Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Spits
PostPosted: 25 Jul 2018 08:05 

343 wrote:
Eens, een groot verschil met Psv. Je gaat Younes en Kluivert missen, ja. Omdat je geen echte vervangers haalt. Moet makkelijk kunnen. Ook een echte verdediger (mandekker) vind ik nog missen bij AJAX.
Ben dan ook weer niet tevreden over het aankoopbeleid van AJAX.
Eens. Ik heb het hier al vaker gezegd, er moet minstens een vlegelspeler bij. Dan noemen mensen namen als Johnsen, Cerny en Kuhn. Die jongens zijn nog niet klaar een serieuze optie te zijn. In het geval van Johnsen moet je zeggen dat hij vorig seizoen gewoon keihard gefaald heeft. Cerny is maar afwachten hoe hij terugkomt. Bovendien stong hij voor zijn blessure ook al maanden stil in zijn ontwikkeling. En Kuhn krijgt bij Reiziger niet eens een vaste basisplaats.
Ook Dolberg speelde voor zijn blessuren als een dweil. De meesten herinneren zich zijn eerste seizoen. Als ze zich goed zouden herinneren had hij toen ook de nodige wedstrijden waarin hij niks liet zien. Hij toonde echter ook in sommige wedstrijden (o.a. Nec) zijn potentie.
Ik heb twijfels over Dolberg. Overmars had hem na voor vorig seizoen moeten verkopen gezien de naar verluidt enorme transfersom.
Al met al ben ik ook zeker niet tevreden met de transferzomer. De aankopen van Tadic en Blind zijn weliswaar imo prima, maar er schort zeker nog het nodige aan de selectie.
Ik hoop dat ze binnen een week zeker met nog een vleugelspeler op de proppen komen.
Aangezien Babel bijna voor 7 miljoen naar een club uit Brazilië werd verkocht lijkt me dat een haalbare optie. Met als bijkomend voordeel dat hij ook in de spits uit de voeten kan.

PostPosted: 25 Jul 2018 09:22 

Ik blijf het voorin toch magertjes vinden.

Dolberg weer (licht) geblesseerd en na Dolberg heb je gewoon te weinig achter de hand.
Huntelaar kan niet meer als basisspeler. Sierhuis is een jongere versie van Huntelaar en is een spits die je moet bedienen. Hierachter heb je nog die Danilo maar of die er al klaar voor is?

Daarnaast moet Dolberg zijn belofte nog maar waarmaken. Na zijn eerste half jaar onder Bosz, is hij toch teruggevallen voor lange tijd. Ik begin langzaam toch te twijfelen. Soms laat hij vlagen van zijn klasse zien maar vaak ook, is het helemaal niets. Ik vind het gevaarlijk om het seizoen in te gaan met deze Dolberg, Huntelaar en Sierhuis. Kan weleens een breekpunt worden want de rest van de selectie (middenveld en achterhoede) zit veel beter in elkaar.

Ik hoop nog op een buitenkansje en anders denk ik, dat Siem een serieuze optie wordt als reservespits.

Ook na het wegvallen van Bande, het vertrek van Kluivert en Younes is het qua buitenspelers bijzonder karig. Bande had ik ook wel als spits gezien maar die ligt er nu een half jaar uit.
Helemaal mee eens.

Sowieso zie je vaak bij jonge spelers die geblesseerd zijn geweest dat ze het daarna volledig kwijt zijn. Het is echt een gigantisch risico om met deze Dolberg en deze Huntelaar het seizoen in te gaan. Je ziet nu bij Dolberg ook weer dat hij last heeft. Niet de eerste keer deze voorbereiding. Alsof er iets is geknapt en hij nu telkens tegen van die kleine blessures blijft aanlopen. Dan kun je nooit een serie neerzetten en je vorm opbouwen. En los van dat is het maar de vraag of je na zo'n blessure weer terugkomt op niveau. Bij Ajax al te vaak meegemaakt dat het daarna niets meer is.

