Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1241 berichten ]  Vorige   1 46 47 48 49 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Aanvallers
BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 11:30 

Morfe0 schreef:
Berghuis lijkt me wel wat, is beter dan Antony en Neres en als vervanger Neres prima.

Aanval Tadic Haller Berghuis is gewoon top.
Veel scorend vermogen en creativiteit, maar geen snelheid en diepgang.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 11:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Morfe0 schreef:
Berghuis lijkt me wel wat, is beter dan Antony en Neres en als vervanger Neres prima.

Aanval Tadic Haller Berghuis is gewoon top.
0 diepgang. Lijkt me niks.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 14:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wacht even. Berghuis is beter dan Neres en Antony?

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 16:34 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 schreef:
Kwa rendement ja.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 16:56 
Erelid

Morfe0 schreef:
343 schreef:
Kwa rendement ja.
Wellicht dat we dan Bulykin ook nog terug kunnen halen.

Wat ik me wel een beetje afvraag is wat ze bij Ajax in de aanval willen doen. Neres zal gaan vertrekken. Traoré zal ook gaan vertrekken en Brobbey is al vertrokken.

Dan heb je nog Tadic, Haller en Antony over. Dat zal dan de basisaanval voor komend jaar gaan zijn. Ben dan wel benieuwd wat ze als aanvallers erbij zullen halen. Ik denk dat ze sowieso voor 2 aanvallers gaan. 1 zal dan wel Sulemana worden. Maar de vraag is dan wat ze gaan kiezen als andere optie. Zal dat dan een spits gaan worden? Of zal dat een vleugelaanvaller gaan worden? Je hebt met Haller een spits, maar Tadic ook een optie die in de spits kan en dat voortreffelijk doet.

BerichtGeplaatst: 29 mei 2021 19:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Nee en verre van dat.

Berghuis is een goede voetballer die qua spel zeker bij Ajax zou passen.
Alleen heeft Berghuis totaal geen diepgang. Zelfs nog minder dan Antony.

Neres heeft een bijzonder slecht jaar achter de rug maar daarvoor vond ik hem top. Lang geleden dat je zo'n complete buitenspeler hebt gehad. Goed aan de bal, techniek, overzicht, snelheid en diepgang.

Ik ken die ghanees niet echt dus daar kan ik weinig over zeggen maar als ik moest kiezen tussen Bergwijn en Berghuis neig ik toch naar de laatste. Ook als je kijkt naar combinatie prijs/kwaliteit. Bergwijn heeft een half jaartje top gespeeld bij PSV dus dat vind ik te weinig om veel geld voor neer te leggen. Berghuis draait toch al enkele jaren goed bij Feyenoord in een matig elftal. Ik denk met slimmere en betere spelers om hem heen, hij ook meer kan laten zien.

Alleen het manco van zowel Bergwijn en Berghuis is hun gebrek aan diepgang. Met Tadic aan de linkerkant vind ik dat Ajax moet kijken naar een speler als Neres (als die mocht vertrekken). Niet voor niets heeft Ten Hag onlangs gezegd, dat Neres een heel belangrijke speler is geweest omdat hij zowel met als zonder bal diepgang heeft.

Ik geloof best dat Bergwijn op een lijst staat bij Ajax maar dan meer als opvolger van Neres. Die Sulumana wordt de vervanger van Promes/Idrissi en dan heb je wel iemand terug met diepgang.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2021 23:10 
Erelid

Traore dus voor zo'n slordige 10 miljoen op weg naar Shaktar.
Ik geloof niet in een terugkeer van Brobbey dus Ajax zal zich zeker moet versterken met een spits. Ik blijf Sam Lammers een echte Ajaxspits vinden. Niet geslaagd bij Atalanta maar in alles een technisch slimme spits. Is ook al 24 jaar dus je haalt ook - voor eredivisiebegrippen - iemand die al wat wedstrijden in de benen heeft. Lijkt ook wel in de vijver te zitten waarin Ajax vaak vist. Nederlander die bij een europese top of subtopclub niet aan de bak komt. Past qua voetbal bij ons.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 04:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Traore dus voor zo'n slordige 10 miljoen op weg naar Shaktar.
Ik geloof niet in een terugkeer van Brobbey dus Ajax zal zich zeker moet versterken met een spits. Ik blijf Sam Lammers een echte Ajaxspits vinden. Niet geslaagd bij Atalanta maar in alles een technisch slimme spits. Is ook al 24 jaar dus je haalt ook - voor eredivisiebegrippen - iemand die al wat wedstrijden in de benen heeft. Lijkt ook wel in de vijver te zitten waarin Ajax vaak vist. Nederlander die bij een europese top of subtopclub niet aan de bak komt. Past qua voetbal bij ons.
Ik ben bang dat hij te oud is en zelf ook niet wil komen omdat hij nu juist wel eens moet gaan spelen. Vorig seizoen qua minuten ongeveer 4 potjes gespeeld.
Jaar daarvoor nog geen 10 potjes.
Daarvoor bij Heerenveen wel goed met 34 potjes.
Jaar daarvoor voornamelijk bij Jong PSV en in totaal maar 18,5 potje.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 07:19 

