Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 45  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 08 Jul 2014 02:18 

De Boer heeft vooralsnog vooral spitsen gekocht die in weinig op De Jong lijken, eventueel met uitzondering van Bulykin.

PostPosted: 08 Jul 2014 08:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Bulykin lijkt op De Jong? Niet echt toch? Ik vind Hoesen meer op De Jong lijken.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 08 Jul 2014 11:09 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
:roll: Die Zweedse media.
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 5121924096

PostPosted: 08 Jul 2014 11:28 
Erelid

343 wrote:
Psv zou zo maar eens echt geïnteresseerd kunnen zijn. In het geval van Ajax kan dat zomaar een spel zijn om de prijs voor Feyenoord op te drijven. ;)

PostPosted: 08 Jul 2014 14:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
343 wrote:
Geen slechte spits, maar niet zo goed als er over hem gedaan werd, en natuurlijk zwaar irritant en dom. Maar denk niet dat hij echt op het lijstje staat!

PostPosted: 10 Jul 2014 03:50 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Ik zie het punt niet helemaal waarom Ajax er nog een spits bij wilt als Sigthórsson vertrekt.
We hebben voldoende spelers die in de spits kunnen spelen. Laat dat geld lekker in je zak en investeer in een goede tweede keeper als je het niet aan durft of Leeuwenburg tweede keeper te maken.

Ik zou liever zien dat de selectie iets uitdunt, dan dat het weer overvol is en je scheve gezichten krijgt van spelers die te weinig of geen speelminuten maken.
Als je bij Jong Ajax het zelfde systeem gaat spelen kan je op bijna iedere positie wel een groot talent zetten die je zo kan laten inschuiven. Lees een Leeuwenburg, Tete, Keskin, El Hasnaoui, Meleg, Becker, El Ghazi, Dijks en ga zo maar door.

En voor de duidelijkheid in de spits kunnen binnen deze selectie:
- Milik
- Zivkovic
- Kishna
- Klaassen
- Meleg

Lijkt me de grootste onzin om hiernaast nog een spits te halen.
In mijn ogen is de selectie wel redelijk klaar.
Ik zou alleen nog een oudere ervaren speler erbij willen zien als vervanger voor Poulsen die niet in de basis komt, maar je in kan brengen als je ervaring nodig hebt, een persoon die wat te melden heeft in de kleedkamer en die zijn ervaring over kan brengen op de training.

PostPosted: 10 Jul 2014 13:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Meleg is weg en waarschijnlijk hebben we Klaassen en Kishna op andere posities nodig.

PostPosted: 11 Jul 2014 09:46 
Erelid

Litmanen87 wrote:
Ik zie het punt niet helemaal waarom Ajax er nog een spits bij wilt als Sigthórsson vertrekt.
We hebben voldoende spelers die in de spits kunnen spelen. Laat dat geld lekker in je zak en investeer in een goede tweede keeper als je het niet aan durft of Leeuwenburg tweede keeper te maken.

Ik zou liever zien dat de selectie iets uitdunt, dan dat het weer overvol is en je scheve gezichten krijgt van spelers die te weinig of geen speelminuten maken.
Als je bij Jong Ajax het zelfde systeem gaat spelen kan je op bijna iedere positie wel een groot talent zetten die je zo kan laten inschuiven. Lees een Leeuwenburg, Tete, Keskin, El Hasnaoui, Meleg, Becker, El Ghazi, Dijks en ga zo maar door.

En voor de duidelijkheid in de spits kunnen binnen deze selectie:
- Milik
- Zivkovic
- Kishna
- Klaassen
- Meleg

Lijkt me de grootste onzin om hiernaast nog een spits te halen.
In mijn ogen is de selectie wel redelijk klaar.
Ik zou alleen nog een oudere ervaren speler erbij willen zien als vervanger voor Poulsen die niet in de basis komt, maar je in kan brengen als je ervaring nodig hebt, een persoon die wat te melden heeft in de kleedkamer en die zijn ervaring over kan brengen op de training.
Ik snap je punt, maar je kan het niet teveel uitdunnen. Je moet wel 2 competities vullen met spelers en je zit nou eenmaal vast aan enkele regels zoals max. 15 wedstrijden voor spelers van jong-Ajax en dat ze niet in 1 competitieronde voor beide teams mogen uitkomen. Dan moet je blessures wel kunnen opvangen.

t.a.v ervaring: je hebt een keeper met nu een hap extra bagage, Moisander en Viergever hebben een zekere mate van ervaring in de defensie, Blind en Schone op het middenveld.
Als je dan ervaring nodig hebt, lijkt het mij een ervaren aanvaller die de jonge aanvallers wat slimmigheden aanleert en als wedstrijden erom vragen een geslepen spelletje kan spelen!

