Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 31 Aug 2018 08:08 

DeRuit wrote:
Onana was ook geen zekerheidje bij Jong. Die stond er ook gelijk.
We kunnen niet alles 3 dubbel bezet houden bij Ajax met topspelers, dat werkt gewoon niet. Verder zijn ze wel op zoek geweest naar een multifunctionele speler, maar hebben ze niets betaalbaars kunnen regelen. Lamprou zou ik nog minder erg vinden dan Sierhuis, maar het zij zo.
Noem mij een positie die dubbel bezet is (niet eens 3)? Geen enkele. Het gaat mij erom dat we voorin maar een positie goed bezet hebben (en niet eens dubbel). Niks betaalbaars? Vraag me af wie ze dan hebben benaderd. Messi? Hazard?
Je (en velen met jou) laat je weer in de zeik nemen door flappie en co.

PostPosted: 31 Aug 2018 10:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
DeRuit wrote:
We kunnen niet alles 3 dubbel bezet houden bij Ajax met topspelers, dat werkt gewoon niet. Verder zijn ze wel op zoek geweest naar een multifunctionele speler, maar hebben ze niets betaalbaars kunnen regelen. Lamprou zou ik nog minder erg vinden dan Sierhuis, maar het zij zo.
Noem mij een positie die dubbel bezet is (niet eens 3)? Geen enkele. Het gaat mij erom dat we voorin maar een positie goed bezet hebben (en niet eens dubbel). Niks betaalbaars? Vraag me af wie ze dan hebben benaderd. Messi? Hazard?
Dolberg / Huntelaar
-/- - Tadic/Labyad - Neres/Ziyech
Schone/Eiting - De Jong / V.d. Beek
Tagliafico/Sinkgraven - Blind/Wober - De Ligt/- Mazraoui/Kristensen

Dus alleen Linksbuiten en RCV zijn wat mij betreft niet goed bezet. Schuurs heeft nog niet het niveau dat Wober bijvoorbeeld wel heeft. Kristensen vind ik t.o.v. Mazraoui niet zo ver achter lopen vandaar dat hij er wel bij staat.
Ziyech vind ik beter in het team op rechtsbuiten, vandaar dat ik hem niet op 10 heb gezet.

PostPosted: 31 Aug 2018 10:23 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:
Dolberg / Huntelaar

Dus alleen Linksbuiten en RCV zijn wat mij betreft niet goed bezet. Schuurs heeft nog niet het niveau dat Wober bijvoorbeeld wel heeft. Kristensen vind ik t.o.v. Mazraoui niet zo ver achter lopen vandaar dat hij er wel bij staat.
Ziyech vind ik beter in het team op rechtsbuiten, vandaar dat ik hem niet op 10 heb gezet.
Van deze spelers zijn imo Tagliafico, De Ligt, Blind, Frenkie, Neres, vd Beek, Tadic, Ziyech, Onana van CL niveau. Dat je Ziyech beter vind als rechtsbuiten zegt eigenlijk niks. Heeft geen snelheid en diepgang, net als Tadic.
Daarachter heb je Mazraoui, Wöber, Eiting, Schöne die wss. ook het niveau aankunnen.
Dolberg? Op krukken? Huntelaar? Moet zich richten op de groep met Sjakie, Lucky AJAX.
Waar zijn we 3 dubbel bezet?

