Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 22  Next
Author Message
PostPosted: 19 May 2018 10:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Los daarvan, ik zie Tadic meer als vleugelspeler.
Dit is volgens mijn een algehele misvatting. Tadic is helemaal geen buitenspeler. Twente speelde altijd vanuit de omschakeling en daar stond Tadic altijd hangend opgesteld als valse linksbuiten. Ik zie dat meer als aanvallende middenvelder. Ruiz deed dat ook. Twente speelde nooit zoals Ajax in 4-3-3 met druk naar voren en op de helft van de tegenstander.

Tadic heeft ook niet de snelheid en explosiviteit als buitenspeler.
Tadic is een sierlijke voetballer, die het best tot zijn recht komt als hij in de ruimte komt. Ook aan de bal is hij niet slecht en heeft overzicht.
Een middenveld met Frenkie, Donny en Tadic is voetballend wel heel attractief, maar dan kom je bij balverlies imo in de problemen
. Hoeft helemaal niet. Frenkie heeft vorig jaar verdedigend flink bijgeleerd en Donny snapt bij uitstek de momenten, dat hij moet gaan.
Net alsof een middenveld met Schone, vd Beek en Ziyech zo vast is aan de bal. Valt ook wel mee. Het gaat erom, dat je als team compact speelt en met zijn allen goed staat.
Zeker als de backs meer naar voren gaan spelen. Krijgt de tegenstander enorme ruimtes. Tegen goede ploegen ga je onherroepelijk de bietenbrug op. AZ thuis was dat ook het geval de eerste 20 minuten.Daar had az 2 of 3 keer kunnen scoren. het is dat ze in de voorhoede spelers misten andesr had dat verkeerd kunnen aflopen.
Nogmaals, ze moeten natuurlijk niet allemaal naar voren gaan rennen. Het ligt er ook aan met welke buitenspelers je speelt. Je moet ook niet steeds willen, dat je buitenspelers altijd naar binnen trekken waardoor je backs er overheen moeten komen.
Je kunt er ook voor kiezen om je backs meer achterin te houden en je middenvelders een keer er overheen gaan. Is niet meer verrassend. Ook heeft Ten Hag niet voor niets dat andere systeem getest. Hoeft echt niet minder aanvallend te zijn.

PostPosted: 19 May 2018 12:05 

renemar wrote:
Los daarvan, ik zie Tadic meer als vleugelspeler.
Dit is volgens mijn een algehele misvatting. Tadic is helemaal geen buitenspeler. Twente speelde altijd vanuit de omschakeling en daar stond Tadic altijd hangend opgesteld als valse linksbuiten. Ik zie dat meer als aanvallende middenvelder. Ruiz deed dat ook. Twente speelde nooit zoals Ajax in 4-3-3 met druk naar voren en op de helft van de tegenstander.

Tadic is een sierlijke voetballer, die het best tot zijn recht komt als hij in de ruimte komt. Ook aan de bal is hij niet slecht en heeft overzicht.
Een middenveld met Frenkie, Donny en Tadic is voetballend wel heel attractief, maar dan kom je bij balverlies imo in de problemen
. Hoeft helemaal niet. Frenkie heeft vorig jaar verdedigend flink bijgeleerd en Donny snapt bij uitstek de momenten, dat hij moet gaan.
Net alsof een middenveld met Schone, vd Beek en Ziyech zo vast is aan de bal. Valt ook wel mee. Het gaat erom, dat je als team compact speelt en met zijn allen goed staat.
Zeker als de backs meer naar voren gaan spelen. Krijgt de tegenstander enorme ruimtes. Tegen goede ploegen ga je onherroepelijk de bietenbrug op. AZ thuis was dat ook het geval de eerste 20 minuten.Daar had az 2 of 3 keer kunnen scoren. het is dat ze in de voorhoede spelers misten andesr had dat verkeerd kunnen aflopen.
Nogmaals, ze moeten natuurlijk niet allemaal naar voren gaan rennen. Het ligt er ook aan met welke buitenspelers je speelt. Je moet ook niet steeds willen, dat je buitenspelers altijd naar binnen trekken waardoor je backs er overheen moeten komen.
Je kunt er ook voor kiezen om je backs meer achterin te houden en je middenvelders een keer er overheen gaan. Is niet meer verrassend. Ook heeft Ten Hag niet voor niets dat andere systeem getest. Hoeft echt niet minder aanvallend te zijn.
Als je een valse linksbuiten een middenvelder noemt ben ik het met je eens. Blijft dat het een linksbuiten is die het alleen anders invult dan een traditionele linksbuiten.

