Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 151 posts ]  1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
PostPosted: 29 Jun 2017 12:40 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Nieuw

Klaas-Jan Huntelaar (2018, Schalke 04; transfervrij)
Maximilian Wober (2021 Austria Wien, 7.500.000)
Victor Jensen (2020, FC Kopenhagen; 3.500.000)
Luis Manuel Orejuela ( 2022, Deportio Cali, 3.650.000)
Dennis Johnsen (2021, SC Heerenveen, 2.000.0000
Benjamin van Leer (2022, Roda JC; 750.000)
Issam El Maach (2019, Vitesse)
Leo Thethani (2020 + optie extra jaar, Ajax Capetown)
Dean Solomons (2020 + optie extra jaar, Ajax Capetown)
Mitchell Dijks (was verhuurd)
Robin Schouten (2019, AZ)
Teun Bijleveld (2019, AZ)
Danilo Pereira (2022, Santos; 2.000.000)
Dominic Kotarski (Dinamo Zagreb, komt pas in februari 2018; transfersom onbekend)
Saku Ylatupa (2020, HJK Helsinki; transfersom onbekend)
Kostas Lamprou (2018, Willem II; transfervrij)

Vertrokken

Traore (Chelsea --> O. Lyon)
Kenny Tete (O. Lyon; 5.000.000)
Davy Klaassen (Everton; 27.500.000)
Jairo Riedewald (Crystal Palace; 9.000.000)
Davinson Sanchez (40.000.000; bonussen tot 2.000.000)
Robert Muric (Sporting Braga; 500.000)
Queensy Menig (Nantes --> verhuurd aan Oldham Athletic, transfersom onbekend)
Indy Groothuizen (ADO Den Haag; transfersom onbekend)
Diederik Boer (PEC Zwolle, transfervrij)
Pelle Clement (Reading; transfersom onbekend)
Heiko Westermann (Austria Wien; contract ontbonden)
Richairo Zivovic (Oostende,transfersom onbekend)
Thulani Serero (Vitesse, transfervrij)
Django Warmerdam (FC Groningen, transfersom onbekend)
Leeroy Owusu (Almere, verhuur)
Ezra Walian ( Almere City, transfervrij)
Tim Krul (AZ --> Newcastle--> Brighton )
Zakaria El Azzouzi (Excelsior, verhuur)
Dragisa Gudelj (FC Wohl, Zwitserland)
Markus Bay (Viborg even ,Denemarken)
Nathan Leyder (Hamme, Belgische derde klasse)
Adham El Idrissi (contract ontbonden in januari)
Joe Van der Sar (ADO Den Haag, had nog geen contract)
Jeffrey De Lange (FC Twente, had nog geen contract)
Conner Blote (FC Utrecht, had nog geen contract)
Anderson Lopez (AS Monaco, verhuurd aan Cercle Brugge; had nog geen contract)
Dayshawn Redan (Chelsea, had nog geen contract)
Kees De Boer (Swansea City, had nog geen contract)
El Mhassani (West Ham United, had nog geen contract)

PostPosted: 29 Jun 2017 13:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Jensen en El Maach voor AJAX A1, toch?

Zijn er al spelerslijsten van de jeugdselecties 2017/18?

PostPosted: 29 Jun 2017 15:13 

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin wrote:
Nieuw

Klaas-Jan Huntelaar (2018, Schalke 04)
Victor Jensen (2020, FC Kopenhagen)
Benjamin van Leer (2022, Roda JC)
Issam El Maach (2019, Vitesse)
Indy Groothuizen (was verhuurd)
Robert Muric (was verhuurd)
Queensy Menig (was verhuurd)
Mitchell Dijks (was verhuurd)
EL Azouzi (was verhuurd)

Vertrokken

Traore (Chelsea --> O. Lyon)
Davy Klaassen (Everton)
Diederik Boer (PEC Zwolle, transfervrij)
Pelle Clement (Reading)
Thulani Serero (Vitesse, transfervrij)
Django Warmerdam (FC Groningen, transfersom onbekend)
Leeroy Owusu (Almere, verhuur)
Tim Krul (AZ --> Newcastle)
Adham El Idrissi (contract ontbonden in juanuari)
Joe Van der Sar (ADO Den Haag)
Conner Blote (FC Utrecht)
Zivkovic naar Oostende.

