Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 22  Next
Author Message
PostPosted: 25 Apr 2018 22:44 

Maar ook Frenkie de Jong zal anders moeten gaan spelen op die positie als hij er weer komt.

Ben wel heel benieuwd hoe het middenveld volgend jaar ingevuld gaat worden. Dat zal ook afhangen waar Ajax zich precies gaat versterken. De Jong komt in aanmerking voor de positie van Schöne en Ziyech, maar voor beide posities heb ik bepaalde twijfels bij hem.

PostPosted: 26 Apr 2018 08:35 

Ik denk dat je, als Ziyech vertrekt, Frenkie en Donny als vaste middenvelders kunt zien. Mits ze niet vertrekken uiteraard. Vraag is, wie daarnaast. Van de huidige spelers zou ik niemand weten.
Het zou imo in ieder geval een speler moet zijn die creatief is. Donny is meer de loper. Dan heb je met Frenkie en de aankoop de creativiteit. Zou natuurlijk ook kunnen dat Frenkie als "4" gaat spelen. Dan moeten imo twee middenvelders komen.
Schöne, Siem, Mazraoui zijn hooguit invallers en geen basisspelers als je sterker wil worden. Eiting zou wel op "6" kunnen spelen. Ik zou Mazraoui proberen te verhuren aan een eredivisieclub. Kun je kijken of hij daar progressie maakt en voor de toekomst een basisspeler zou kunnen worden.

PostPosted: 26 Apr 2018 08:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
AFCA Niels wrote:
De Jong komt in aanmerking voor de positie van Schöne en Ziyech, maar voor beide posities heb ik bepaalde twijfels bij hem.
Twijfels als in "bij mij zou hij geen basisplaats hebben" komend seizoen ? Of eerder ik zie hem het liefst op die bepaalde positie als basisspeler en ben benieuwd hoe hij het gaat invullen en welke evolutie hij gaat maken daarin?

PostPosted: 26 Apr 2018 11:31 

Twijfels in de zin of hij de enorm hooggespannen verwachting van het publiek kan waarmaken. Frenkie wordt door velen gezien als de nieuwe architect van Ajax. Ik weet dat nog altijd niet.

Sommigen stellen dat hij Ziyech moeiteloos kan vervangen, zelfs beter is voor het team. Dat schept verwachtingen. Ik zie de huidige Frenkie de Jong geen zelfde cijfers overleggen als Ziyech. Vaak vind ik hem nog te traag in het verleggen van het spel. Het te veel lopen met de bal.

Dat laatste vind ik ook zijn zwakke punt op de positie van Schöne. Hij heeft sterke kwaliteiten voor die rol: technisch goed, strakke pass, draait makkelijk open. Maar ook daar loopt hij te veel. Neemt risico met zijn loopacties aan de bal en als je op één plaats op het veld geen balverlies wilt lijden is het daar.

Mijn punt is eigenlijk dat ik Frenkie de Jong een talentvolle voetballer vind, maar misschien wel onredelijk hoog ingeschat wordt. We zijn zelfs al bang dat deze bankzitter (!) wordt weggekaapt door de Europese top... Kom op!

PostPosted: 26 Apr 2018 11:33 
Nieuwsredacteur

AFCA Niels wrote:
Sommigen stellen dat hij Ziyech moeiteloos kan vervangen, zelfs beter is voor het team. Dat schept verwachtingen. Ik zie de huidige Frenkie de Jong geen zelfde cijfers overleggen als Ziyech. Vaak vind ik hem nog te traag in het verleggen van het spel. Het te veel lopen met de bal.
Klopt. De kritiek op Ziyech, dat hij simpeler moet spelen, gaat ook gewoon voor De Jong op, zij het in een andere vorm.

PostPosted: 26 Apr 2018 12:47 

AFCA Niels wrote:
Twijfels in de zin of hij de enorm hooggespannen verwachting van het publiek kan waarmaken. Frenkie wordt door velen gezien als de nieuwe architect van Ajax. Ik weet dat nog altijd niet.

