verkopen ze Promes en/of Labyad.
Eens, een vervanger voor Promes zou ik ook halen ipv hier 20 miljoen aan spenderen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 19:09 
Erelid

Het hele verhaal mbt Brenner wordt ontkracht door Verweij.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 00:13 
Erelid

Volgens Verweij gaat Ajax nog de markt op voor een spits mocht Huntelaar vertrekken naar Schalke.
Verweij sluit ook niet uit dat Brobbey deze transferperiode ook vertrekt.

Eerst ontkrachte Verweij de naam Brenner maar nu is hij ineens wel een optie al is zijn komst nog lang niet rond. Er is nog geen streep door Brenner en er zijn ook andere opties.

Als je echt 100% vertrouwen hebt in Traore dan heb je niet direct een (dure) spits nodig. Tadic kan er ook spelen en zou je ook kunnen opteren voor een extra buitenspeler.

Ik zie Huntelaar wel vertrekken dus ben benieuwd.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 09:28 

Laat KJH dan maar gewoon lekker blijven en houd het geld op zak of geef het uit aan een andere positie (CVM, RCV).

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 10:23 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Inderdaad met Haller en Traore is de spits positie voorzien.
Ik zou een goede RCV halen.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 10:55 
Erelid

Morfe0 schreef:
Inderdaad met Haller en Traore is de spits positie voorzien.
Ik zou een goede RCV halen.
Als je per se met een 10 wil blijven spelen, dan zou ik een talentvolle 10 halen, die ook op de buitenposities kan. Type Ziyech (Thiago Almada).

Denk nog steeds dat de verdediging goed genoeg kan zijn, als de middenveldbezetting ook klopt.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2021 12:27 

Ik denk ook dat we voorlopig genoeg aanvallers hebben. Neres komt straks ook terug.
Wij hebben eigenlijk maar een echte verdediger, Tagliafico. Blind, Schuurs en Mazraoui zijn vooral goede voetballers maar verdedigend alle 3 kwetsbaar. In Nederland worden maar weinig echte verdedigers (zoals De Ligt) opgeleid.
Ik zie ook liever een echt sterke, snelle RCV komen. Moet natuurlijk voetballend een bepaald niveau hebben maar vooral in verdedigend opzicht een kei zijn. Iemand die een goede combinatie met Blind of Schuurs vormt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1233 berichten ]  Vorige   1 44 45 46 47 48 50  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00