Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 45  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 04 Mar 2014 15:30 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
murdoch01 wrote:
Litmanen87 wrote:
Waarom niet de optie op Bojan lichten om hem nog een jaar te huren en hem dan eindelijk eens benutten op zijn favoriete positie, in de spits?
Met Fischer en Kishna op de flanken heb je dan erg veel voetbal voorin en heb je minder last met scoren tegen een club als RKC die zich ingraaft.
Waarom niet Fischer in de spits? Hij is handig met de bal, maar vanuit de linksbuiten-positie is de weg naar het doel vaak net iets te lang. Als hij in de spits aangespeeld wordt, is de weg nog maar kort en kan hij met zijn behendigheid leuke dingen doen.

In die baby-CL speelde hij ook meer spits, dan LB volgens mij...!
Klopt, hij heeft in de jeugd altijd spits en linksbuiten/linker spits gespeeld.
Ik vind het best een idee, zei het net toevallig ook in een ander onderwerp.
Dan meer combinerende aanvallen met spelers als Kishna Andersen (muric?) Op de flanken.

PostPosted: 15 Mar 2014 19:45 
Erelid

Stel HSV degradeert. Dan kunnen ze het salaris van 3 miljoen op jaarbasis voor VD Vaart nooit meer betalen. Hij wordt daar nu ook al uitgekotst door alles en iedereen, door de slechte resultaten.

Dan zou ik hem best eens bij Ajax willen zien, maar dan wel in de spits. Een 1-jarig contract met optie tot nog een jaar zou dan het beste zijn. Kunnen de talenten achter hem (Zivkovic, Meleg, Hoesen) zich rustig door ontwikkelen en kun je na 1 jaar evalueren of de talenten klaar zijn en of je door wil met VD Vaart.

Ik denk best dat VD Vaat zou kunnen renderen bij ons in de spits. Heeft een perfecte balaanname, techniek, fijne trap en scorend vermogen. Fysiek is het wel echt heel erg matig, maar als Ajax-spits heb je toch vrijwel geen ruimte om in de diepte gevaarlijk te worden.

Op het centrale middenveld kan niet meer met hem. Dan verpest hij, net zoals Janssen, de pressing.

PostPosted: 15 Mar 2014 19:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Van der Vaart is over the hill, niet maar aan beginnen.

PostPosted: 15 Mar 2014 20:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Alsjeblieft niet, nee. Ik had het daarnet over Stekelenburg. Hij is daar ook een voorbeeld van. Hij is al helemaal opgebrand. Net 31 jaar.

En hij heeft al aangegeven bij HSV te blijven. En als dat niet lukt dan gaat hij naar de zandbak nog wel geld vangen.

PostPosted: 17 Mar 2014 00:19 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
343 wrote:
Alsjeblieft niet, nee. Ik had het daarnet over Stekelenburg. Hij is daar ook een voorbeeld van. Hij is al helemaal opgebrand. Net 31 jaar.

En hij heeft al aangegeven bij HSV te blijven. En als dat niet lukt dan gaat hij naar de zandbak nog wel geld vangen.
Van der Vaart zou wel een speler zijn die met zijn ervaring een meerwaarde heeft als bijvoorbeeld Siem, Moisander en Poulsen vertrekken.
Maar zeker niet als spits, dan gewoon op de positie van Serero.
Zou ook niet gek zijn voor de ontwikkeling van Klaassen en met een middenveld met Blind Klaassen Van der Vaart kan je best een eind komen.

Stekenburg zou bij Ajax weer een prima keeper worden, omdat het publiek vertrouwen in hem heeft, de tegenstander in de competitie niet Man City ManU Arsenal en Liverpool heten.
Als Stekenburg vertrouwen heeft is hij de beste Nederlandse keeper die er op dit moment op de velden loopt.

PostPosted: 17 Mar 2014 13:28 

Litmanen87 wrote:
343 wrote:

Van der Vaart zou wel een speler zijn die met zijn ervaring een meerwaarde heeft als bijvoorbeeld Siem, Moisander en Poulsen vertrekken.
Zou ook niet gek zijn voor de ontwikkeling van Klaassen en met een middenveld met Blind Klaassen Van der Vaart kan je best een eind komen.