PostPosted: 31 Aug 2018 11:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Net vroeg je om dubbel bezette posities, omdat die er niet waren volgens jou, maar nu gaat het al om driedubbel bezet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Aug 2018 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Cerny? Ik gun het die jongen maar voor zijn blessure stond hij al een jaar stil in zijn ontwikkeling.
Dat kan best wat jij schetst maar we zijn nu een jaar verder en door die blessure heeft hij een nieuwe kans voor het oprapen. Die jongen was een zeer groot talent en niet ieder talent breekt direct door.
Iemand van Jong. De eerstvolgende die door gaat dringen tot het eerste is imo Gravenberch. En dat duurt nog wel even.
Ik bedoel iemand van Jong Ajax vwb de vleugels. Daar lopen Kuhn, Lang, Johnson en Nunnely. Misschien dat een van die jongens een kans gaat krijgen. In mijn optiek zijn het geen toptalenten (al vind ik het opmerkelijk stil rondom Kuhn) maar zeker in de eredivisie met dit elftal kun je best met zo'n jongen spelen.
Van Leer laten vertrekken is ook idioot. Je moet er niet aan denken dat Onana geblesseerd raakt. Hebben we een kabouter in de goal en een veteraan in de spits. CL, we komen eraan. :roll:
Lamprou vind ik ook geen topkeeper maar kennelijk is er toch vertrouwen in hem. Ik vind, dat je Huntelaar flink tekort doet met zo'n opmerking. Scoort toch 5 keer in de voorronde CL.

Ik durf wel te wedden als Huntelaar een jaar fit blijft en Dolberg zou blijven sukkelen, dat Huntelaar er meer dan 20 inlegt. Ook kunnen veel spelers een voorbeeld nemen aan hem. Ik vind hem topfit op zijn leeftijd en werkt zich te pletter. Ik denk ook, dat Huntelaar "in de kleedkamer" heel belangrijk is.

PostPosted: 31 Aug 2018 11:38 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Dolberg / Huntelaar

Van deze spelers zijn imo Tagliafico, De Ligt, Blind, Frenkie, Neres, vd Beek, Tadic, Ziyech, Onana van CL niveau. Dat je Ziyech beter vind als rechtsbuiten zegt eigenlijk niks. Heeft geen snelheid en diepgang, net als Tadic.
Daarachter heb je Mazraoui, Wöber, Eiting, Schöne die wss. ook het niveau aankunnen.
Dolberg? Op krukken? Huntelaar? Moet zich richten op de groep met Sjakie, Lucky AJAX.
Ik vind Huntelaar een prima 2e spits. Dat Dolberg nog geblesseerd is, is onfortuinlijk, maar daarom hebben we Huntelaar ( een prima 2e spits ). Als je hier nog een spits haalt ben je gewoon driedubbel bezet, dan moet je geluk hebben dat iemand zich in zo'n rol kan schikken. Sinkgraven hetzelfde verhaal.

Ziyech als rechtsbuiten vond jij toch ook veel beter dan als half? Als ik het Ziyech topic mag geloven. Minder gevaarlijk balverlies. Ook is hij vanaf daar onze beste speler, prima optie zeg ik dan. Als je dit anders had willen invullen als Ajax zijnde had je Labyad niet moeten halen, maar een buitenspeler met snelheid en diepte.

Ik vind Kristensen niet heel ver onder Mazraoui, en heeft potentie, dus die kan prima als back up.

PostPosted: 31 Aug 2018 11:46 

Ik durf wel te wedden als Huntelaar een jaar fit blijft en Dolberg zou blijven sukkelen, dat Huntelaar er meer dan 20 inlegt. Ook kunnen veel spelers een voorbeeld nemen aan hem. Ik vind hem topfit op zijn leeftijd en werkt zich te pletter. Ik denk ook, dat Huntelaar "in de kleedkamer" heel belangrijk is.
Ik ben wel benieuwd of hij zijn scherpte (deels) terug krijgt of dat hij gewoon een stuk meer kansen nodig blijft hebben dan vroeger.
We hebben op dit moment te veel kansen nodig om te scoren, dat reken ik niet alleen Huntelaar aan maar ook andere spelers.
Je kunt als team leuk spelen maar als er geen doelpunten gemaakt worden dan schiet je er niks mee op.
Toch het gemis van Bergkamp als trainer? Alhoewel Huntelaar niet echt een spitsentrainer meer nodig zou moeten hebben op zijn leeftijd.