PostPosted: 11 Jul 2014 10:05 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
murdoch01 wrote:
Ik snap je punt, maar je kan het niet teveel uitdunnen. Je moet wel 2 competities vullen met spelers en je zit nou eenmaal vast aan enkele regels zoals max. 15 wedstrijden voor spelers van jong-Ajax en dat ze niet in 1 competitieronde voor beide teams mogen uitkomen. Dan moet je blessures wel kunnen opvangen.

t.a.v ervaring: je hebt een keeper met nu een hap extra bagage, Moisander en Viergever hebben een zekere mate van ervaring in de defensie, Blind en Schone op het middenveld.
Als je dan ervaring nodig hebt, lijkt het mij een ervaren aanvaller die de jonge aanvallers wat slimmigheden aanleert en als wedstrijden erom vragen een geslepen spelletje kan spelen!
Dat ervaring gedeelte is ook op te vangen met een goede assistent. Waarom zou bijvoorbeeld Bergkamp dat soort slimmigheden niet iemand aan kunnen leren?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 17 Jul 2014 17:17 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ervaren vervanger Sigthorsson. Maar niet niemand van Barcelona. :)
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2014/07 ... rcelonees/

PostPosted: 17 Jul 2014 21:42 
Erelid

Zou het dan wellicht toch Van der Vaart zijn?

PostPosted: 17 Jul 2014 21:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Van der Vaart zou hebben aangegeven bij HSV te willen blijven dus denk het niet.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 17 Jul 2014 23:57 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Van der Vaart zou niet een ervaren spits zijn die ook gaat banken achter Milik.
Dus zal wel een type Samaras ofzo worden. Ervaren goalgetter met CL ervaring die een prima salaris krijgt en er geen probleem van maakt om te banken.

PostPosted: 18 Jul 2014 00:12 
Erelid

Van der Vaart neemt wel plaats achter Milik, met zijn fitheid kan hij namelijk niet 2 keer in de week 90 minuten spelen.

Echter vraag ik me af of hij nog van waarde kan zijn voor Ajax vanuit de spits.

PostPosted: 19 Jul 2014 18:32 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Van der Vaart wordt hier wel heel erg onderschat. Hij heeft het nooit van zijn snelheid moeten hebben, dus hij kan nog jaren mee. Hij zou gelijk weer de beste speler zijn.

PostPosted: 20 Jul 2014 15:27 

Mulenga?

PostPosted: 20 Jul 2014 15:36 

Droomaankoop: Lionel Messi
Miro wrote:
Mulenga?
Nou ik mag hopen van niet!!

PostPosted: 28 Jul 2014 02:42 

Als wij geen nieuwe, ervaren spits krijgen, denk ik dat we komend seizoen (in belangrijke wedstrijden) met een valse spits gaan spelen. Het zou me niks verbazen, wanneer een Klaassen of Fischer die rol gaan krijgen, zeker wanneer we met twee avontuurlijke buitenspelers als Kishna en Muric/ El Ghazi gaan spelen..

PostPosted: 28 Jul 2014 02:45 
Erelid

Castel di Sangro wrote:
Als wij geen nieuwe, ervaren spits krijgen, denk ik dat we komend seizoen (in belangrijke wedstrijden) met een valse spits gaan spelen. Het zou me niks verbazen, wanneer een Klaassen of Fischer die rol gaan krijgen, zeker wanneer we met twee avontuurlijke buitenspelers als Kishna en Muric/ El Ghazi gaan spelen..
Als Fischer fit is hoeft dat geen probleem te zijn. In die rol scoorde hij in de jeugd bij de vleet!!

Fischer is onvoorspelbaar op de eerste meters en vanaf de zijkant betekend dat vaak dat hij acties te ver doorvoert! Vanuit de spits is hij misschien nog wel het gevaarlijkst!!

PostPosted: 28 Jul 2014 14:43 
Erelid

Klaassen van het middenveld halen is je eigen glazen ingooien. Misschien dat Fischer inderdaad een optie zou zijn, maar het heeft niet mijn voorkeur.

Ik vind wel dat sommigen hier het spitsenprobleem te veel uitvergroten. Het is net alsof alles zal staan of vallen bij het functioneren van Milik, maar we moeten niet vergeten dat Zivkovic er nog is. Misschien nog niet rijp genoeg om een seizoen lang te presteren als spits bij Ajax, maar heeft vorig jaar bewezen prima op Eredivisieniveau mee te kunnen. Ook houdt De Boer met een schuin oog de ontwikkeling van Menig in de gaten.

PostPosted: 28 Jul 2014 16:21 
Erelid

Waarom zou Klaassen van het middenveld halen je eigen glazen ingooien zijn?

Een middenveld met 2 van de volgende 3: Duarte/Serero/Andersen zie ik ook prima functioneren.

PostPosted: 28 Jul 2014 16:30 
Erelid

Omdat Klaassen je beste middenvelder is en zijn rol op die positie ontzettend belangrijk is voor het team. Serero - Duarte is eerder mislukt en gaat ook niet werken. Andersen doet het blijkbaar goed in de voorbereiding, maar moet het op hoger niveau ook eerst maar laten zien.

PostPosted: 28 Jul 2014 17:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
AFCA Niels wrote:
Omdat Klaassen je beste middenvelder is en zijn rol op die positie ontzettend belangrijk is voor het team. Serero - Duarte is eerder mislukt en gaat ook niet werken. Andersen doet het blijkbaar goed in de voorbereiding, maar moet het op hoger niveau ook eerst maar laten zien.

Hij liet het anders behoorlijk afweten de laatste maanden. Ik vond Serero over het hele seizoen beter dan Klaassen.

PostPosted: 28 Jul 2014 17:39 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Wanneer is Serero - Duarte mislukt dan?

PostPosted: 29 Jul 2014 15:36 
Erelid

In het slot van het vorige seizoen hebben ze al samen gespeeld op het middenveld. Niet denderend.

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 45  Next

All times are UTC+01:00