Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1096 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 14 Dec 2019 12:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Pushkin meldt dat AJAX voor Odgaard op de tribune zat.
https://www.ajaxinside.nl/exclusief-odg ... -van-ajax/
Is het echt nodig om nog een spits te halen? Wat doe je dan met Traore? Je hebt Brobbey ook al voor Jong en Hansen is ook het beste in de spits en die dingt zich ook aan, zeker volgend seizoen. Kan je dan niet zorgen dat je Traore doorschuift als alternatief van Tadic. Dan heb je ook nog Danilo van 2,5 miljoen ( maar die zal dan wel afgeschreven ( moeten ) worden ).

Ik zie nog zo snel niet iemand Tadic uit de spits verdrijven en ik vind Tadic in de spits ( of as, dan moet hij op 10 ) een stuk beter dan aan de zijkant.

PostPosted: 14 Dec 2019 13:20 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als je een spits haalt, dan moet je toch echt een kaliber Boadu halen... Odgaard.. man man man.. dat is gewoon 3 klasses achteruit.. om te huilen.

PostPosted: 14 Dec 2019 13:41 

Morfe0 wrote:
Als je een spits haalt, dan moet je toch echt een kaliber Boadu halen... Odgaard.. man man man.. dat is gewoon 3 klasses achteruit.. om te huilen.
Inderdaad. Die kan er geen r**t van. Dus het zou mij niet verbazen als Overmars hem inderdaad bekijkt.

PostPosted: 14 Dec 2019 15:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
We hebben in de jeugd toch wel wat beters dan Odgaard lopen?

PostPosted: 14 Dec 2019 17:29 
Erelid

GJ1402 wrote:
We hebben in de jeugd toch wel wat beters dan Odgaard lopen?
Inderdaad Traore, Hansen.

PostPosted: 15 Dec 2019 09:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Lees nu dat het misschien om van Bergen ging. Dat vind ik eigenlijk wel logischer vanuit het oogpunt van versterking in de winterstop op de vleugels voor iemand met diepgang.

PostPosted: 09 Jun 2020 10:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Aldus VI.
Ajax wil zich komende zomer in ieder geval nog versterken met ‘kwaliteitsaanvaller’, die direct het verschil kan maken op Champions League-niveau

PostPosted: 09 Jun 2020 10:48 
Erelid

Interessant, want over die linie had ik voorlopig nog de minste zorgen.

PostPosted: 09 Jun 2020 10:48 

Ze hebben het dan over een vervanger voor Ziyech, lees ik. Dat kan dus ook een 10 zijn. Zou ook logischer zijn met Promes, Tadic, Neres en Antony al op de loonlijst voor 3 posities voorin. En dan tellen we Traore, Lang, Hansen, Unuvar nog niet mee.

PostPosted: 09 Jun 2020 12:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee
Ik denk dat het goed zou zijn om Traore te verhuren aan Willem 2. Jaartje eredivisie en Europa. Kan daarna de plek van Tadic overnemen als spits. Dan zou ik nu proberen Kostic te halen. Vooral ook omdat we nu wel hebben voor Anthony, maar die hebben we nog niet zien spelen en heeft misschien nog wat tijd nodig en een mogelijke terugval.
Wel maak ik me vooral zorgen om het middenveld. Want daar mist momenteel wel echt heel erg veel hoor!

PostPosted: 09 Jun 2020 12:47 

Umfoufou wrote:
Ik denk dat het goed zou zijn om Traore te verhuren aan Willem 2. Jaartje eredivisie en Europa. Kan daarna de plek van Tadic overnemen als spits. Dan zou ik nu proberen Kostic te halen. Vooral ook omdat we nu wel hebben voor Anthony, maar die hebben we nog niet zien spelen en heeft misschien nog wat tijd nodig en een mogelijke terugval.
Wel maak ik me vooral zorgen om het middenveld. Want daar mist momenteel wel echt heel erg veel hoor!
Huidige middenveld (zonder Ziyech) is van een treurig niveau. Stelt helemaal niks voor. Daar moet vooral geïnvesteerd worden. Ik vermoed dat het middenveld komend seizoen helemaal anders zal zijn. Martinez een linie terug als LB, Ziyech en Donny weg. Taylor, een speler naar mijn hart, komt eraan maar heeft zeker nog 2 seizoenen nodig om voor een basisplaats in aanmerking te komen. Die moet meer inhoud krijgen en fysiek sterker worden. Unuvar kan tzt prima op 10 maar voor hem geldt hetzelfde als voor Taylor.
Ik zie graag 2 top middenvelders komen. Marin, Ekkelenkamp, Alvarez en Eiting verkopen/verhuren.
Antony is inderdaad nog maar afwachten. Zal best veel talent hebben maar er komt meer bij kijken. Niet alleen op het veld, ook daarnaast is het een hele verandering voor die jongen.