PostPosted: 31 Aug 2018 12:00 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:

Dolberg / Huntelaar

Ik vind Huntelaar een prima 2e spits. Dat Dolberg nog geblesseerd is, is onfortuinlijk, maar daarom hebben we Huntelaar ( een prima 2e spits ). Als je hier nog een spits haalt ben je gewoon driedubbel bezet, dan moet je geluk hebben dat iemand zich in zo'n rol kan schikken. Sinkgraven hetzelfde verhaal.

Ziyech als rechtsbuiten vond jij toch ook veel beter dan als half? Als ik het Ziyech topic mag geloven. Minder gevaarlijk balverlies. Ook is hij vanaf daar onze beste speler, prima optie zeg ik dan. Als je dit anders had willen invullen als Ajax zijnde had je Labyad niet moeten halen, maar een buitenspeler met snelheid en diepte.

Ik vind Kristensen niet heel ver onder Mazraoui, en heeft potentie, dus die kan prima als back up.
Ik vind Ziyech ook veel beter dan vorig seizoen maar dat wil niet zeggen dat het een buitenspeler is. Nogmaals, hij kan daar uit de voeten maar mist belangrijke typische vaardigheden voor een buitenspeler. En hij heeft nu ook veel minder balverlies. Of wil iemand iets anders beweren?
Labyad hadden ze ook nooit moeten halen. Oren naar Ten Hag laten hangen. Gewoon weggegooid geld. Hadden ze inderdaad aan een buitenspeler met snelheid en diepgang moeten spenderen. Was wss. wel duurder geweest maar, hoe zie Overmars het, geld is niet belangrijk. Wat een gotspe uit de mond van een beleidsbepaler van AJAX. Blijkt nu ook alweer.
FR: ik heb ook gezegd dat Huntelaar zich te pleuris werkt. Dat is een plus. Maar hoe kom je erbij dat hij 20 doelpunten gaat maken? Vorig seizoen heeft zijn geklungel ons de titel gekost. De meest gemakkelijke kansen verprutste hij.

PostPosted: 31 Aug 2018 12:05 

Stormrage wrote:
Net vroeg je om dubbel bezette posities, omdat die er niet waren volgens jou, maar nu gaat het al om driedubbel bezet?
De Ruit zei dat we posities niet 3 dubbel bezet kunnen hebben. Vandaar. Maar dubbele bezetting hebben we ook niet. Wel als je meteen aan kwaliteit verliest. Kristensen als alternatief bestempelen vind ik naïef. We hebben geluk dat Mazraoui het goed doet. Schuurs is ook meteen een verlies t.o.v. De Ligt. Wöber ook t.o.v. Blind. Vervangen van Tagliafico betekent ook kwaliteitsverlies.
Op 6 zit iet veel verschil tussen Schöne en Eiting. Haal je Frenkie eruit ga je ook meteen achteruit. En voorin? Heb ik al meermaals gezegd.
Ik zie niet veel dubbele bezetting waarbij je niet meteen duidelijk kwaliteitsverlies hebt.

PostPosted: 31 Aug 2018 12:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Noem eens wat ploegen die wel dubbele bezettingen hebben waarbij je niet meteen kwaliteitsverlies hebt?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 31 Aug 2018 13:28 

Ik ben wel benieuwd of hij zijn scherpte (deels) terug krijgt of dat hij gewoon een stuk meer kansen nodig blijft hebben dan vroeger.
We hebben op dit moment te veel kansen nodig om te scoren, dat reken ik niet alleen Huntelaar aan maar ook andere spelers.
Je kunt als team leuk spelen maar als er geen doelpunten gemaakt worden dan schiet je er niks mee op.
Toch het gemis van Bergkamp als trainer? Alhoewel Huntelaar niet echt een spitsentrainer meer nodig zou moeten hebben op zijn leeftijd.
Hij wordt anders gebruikt dan vroeger. Doet veel meer mee in het spel. Dat heeft zijn weerslag op scherpte voor de goal, ben ik van overtuigd.

