Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 42  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 27 Jan 2014 15:53 
Erelid

Sigthorsson: Kijkend naar wat voor speler hij is zou hij in principe best moeten renderen bij dit Ajax, heeft dat ook heel kort laten zien, maar het begint er toch op te lijken dat Sigthorsson het niet meer gaat worden. Een vertrek na dit seizoen lijkt me dan ook reëel.

Hoesen: Jongen met bepaalde kwaliteiten, maar lijkt ook de stap (nog) niet te kunnen maken. Te wisselvallig en boekt weinig progresse in zijn ontwikkeling.

Bojan: Iemand die wel langzaam lijkt te groeien bij Ajax, maar het is de vraag tot welk niveau en of hij uberhaupt wel als persoon bij Ajax past. Ook is het mij niet helemaal duidelijk wat Ajax precies met hem doet na dit seizoen.

Wat zal Ajax volgend seizoen met deze positie aan moeten? Moeten ze met deze drie spelers verder proberen te bouwen of gaan er toch slachtoffers vallen. Ik verwacht toch dat laatste en dan lijkt een aankoop zeker nodig, aangezien er ook weinig uit de jeugd aan lijkt te komen nu. Wie zijn dan de kandidaten? Gaat Ajax voor een talentvolle - maar nog lang niet rijpe - Zivkovic, of zal het voor een oudere meer gelouterde spits gaan? Ik denk dat je voor zo'n belangrijke positie best wel eens de knip mag trekken.

PostPosted: 27 Jan 2014 16:44 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Sigthorsson is mij echt tegengevallen en heb de hoop verloren terwijl ik hem echt een lange tijd gesteund heb.
Hoesen is het net niet op dit moment. Vind hem eigenlijk alleen goed als hij invalt.
Bojan is voor mij de beste optie op dit moment voor in de spits. De laatste 2 wedstrijden heeft hij daar erg goed gespeeld.

Siem zal binnenkort wel weer eerste spits worden als Klaassen weer zijn niveau haalt.

PostPosted: 27 Jan 2014 16:49 
Erelid

Dat is nu het scenario inderdaad, maar ik doel op volgend seizoen. Siem de Jong zal dan ook vast en zeker vertrekken.

PostPosted: 27 Jan 2014 17:10 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Als "nieuwe" spits opteer ik de terugkeer van Rafaël van der Vaart. HSV draait momenteel slecht en heeft kans op degradatie. Rafaël heeft nog een 1-jarig contract en zal daardoor niet al te veel kosten.

In de spits heeft hij de mogelijkheden om voetballend belangrijk te zijn. Verder heeft vd Vaart hier als een gespeeld, al is dat ook weer 10 jaar geleden. Hij heeft de kwaliteiten om een Ajax-spits te zijn ( technisch vaardig genoeg, herkent diepgang bij medespelers, kan een balletje vasthouden, koelbloediger voor de goal dan Siem de Jong en beschikt ook over een dosis gogme). Het enige risico kan zijn fysiek zijn.

Echter op het Ajax-middenveld zal van der Vaart teveel meters moeten lopen. Daarom lijkt mij als spits het de beste optie. Een andere optie zou kunnen zijn hangend op linksbuiten.

PostPosted: 27 Jan 2014 17:13 
Erelid

Iemand die ook weer een jaartje ouder wordt is Huntelaar, de vraag is of hij nu 'al' wil.

PostPosted: 27 Jan 2014 17:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): bergkamp
Droomaankoop: hazard
Seizoenskaart: nee
Huntelaar is wel heeeeeel blessuregevoelig de laatste tijd. Het is de vraag of je daar moet op wachten. Misschien Jelle Vossen uit België? Is een sluwe goede spits en toch nog niet zo oud ook!

Last edited by 343 on 27 Jan 2014 17:48, edited 2 times in total.
Post aangepast. Hoofdletters gebruiken op de juiste plekken en normale spelling/interpunctie aub. Lees de mail. Welkom!

PostPosted: 27 Jan 2014 18:15 
Erelid

Vossen is een typische 4-4-2 spits. Dus voetballend totaal niet geschikt voor Ajax. Dat is toch mijn hoogste pré.