PostPosted: 09 Jun 2020 14:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Helemaal mee eens!
Ik vraag me alleen af welke middenvelders je zou moeten halen. Verder dan een Pröpper kom ik niet. Vooral niet met het type spel wat Ajax speelt. Ik hoop eigenlijk dat Eiting het dit jaar wel kan laten zien. Maar maak me wel zorgen om zijn blessure gevoeligheid. Alleen daarom al zou een type Vertonghen, die niet iedere wedstrijd speelt, wel wat kunnen toevoegen op de 6 positie

PostPosted: 09 Jun 2020 14:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou ook Martinez wel Linksback doen. Maar aanvallenrs heb je genoeg toch? Je hebt Promes, Hansen, Tadic, Traore, Neres en Antony. Pereira heb je erachter nog.
Traore zou ik houden omdat je dan een ander type spits beschikbaar hebt dan Tadic.

Op de tien heb je Lang (meest dreigende speler (voor lange tijd) in 2020 volgens mij bij Twente ), Labyad en Giovanni. Dat lijkt me ook voldoende. Marin verkopen.

Op de 6 zou ik Eiting verhuren, die moet gewoon veel spelen en viel me toch wat tegen eind vorig jaar.
Een topper halen voor op de 6. Propper lijkt me niet haalbaar, net zijn contract verlengd en dan is dat salaris en afkoopsom het niet waard voor zijn kwaliteiten. Wat ik van die Henrique heb gezien, niet veel, maar zag er wel goed uit. Maar het liefst zie ik nog iemand die leiding kan geven aan de 10 en de andere 6, zoals Tadic voorin en Blind achterin.
Dan heb je Jensen (deed het goed vorig seizoen in de voorbereiding, is creatief en tweebenig), Gravenberch (verwachten ze veel van las ik vandaag), Taylor en evt. Eiting daar omheen.

PostPosted: 26 Jun 2020 21:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Meh. Redelijke speler maar toch totaal onnodig? Maar waar blijven de verdedigende en creatieve middenvelders?

Ajax toont interesse in Jahanbakhsh
https://www.telegraaf.nl/t/663966126/ via @telegraaf

PostPosted: 26 Jun 2020 21:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:

Hier was ik al bang voor.

Leuke speler voor de subtop maar ik vind hem gewoon niet goed genoeg. Heeft een goede trap maar niet de pure klasse, snelheid en explosiviteit om als buitenspeler te spelen. AZ heeft hem vorig jaar goed verkocht dus die zal niet voor een appel en een ei weg mogen dus sowieso veel te duur.

En als je met Tadic in de spits gaat spelen heb je weinig aan een speler die als specialiteit heeft ballen voor de pot gooien. Als voetballende rechtsbuiten a la Ziyech komt hij gewoon tekort.

PostPosted: 26 Jun 2020 21:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Totaal overbodig als je naar onze selectie kijkt. Matige speler vind ik. Pure rechtsbuiten en daar hebben we al meerdere spelers. Hij zal ook niet weinig verdienen. Ga nou maar eerst kijken naar een creatieve middenvelder en een goede nr 6!!

PostPosted: 26 Jun 2020 22:17 
Erelid

343 wrote:
Meh. Redelijke speler maar toch totaal onnodig? Maar waar blijven de verdedigende en creatieve middenvelders?

Heel erg vreemd. We hebben toch met Neres, Antony en Promes 3 prima opties? Bovendien komt Jahanbaksh er bij Brighton niet eens aan toe....

Zou het werkelijk een belachelijke aankoop vinden, past helemaal niet bij Ajax.

PostPosted: 26 Jun 2020 22:20 

Bord op schoot scouting is weer helemaal terug he.

Wat een armoede. Eén voordeel: ze zitten bij de goede club te kijken.

PostPosted: 26 Jun 2020 22:38 

Snake wrote:
Bord op schoot scouting is weer helemaal terug he.

Wat een armoede. Eén voordeel: ze zitten bij de goede club te kijken.
Zou het heel raar vinden als dit bericht serieus is.

Je hebt Promes, Neres en Antony als pure vleugelspelers.
Tadic kan eventueel ook gewoon linksbuiten, en anders maar jeugd eens de kans geven.

Jahankabesh is dan compleet overbodig en niet beter dan wat we al hebben, we zouden toch geen breedte aankopen meer doen?

Geloof er weinig van, maar verbaas me ook nergens meer over.

Middenveld en een topper achterin met lengte, fysiek die kopsterk is lijken me prioriteiten.

