Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 525 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 21  Next
Author Message
 Post subject: Re: Martin Ødegaard
PostPosted: 21 Jan 2015 16:23 

Sigtyr wrote:
Ik snap niet hoe je van jongs af aan fan bent van Liverpool en dan toch kiest voor Real Madrid.

Ik snap niet hoe de halve wereld je kan aanraden om naar Ajax te gaan en dan toch kiest voor Real Madrid.

Ik snap niet hoe jij en je vader constant roepen dat je goed gaat nadenken en een verstandige keuze met het oog op de toekomst gaat maken en dan toch kiest voor Real Madrid.

Of ja, €ig€nlijk snap ik h€t ook w€l.

De opleiding bij Real Madrid is uitstekend, alleen doorbreken bij de club zelf is maar heel weinig spelers weggelegd door al het aankoopgeweld. Dus zelfs als je het eerste niet haalt heb je nog steeds een goede basis om ergens anders aan de bak te komen, zoals bij Liverpool.

En als Real ook nog eens bereid is om 2.2 miljoen per jaar te betalen.... Ik denk dat niemand van ons een andere keuze had gemaakt. En als je als club dit salaris gaat betalen en een afkoopsom die kan oplopen tot 7 miljoen voor een jeugdspeler ga daar echt wel serieus mee aan de slag.

PostPosted: 21 Jan 2015 22:12 

Stormrage wrote:
Misschien moeten we dan ook maar blij zijn, want hij heeft blijkbaar niet de mentaliteit zoals Fischer om echt puur voor zn carrière te kiezen.
Deze situatie is niet te vergelijken zoals die met Fischer was voordat hij naar Ajax ging.
Sigtyr wrote:
Ik snap niet hoe de halve wereld je kan aanraden om naar Ajax te gaan en dan toch kiest voor Real Madrid.
Dat is wat jij leest. Er zullen wel veel meer mensen zijn die hem een club aanraden, maar die berichten bereiken de Nederlandse media niet.

Waarom is dit zo verrassend? Als het om een Braziliaan ging was men vast niet zo verrast dat hij voor Real kiest.

PostPosted: 22 Jan 2015 00:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
AFCA Niels wrote:
Deze situatie is niet te vergelijken zoals die met Fischer was voordat hij naar Ajax ging.
Hoezo niet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2015 19:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... eal__.html

Bij Ajax had hij nog geen 10% van dit bedrag gekregen. Met dit contract bij Real kan hij zich al financieel onafhankelijk spelen, zelfs al breekt hij nooit door. Ik kan zijn keuze dus wel begrijpen.

PostPosted: 22 Jan 2015 19:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geen 2,2 maar 5,2 miljoen euro? :shock: Ja, dan houdt het op.
Begin ook steeds meer en meer weerzin te krijgen tegen deze gang van zaken in het voetbal. Het ontneemt mij enorm veel plezier eigenlijk.

PostPosted: 22 Jan 2015 19:38 

Tsja 5.2 miljoen euro op 16-jarige leeftijd... Dan had ik ook voor Real Madrid gekozen...

PostPosted: 22 Jan 2015 19:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Geen 2,2 maar 5,2 miljoen euro? :shock: Ja, dan houdt het op.
Begin ook steeds meer en meer weerzin te krijgen tegen deze gang van zaken in het voetbal. Het ontneemt mij enorm veel plezier eigenlijk.
Het is natuurlijk ook volslagen belachelijk wat hier gebeurt.
Hij wordt goude bergen beloofd en krijgt die ook maar of het voor hem het beste is, valt te bezien. Hij zal - Real kennende - nooit binnen afzienbare tijd bij de selectie zitten. Dus hij zal wellicht met de jeugd meedoen of jong Real Madrid. Dat zal ook scheve gezichten opleveren want bij bv de hoogste jeugdteam speelt iemand die net zoveel verdient als de rest samen.

Daarnaast wat is zijn intrinsieke prikkel ook om echt door te breken. Hij zit in een ander land, goed weer en het geld stroomt binnen.

Ik denk, dat zijn motivatie ook net iets anders. Hij zal wel denken als ik binnen 2 jaar niet in het eerste speel, is het jammer maar ben ik wel meer dan 10 miljoen rijker. Andersom had ie ook kunnen redeneren. Ik kies sportief voor de meeste speeltijd en dan komt het geld 2 jaar later wel.

PostPosted: 22 Jan 2015 20:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Bij Ajax zou hij de eerst komende twee jaar ook niet in het eerste hebben gespeeld. Laten we realistisch blijven, hij is net 16. Andersen was twee jaar geleden fysiek nog sterker dan Odegaard nu.

In de JL of de Segunda Division spelen. Denk dat dat laatste toch een net wat hoger niveau is. Real Madrid heeft volgens mij ook gewoon een prima jeugdopleiding maar de kloof met het de basis 11 is gewoon te groot, daarom breekt er niemand door. Ook niet gek, als je bij Real in de basis staat ben je min of meer een van de drie beste spelers ter wereld op die positie.

Niet per definitie een slechte keuze, hij moet echter niet te laat bij Real vertrekken. Of hij moet een jaar of drie verhuurd worden aan dezelfde club.

PostPosted: 22 Jan 2015 20:54 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
5.2 miljoen per jaar? Dit gaat nergens meer over! Tijd dat hier een stokje voor gestoken wordt. De grote clubs maken het voetbal kapot zo, eigenlijk hopelijk zichzelf.