Tegelijkertijd valt er veel voor te zeggen dat hij de kansen überhaupt krijgt doordat hij anders speelt.
Stormrage wrote:
Noem eens wat ploegen die wel dubbele bezettingen hebben waarbij je niet meteen kwaliteitsverlies hebt?
In NL sowieso onmogelijk. Als je in een opleidingscompetitie 2 minuten op de bank zit wil je al weg.

En bij de top van de top heb je dat hooguit bij city.

PostPosted: 31 Aug 2018 13:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
renemar wrote:
Van deze spelers zijn imo Tagliafico, De Ligt, Blind, Frenkie, Neres, vd Beek, Tadic, Ziyech, Onana van CL niveau.
8 spelers, dat vind ik niet mis. Dolberg ook als fit en dan heb je al bijna de hele opstelling.

Als je nu een spits haalt zou ik er alleen een halen die ook op linksbuiten kan. Anders is de bezetting wat mij betreft te groot op die positie.

PostPosted: 31 Aug 2018 16:36 

Wat een gezeur :twisted: . We hebben een selectie die op alle posities dubbel bezet zijn. Alleen zijn er een aantal geblesseerd, waardoor een type buitenspeler met diepgang ontbreekt.

Al opgesomd is dat we overal kwaliteit hebben en daarnaast komen straks ook nog Veltman (prima RCV), Bandé (aanvaller), Dolberg, Cerny en hopelijk Sinkgraven er ook nog eens bij.

Ik denk dat veel ploegen graag de rechtsbuiten willen inruilen voor Ziyech als rechtsbuiten. 8-)

PostPosted: 29 Nov 2018 13:09 

Nog mensen die hier Lammers specifiek volgen? Viel me op door zijn tweebenigheid.

PostPosted: 29 Nov 2018 18:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Leuke spits maar ligt na dit seizoen nog 2 seizoenen vast bij psv.
Huntelaar zal waarschijnlijk stoppen bij AJAX en Cassierra lijkt het niet te redden. Dan zou ik toch hoger mikken dan Lammers.

PostPosted: 29 Nov 2018 20:41 

Binnen Nederland is alleen Boadu interessant.

PostPosted: 29 Nov 2018 23:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Huntelaar zal waarschijnlijk stoppen bij AJAX en Cassierra lijkt het niet te redden. Dan zou ik toch hoger mikken dan Lammers.
Klopt.
kladde wrote:
Nou moet het allemaal ook nog maar laten zien.

PostPosted: 29 Nov 2018 23:14 

kladde wrote:
Malen, Bergwijn. Vilhena wellicht.

PostPosted: 29 Nov 2018 23:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
de dominee wrote:
kladde wrote:
Malen, Bergwijn. Vilhena wellicht.
Serieus? Bergwijn is geen spits en Vilhenea is een middenvelder. Dan heb ik het nog niet eens over zijn kwaliteiten. Niet eens goed genoeg voor Feyenoord. Wel voor Ajax?

PostPosted: 30 Nov 2018 08:47 

Ik had eerlijk gezegd even gemist dat het alleen om spitsen ging.

PostPosted: 30 Nov 2018 09:22 

343 wrote:
Kun je wat meer over zijn specifieke kwaliteiten vertellen? Zou Lammers geen spurt kunnen maken? Dacht altijd dat hij wel potentie had. Ik heb verder geen idee, daarom vroeg ik het.

PostPosted: 30 Nov 2018 16:45 

Lassina Franck Traoré zal wel deze kant op komen van de winter ( van Ajax CT ).

PostPosted: 02 Dec 2018 08:01 

Fran Sol blijft ook maar scoren, zelfs bij Willem II, toch wel een goaltjesdief, maar of hij goed genoeg zou zijn voor Ajax?

PostPosted: 02 Dec 2018 09:59 

Fran Sol blijft ook maar scoren, zelfs bij Willem II, toch wel een goaltjesdief, maar of hij goed genoeg zou zijn voor Ajax?
Kort en bondig: nee.

PostPosted: 02 Dec 2018 11:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, zeker niet. Prima spits. Voor de subtop.

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42  Next

All times are UTC+02:00