Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1013 posts ]  1 2 3 4 5 41  Next
Author Message
 Post subject: [Centraal] Spits
PostPosted: 20 Oct 2011 13:37 

Afgelopen zomer hebben we Kolbeinn Sigþórsson aangetrokken als eerste spits, als vervanger van Mounir el Hamdaoui. Als back-up werd op het laatste moment 'stormram' Dmitri Bulykin gehaald. Siem de Jong dient als 3de optie, terwijl Geoffrey Castillion naar RKC is gestuurd om ervaring op te doen.

Nog geen twee maanden later ligt Sigþórsson er voor enkele maanden uit, blijkt Bulykin een uit de kluiten gewassen houthakker te zijn (die het an sich niet slecht doet in de weinige minuten die hij heeft gekregen, maar zeker geen 1ste spits is) en is Siem de Jong in mijn ogen niet de speler die de defensie van de tegenpartij angst inboezemt.

Afgelopen zomer heb ik vaker voor een kwalitatief sterke spits gepleit. Ik had graag een talent zien komen die met Sigþórsson om de eerste spits positie kon strijden. Destijds vond ik Matavz een goede optie, een totaal andere speler dan Sigþórsson, maar die vond iederen te duur, of niet in het systeem passen. Oke, het was dan ook een vorm van scouten met het bord op schoot, maar goed, bij Ajax doen ze ook niet anders. :)

Groningen haalde voor een paar ton Teixera op uit Uruguay, terwijl Vitesse in Bony een eredivisie-waardige spits met potentie uit Tsjechie haalde. En wij kregen een gratis afdankertje van Anderlecht, die [S]21 keer tegen een voorzet van Verhoek aanliep[/S] er vorig seizoen 21 inlegde voor Ado.

Waar ik heen wil: we hebben momenteel een groot probleem wanneer Sigþórsson wegvalt. Dat is afgelopen weken wel gebleken, en vooral tegen Dynamo was het missen van kansen erg pijnlijk, en gelukkig niet fataal gebleken. Bulykin is leuk voor de eredivisie; terwijl De Jong m.i. nooit een basisplek zou moeten krijgen, maar een ideale 12de man is voor de selectie. (Die nr10 op zn rug doet me wekelijks pijn aan mn ogen.)
De vraag is wat mij betreft niet: moeten we een nieuwe spits halen, maar meer: wie wordt de nieuwe spits in de winterstop? Uit de jeugd komt niks door, in het tweede lopt weinig soeps. Ozbiliz is geen spits, Serero is geen spits, Eriksen in een Messi-rol lijkt me momenteel geen optie (en op het moment dat dat wel zo zal zijn, is hij vast al weggekocht), en of Castillion een Ajax-waardige spits gaat worden, moet nog blijken.

Dus, wie moet er gaan strijden met Sigþórsson om het rugnummer 9 bij Ajax?

Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 20 Oct 2011 13:54 

Nog geen twee maanden later ligt Sigþórsson er voor enkele maanden uit, blijkt Bulykin een uit de kluiten gewassen houthakker te zijn (die het an sich niet slecht doet in de weinige minuten die hij heeft gekregen, maar zeker geen 1ste spits is) en is Siem de Jong in mijn ogen niet de speler die de defensie van de tegenpartij angst inboezemt.
Dat was hij toch nooit? De Jong deed het aardig in de spits maar nooit top.
Dus, wie moet er gaan strijden met Sigþórsson om het rugnummer 9 bij Ajax?
Castillion, hij doet het redelijk bij RKC en als hij straks een jaar Eredivisie achter zijn naam heeft zal hij zeker goed genoeg zijn als back-up voor Sigthorsson.

PostPosted: 20 Oct 2011 14:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Ligt 't aan mij, of is Siem de Jong tweede spits is?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 20 Oct 2011 15:24 

Siem de Jong is in mijn ogen een prima stand-in voor Sigthorsson. Misschien niet zo doelgericht als Kolbeinn, maar het spel van Ajax gaat er weinig van achteruit.