Snap nog steeds niet waarom ze Huntelaar hebben verlengd. Een verlenging die zo ontzettend kortzichtig is. Puur gebaseerd op wederom sentiment. Zoveelste teken dat er bij Ajax geen sprake is van slim doordacht beleid. Op zijn plek had een spits moeten zitten die kwalitatief voldoet en waarmee we iets kunnen als Dolberg wegvalt.

De bezetting en kwaliteit voorin kan eigenlijk echt niet. Dit gaat je uiteindelijk opbreken.

PostPosted: 25 Jul 2018 10:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
Aangezien Babel bijna voor 7 miljoen naar een club uit Brazilië werd verkocht lijkt me dat een haalbare optie. Met als bijkomend voordeel dat hij ook in de spits uit de voeten kan.
Heb uit goede bron vernomen dat AJAX hem volgend seizoen transfervrij wil binnenhalen. ;)
Ja, leuk dat ze routine hebben gehaald. Maar de balans in de selectie is nog niet optimaal. Verdedigend (gelukkig komen er de komende weken/maanden spelers terug), maar vooral aanvallend inderdaad.

PostPosted: 25 Jul 2018 11:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
renemar wrote:
Heb uit goede bron vernomen dat AJAX hem volgend seizoen transfervrij wil binnenhalen. ;)
Ja, leuk dat ze routine hebben gehaald. Maar de balans in de selectie is nog niet optimaal. Verdedigend (gelukkig komen er de komende weken/maanden spelers terug), maar vooral aanvallend inderdaad.
Misschien speelt er nu al wat, Besiktas is met Chadli bezig.

PostPosted: 04 Aug 2018 20:31 

Snake wrote:

Dolberg weer (licht) geblesseerd en na Dolberg heb je gewoon te weinig achter de hand.
Huntelaar kan niet meer als basisspeler. Sierhuis is een jongere versie van Huntelaar en is een spits die je moet bedienen. Hierachter heb je nog die Danilo maar of die er al klaar voor is?

Daarnaast moet Dolberg zijn belofte nog maar waarmaken. Na zijn eerste half jaar onder Bosz, is hij toch teruggevallen voor lange tijd. Ik begin langzaam toch te twijfelen. Soms laat hij vlagen van zijn klasse zien maar vaak ook, is het helemaal niets. Ik vind het gevaarlijk om het seizoen in te gaan met deze Dolberg, Huntelaar en Sierhuis. Kan weleens een breekpunt worden want de rest van de selectie (middenveld en achterhoede) zit veel beter in elkaar.

Ik hoop nog op een buitenkansje en anders denk ik, dat Siem een serieuze optie wordt als reservespits.

Ook na het wegvallen van Bande, het vertrek van Kluivert en Younes is het qua buitenspelers bijzonder karig. Bande had ik ook wel als spits gezien maar die ligt er nu een half jaar uit.
Helemaal mee eens.

Sowieso zie je vaak bij jonge spelers die geblesseerd zijn geweest dat ze het daarna volledig kwijt zijn. Het is echt een gigantisch risico om met deze Dolberg en deze Huntelaar het seizoen in te gaan. Je ziet nu bij Dolberg ook weer dat hij last heeft. Niet de eerste keer deze voorbereiding. Alsof er iets is geknapt en hij nu telkens tegen van die kleine blessures blijft aanlopen. Dan kun je nooit een serie neerzetten en je vorm opbouwen. En los van dat is het maar de vraag of je na zo'n blessure weer terugkomt op niveau. Bij Ajax al te vaak meegemaakt dat het daarna niets meer is.

Snap nog steeds niet waarom ze Huntelaar hebben verlengd. Een verlenging die zo ontzettend kortzichtig is. Puur gebaseerd op wederom sentiment. Zoveelste teken dat er bij Ajax geen sprake is van slim doordacht beleid. Op zijn plek had een spits moeten zitten die kwalitatief voldoet en waarmee we iets kunnen als Dolberg wegvalt.