Stekenburg zou bij Ajax weer een prima keeper worden, omdat het publiek vertrouwen in hem heeft, de tegenstander in de competitie niet Man City ManU Arsenal en Liverpool heten.
Als Stekenburg vertrouwen heeft is hij de beste Nederlandse keeper die er op dit moment op de velden loopt.

Van der Vaart is fysiek helemaal op, die moet je niet eens terug willen halen. En Vorm en Krul zijn Stekelenburg gewoon voorbij gestreefd ook wanneer hij in vorm zou zijn.

PostPosted: 17 Mar 2014 23:05 
Beheerder

Litmanen87 wrote:

Zou kunnen...maar hij komt toch echt niet.

Stekelenburg was bij AJAX 1 jaar een goede keeper. Maar dat AJAX makkelijk zonder hem kan en hij bij Fulham op de bank gezet wordt zegt nog meer.
Die hebben we helemaal niet meer nodig.

Maar we praten over keepers. Laten we het weer over spitsen hebben. :smileajax:

Moet er na Zivkovic nog een spits aangetrokken worden?

PostPosted: 21 Mar 2014 08:38 
Erelid

343 wrote:
Zou kunnen...maar hij komt toch echt niet.

Stekelenburg was bij AJAX 1 jaar een goede keeper. Maar dat AJAX makkelijk zonder hem kan en hij bij Fulham op de bank gezet wordt zegt nog meer.
Die hebben we helemaal niet meer nodig.

Maar we praten over keepers. Laten we het weer over spitsen hebben. :smileajax:

Moet er na Zivkovic nog een spits aangetrokken worden?
Dat lijkt me wel! Zelfs als Hoesen terugkomt, kan je niet verwachten dat Zivkovic maar even de eerste spits is. (Hoesen is daar waarschijnlijk ook te licht voor). Dan moet er bij een club met de ambitie van Ajax zeker nog 1 ervaren spits bij à la Pantelic. Jaartje meeballen zodat Zivkovic een beetje in de luwte kan wennen en doorgroeien.

Bij die NextGen-serie met Fischer was hij volgend mij voornamelijk spits. Ik heb al eens ergens opgemerkt, dat Fischer veelal in de eerste acties onnavolgbaar is. Misschien is dat voldoende in de spits. Vanuit de linksbuiten-positie is de afstand naar het doel vaak toch net te lang.

Als dat een optie is, zal er toch zeker versterkingen nodig zijn op de vleugels. Kishna is leuk, maar je kan onmogelijk verwachten dat die jongen dat al hele wedstrijden kan volhouden, laat staan een heel seizoen! Maar dan wel spelers die aan hun kant de achterlijn halen met een voorzet. (als ze tweebenig zijn en ook binnendoor kunnen is dat meegenomen)

Schone is de ideale 12e man, die RB aardig invult, maar ook veelal op het middenveld rondloopt. Dan komt Klaassen vaak op RB, maar dat lijkt mij niet de positie waar hij het best tot zijn recht komt!

Ik weet dat een deel van mijn reactie off-topic is, maar ik heb er maar een gezamenlijke aanval-topic van gemaakt!

PostPosted: 12 Jun 2014 18:13 
Beheerder

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/353281_ ... nks-liggen

PostPosted: 13 Jun 2014 00:28 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Als je een Deens wonderkind bent, speel je niet op je 20ste nog in Denemarken. Zo simpel is het.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 05 Jul 2014 18:55 
Erelid

Gaan we nou serieus Siem verkopen en z'n mindere broertje ervoor terug halen? Mag het toch niet hopen...

PostPosted: 05 Jul 2014 20:10 
Beheerder

Ik dacht...waar heb je het over. :-)
Maar tsja, hij staat op een lijstje. Het zal wel.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/07 ... kandidaat/

En iedereen, 3 aankopen nog, mensen. Ik blijf het herhalen.

PostPosted: 05 Jul 2014 20:45 
Erelid

Als we een derde spits erbij willen, vind ik het raar dat we Hoesen hebben laten gaan voor een paar ton...

PostPosted: 06 Jul 2014 02:56 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Als we een derde spits erbij willen, vind ik het raar dat we Hoesen hebben laten gaan voor een paar ton...
We willen niet een 3e spits erbij, we willen een 3e optie voor de spits erbij! De concurrentiestrijd bepaald wie speelt. ;)

PostPosted: 06 Jul 2014 13:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): v. d. vaart
Droomaankoop: geen aankopen
Seizoenskaart: nee
Er lopen toch ook spitsen in de jeugd rond. Als meleg de lijn door trekt van het einde van vorig seizoen dan vind ik het niet erg om hem als 3e spits te hebben.