Een huur (met koop optie) van ) Lammers zou ik vanuit Ajax perspectief een uitstekend idee vinden.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 11:22 
Erelid

DeRuit schreef:
Ik ben bang dat hij te oud is en zelf ook niet wil komen omdat hij nu juist wel eens moet gaan spelen. Vorig seizoen qua minuten ongeveer 4 potjes gespeeld.
Hoezo te oud? Als je ambitie hebt en een club als Ajax bied je een kans, denk je dat hij dan niet komt? Zie bv Idrissi. Hij heeft zelf gekozen om als relatieve nobody naar Atalanta te gaan waarbij ik wel verwacht had, dat hij niet veel zou spelen. Het ligt juist aan zijn keuze als hij veel wil spelen waar hij die uitdaging ziet. Als je via Atalanta bij Ajax kunt komen, heb je het niet verkeerd gedaan. Juist bij Ajax en met Ajax achter je naam, kan hij eventueel later weer hogerop. Bij Ajax als eventuele tweede spits, krijg je genoeg speeltijd en ook Haller kan geblesseerd raken of uit vorm.

Over Bergwijn kun je eenzelfde betoog houden.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 11:26 

DeRuit schreef:
Hoezo te oud? Als je ambitie hebt en een club als Ajax bied je een kans, denk je dat hij dan niet komt? Zie bv Idrissi. Hij heeft zelf gekozen om als relatieve nobody naar Atalanta te gaan waarbij ik wel verwacht had, dat hij niet veel zou spelen. Het ligt juist aan zijn keuze als hij veel wil spelen waar hij die uitdaging ziet. Als je via Atalanta bij Ajax kunt komen, heb je het niet verkeerd gedaan. Juist bij Ajax en met Ajax achter je naam, kan hij eventueel later weer hogerop. Bij Ajax als eventuele tweede spits, krijg je genoeg speeltijd en ook Haller kan geblesseerd raken of uit vorm.

Hier zal hij als tweede spits binnenkomen in principe. Haller zal toch wat krediet hebben. Ik vind hem zelf te oud omdat hij jaren te weinig heeft gespeeld en ik betwijfel of hij zijn talent nog in zal lossen ( net als Stengs en in mindere mate, want nog wat jonger, Boadu ). Ik denk dat hij zelf vind dat hij nu wel eens een vol seizoen moet spelen en dat hij daar bij Ajax geen garantie voor ziet. Dus dat hij daarom niet voor ons zal kiezen.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2021 12:12 

DeRuit schreef:
DeRuit schreef:

Hier zal hij als tweede spits binnenkomen in principe. Haller zal toch wat krediet hebben. Ik vind hem zelf te oud omdat hij jaren te weinig heeft gespeeld en ik betwijfel of hij zijn talent nog in zal lossen ( net als Stengs en in mindere mate, want nog wat jonger, Boadu ). Ik denk dat hij zelf vind dat hij nu wel eens een vol seizoen moet spelen en dat hij daar bij Ajax geen garantie voor ziet. Dus dat hij daarom niet voor ons zal kiezen.
Ik zou het inderdaad ook een rare keus vanuit Lammers vinden. Die is na PSV nu bij Atalanta ook op een zijspoor beland. Dan ga je niet naar een club die 6 maanden daarvoor een recordbedrag heeft neergelegd voor de speler die op jouw positie speelt.

Kan hij bv. beter naar Bologna of Genoa o.i.d. gaan, waar een trainer hem echt zou halen als dé nummer 9.

Neemt niet weg dat als hij ervoor openstaat, ik het een prima optie vind om te overwegen voor een huur + koop. Heeft wel wat intrinsieke kwaliteiten die hem een geschikte Ajax-spits zouden kunnen maken.

Wel zou ik daar dan óók nog een talent bij willen zien. Die mag laten zien dat hij beter is dan Lammers. Danilo ben ik niet zo kapot van. Dus daar zie ik liever een nieuwe speler die eventueel ook nog in Jong kan spelen.

Haller / Lammers / Kaio Jorge bv.

Kan je Traoré en Danilo verkopen voor 17 / 18 miljoen en een flink gedeelte daarvan in andere posities steken.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 20:36 
Erelid

Nu Ajax haar interesse heeft kenbaar gemaakt in Berghuis, ga ik er vanuit, dat Neres gaat vertrekken. Die is gewoon toe aan een nieuwe omgeving en uitdaging.

Als je voorhoede gaat bestaan uit Tadic, Haller, Antony, Berghuis en Sulemane heb je in ieder geval 5 zeer sterke aanvallers waarin je ook nog eens veel kunt varieren. Vermoedelijk zal Ajax nog een talentvolle spits erbij halen want Danilo past niet in dit rijtje.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 21:51 

Zou dat dan die Argentijnse Alvarez zijn?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 22:08 
Beheerder

Lijkt me niet een echte centrumspits, maar ik kan me vergissen.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 16:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Ik zie hier de naam van Lammers een paar keer voorbij komen als vervanger voor Brobbey als het ware, maar heeft iemand die Zirkzee van Bayern bijvoorbeeld al een paar keer bekeken? Ik heb zelf geen idee namelijk en misschien is dat helemaal niet zo'n talent. Maar ja, Nederlandse jongen die achter Lewandowski naar mijn weten toch een paar keer de kans heeft gekregen...er werd blijkbaar daar toch ergens geloofd in die knul...is die niet voor een interessante deal op te pikken daar in Duitsland?