PostPosted: 29 Jun 2017 15:37 

Sar en Blote hadden geen contract, dan kun je er namelijk nog wel wat inzetten ;-)

Out: Ezra Walian

In: Zian Flemming & Teun Bijleveld (beide 2019)

PostPosted: 29 Jun 2017 16:04 
Nieuwsredacteur

Flemming speelde al bij Ajax, is slechts jeugdspeler die contract kreeg. Dan kan je er nog wel een paar bij zetten. ;)

PostPosted: 30 Jun 2017 10:33 

Jnp wrote:
Flemming speelde al bij Ajax, is slechts jeugdspeler die contract kreeg. Dan kan je er nog wel een paar bij zetten. ;)
Nee hoor, is tot nu toe de enige jeugdspeler die een contract heeft getekend ingaande deze zomer :P

PostPosted: 30 Jun 2017 11:18 
Erelid

Aanpassingen doorgevoerd ;)

PostPosted: 30 Jun 2017 11:33 

Pushkin wrote:
Zit je mijn bericht nu te negeren ouwe boef ;-).

PostPosted: 30 Jun 2017 20:40 
Nieuwsredacteur

Peter79 wrote:
Jnp wrote:
Nee hoor, is tot nu toe de enige jeugdspeler die een contract heeft getekend ingaande deze zomer :P
Ah oke, per deze zomer. Ik zat aan het afgelopen seizoen te denken (onlogisch achteraf).

PostPosted: 02 Jul 2017 18:26 
Erelid

Peter79 wrote:
Pushkin wrote:
Nee maar technisch gezien is een speler uit eigen opleiding die een contract tekent geen aankoop, vandaar laat ik het er buiten.

Anyways binnenort kunnen we waarschijnlijk Tete en Dijks toevoegen. Komend seizoen wordt erg interessant om naar Ajax 2 te kijken.

Sidoel, Albals, Leeuwenburgh, Dekker, Boultam, De Wit, Matisuwa, Bay, Gudelj, Mazraoui, Lartey Sanniez, Sevastano, Bay, Dankerlui, Leyder, Bergsma, Van Bladeren hebben allemaal een contract tot 2018. Kan volgend seizoen een grote schifting tot gevolg hebben en veel doorstroom vanuit de A1 waar Ajax komend seizoen wel weer wat aardige talenten in heeft lopen.

Ajax heeft al aardig wat dead wood opgeruimd, het blijft wachten op nieuwe clubs voor El Azzouzi, Menig, Groothuizen.

PostPosted: 03 Jul 2017 09:05 

Pushkin wrote:
Peter79 wrote:
Pushkin wrote:
Nee maar technisch gezien is een speler uit eigen opleiding die een contract tekent geen aankoop, vandaar laat ik het er buiten.

Anyways binnenort kunnen we waarschijnlijk Tete en Dijks toevoegen. Komend seizoen wordt erg interessant om naar Ajax 2 te kijken.

Sidoel, Albals, Leeuwenburgh, Dekker, Boultam, De Wit, Matisuwa, Bay, Gudelj, Mazraoui, Lartey Sanniez, Sevastano, Bay, Dankerlui, Leyder, Bergsma, Van Bladeren hebben allemaal een contract tot 2018. Kan volgend seizoen een grote schifting tot gevolg hebben en veel doorstroom vanuit de A1 waar Ajax komend seizoen wel weer wat aardige talenten in heeft lopen.

Ajax heeft al aardig wat dead wood opgeruimd, het blijft wachten op nieuwe clubs voor El Azzouzi, Menig, Groothuizen.
Doelde ook op Teun Bijleveld ipv Zian Flemming :P

Ja idd maar minder uit voetbaltechnisch oogpunt en meer wat Ajax wil. Zitten veel spelers met een jeugdcontract in wie ik geen toekomstig Ajax 1 materiaal zie. Eiting zo snel mogelijk openbreken en verlengen.

Aan de verkoopkant is Overmars idd goed bezig: Klaassen voor een goed bedrag en op een respectvolle manier verkocht.
* Zivkovic, Warmerdam, Clement al weg.
* Westermann, Dijks en Tete dus bijna.
* Nu Groothuizen, Menig, Azzouzi, Muric en Gudelj nog en Veltman voor een goed bedrag.

Verder ook grootverdiener Serero al weg en een betere invulling van de positie van 2e keeper geregeld.

Netto mag nu vol aan de bak om de selectie te versterken.

PostPosted: 03 Jul 2017 09:41 
Erelid

Ik zou Muric houden.