PostPosted: 27 Jan 2014 18:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Van der Vaart als spits zou geweldig zijn. Hij heeft daar al wel eens gespeeld onder Koeman, en ik denk dat hij dat ook wel zou kunnen.
Huntelaar zou ook geweldig zijn. Absolute goalgetter, maar voetballend is hij de laatste jaren echt veel beter geworden. Ik denk niet dat Huntelaar binnen 2,5 jaar terug komt. Laatbloeier en hij wil nog wel een paar jaar knallen in de top denk ik.

Wat is er mis met Bojan?
-Scorend vermogen. Ja. Net als Sigthórsson een echte goaltjesdief (mits in vorm natuurlijk).
-Techniek/meevoetballen. Top!
-Overzicht. Ja, heeft hij zeker en sinds de winterstop laat hij het ook zien.
-Handelingssnelheid. Hoogste van de selectie!
-Snelheid. Prima.

Als De Jong weg gaat, hebben we een tweede spits nodig voor achter Bojan. Als je hem volgend jaar een contract kan aanbieden (4/5 jaar) sluit je een topdeal. Of hij knalt ze er bij Ajax in, of je casht lekker.

PostPosted: 27 Jan 2014 19:00 

Welke wedstrijden kijk jij, guy? Bojan technisch top!? :shock:

Van der Vaart is natuurlijk zwaar over de hill. Die moet je echt niet meer bij Ajax willen, laat staan in een 4-3-3 systeem.

PostPosted: 27 Jan 2014 21:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Gudelj
Ik zie ook bij Jong Ajax geen Hupperts. Hoe betaalbaar kan hij zijn als AZ hem denkt te kunnen halen? Volgens mij toch interessant voor die prijs.

PostPosted: 27 Jan 2014 21:54 
Erelid

Bert wrote:

Van der Vaart is natuurlijk zwaar over de hill. Die moet je echt niet meer bij Ajax willen, laat staan in een 4-3-3 systeem.
Heb je hem tegen Feyenoord gezien? Heerlijk, elke aanname is perfect en ligt meteen goed klaar om door te voetballen. Rechts, links, hoog, laag, maakt niet uit.

PostPosted: 27 Jan 2014 22:11 

Bert wrote:

'Natuurlijk zwaar over de hill'. Kun je ook aangeven waarom je dat vindt? Dat zou wat meer toevoegen aan de discussie.

De laatste keer dat ik hem heb zien spelen was tegen Colombia. In de tijd dat hij op het veld stond bepaalde hij het ritme van het spel. Altijd aanspeelbaar, altijd het overzicht en de technische kwaliteiten. Het echte loopwerk moet je hem niet laten doen. Klaassen die voor de diepgang zorgt en de linies kort op elkaar, dan zou hij makkelijk mee moeten kunnen lijkt mij. By far de beste speler.

PostPosted: 28 Jan 2014 07:44 
Erelid

Bert wrote:
Dat is juist de reden dat ik hem als spits wil gebruiken. Hoeft hierdoor minder afstand af te leggen en kan toch zijn positieve bijdrage leveren aan het positiespel.

PostPosted: 28 Jan 2014 15:32 

Het is niet voor niets dat Van der Vaart tegenwoordig tegen degradatie strijdt, hoor.

En ook in de spits is diepgang natuurlijk een vereiste. Je zult toch bij het doel moeten komen, ook als de tegenstander je niet vrijwillig in het zestienmetergebied laat voetballen. Het is juist de essentie van het 4-3-3 systeem zoals Ajax het hanteert dat iedere speler druk vooruit kan zetten, met bal en zonder bal.

PostPosted: 09 Feb 2014 21:24 
Erelid

Berbatov?

Een echte Ajax spits: technisch, overzicht, rust, stijlvol en een goalgetter. Bij Fulham kwam hij niet uit de verf met die lange ballen, nu is hij stand-in van de vervanger van Falcao bij Monaco. Misschien wil hij wel -à la Poulsen- twee of drie jaar bij Ajax afsluiten.

Van der Vaart vind ik ook nog steeds een goede optie en lijkt mij realistischer worden wanneer -dwaas- Magath trainer wordt van HSV.