De bezetting en kwaliteit voorin kan eigenlijk echt niet. Dit gaat je uiteindelijk opbreken.
Dolberg is afwachten idd hoe hij terugkeert. Voetballend is er geen gelijke met hem. Ik blijf het zeggen, een Kluivert-achtige Ajax ‘9’. Dolberg is onze eerste spits. Hopelijk is Ten Hag daarvan doordrongen. Zonder een Ajax ‘9’ is het onmogelijk om tot het ‘juiste’ Ajax voetbal te komen.
Ajax is niet heel erg handig geweest door Cassierra te verhuren aan Groningen. Hoewel de gedachtegang opzich logisch kan zijn (meer kans op speeltijd en dat is sowieso erg belangrijk) kan ik me niet vinden hierin. Cassierra had goed genoeg geweest om dit seizoen een erg belangrijke rol te gaan spelen bij Ajax en het Dolberg (en Huntelaar) akelig lastig te maken. Maar goed, dit zien ze bij Ajax schijnbaar heel anders.

Verlenging van Huntelaar heb ik ook nooit begrepen. Vorig seizoen was al duidelijk te zien dat hij aftakelende is en 1000 kansen nodig heeft om tot een doelpunt mogelijk te kunnen komen. Bovendien, veel belangrijker, mist hij simpelweg klasse.

De buitenspelers, jammer dat er niet minimaal één (maar eigenlijk gewoon twee) buitenspeler is aangekocht. Vreemd ook. Bandé zie ik meer als spits dan buitenspeler. Op Cerny, hoe leuk hij ook kan voetballen, en Johnsen (of hoe die knakker ook mag heten) kunnen we eigenlijk totaal niet rekenen.

PostPosted: 05 Aug 2018 08:38 

WZAWZDB wrote:
Snake wrote:

Helemaal mee eens.

Dolberg is afwachten idd hoe hij terugkeert. Voetballend is er geen gelijke met hem. Ik blijf het zeggen, een Kluivert-achtige Ajax ‘9’. Dolberg is onze eerste spits. Hopelijk is Ten Hag daarvan doordrongen. Zonder een Ajax ‘9’ is het onmogelijk om tot het ‘juiste’ Ajax voetbal te komen.
Ajax is niet heel erg handig geweest door Cassierra te verhuren aan Groningen. Hoewel de gedachtegang opzich logisch kan zijn (meer kans op speeltijd en dat is sowieso erg belangrijk) kan ik me niet vinden hierin. Cassierra had goed genoeg geweest om dit seizoen een erg belangrijke rol te gaan spelen bij Ajax en het Dolberg (en Huntelaar) akelig lastig te maken. Maar goed, dit zien ze bij Ajax schijnbaar heel anders.

Verlenging van Huntelaar heb ik ook nooit begrepen. Vorig seizoen was al duidelijk te zien dat hij aftakelende is en 1000 kansen nodig heeft om tot een doelpunt mogelijk te kunnen komen. Bovendien, veel belangrijker, mist hij simpelweg klasse.

De buitenspelers, jammer dat er niet minimaal één (maar eigenlijk gewoon twee) buitenspeler is aangekocht. Vreemd ook. Bandé zie ik meer als spits dan buitenspeler. Op Cerny, hoe leuk hij ook kan voetballen, en Johnsen (of hoe die knakker ook mag heten) kunnen we eigenlijk totaal niet rekenen.
Helemaal met je eens.

PostPosted: 05 Aug 2018 13:35 
Erelid

Ik had denk ik toch liever Cassierra hier gehouden en Kaj Sierhuis verhuurd, inderdaad. Als Dolberg geblesseerd is, dan heb je een voetballende spits nodig als reserve. Huntelaar is nog leuk voor het laatste kwartiertje, maar niet meer dan dat.

PostPosted: 05 Aug 2018 13:58 
Erelid

Vind jij Cassierra een 'voetballende' spits dan?

PostPosted: 30 Aug 2018 08:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Ten Hag hoopt nog op een extra spits.
Ik eigenlijk ook, hoe Dolberg terugkomt is nog de vraag, Huntelaar doet zijn best maar heeft te veel kansen nodig.

PostPosted: 30 Aug 2018 09:28 
Erelid

Dan zou ik voor Babel gaan. Die kan ook op de flank.