Verder vind ik de keeperskwestie ook wel een boeiende. Wie houdt je als derde keeper. Groothuizen, Leeuwenburgh of Alblas. Leeuwenburgh valt door blessures sowieso af (echt onbegrijpelijke contractverlenging tot 2018) en dan zit je dus met Alblas of Groothuizen en evt ook nog Van Bladeren. Aangezien voor de A1 El Maach is aangetrokken en Gorski daar al speelde dus sowieso een positie waar nog op moet worden doorgeselecteerd. Idealiter hou je van Alblas-Leeuwenburgh-Groothuizen-Van Bladeren maar twee keepers over in mijn ogen.

Ajax 2 heeft heel veel spelers die - ook voor hun eigen carrière - na dit seizoen een stap moeten zetten. Nog een jaar Ajax 2 is killing. Voor spelers als Bay, Gudelj, Leyder lijkt het me einde verhaal. Een aantal spelers uit het rijtje zou je kunnen verlengen maar dan verhuren. Maar neem bijv. ook een Dekker. Daar moet je gewoon een linsbac van maken, als linksbuiten gaat ie nooit wat klaarmaken zo.

PostPosted: 03 Jul 2017 11:34 

Tja Muric, we hebben ooit ook een mooie discussie met tegenstrijdige visie gehad over Edgar M. :-).

Muric houden, heeft alleen zin als je hem bij de A-selectie haalt en een kans geeft. Op dit moment heb je Younes, Neres, Kluivert, Cerny en wordt er nog gezocht voor versterking op de vleugel. Younes vertrekt mogelijk nog maar voor vertrekkende basisspelers wordt hopelijk een vervanger gehaald. Een plek in de a-selectie wordt dus lastig en dan zou je eigenlijk moeten kiezen tussen Cerny en Muric wie je houdt.

Contract loopt tot 2018 dus dan moet je eigenlijk ook verlengen als je er toekomst in ziet, verhuren ben ik geen voorstander van.

Kortom positie van Muric vind ik 'lastig'.

Eens, Ajax loopt al jaren middelmatige jonge keepers te halen van andere clubs en/ of jonge middelmatige keepers uit de eigen opleiding contracten te geven. Begrijp daar weinig van...... De verlengingen van Alblas in het verleden vind ik ook onbegrijpelijk, zou bij Telstar niet eens 1e keeper zijn maar wellicht houdt men wel van een vaste 2e keeper bij JA, uit stabiliteit en eentje die nooit zeurt?

Tja van die 17 man is het overgrote deel opvulling voor JA, dan heeft verlengen en verhuren weinig zin. Wellicht dat paar man een contractverlenging geven van 1 jaar als overbrugging een optie zou kunnen zijn (indien nodig uit kwantitatief oogpunt).

Sidoel vind ik leuk ventje, heeft helaas veel blessures gehad en wat aan de kleine kant;
Alblas is opvulling
Leeuwenburg is opvulling
Dekker wellicht een toekomstige LB, als buitenspeler wordt het niks
Boultam is opvulling
De Wit vind ik wel interessant, benieuwd of hij zich kan doorontwikkelen
Matusiwa is opvulling
Bay, veel geblesseerd geweest en heeft ook zijn bouw niet mee
Gudelj is opvulling
Mazraoui is een noodverband
Sanniez is te wisselvallig en overvleugeld door Zeefuik
Savastano heeft helaas teveel pech gehad met blessures, gaat hem denk ik nekken. Vond hem in de jeugd wel een talent.
Dankerlui, mwoah mwoah
Leyder, zie Bay
Bergsma, verstandige jongen hoop echt dat hij nog een stapje kan maken. Wordt minimaal een leuke eredivisie speler (bij een andere club)
Van Bladeren & Groothuizen, afhankelijk van keeper carrousel

Naast deze jongens heb je ook een Bakboord, Nunnely, Struijk & Pasquali die in 2018 aflopen. Kan weleens heel erg veel gaan veranderen idd, interessant jaar voor JA.