PostPosted: 26 Jun 2020 22:44 
Erelid

Wellicht dat Driessen heeft vernomen dat er een delegatie van Ajax bij Brighton is geweest, maar mag dan toch hopen dat dat voor Pröpper is geweest.

Tenzij ze bij Ajax het "geniale" plan hebben bedacht om weer een Promes op 10 te gaan posteren.

PostPosted: 26 Jun 2020 23:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 wrote:

Zou voor Ajax een topper zijn. Hij is beter dan Tadic en even allround. Slimme zet van Overmars. Met de eventuele terugkeer van Klaassen is de selectie compleet.

PostPosted: 27 Jun 2020 06:39 
Erelid

marx wrote:
343 wrote:

Zou voor Ajax een topper zijn. Hij is beter dan Tadic en even allround. Slimme zet van Overmars. Met de eventuele terugkeer van Klaassen is de selectie compleet.
Jahanbaksz is een rechtsbuiten.
Neres en Antony zijn veel beter dan hem.

PostPosted: 27 Jun 2020 09:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Morfe0 wrote:
marx wrote:
343 wrote:

Jahanbaksz is een rechtsbuiten.
Neres en Antony zijn veel beter dan hem.
Neres is altijd geblesseerd, als het erop aankomt. Antony is jong en druistig. Jahanbakhsh is beter dan Tadic, die overduidelijk over the hill is. Een verstandige TD speelt daarop in en dat doet Overmars. Nogmaals het ontbreekt Ajax aan een spits of 10. Dat wordt opgelost met de komst van de oud-NEC’er.

PostPosted: 27 Jun 2020 09:28 

Ongelooflijk en ergens toch logisch. Ongelooflijk omdat dit een leuke speler voor de subtop is en AJAX op die plek eigenlijk niemand nodig heeft. Met Neres, Antony (ga ervan uit dat die meteen inzetbaar is), Promes en evt. Tadic zijn de vleugels zeker niet onderbezet.
Logisch zou het zijn omdat Overmars het voor het zeggen heeft. Die maakt er bijna jaarlijks een puinhoop van.
Als ik de laatste dagen de naam van Klaassen en nu Jahanbaksch lees word ik niet vrolijk. Wat een armoede. Als je toch overweegt nog een buitenspeler te halen (omdat Ten Hag Promes op 10 gaat gebruiken) en je scout met het bord op schoot ga dan voor Ejuke. Is imo beter dan Jahanbaksch, en wss. ook goedkoper.
Er moeten imo 2 creatieve technische middenvelders komen en een echt sterke RCV. Dan kun je een leger spelers lozen en heb je toch een prima elftal.
En ben je niet bereid veel te betalen voor de spelers die je wil hebben geef dan de talenten maar de kans. Ga niet weer middelmaat (of minder) halen zoals Bandé, Magallan, Alvarez, Pierrie, Orejuela, Cassierra, Labyad, Kristensen, Marin enz.. Die hebben tientallen miljoenen gekost en staan de talenten alleen maar in de weg.

PostPosted: 27 Jun 2020 11:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Droomaankoop: Suarez
renemar wrote:
Ongelooflijk en ergens toch logisch. Ongelooflijk omdat dit een leuke speler voor de subtop is en AJAX op die plek eigenlijk niemand nodig heeft. Met Neres, Antony (ga ervan uit dat die meteen inzetbaar is), Promes en evt. Tadic zijn de vleugels zeker niet onderbezet.
Logisch zou het zijn omdat Overmars het voor het zeggen heeft. Die maakt er bijna jaarlijks een puinhoop van.
Als ik de laatste dagen de naam van Klaassen en nu Jahanbaksch lees word ik niet vrolijk. Wat een armoede. Als je toch overweegt nog een buitenspeler te halen (omdat Ten Hag Promes op 10 gaat gebruiken) en je scout met het bord op schoot ga dan voor Ejuke. Is imo beter dan Jahanbaksch, en wss. ook goedkoper.
Er moeten imo 2 creatieve technische middenvelders komen en een echt sterke RCV. Dan kun je een leger spelers lozen en heb je toch een prima elftal.
En ben je niet bereid veel te betalen voor de spelers die je wil hebben geef dan de talenten maar de kans. Ga niet weer middelmaat (of minder) halen zoals Bandé, Magallan, Alvarez, Pierrie, Orejuela, Cassierra, Labyad, Kristensen, Marin enz.. Die hebben tientallen miljoenen gekost en staan de talenten alleen maar in de weg.
Jahanbaksch staat gewoon op een lijstje bij Ajax, net zoals Pröpper en vele andere ex-Eredivsie spelers. Ejuke zal vast ook ergens op het lijstje staan. Het zegt dus nog niks.

Post new topic  Reply to topic  [ 1096 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44  Next

All times are UTC+02:00