Al heeft Real hier natuurlijk alweer een deel van terugverdient m.b.v. marketing e.t.c.

PostPosted: 22 Jan 2015 22:13 

Stormrage wrote:
AFCA Niels wrote:
Hoezo niet?
Odegaard is international en de grootste mediahype van dit moment. Dat was Fischer niet.

Maar wat is hier nu precies het probleem? Dat hij voor Real Madrid heeft gekozen? Of dat hij niet voor Ajax heeft gekozen? Want laten we eerlijk zijn, hij is niet eens bij Ajax wezen kijken. Ajax is nooit een serieuze optie geweest. Vergelijk het met PSV die destijds 'naast Robinho grepen'.

PostPosted: 22 Jan 2015 23:28 
Beheerder

Vergelijk het eens met 1994 toen AJAX en psv om Ronaldo streden.
Nogmaals; het is een viswedstrijd waarbij 99 procent vist met een hengel en 1 procent met dynamiet vist en de prijzen binnenhaalt. Het gaat allang niet meer om kunde, creativiteit en cultuur/visie.

PostPosted: 23 Jan 2015 13:34 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
100.000 euro per week voor een 16 jarige? Ze zijn niet goed bij hun hoofd. Ik had ook meteen getekend.

PostPosted: 23 Jan 2015 13:45 

Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Wat zouden jullie met dat geld gaan doen? Ervan uitgaande dat je dus gebonden bent aan bepaalde vakanties en je relatief veel dagen kwijt bent aan je beroep.

:D Ben benieuwd naar jullie fantasieën.

PostPosted: 23 Jan 2015 16:48 
Erelid

Eén ding weet ik wel en dat is dat ik mijn belofte nooit meer waar zou maken. Niet eens door de druk maar door alle afleidingen denk ik..

PostPosted: 16 Feb 2015 23:41 
Beheerder

https://twitter.com/AlexHuber81/status/ ... 3465168897

PostPosted: 17 Feb 2015 13:56 

Er is totaal geen behoefte aan dat soort spelers...

Spelers in de categorie categorie 17 t/m 19 hebben we niks meer nodig voorin en op het middenveld. Muric, Cerny, Dekker, Nouri, VD Beek, Bazoer komt er genoeg aan voor het middenveld en voorin.

Je moet weer aanvulling gaan halen in de categorie 14-16 of directe ervaren versterkingen halen, maar een 19-jarige buitenlandse speler... Daar is geen behoefte aan.

PostPosted: 17 Feb 2015 15:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
RogerGarcia wrote:

Spelers in de categorie categorie 17 t/m 19 hebben we niks meer nodig voorin en op het middenveld. Muric, Cerny, Dekker, Nouri, VD Beek, Bazoer komt er genoeg aan voor het middenveld en voorin.

Je moet weer aanvulling gaan halen in de categorie 14-16 of directe ervaren versterkingen halen, maar een 19-jarige buitenlandse speler... Daar is geen behoefte aan.
Hij is ondertussen 20 en ik denk dat ze hem zien als potentiele vervanger van Schone.

PostPosted: 17 Feb 2015 15:08 

Pushkin wrote:
RogerGarcia wrote:

Hij is ondertussen 20 en ik denk dat ze hem zien als potentiele vervanger van Schone.
Ik zie niet echt in waarom je een 20-jarige het vertrek van Schöne wil laten opvangen.

Daar hebben we zelf al een goede 20-jarige voor in huis en dat is Fischer, die met El Ghazi en Kishna mag strijden voor de vleugelposities. Daarachter komt Muric aan (die zich steeds meer laat gelden in onder andere JA), samen met Cerny en Dekker die beide nog iets jonger zijn. Een "opvolger van Schöne" halen moet je dus zeker niet doen wat mij betreft.

Bovendien kunnen spelers als Sinkgraven en Andersen ook op de vleugels uit de voeten als ze niet in de basis staan op het middenveld.

PostPosted: 18 Feb 2015 12:09 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Het wordt relevant wanneer Kishna niet verlengt.

PostPosted: 18 Feb 2015 12:17 

Het wordt sowieso niet relevant, want die jongen wil helemaal niet naar Ajax en ik kan me ook niet voorstellen dat Ajax daadwerkelijk interesse in hem heeft getoond.

Bovendien speelt Kishna hier volgend seizoen nog wel, gezien hij ook een optie tot 2017 heeft. En indien Kishna vertrekt vind ik nog steeds dat er in principe voldoende opties zijn.

PostPosted: 24 Jul 2015 21:23 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/07 ... n-voldoen/

En alweer 0 procent.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 8052893696

PostPosted: 17 Aug 2015 11:21 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
https://twitter.com/RikElfrink/status/6 ... 4674115584

*zucht*.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 17 Aug 2015 11:26 

Seizoenskaart: 411
Waarom "zucht"? Schijnt een enorm talent te zijn. Enige bedenking bij deze transfer heb ik omdat ik bang ben dat hij Nouri en vd Beek in de weg gaat lopen; hij is immers van dezelfde generatie.

PostPosted: 17 Aug 2015 11:28 
Beheerder

Vormen ze bij de nationale elftallen niet het middenveld samen?

PostPosted: 17 Aug 2015 11:30 

Is hij dan niet een defensieve middenvelder?

Post new topic  Reply to topic  [ 525 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 21  Next

All times are UTC+02:00