PostPosted: 03 Jul 2017 23:14 
Erelid

Tja Muric, we hebben ooit ook een mooie discussie met tegenstrijdige visie gehad over Edgar M. .
Tja Manucharyan is voor mij de grootste teleurstelling qua talenten dat hij niet gemaakt heeft. Maargoed veel blessures, slechte begeleiding van Ajax en te weinig mentale hardheid. In aanleg had die jongen heel veel talent. Persoonlijk ben ik er altijd voor om dat soort spelers meer krediet te geven, dat zeg ik eerlijk. Muric was natuurlijk ook een groot talent, Bayern heeft niet voor niets hem toen laten meetrainen met de a-selectie.
Muric houden, heeft alleen zin als je hem bij de A-selectie haalt en een kans geeft. Op dit moment heb je Younes, Neres, Kluivert, Cerny en wordt er nog gezocht voor versterking op de vleugel. Younes vertrekt mogelijk nog maar voor vertrekkende basisspelers wordt hopelijk een vervanger gehaald. Een plek in de a-selectie wordt dus lastig en dan zou je eigenlijk moeten kiezen tussen Cerny en Muric wie je houdt.
Mijn idee is eigenlijk dit
Younes – ik krijg sterk het idee dat Ajax hem nu (op het hoogtepunt van de hype) probeert te verkopen, zeker gezien de looptijd van zijn contract. Over Cerny zijn net zoals rond Muric ook wel twijfels, men zat er bijvoorbeeld aan te denken Cerny te verhuren aan Twente volgens de geruchten.
Kluivert zit bij Raiola, Raiola gevallen heb je in drie soorten. De eerste is wanneer Raiola spelers binnenbrengt
Ze Eduardo, Kerlon, dikke Mido [geen sportieve versterking]. De enige uitzondering was Grygera die vervolgens wel transfervrij vertrok.
De tweede is wanneer Raiola spelers inpalmt die al in de A-selectie zitten.
Ibrahimovic, Mido, Maxwell, Anita, Emanuelson, Van der Wiel. Op Anita na zijn die allemaal voor ver onder de marktwaarde vertrokken.
De derde groep zijn de jeugdspelers
Sergio De Windt, Phillipe Sandler, Ouassim Bouy, Donyell Malen, Ben Rienstra, Justin Kluivert, Kishna. Die spelers vertrekken doorgaans voortijdig. Dat zie ik – helaas – ook met Kluivert Junior gebeuren. Contract nog altijd niet verlengd!
Punt is dus dat we NU best wel wat vleugelspelers hebben maar op de lange termijn is eigenlijk alleen Neres een zekerheidje in mijn ogen. Ook al omdat er in Ajax 2 niets rondloopt dit jaar en ook komend jaar we in mijn ogen nog niet veel hoeven te verwachten. Nadeel is natuurlijk wel dat Muric bij Lemic onder contract ligt en dat net zo’n crime is als onder Raiola. Lemic’ spelers hebben ook altijd problemen (Reis-coke; Suylejmani-drank, Paolo Henrique-drank, Markovic-coke en drank, Mitrovic-verrotte mentaliteit) en doorgaans een slecht zelfbeeld. Daar waar een zaakwaarnemer normaal een bijsturende kracht is en de scherpe randjes eraf haalt bij spelers pookt Lemic het vuurtje vaak op. Daarom ging Muric toen zo moeilijk doen vorige zomer, dat had hij niet zelf bedacht, dat was een vooropgezet plan van Lemic. Kortom een duivels dilemma...Ik had Muric en Cerny in de voorbereiding in Oostenrijk meegenomen...
Eens, Ajax loopt al jaren middelmatige jonge keepers te halen van andere clubs en/ of jonge middelmatige keepers uit de eigen opleiding contracten te geven. Begrijp daar weinig van...... De verlengingen van Alblas in het verleden vind ik ook onbegrijpelijk, zou bij Telstar niet eens 1e keeper zijn maar wellicht houdt men wel van een vaste 2e keeper bij JA, uit stabiliteit en eentje die nooit zeurt?
Ajax is altijd erg coulant naar spelers die blessures hebben gehad, dat siert de club maar in sommige gevallen schiet men er in door. Leeuwenburgh had je echt niet hoeven te verlengen. En inderdaad die hele lading jeugdkeepers de afgelopen jaren was vooral veel breedte en weinig diepte. Verder is dat weer het oude “danny blind” denken in de opleiding. Blind zei ooit als HJO “ja als een speler in de A1 over een goede mentaliteit beschikt en altijd op tijd is dan vind ik dat hij recht heeft op een contract”. Het probleem van contracten bij middelmatige spelers is het commitment. Ze gaan nooit naar een andere club want daar krijgen ze niet zo’n contract en dus zit je er soms onnodig jaren aan vast terwijl het vaak een longshot was of ze uberhaupt reserve hadden kunnen worden bij het eerste. Te veel spelers. Ook spelers die laat gehaald zijn in mijn ogen. Zo’n De Bondt die nu al in het amateurvoetbal zit omdat ze hem zelfs in de breedte te slecht vonden bij Go Ahead...
Naast deze jongens heb je ook een Bakboord, Nunnely, Struijk & Pasquali die in 2018 aflopen. Kan weleens heel erg veel gaan veranderen idd, interessant jaar voor JA.
Grotendeels eens. Pasquali reken ik wel tot de toekomstige pareltjes trouwens. Sidoel zullen ze ook wel verlengen, beetje Sporslede verhaal. Het gaat vooral om die spelers die al twee of soms drie jaar Ajax 2 hebben. Daar moet je gewoon afscheid van nemen, gevolg wordt veel doorstroom na dit seizoen naar Ajax. Veel verversing, al zal men een paar contracten nog wel verlengen schat ik in.