Ik zie de huidige Frenkie de Jong geen zelfde cijfers overleggen als Ziyech. Vaak vind ik hem nog te traag in het verleggen van het spel. Het te veel lopen met de bal.
Ja, ben ik inderdaad met je eens. Ik vind hem ook een groot talent, maar er worden inderdaad wel buitenproportionele kwaliteiten aan hem toegedicht. Hij heeft geen lange bal en cross pass zoals Ziyech die heeft, in zijn traptechniek is Hakim uniek. Maar mocht hij op die positie komen te staan dan denk ik wel dat hij kwaliteiten heeft waarbij hij die rol op een andere manier in kan vullen. Hij is erg intelligent, leest het spel goed en heeft een goede pass. Maar hij loopt veel en veel te veel met de bal inderdaad. Hij moet simpeler en directer leren spelen. Maar Ziyech vervangen is not easy done itt wat anderen hier beweren ;)

Wanneer je hem op de 6 zet dan gaat hij een balans moeten zoeken tussen direct open draaien en meer behoudend spelen, want als hij op die positie ook te pas en te onpas geforceerd gaat lopen met de bal dan is balverlies inderdaad levensgevaarlijk. Mits hij het gedoseerd en op de juiste momenten uitgevoerd, kunnen zijn loopacties natuurlijk ook voor veel gevaar zorgen. Maar dat is een leerproces voor zo'n jonge speler in zo'n sleutelrol. Ik ben benieuwd hoe TH het gaat neerzetten. Veel zal ook afhangen van of Donny blijft.

Wat de Europese top betreft, uiteraard is het zeer bizar als zo'n jongen nu al naar een Europese topploeg zou vertrekken. Hij krijgt nu echt nog geen basisplaats bij de Barca's, Man City's en PSG's van deze wereld hoor, ongeachte de lyrische capaciteiten die hem hier soms worden toegedicht. Aan de andere kant, als je Man City bent dan kun je een beredeneerde gok nemen aangezien die toch geld in overvloed hebben. Wat is dan 30 miljoen, want als Frenkie blijft en 1 of 2 goede seizoenen draait dan is zijn prijs misschien wel 50 miljoen of meer. Dus dat dat topclubs hem volgen snap ik wel. Als hij nu zou vertrekken dan zou ik dat wel onverstandig vinden van hem, plus... dat zou toch wel een aderlating zijn voor Ajax. Zo eerlijk moeten we wel zijn, want die jongen heeft wel zeer veel potentie!

PostPosted: 26 Apr 2018 12:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Frenkie op 6 wordt de nieuwe standaard i.m.o. met Donny als RM en een ervaren aankoop 25+ als LM.
Dan kweek je balans en met de handelingssnelheid en op juiste momenten opkomen van Frenkie (wat hij nog wel moet leren) creëer je chaos bij de tegenstanders.
Frenkie en Donny vinden elkaar blind => anyway, alles zal afhangen wie blijft en wie weggaat.
Let's see...

PostPosted: 06 May 2018 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Gisteren even MotD gekeken en toen viel daar ineens ene Chadli in bij West Bromish.
Bij Twente altijd een interessante speler geweest. Bij De Spurs heeft hij ook niet onverdienstelijk gespeeld maar is daar op het tweede plan geraakt.

Misschien een interessante optie voor Ajax. Je kunt hem gebruiken als buitenspeler maar ook als creatieve middenvelder. Heeft ervaring en zit in de categorie spelers (25-30 jaar) waar Ajax er te weinig van heeft.

Ik weet niet hoe zijn contract eruit ziet. Wordt hij verhuurd door The Spurs? Als West Bromish degradeert, is dit misschien een interessante optie.

PostPosted: 12 May 2018 00:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6084059138
Tadic nog altijd niet uit het hoofd gezet, maar wordt wel moeilijk aldus Mikey Verweij.

PostPosted: 12 May 2018 01:24 

343 wrote:
Tadic nog altijd niet uit het hoofd gezet, maar wordt wel moeilijk aldus Mikey Verweij.
De vraag is of Ajax hem alleen zou kunnen/willen halen bij degradatie.
Ik denk, dat Tadic het wel gezien heeft bij Southampton maar hij zal ook andere opties gaan bekijken. Gaat Ajax hierop wachten want ze zullen snel moeten handelen omdat ze de selectie snel op peil willen hebben.

Benieuwd wie Plan B is.

PostPosted: 12 May 2018 01:31 

Benieuwd wie Plan B is.
Chadli?

Maar het zal eerder die Benedetti oid worden, die zat toch bij Essel sports? Of die Deen Jenssen?

Zolang ze Labyad maar niet zien als de directe vervanger van Ziyech

PostPosted: 12 May 2018 08:44 

343 wrote:
De vraag is of Ajax hem alleen zou kunnen/willen halen bij degradatie.
Ik denk, dat Tadic het wel gezien heeft bij Southampton maar hij zal ook andere opties gaan bekijken. Gaat Ajax hierop wachten want ze zullen snel moeten handelen omdat ze de selectie snel op peil willen hebben.