PostPosted: 20 Oct 2011 15:36 

Ovenwant wrote:
Zo ziet het er nu wel naar uit, Bulykin is blijkbaar puur voor de laatste 20 minuten gehaald.(zoals het er nu uitziet)

PostPosted: 20 Oct 2011 15:57 

Lars wrote:
Ovenwant wrote:
Zo ziet het er nu wel naar uit, Bulykin is blijkbaar puur voor de laatste 20 minuten gehaald.(zoals het er nu uitziet)
Wie van die twee nou tweede of derde spits is maakt me eigenlijk geen *** uit.. Waar het om gaat is dat beiden niet het niveau hebben van een ajax spits.. "De Jong doet het aardig", wat hebben we daaraan. Als hij afgelopen dinsdag er drie in had gelegd, dan had ik gezegd: "prima back-up!", maar ook in de wedstrijden daarvoor heeft hij niet overtuigd..

De enige keer dat hij goed was, en dat was een geluk, dat was op 15 mei.

PostPosted: 20 Oct 2011 16:06 

Castel di Sangro wrote:
De enige keer dat hij goed was, en dat was een geluk, dat was op 15 mei.
Verklaar je nader, aub.

Wanneer heeft een tweede spits wel het Ajax niveau? Als die gelijkwaardig is aan de eerste spits? Een Higuain-Benzema'tje? Gaat niet gebeuren.

PostPosted: 20 Oct 2011 20:06 

Siem de Jong is een goede (2e) spits voor Ajax vind ik persoonlijk indien hij de kansen wat meer gaat benutten, maar Siem de Jong in de spits komt het hele team ten goede.

PostPosted: 18 Jan 2012 15:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Burak Yilmaz van Trabzonspor zou in beeld zijn voor komend seizoen als we dit gerucht mogen geloven tenminste...

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwer ... Ajax.dhtml

PostPosted: 19 Jan 2012 19:33 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Zie ik absoluut niet gebeuren. Ajax heeft net een ontzettend goede spits gekocht voor 5 miljoen, al is hij wel erg lang geblesseerd. Toch zijn ze bij Ajax aardig tevreden met Siem als back-up. Ook is hij al 26 jaar en volgens mij wil Ajax juist af van dit soort aankopen, alleen als deze echt een grote meerwaarde zijn. Wat ik niet zie gebeuren met Siggie al in het team.

PostPosted: 20 Jan 2012 16:24 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hiddink gaf Ajax positief rapport over gewilde Yilmaz

Bron: Voetbalcentraal.nl

De zaakwaarnemer van Burak Yilmaz, de topscorer van Trabzonspor, heeft bevestigd dat Ajax geinteresseerd is in de diensten van de Turkse aanvaller.

'Er is nog geen deal, maar Ajax wil Burak wel'.

Hij vervolgt: 'Ajax is niet de enige club, want er is ook interesse van topclubs uit Spanje, Engeland, Italië en andere landen. Aan het eind van het seizoen bestuderen we formele aanbiedingen. Het ligt in de lijn der verwachting dat Burak Trabzonspor in de zomer verlaat'.

Ajax werd getipt door Guus Hiddink. 'Hij heeft positief gerapporteerd over Burak, waardoor Ajax nog gewilliger is om hem vast te leggen'. Yilmaz zou ongeveer 7,5 miljoen euro moeten kosten.

PostPosted: 20 Jan 2012 16:27 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Hmm past niet in de gebruikelijke manier van aankopen. Alleen jonge talenten of spelers die echt een meerwaarde zijn (en dus basis). Wat denken jullie?

Yilmaz schijnt niet naar Ajax te willen.

PostPosted: 20 Jan 2012 18:10 

Wat moet je met nog een dure spits? Sigthórsson gewoon de eerste spits. Achter Sigthórsson zou ik wel een jonge meevoetballende spits willen zien van een jaar of 18. Die zijn vaak betaalbaar en dus haalbaar. Bovendien hebben we zo een nieuwe spits voor in het tweede.

Wellicht wilt de technische leiding hier nog even mee wachten na een vertrek van El Hamdaoui. Boere is natuurlijk ook al weg...