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 17:16 

23VDV23 schreef:
Ik zie hier de naam van Lammers een paar keer voorbij komen als vervanger voor Brobbey als het ware, maar heeft iemand die Zirkzee van Bayern bijvoorbeeld al een paar keer bekeken? Ik heb zelf geen idee namelijk en misschien is dat helemaal niet zo'n talent. Maar ja, Nederlandse jongen die achter Lewandowski naar mijn weten toch een paar keer de kans heeft gekregen...er werd blijkbaar daar toch ergens geloofd in die knul...is die niet voor een interessante deal op te pikken daar in Duitsland?
Ook gestraft om zijn discipline en verhuurd met optie tot koop die niet is gelicht, dus ik zou hem niet halen.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 20:23 

23VDV23 schreef:
Zirkzee is niet goed genoeg. Niveau Utrecht.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 08:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Dank voor de info beiden. Klinkt als een gok die een club als Feyenoord of Utrecht dan inderdaad doorgaans zou nemen. Ben benieuwd wat Overmars dan uit de hoge hoed gaat toveren. Traoré is immers ook vertrokken. Maar goed, misschien ziet hij het nog even aan de komende maanden. Vorige zomer had ook niemand verwacht dat Brobbey zich in de tweede seizoenshelft zou ontpoppen tot supersub. Ondanks het gedoe om hem heen geeft het dan toch een lekker gevoel dat hij uit eigen jeugd komt, dus misschien moet je in de voorbereiding gewoon eerst ook maar eens een Hansen een paar keer voor de leeuwen gooien voor je de markt op gaat.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 09:29 

23VDV23 schreef:
Dank voor de info beiden. Klinkt als een gok die een club als Feyenoord of Utrecht dan inderdaad doorgaans zou nemen. Ben benieuwd wat Overmars dan uit de hoge hoed gaat toveren. Traoré is immers ook vertrokken. Maar goed, misschien ziet hij het nog even aan de komende maanden. Vorige zomer had ook niemand verwacht dat Brobbey zich in de tweede seizoenshelft zou ontpoppen tot supersub. Ondanks het gedoe om hem heen geeft het dan toch een lekker gevoel dat hij uit eigen jeugd komt, dus misschien moet je in de voorbereiding gewoon eerst ook maar eens een Hansen een paar keer voor de leeuwen gooien voor je de markt op gaat.
Danilo werd ook nog de kans gegeven in de voorbereiding is gezegd. maar goed, als er een goed bod komt is die misschien ook wel gewoon weg. Verder heb je nog Hansen en Rasmussen bij Jong Ajax.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 16:21 
Beheerder

Ajax-trainer Erik ten Hag zet na het afketsen van de transfer van Kamaldeen Sulemana nog altijd zijn zinnen op het aantrekken van een snelle aanvaller.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~a86e0fb2/

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 16:48 

Tja. Profielschets past Bergwijn dus inderdaad in. Maar Hzolek ook zeer zeker. Hopelijk speelt daar meer..

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 16:48 

343 schreef:
Ajax-trainer Erik ten Hag zet na het afketsen van de transfer van Kamaldeen Sulemana nog altijd zijn zinnen op het aantrekken van een snelle aanvaller.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~a86e0fb2/
En dan is de selectie in principe rond volgens hem.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 16:57 
Beheerder

Ja...hij had het over de Afrika Cup. Dan mis je verdedigend ook een speler of wat. Blessure Klaiber erbij. Snap trouwens niet waarom ze dan zo lang bezig waren met Sulemana. Ook een Afrikaans international. Voor mij is de selectie echt nog niet rond.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 17:03 

343 schreef:
Ja...hij had het over de Afrika Cup. Dan mis je verdedigend ook een speler of wat. Blessure Klaiber erbij. Snap trouwens niet waarom ze dan zo lang bezig waren met Sulemana. Ook een Afrikaans international. Voor mij is de selectie echt nog niet rond.
Wellicht dat ze clubs waar ze interesse tonen in spelers ook niet wijzer maken? Stel dat je nu zegt nog een linksback te willen..

Al vind ik ten Hag minder van dat soort spelletjes dan Overmars.

Overigens zou ik er ook niet verbaasd van op staan te kijken als ze wel vól voor Bergwijn gaan. Ook al kost dit 25 miljoen en 4 miljoen aan salaris bv. En dat ze daarvoor gewoon extra ruimte moeten maken, omdat ze minder gereserveerd hadden voor Sulemana.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1241 berichten ]  Vorige   1 46 47 48 49 50  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00