Benieuwd wie Plan B is.
Als Tadic niet binnen 2 weken gecontracteerd wordt kunnen we het wel vergeten. Hoe langer het duurt hoe kleiner de kans schat ik in.
Ik zou in ieder geval meteen overschakelen naar iemand anders en maar afwachten.

PostPosted: 12 May 2018 08:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Misschien nog Kostic, ook bijna gedegradeerd en een oude bekende van Veldmate. Alleen 25 jaar, dus kan waarschijnlijk makkelijk op andere plekken terecht.

PostPosted: 12 May 2018 09:51 

Mason Mount, Erick Gutierrez.

PostPosted: 19 May 2018 08:13 
Beheerder

Creatieve middenvelder dus topprioriteit, Tadic nog altijd favoriet en AJAX heeft geduld t/m WK, ook nog optie B, C en D. Labyad dus niet de nummer 1 creatieve middenvelder. Goed om te weten. Niet over Jensen.
https://www.ajaxinside.nl/creatieve-mid ... -in-beeld/

PostPosted: 19 May 2018 08:18 

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Creatieve middenvelder dus topprioriteit, Tadic nog altijd favoriet en AJAX heeft geduld t/m WK, ook nog optie B, C en D. Labyad dus niet de nummer 1 creatieve middenvelder. Goed om te weten. Niet over Jensen.
Niet goed om te horen dat Tadic ons aan een lijntje houd. Gutierrez staat ook in de belangstelling PSV, Jensen bij Celta. En Mason Mount gaat zijn kans krijgen bij Chelsea. Zul je zien dat we overal langs vissen door te wachten.

PostPosted: 19 May 2018 08:22 
Beheerder

Ja, zou zeker ook niet het WK afwachten.

PostPosted: 19 May 2018 08:35 

Morfe0 wrote:
343 wrote:
Niet goed om te horen dat Tadic ons aan een lijntje houd. Gutierrez staat ook in de belangstelling PSV, Jensen bij Celta. En Mason Mount gaat zijn kans krijgen bij Chelsea. Zul je zien dat we overal langs vissen door te wachten.
Dat inderdaad. Dit lijken mij ook opties A tot en met D overigens. Hopelijk wordt het Gutierrez of Mount. Frenkie wordt dus als 6 gezien.

Tadic lijkt me toch geen ideale linkshalf in een 4-3-3.

PostPosted: 19 May 2018 08:50 

de dominee wrote:
Morfe0 wrote:
343 wrote:
Dat inderdaad. Dit lijken mij ook opties A tot en met D overigens. Hopelijk wordt het Gutierrez of Mount. Frenkie wordt dus als 6 gezien.

Tadic lijkt me toch geen ideale linkshalf in een 4-3-3.
Nouja bij Gutierrez vind ik de mooiste optie, echt in heel veel dingen een Ziyech speler, maar ja PSV heeft natuurlijk wel een streepje voor met Lozano.
Mathias Jensen en Mason Mount ben ik ook zeer gechameerd van, Tadic zie ik als onhaalbaar, daarom vind ik het niet handig om te wachtten.
Gutierrez heb ik hoop op, maar denk dat dat ijdele hoop is.
Alhoewel PSV nu met vele miljoenen gaat brassen voor middelmaat, ze willen Dumfries (kost 6 miljoen euro ) , ze willen Angelino die moest van de winter nog 10 miljoen kostten, hebben al Romero gehaald van 10,5 miljoen euro die deze boekjaar erbij komt, en daarnaast hebben ze dan wel Locadia verkocht.

PostPosted: 19 May 2018 08:54 

Overigens zitten wij dan zoveel te zeuren over onze aankopen, maar Dumfries en Angelino zijn verdedigend ontiegelijk kwetsbaar, daar zou ik ook niet vrolijk van worden als PSVer zijnde, daarnaast Viergever erbij.
Nou word er niet veel beter op, daarnaast wel veel miljoenen in gespendeerd.

PostPosted: 19 May 2018 09:00 

Tadic zou top zijn, maar ik denk dat die de boot wel zal afhouden en wachten op andere aanbiedingen. Is de vraag hoelang AJAX wil wachten op uitsluitsel. Hoop niet te lang anders zijn de andere opties mss. ook elders vastgelegd. Opvallend dat hij financieel haalbaar blijkt. Ik neem aan dat ze hierbij niet alleen naar de transferprijs maar ook naar het salaris hebben gekeken.
Los daarvan, ik zie Tadic meer als vleugelspeler. Een middenveld met Frenkie, Donny en Tadic is voetballend wel heel attractief, maar dan kom je bij balverlies imo in de problemen. Zeker als de backs meer naar voren gaan spelen. Krijgt de tegenstander enorme ruimtes. Tegen goede ploegen ga je onherroepelijk de bietenbrug op. AZ thuis was dat ook het geval de eerste 20 minuten.
Daar had az 2 of 3 keer kunnen scoren. het is dat ze in de voorhoede spelers misten andesr had dat verkeerd kunnen aflopen.