PostPosted: 22 Jan 2012 12:15 

Seizoenskaart: 427
Vergeet niet dat we Castillion nog terug krijgen, hij is ook gegroeid in Waalwijk.

PostPosted: 28 Mar 2013 16:07 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Iemand die deze spits wel eens zien spelen heeft in de jeugd? Want zijn debuut voor De Graafschap 1 heeft hij nog niet gemaakt.
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/258363_ ... graafschap

Post subject: [Centraal] Spits
PostPosted: 23 Apr 2013 09:38 

Ajax heeft aangegeven een plan B en plan C te hebben voor als er spelers vertrekken bij Ajax. Hier kun je posten en gissen welke opties Ajax heeft als er spelers vertrekken.

Vooralsnog zijn er afgelopen jaar op de volgende posities namen gedropt:

AMR: XXXXX----> Stanciu
MCL: Eriksen----> Maher, Duarte
MCR: De Jong----> Van Ginkel
VCR: Alderweireld-----> Gouweleeuw, Donk

Post subject: Re: Schaduwlijst Ajax
PostPosted: 23 Apr 2013 09:50 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Gouweleeuw en Donk? Volgens mij zitten we voorlopig wel goed in de CV's

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 23 Apr 2013 09:52 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
RogerGarcia wrote:
Ajax heeft aangegeven een plan B en plan C te hebben voor als er spelers vertrekken bij Ajax. Hier kun je posten en gissen welke opties Ajax heeft als er spelers vertrekken.

Stanciu is niet door Ajax gedropt, ik heb hem wel eens aangeraden overigens. Chipciu is wel bekend van dat Ajax interesse heeft.

PostPosted: 23 Apr 2013 09:57 

Pushkin wrote:
RogerGarcia wrote:

Stanciu is niet door Ajax gedropt, ik heb hem wel eens aangeraden overigens. Chipciu is wel bekend van dat Ajax interesse heeft.
Ik dacht dat Ajax begin dit jaar interesse had in hem, maar heb het weer opgezocht, maar ik kon het inderdaad niet vinden.

Gouweleeuw en Donk stonden afgelopen jaar op het lijstje. Gezien De Boer graag een linksbenige en rechtsbenige centrale verdediger ziet zou ik er niet heel gek van staat te kijken als Ajax er een verdediger bij haalt. Maar ik hoop het persoonlijk niet.

Het is meer gissen wie er op het lijstje van Ajax zou staan.

PostPosted: 23 Apr 2013 11:12 

En Ajax is ook dit jaar een paar keer bij Brugge gespot. Van dat elftal zijn vooral Vadis en Donk interessant en Vadis is niet haalbaar. Donk is een van de steunpilaren van een in totaal niet erg goed elftal. Of hij het niveau is waar we naar toe willen betwijfel ik. Hij is wel van een vergelijkbaar niveau als Alderweireld al is hij voetballend sterker.

PostPosted: 23 Apr 2013 11:30 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ook dit jaar? Is dat in de media geweest want ik kan me er niets van heirnneren. Vadis en Donk zijn wel de enigen van dat elftal die je zou kunnen overwegen.

PostPosted: 23 Apr 2013 11:59 

Donk is weer een type dat bij voorkeur uit de wind wordt gehouden door een speler die wél negentig minuten strak de dekking kan houden. Zo'n type waar Ajax er al veel van heeft (Moisander, Denswil met name).

PostPosted: 23 Apr 2013 22:01 

Pushkin wrote:
Ook dit jaar? Is dat in de media geweest want ik kan me er niets van heirnneren. Vadis en Donk zijn wel de enigen van dat elftal die je zou kunnen overwegen.

Als ik het me goed herinner rond dezelfde periode dat ze Donk in Bruggel als verdedigende middenvelder gingen gebruiken.

PostPosted: 23 Apr 2013 22:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Who the F#ck is Stanciu?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Apr 2013 11:27 

Stormrage wrote:
Who the F#ck is Stanciu?
Is dat niet die rechtsbuiten van Steaua?

Post new topic  Reply to topic  [ 1013 posts ]  1 2 3 4 5 41  Next

All times are UTC+02:00