PostPosted: 30 Aug 2018 10:17 
Beheerder

Hopelijk ook een aanvaller/spits met veel snelheid. Dat mist AJAX nog.

PostPosted: 30 Aug 2018 10:55 
Erelid

Ik snap Ten Hag al is het wel een moeilijke situatie.

Ik snap ook de twijfel mbt Dolberg. Onder Ten Hag heeft Dolberg nauwelijks gespeeld. Huntelaar doet het niet onaardig maar daar kun je niet altijd maar van uitgaan.

Maar wat moet je doen? Een "ervaren" spits erbij halen, die dan voor Huntelaar in de pikorde komt en als hij dan functioneert ook voor Dolberg?

Of een heel talentvolle spits, die verder is dan Sierhuis?

Ik gok, dat ze voor Babel gaan. Is een speler, die ook op de flanken kan. Bij Utrecht speelde Ten Hag ook vaak met Kerk en zijn spel is vergelijkbaar als Babel.

PostPosted: 30 Aug 2018 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik zou graag een talentvolle speler zien, die atletisch en snel is en daarmee diepte brengt. Graag ook een multifunctionele, die in de spits en op de (linker) flank kan.

Ik dacht aan Dimitri Oberlin, maar zie dat hij al verkast is naar Basel (voor een schappelijke 4.5m).

Kwamen bij mij wel hierdoor twee vragen op:
- Zouden wij spelers van een club als Basel of Salzburg kunnen halen?
- Mogen spelers die in de voorronde Champions League hebben gespeeld voor een andere club uitkomen in de Champions League? (antwoord: Ja, als desbetreffende club niet uitkomt in de CL).

Jullie andere ideeën voor spelers die in dit profiel passen? Vond Babel zelf best goed bij Oranje, maar ik weet niet of ik sta te springen voor weer een terugkeer van hem.

PostPosted: 30 Aug 2018 13:27 
Beheerder

Welkom, Dennis! :ajaxsjaal:
Op zo'n type hoop ik ook. Iemand die snel is en kan profiteren van de steekpasses van De Jong, Ziyech en Tadic.
Ik hoop wel dat AJAX hoger mikt dan Babel. Die kan misschien de rol van Huntelaar overnemen. Het volgende seizoen dan.

PostPosted: 30 Aug 2018 13:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik hoop met jullie mee jongens, maar ik denk dat Ajax geen spits haalt. Wel heel erg dom natuurlijk van Overmars, omdat je meedoet met drie competities.

Moet je eens nagaan. Ajax heeft letterlijk maar 1 echt kwalitatieve vleugelspeler (Neres) en twee blessuregevoelige spitsen (Huntelaar en Dolberg). Tadic en Ziyech zijn middenvelders en hebben denk ik over hele jaar gezien te weinig scorend vermogen. Dit vind ik echt aan te rekenen op Marc, want hier ga je vroeg of laat last van hebben. Als we zoveel wedstrijden hebben kunnen wij blessures krijgen en hebben wij niemand die het kan opvangen.

Daarnaast is dit het moment om goede spelers te halen, omdat je nu CL gaat spelen. Dit betekent extra geld en hierdoor willen betere spelers naar Ajax komen.

Je kent Overmars toch onderhand wel, die gaat niks meer halen. Helaas...

PostPosted: 30 Aug 2018 14:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
343 wrote:
Welkom, Dennis! :ajaxsjaal:
Op zo'n type hoop ik ook. Iemand die snel is en kan profiteren van de steekpasses van De Jong, Ziyech en Tadic.
Ik hoop wel dat AJAX hoger mikt dan Babel. Die kan misschien de rol van Huntelaar overnemen. Het volgende seizoen dan.
Dank je. Kijk al mee sinds Ajax Netwerk eruit ligt. Toch eindelijk maar eens actief geworden.

Ik hoop ook op hoger dan Babel, en hoop eigenlijk dat we hem volgend seizoen ook niet nodig hebben. #1 Dolberg #2 groot talent #3 Jeugd, zou ik prima vinden voor de spits.