PostPosted: 19 May 2018 09:24 

renemar wrote:
Tadic zou top zijn, maar ik denk dat die de boot wel zal afhouden en wachten op andere aanbiedingen. Is de vraag hoelang AJAX wil wachten op uitsluitsel. Hoop niet te lang anders zijn de andere opties mss. ook elders vastgelegd. Opvallend dat hij financieel haalbaar blijkt. Ik neem aan dat ze hierbij niet alleen naar de transferprijs maar ook naar het salaris hebben gekeken.
Los daarvan, ik zie Tadic meer als vleugelspeler. Een middenveld met Frenkie, Donny en Tadic is voetballend wel heel attractief, maar dan kom je bij balverlies imo in de problemen. Zeker als de backs meer naar voren gaan spelen. Krijgt de tegenstander enorme ruimtes. Tegen goede ploegen ga je onherroepelijk de bietenbrug op. AZ thuis was dat ook het geval de eerste 20 minuten.
Daar had az 2 of 3 keer kunnen scoren. het is dat ze in de voorhoede spelers misten andesr had dat verkeerd kunnen aflopen.
Daarom haalt Ajax nu ook Magallán, indien je gewoon Tagliafico,De Ligt en Magallán achter houd en dat de rechtsback wel mee mag opstomen, is er niks aan de hand, daarnaast wint Frenkie ook heel veel duels, als je die als 6 neerzet komt alles goed.

PostPosted: 19 May 2018 09:25 

Maar persoonlijk heb ik liever Gutierrez dan Tadic, maar dat is mijn mening.

PostPosted: 19 May 2018 09:59 

Morfe0 wrote:
Niet goed om te horen dat Tadic ons aan een lijntje houd.
Dit staat toch nergens? Ajax heeft ook geroepen, dat de selectie op tijd in orde is en Overmars heeft zelfs gisteren gezegd liever met een te grote selectie te beginnen dan een te kleine. Ajax zal op een bepaald punt echt wel duidelijkheid hebben mbt Tadic.
Gutierrez staat ook in de belangstelling PSV, Jensen bij Celta. En Mason Mount gaat zijn kans krijgen bij Chelsea. Zul je zien dat we overal langs vissen door te wachten.
Gutierrez lijkt me onhaalbaar voor PSV, zeker als ze eerst nog andere kopen. Jensen wordt ook met de week moeilijker aangezien de interesse ook lijkt weg te ebben. En Mount krijgt een nepkans bij Chelsea. Net zoals Van Ginkel elk jaar een kans krijgt. Of Ake.
Als je Mount echt wil hebben, zul je Chelsea een mooi aanbod moeten doen door hem bv dit jaar te huren met een echte reële optie tot koop.

Daarnaast weten we niet welke andere opties Ajax heeft.

PostPosted: 19 May 2018 10:05 

Morfe0 wrote:
Niet goed om te horen dat Tadic ons aan een lijntje houd.
Dit staat toch nergens? Ajax heeft ook geroepen, dat de selectie op tijd in orde is en Overmars heeft zelfs gisteren gezegd liever met een te grote selectie te beginnen dan een te kleine. Ajax zal op een bepaald punt echt wel duidelijkheid hebben mbt Tadic.
Gutierrez staat ook in de belangstelling PSV, Jensen bij Celta. En Mason Mount gaat zijn kans krijgen bij Chelsea. Zul je zien dat we overal langs vissen door te wachten.
Gutierrez lijkt me onhaalbaar voor PSV, zeker als ze eerst nog andere kopen. Jensen wordt ook met de week moeilijker aangezien de interesse ook lijkt weg te ebben. En Mount krijgt een nepkans bij Chelsea. Net zoals Van Ginkel elk jaar een kans krijgt. Of Ake.
Als je Mount echt wil hebben, zul je Chelsea een mooi aanbod moeten doen door hem bv dit jaar te huren met een echte reële optie tot koop.

Daarnaast weten we niet welke andere opties Ajax heeft.
Benedetti word ook steeds met Ajax gelinkt, maar dat vind ik de minste van alle opties.
Daarnaast staat er toch in de tekst dat Ajax wil wachtten op Tadic, en Tadic heeft zijn keuze voor zich uitgeschoven.

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 22  Next

All times are UTC+01:00