PostPosted: 19 May 2018 23:44 

Als Ajax Tadic haalt, haal je hem als vervanger voor Ziyech. Niet als linksbuiten of valse linksbuiten.

Neres is een buitenspeler, die veel meevoetbalt maar nooit buitenom gaat. Ik vond sowieso, dat Ajax nog een type buitenspeler nodig heeft met snelheid en diepgang, zeker als Kluivert vertrekt. Dit is Tadic niet.

PostPosted: 20 May 2018 07:49 

Als Ajax Tadic haalt, haal je hem als vervanger voor Ziyech. Niet als linksbuiten of valse linksbuiten.

Neres is een buitenspeler, die veel meevoetbalt maar nooit buitenom gaat. Ik vond sowieso, dat Ajax nog een type buitenspeler nodig heeft met snelheid en diepgang, zeker als Kluivert vertrekt. Dit is Tadic niet.
Maar ik blijf erbij dat een middenveld met Tadic, Frenkie en Donny in grote wedstrijden harakiri is.

PostPosted: 20 May 2018 09:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Twente speelde altijd vanuit de omschakeling en daar stond Tadic altijd hangend opgesteld als valse linksbuiten. Ik zie dat meer als aanvallende middenvelder. Ruiz deed dat ook. Twente speelde nooit zoals Ajax in 4-3-3 met druk naar voren en op de helft van de tegenstander.

Eens, of vind Renemar Ziyech dan ook een rechtbuiten die het anders invult? Die speelde soms ook als hangende valse rechtbuiten, maar hij is toch echt een middenvelder ;)

PostPosted: 20 May 2018 11:27 

rebuah wrote:
Twente speelde altijd vanuit de omschakeling en daar stond Tadic altijd hangend opgesteld als valse linksbuiten. Ik zie dat meer als aanvallende middenvelder. Ruiz deed dat ook. Twente speelde nooit zoals Ajax in 4-3-3 met druk naar voren en op de helft van de tegenstander.

Eens, of vind Renemar Ziyech dan ook een rechtbuiten die het anders invult? Die speelde soms ook als hangende valse rechtbuiten, maar hij is toch echt een middenvelder ;)
Zal ik je zeggen. Ziyech speelde bij twente steevast hangende rechtsbuiten. Bij ons speelde hij alleen in het begin hangend op rechts. Is oen ook duidelijk met hem besproken door Bosz.
Later is hij op het middenveld terecht gekomen.
Vorig seizoen speelde hij de laatste 2 maanden goed. Ik vond hem bij ons afgelopen seizoen de laatste wedstrijden ook beduidend beter dan de periode tot ongeveer maart. Beetje identiek.
Tadic heeft zover ik weet nergens als echte middenvelder gespeeld. Ook in Engeland niet. Daar speelde hij voorin. Alleen speelden ze daar geen 4-3-3.

PostPosted: 20 May 2018 14:57 

Droomaankoop: Adam Maher
Erick Gutierrez heeft nogmaals benadrukt dat hij naar PSV wil, nou gaat niet meer gebeuren.

PostPosted: 20 May 2018 15:20 

Waar? Zou zonde zijn.

PostPosted: 20 May 2018 15:25 

de dominee wrote:
Waar? Zou zonde zijn.
Mexicaanse TV meldde hij dat.