PostPosted: 30 Aug 2018 18:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Moeilijke situatie. Aan de ene kant kan Dolberg zo nog een paar maanden rond sukkelen en geraakt Huntelaar totaal uit vorm of zelfs geblesseerd.. Zit je met Sierhuis. Aan de andere kant: Dolberg komt terug en herpakt meteen zijn vorm terwijl Huntelaar zo speelt als thuis tegen Kiev.

Zeg het maar... Je hebt ook nog Danilo in de jeugd en Cassiera bij Groningen. Probeer in 1,5 dag nog maar iets te halen.

PostPosted: 30 Aug 2018 19:24 

guy_ajax wrote:
Moeilijke situatie. Aan de ene kant kan Dolberg zo nog een paar maanden rond sukkelen en geraakt Huntelaar totaal uit vorm of zelfs geblesseerd.. Zit je met Sierhuis. Aan de andere kant: Dolberg komt terug en herpakt meteen zijn vorm terwijl Huntelaar zo speelt als thuis tegen Kiev.

Zeg het maar... Je hebt ook nog Danilo in de jeugd en Cassiera bij Groningen. Probeer in 1,5 dag nog maar iets te halen.
Ik denk dat ze er langer mee bezig zijn. Mss. afwachten of we ons voor de CL zouden plaatsen. Als ze nu nog spelers en clubs moeten benaderen is dat wel weer heel amateuristisch.

PostPosted: 30 Aug 2018 19:39 
Erelid

hotymoty wrote:
Moet je eens nagaan. Ajax heeft letterlijk maar 1 echt kwalitatieve vleugelspeler (Neres) en twee blessuregevoelige spitsen (Huntelaar en Dolberg). Tadic en Ziyech zijn middenvelders en hebben denk ik over hele jaar gezien te weinig scorend vermogen. Dit vind ik echt aan te rekenen op Marc, want hier ga je vroeg of laat last van hebben. Als we zoveel wedstrijden hebben kunnen wij blessures krijgen en hebben wij niemand die het kan opvangen.
Met de huidige speelwijze denk ik dat Tadic en Ziyech allebei betere buitenspelers voor je team zijn dan wie ook maar haalbaar is van buitenaf. Je kan ze toch niet beide op het middenveld zetten. Zo gezien vind ik dat we zeker twee kwalitatief zeer sterke buitenspelers hebben.

Qua spitsen vind ik het lastig. In principe heb je twee prima spitsen dus is het doodzonde om nog iemand te halen. De pech is alleen dat Dolberg zo sukkelt met die blessure, want als Huntelaar nu uitvalt heb je wel een probleem. Jij noemt Huntelaar echter blessuregevoelig maar dat valt bij Ajax vooralsnog dan wel weer mee.
Ik heb het al ergens anders gezegd maar mocht Huntelaar uitvallen denk ik dat we uiteindelijk met (bijvoorbeeld) Tadic in de spits gaan spelen. Ik denk dat dat best zou kunnen werken en durf de 'gok' dan ook wel te nemen om niet nog een nieuwe spits te halen. Vooralsnog is Huntelaar gewoon fit en for all we know komt Dolberg er wel weer aan (laatst al groepstraining).

PostPosted: 30 Aug 2018 21:08 
Erelid

Komt dus geen extra spits meer bij.

Clubs wilde niet meewerken of het financieel niet haalbaar aldus Ten Hag in de Telegraaf.

Op zich kan ik er mee leven.

PostPosted: 30 Aug 2018 21:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Het is gewoon heel erg belangrijk dat Dolberg zo snel en zo goed mogelijk terugkomt. Huntelaar gaat het niet volhouden het hele seizoen.

PostPosted: 30 Aug 2018 21:57 

Komt dus geen extra spits meer bij.

Clubs wilde niet meewerken of het financieel niet haalbaar aldus Ten Hag in de Telegraaf.