PostPosted: 06 Jul 2014 15:24 
Erelid

bless wrote:
Er lopen toch ook spitsen in de jeugd rond. Als meleg de lijn door trekt van het einde van vorig seizoen dan vind ik het niet erg om hem als 3e spits te hebben.
Daar zullen ze vast ook naar kijken, maar de hoeveelheid ervaring binnen de ploeg zal ook een rol spelen!

PostPosted: 06 Jul 2014 15:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
murdoch01 wrote:
bless wrote:
Daar zullen ze vast ook naar kijken, maar de hoeveelheid ervaring binnen de ploeg zal ook een rol spelen!
Toch vreemd want Kluivert had ook geen ervaring toen hij vertrouwen van van Gaal kreeg.
Kwaliteit laat zich niet aan leeftijd koppelen en komt altijd boven drijven, dus je kan concluderen dat er niet genoeg vertrouwen is in de jeugd.
Jammer want het gaat nu langzaamaan wel tijd worden dat de lijn Cruijff zich gaat uitbetalen.
De eerste supertalenten mogen er aan komen.

PostPosted: 06 Jul 2014 15:43 
Erelid

MvBno1 wrote:
murdoch01 wrote:
bless wrote:
Toch vreemd want Kluivert had ook geen ervaring toen hij vertrouwen van van Gaal kreeg.
Kwaliteit laat zich niet aan leeftijd koppelen en komt altijd boven drijven, dus je kan concluderen dat er niet genoeg vertrouwen is in de jeugd.
Jammer want het gaat nu langzaamaan wel tijd worden dat de lijn Cruijff zich gaat uitbetalen.
De eerste supertalenten mogen er aan komen.
Je hebt hier zeker een punt, alleen zat er meer ervaring in de rest van dat team!

PostPosted: 06 Jul 2014 18:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Haal dan Bojan, die kan ook nog op de flanken.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 06 Jul 2014 23:25 
Erelid

Abruzzi wrote:
Haal dan Bojan, die kan ook nog op de flanken.
Wie weet doen ze dat ook wel. Maar Bojan wacht ook niet af, dus het zou raar zijn als alleen Bojan op het lijstje staat. Staat nergens hoe lang het lijstje is en hoe hoog luuk staat ;)

PostPosted: 07 Jul 2014 14:53 
Erelid

Natuurlijk komt Luuk niet...

PostPosted: 07 Jul 2014 16:45 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Natuurlijk komt Luuk niet...

En waarom is dat zo "natuurlijk"?

PostPosted: 07 Jul 2014 16:57 
Erelid

Omdat Ajax al twee spitsen heeft aangetrokken, waarvan sowieso één is gehaald voor de toekomst. Milik is mede gehaald om die periode te overbruggen. Bovendien is Luuk de Jong een dure jongen, past hij niet in het Ajax systeem en is hij niet goed genoeg.

PostPosted: 07 Jul 2014 19:09 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Omdat Ajax al twee spitsen heeft aangetrokken, waarvan sowieso één is gehaald voor de toekomst. Milik is mede gehaald om die periode te overbruggen. Bovendien is Luuk de Jong een dure jongen, past hij niet in het Ajax systeem en is hij niet goed genoeg.
Omdat Ajax al twee spitsen heeft aangetrokken? De Boer geeft notabene zelf aan dat ze een derde spits erbij willen bij een vertrek van Sigthorsson.

De Boer houdt wel van types als de Jong, Ajax heeft al een aantal keer eerder interesse in hem getoond, dus ik zou er maar niet zo zeker van zijn.

PostPosted: 07 Jul 2014 23:32 
Erelid

RogerGarcia wrote:
De Boer houdt wel van types als de Jong, Ajax heeft al een aantal keer eerder interesse in hem getoond, dus ik zou er maar niet zo zeker van zijn.
Dat zegt ook maar weinig. Ajax wordt immers elke week wel met een handvol spelers in verband gebracht. En dat Luuk de Jong genoemd wordt bij Ajax is natuurlijk een erg gemakkelijk inkoppertje voor de Nederlandse roddelmedia.

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 45  Next

All times are UTC+02:00