PostPosted: 20 May 2018 15:29 

Morfe0 wrote:
Erick Gutierrez heeft nogmaals benadrukt dat hij naar PSV wil, nou gaat niet meer gebeuren.
Niet alles geloven. Er wordt een suggestie gewekt, dat hij graag met zijn maatje Lozano wil spelen dus dan is de link snel gelegd. Er staat ook, dat hij meer dan 10 miljoen moet kosten en dat hoest PSV ook niet zomaar op. Als laatste staat er ook, dat hij graag na het WK voor het philips stadion kiest maar wie zegt, dat Lozano dan nog voor PSV speelt?

Kennelijk is Tadic optie 1 bij Ajax en ik twijfel of hij optie 2 aangezien Overmars aangeeft, dat ze bezig zijn met spelers, die iets ouder zijn... Nu neem ik dit niet letterlijk maar ik denk, dat eerst Tadic een nee moet geven aan Ajax.

Goede speler maar ik verwacht eerder, dat PSV kiest voor Van Ginkel of een ander gelijksoortige middenvelder. Of ze moeten eerst Pereiro verkopen.

PostPosted: 20 May 2018 15:39 

Morfe0 wrote:
Niet alles geloven. Er wordt een suggestie gewekt, dat hij graag met zijn maatje Lozano wil spelen dus dan is de link snel gelegd. Er staat ook, dat hij meer dan 10 miljoen moet kosten en dat hoest PSV ook niet zomaar op. Als laatste staat er ook, dat hij graag na het WK voor het philips stadion kiest maar wie zegt, dat Lozano dan nog voor PSV speelt?

Kennelijk is Tadic optie 1 bij Ajax en ik twijfel of hij optie 2 aangezien Overmars aangeeft, dat ze bezig zijn met spelers, die iets ouder zijn... Nu neem ik dit niet letterlijk maar ik denk, dat eerst Tadic een nee moet geven aan Ajax.

Goede speler maar ik verwacht eerder, dat PSV kiest voor Van Ginkel of een ander gelijksoortige middenvelder. Of ze moeten eerst Pereiro verkopen.
Denk dat ze en Van Ginkel en hem willen kopen, en dan inderdaad Pereiro verkopen.

PostPosted: 20 May 2018 15:41 

Morfe0 wrote:

Hij zei dit zelf.

PostPosted: 20 May 2018 16:18 

Morfe0 wrote:
Hij zei dit zelf.
Ja maar in wat voor context?

Niemand weet of Ajax echt interesse heeft. Ik denk, dat hem gewoon de vraag is voorgelegd waar hij graag zou willen spelen. En dat is in Eindhoven omdat daar Lozano speelt.

PostPosted: 20 May 2018 16:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Amsterdam - Eindhoven is ook maar een uurtje of 2 uurtjes rijden toch?

PostPosted: 21 May 2018 12:00 

Benedetti zou in verregaande onderhandeling zijn.

Een streep door Tadic?

Benedetti is volgens mij een rechtspoot dus niet echt een linkermiddenvelder...

Debuut op zijn 18e.
Heeft wel 102 wedstrijden in de benen waarin hij 17 keer scoorde.
Nu 21 jaar dus wel wat verder dan bv Orejuela was.

Misschien is Ajax wel heel goed bezig en echt met de langere termijn bezig want na volgend jaar zal er ook getrokken worden aan Frenkie De Jong en Vd Beek.

PostPosted: 21 May 2018 14:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dan zal AJAX die ervaren speler voor de flank halen (als vervanger van Kluivert)?
Geen touw aan vast te knopen tot nu toe.