Op zich kan ik er mee leven.
Meen je dit nou werkelijk. Komt dit nietszeggende statement je niet bekend voor? Het enige verschil is dat ze nu, om welke reden dan ook, geen namen van spelers en clubs geven.
Is psv na CL plaatsing toch weer een stuk slagvaardiger. Het zou eigenlijk zover moeten komen dat Sierhuis en Lamprou noodgedwongen moeten gaan spelen. Ben je weer het lachertje in Europa ondanks investeringen van tientallen miljoenen euro's.
Wat een geklungel.

PostPosted: 31 Aug 2018 00:59 
Erelid

Ja, dat meen ik.

Een extra spits kan ook voor onrust zorgen want het kan ook zomaar zijn dat Dolberg ijzersterk terugkomt en Huntelaar gewoon fit blijft. Als je dan 3 spitsen hebt, die ook niet bij Jong Ajax mogen spelen, zit je ook weer met een probleem.

Daarnaast zie ik ook het positiepel groeien waardoor je genoeg kansen afdwingt. Dan kan een Sierhuis ook spelen. Natuurlijk niet in de CL maar dat kun je ook anders oplossen.

Maar goed het is een beetje koe in de kont kijken want achteraf is het makkelijk praten.

Als Ajax niets doet, heb je best kans, dat er een scenario komt, dat je een derde spits had willen hebben. Als Ajax nog een spits zou aantrekken, zul je zien, dat Dolberg en Huntelaar fit blijven.

En een andere keeper had je op kunnen lossen door Van Leer te behouden (en Lamprou geen nieuw contract te geven).

Een te grote selectie is ook niet ideaal. Qua buitenspeler had ik ook nog wel een ander type willen zien maar laten we hopen, dat Cerny sterk terugkomt en wellicht iemand van Jong op de deur gaat kloppen.

PostPosted: 31 Aug 2018 07:47 

Ja, dat meen ik.

Een extra spits kan ook voor onrust zorgen want het kan ook zomaar zijn dat Dolberg ijzersterk terugkomt en Huntelaar gewoon fit blijft. Als je dan 3 spitsen hebt, die ook niet bij Jong Ajax mogen spelen, zit je ook weer met een probleem.

Daarnaast zie ik ook het positiepel groeien waardoor je genoeg kansen afdwingt. Dan kan een Sierhuis ook spelen. Natuurlijk niet in de CL maar dat kun je ook anders oplossen.

Maar goed het is een beetje koe in de kont kijken want achteraf is het makkelijk praten.

Als Ajax niets doet, heb je best kans, dat er een scenario komt, dat je een derde spits had willen hebben. Als Ajax nog een spits zou aantrekken, zul je zien, dat Dolberg en Huntelaar fit blijven.

En een andere keeper had je op kunnen lossen door Van Leer te behouden (en Lamprou geen nieuw contract te geven).

Een te grote selectie is ook niet ideaal. Qua buitenspeler had ik ook nog wel een ander type willen zien maar laten we hopen, dat Cerny sterk terugkomt en wellicht iemand van Jong op de deur gaat kloppen.
Cerny? Ik gun het die jongen maar voor zijn blessure stond hij al een jaar stil in zijn ontwikkeling. Iemand van Jong. De eerstvolgende die door gaat dringen tot het eerste is imo Gravenberch. En dat duurt nog wel even. Voor de rest loopt er niks bij Jong dat de sprong naar het eerste kan maken. Oh wacht effe. "Aanjager" De Wit heeft al aansluiting en Sierhuis komt er aan. :lol:
Van Leer laten vertrekken is ook idioot. Je moet er niet aan denken dat Onana geblesseerd raakt. Hebben we een kabouter in de goal en een veteraan in de spits. CL, we komen eraan. :roll:

PostPosted: 31 Aug 2018 08:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Onana was ook geen zekerheidje bij Jong. Die stond er ook gelijk.
We kunnen niet alles 3 dubbel bezet houden bij Ajax met topspelers, dat werkt gewoon niet. Verder zijn ze wel op zoek geweest naar een multifunctionele speler, maar hebben ze niets betaalbaars kunnen regelen. Lamprou zou ik nog minder erg vinden dan Sierhuis, maar het zij zo.

Post new topic  Reply to topic  [ 1048 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42  Next

All times are UTC+02:00