PostPosted: 17 Feb 2014 20:58 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.vi.nl/nieuws/ajax-volgt-tale ... e-voet.htm

PostPosted: 17 Feb 2014 21:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Je bent me net voor op de VP. ;)

Voor een klein bedrag halen, en dan nog 1 jaar uitlenen aan FCG. Zou goede keus zijn denk ik.

PostPosted: 17 Feb 2014 21:11 
Erelid

GJ1402 wrote:
Je bent me net voor op de VP. ;)

Voor een klein bedrag halen, en dan nog 1 jaar uitlenen aan FCG. Zou goede keus zijn denk ik.
Mij ook inderdaad haha.

Zou een leuke aankoop zijn inderdaad, kan doorgroeien tot een goeie spits lijkt me. Verhuren per half jaar, Jong Ajax is natuurlijk ook een optie.

PostPosted: 17 Feb 2014 21:13 
Erelid

Niet verhuren, speelminuten geven bij Ajax en in eerste instantie kijken hoe de opzet veranderd voor Jong-Ajax in de Jupiler League. Kan gewoon zeker wedstrijden meespelen met Ajax. Ik verwacht dat de kans dat hij komt wel eens groot is.

PostPosted: 17 Feb 2014 21:49 
Erelid

Lijkt me niet dat die jongen nog een keer zijn contract verlengt bij Groningen. Dus deze zomer zou Groningen waarschijnlijk de hoofdprijs kunnen pakken voor het laatst. Denk dat ze wel minimaal 5 miljoen verlangen. Tot 5 miljoen zou ik het echter wel doen, is een enorm talent ook al is hij pas 17..

PostPosted: 19 Feb 2014 15:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Droomaankoop: KJH
Seizoenskaart: Helaas (nog) niet
Website: http://www.meet4football.webnode.nl
Bojan nog een extra jaar huren en gebruiken als spits volgend jaar. Hij heeft het allemaal in zich om de spits te zijn in ons systeem, zeker als je beseft dat Siem volgend jaar weg is. Als je dan Zivkovic haalt als tweede keus, heb je twee prima opties voor in de spits. Misschien kan je een ruildeal doen met Sigthorsson, want die wordt dan toch overbodig.

PostPosted: 19 Feb 2014 16:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Donlau wrote:
Bojan nog een extra jaar huren en gebruiken als spits volgend jaar. Hij heeft het allemaal in zich om de spits te zijn in ons systeem, zeker als je beseft dat Siem volgend jaar weg is. Als je dan Zivkovic haalt als tweede keus, heb je twee prima opties voor in de spits. Misschien kan je een ruildeal doen met Sigthorsson, want die wordt dan toch overbodig.
Sigi erin betrekken zou een goede optie zijn, al maakt hij wel de treffers die belangrijk zijn. Dat word nog weleens vergeten. Feyenoord thuis scoort ie de 1-1 en 2-1, PSV thuis de 1-0, Groningen thuis de 2-1, Tegen Go Ahead staat ie aan de basis van de 1-0 en scoort ie de 2-0 en 3-0(?) en scoort de 1-1 tegen Fc Twente.

De aanvoer naar Kolbeinn is gewoon niet altijd even goed. Ik denk dat het ook een combi is van net niet goed genoeg/blessuregevoeligheid/slechte aanvoer dat hij het niet naar wens doet. Bij Bojan heb ik een zo mogelijk nog slechter gevoel, heeft één leuke wedstrijd gespeeld tegen Feyenoord (beker). Zivkovic moet ook maar weer bewijzen de stap te kunnen maken.

PostPosted: 19 Feb 2014 17:02 
Erelid

Sigthorsson naar Groningen :roll:.

PostPosted: 19 Feb 2014 22:03 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. Sigthorsson gaat never nooit naar Groningen. Als hij AJAX verlaat dan gaat hij naar het buitenland.

PostPosted: 19 Feb 2014 22:20 

Droomaankoop: Gudelj
Ik denk dat Bojan gaat, Sigthòrson blijft, Kishna tweede spits wordt en dat ze toch een buitenspeler gaan aankopen. En dan sluit ik niet uit dat het Hupperts wordt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 42  Next

All times are UTC+02:00