PostPosted: 21 May 2018 15:04 

Zou het niet kunnen dat ze twee middenvelders willen halen? Ten Hag heeft al eerder gehint naar meerdere systemen, Schreuder had het er laatst weer over. Ik verwacht dat we volgend seizoen vaker met vier middenvelders gaan spelen, zoals we bv. tegen Excelsior al deden. Dan zou nog een extra creatieve middenvelder geen overbodige luxe zijn

PostPosted: 21 May 2018 15:14 

343 wrote:
Dan zal AJAX die ervaren speler voor de flank halen (als vervanger van Kluivert)?
Zijn die er?
Ik bedoel echte pure buitenspelers heb je sowieso al niet veel en zeker niet in een 4-3-3 systeem. Vaak groeien deze spelers door tot aanvallende middenvelders, die ook hangend aan de buitenkant van het middenveld kunnen spelen zoals bv Tadic en Chadli.

In de winterstop zaten ze nog achter Fischer aan. Assaidi wordt ook vaak genoemd als optie maar die ik vind ik nu ook niet echt ervaren.

Ik denk, dat er op de vleugels geen "ervaren" speler komt en/of dit is Labyad.

Indien Benedetti komt, zie ik dit ook voor de langere termijn als eventuele opvolger voor Frenkie of Donny. Er moet dan nog zeker een type Tadic bij.

PostPosted: 21 May 2018 15:48 

343 wrote:
Zijn die er?
Ik bedoel echte pure buitenspelers heb je sowieso al niet veel en zeker niet in een 4-3-3 systeem. Vaak groeien deze spelers door tot aanvallende middenvelders, die ook hangend aan de buitenkant van het middenveld kunnen spelen zoals bv Tadic en Chadli.

In de winterstop zaten ze nog achter Fischer aan. Assaidi wordt ook vaak genoemd als optie maar die ik vind ik nu ook niet echt ervaren.

Ik denk, dat er op de vleugels geen "ervaren" speler komt en/of dit is Labyad.

Indien Benedetti komt, zie ik dit ook voor de langere termijn als eventuele opvolger voor Frenkie of Donny. Er moet dan nog zeker een type Tadic bij.
Kostic zou een prima ervaren buitenspeler voor Ajax zijn.

PostPosted: 21 May 2018 16:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik weet niet of Kostic betaalbaar is voor AJAX.

@Fernando Redondo; dat zou ook heel goed kunnen allemaal. Nogmaals; heel moeilijk zicht te krijgen nog op wat de bedoeling is van AJAX.

PostPosted: 21 May 2018 17:59 

343 wrote:
Ik weet niet of Kostic betaalbaar is voor AJAX.

@Fernando Redondo; dat zou ook heel goed kunnen allemaal. Nogmaals; heel moeilijk zicht te krijgen nog op wat de bedoeling is van AJAX.
Zou ook niet weten of Kostic haalbaar is. HSV is natuurlijk wel gedegradeerd, dus hij zal relatief goedkoper zijn.

PostPosted: 21 May 2018 18:01 

Sinds wanneer is Kostic een topper?

PostPosted: 21 May 2018 19:46 

Kostic zou een prima ervaren buitenspeler voor Ajax zijn.
Kostic is pas 25 jaar en speelt bij HSV ook niet als buitenspeler. Ik vond hem bij Groningen nou ook niet echt geweldig en bij HSV speelt hij natuurlijk totaal anders want hier komt hij in een grote ruimte te spelen in die paar momenten dat HSV aanvalt. Bij Ajax sta je er al. Groot verschil. Ik zie Kostic niet als aanwinst voor Ajax. Is sowieso al niet beter dan Labyad.

PostPosted: 22 May 2018 07:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Jensen vind Ajax een interessante optie, maar staat nog niet op het punt ergens te tekenen. Ook Celta de Vigo zou interesse hebben. Welke club het ook wordt, hij wil speeltijd.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... paa-bordet

PostPosted: 23 May 2018 16:34 

rebuah wrote:
Jensen vind Ajax een interessante optie, maar staat nog niet op het punt ergens te tekenen. Ook Celta de Vigo zou interesse hebben. Welke club het ook wordt, hij wil speeltijd.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... paa-bordet
Robert?

Post new topic  Reply to topic  [ 538 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 22  Next

All times are UTC+01:00