PostPosted: 04 Jul 2017 08:02 
Beheerder

Overmars zegt dat ze Younes niet laten vertrekken.
https://www.ajaxinside.nl/overmars-dolb ... 0-miljoen/

Bay zal wel vertrekken gezien zijn interview van vandaag.

PostPosted: 04 Jul 2017 09:02 

Pushkin wrote:
Tja Manucharyan is voor mij de grootste teleurstelling qua talenten dat hij niet gemaakt heeft. Maargoed veel blessures, slechte begeleiding van Ajax en te weinig mentale hardheid. In aanleg had die jongen heel veel talent. Persoonlijk ben ik er altijd voor om dat soort spelers meer krediet te geven, dat zeg ik eerlijk.
Hier was ik het helemaal mee eens, wat die jongen met een bal kon pffff, kan me nog een oefenpot tegen volgens mij Barcelona herinneren. Helaas hebben andere factoren waaronder zijn fysiek het helaas onmogelijk gemaakt om de absolute top te halen.
Pushkin wrote:
Ik had Muric en Cerny in de voorbereiding in Oostenrijk meegenomen...
Eens over Raiola en Lemic, naast alle dubieuze investeerders de grootste plaag in het voetbal. En ja ik had ook beide absoluut meegenomen, uit kwantiteit maar ook een eerlijke laatste kans voor allebei. Is Kluivert al wel een aanbieding gedaan?
Pushkin wrote:
Ajax is altijd erg coulant naar spelers die blessures hebben gehad, dat siert de club maar in sommige gevallen schiet men er in door.
Idd nobel en ik vind het goed naar jeugdspelers toe, als je veel vraagt mag je ook wel een vangnet bieden als het even tegenzit. Maar Alblas had zijn vorige verlenging al voor zijn zware blessure te pakken. Niet alleen neemt de kwaliteit van Nederlandse keepers danig af maar ik zie bijna nooit een jeugdkeeper van Ajax bij de vertegenwoordigende elftallen onder de lat staan.
Pushkin wrote:
Grotendeels eens. Pasquali reken ik wel tot de toekomstige pareltjes trouwens. Sidoel zullen ze ook wel verlengen, beetje Sporslede verhaal. Het gaat vooral om die spelers die al twee of soms drie jaar Ajax 2 hebben. Daar moet je gewoon afscheid van nemen, gevolg wordt veel doorstroom na dit seizoen naar Ajax. Veel verversing, al zal men een paar contracten nog wel verlengen schat ik in.
Pasquali ken ik eerlijk gezegd nog niet goed genoeg om oordeel te kunnen vellen maar doelde qua drukte ook op de contractverlengingen, transfers naar andere clubs, contracten voor jeugdspelers en aanwas van buitenaf om de gaten op te vullen.

PostPosted: 04 Jul 2017 10:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Overmars zegt dat ze Younes niet laten vertrekken.
https://www.ajaxinside.nl/overmars-dolb ... 0-miljoen/

Bay zal wel vertrekken gezien zijn interview van vandaag.
Hij zegt ook, dat Sanchez te koop is voor ong € 40.
Gezien zijn stormachtige ontwikkeling is dit normaal gesproken een geweldig bedrag en zijn vervanger staat in principe al klaar (De Ligt).

Van de andere kant is dit voor grote clubs een schijntje dus ik denk, dat hij alsnog vertrekt.

Meer dan 40 miljoen verdienen in een jaar is ook geweldig maar ik zie liever het kapitaal achter de hand. Ik weet wel, niemand is onvervangbaar maar toch. Laten we hopen, dat Ajax een goed alternatief achter de hand heeft.

PostPosted: 05 Jul 2017 08:51 
Erelid

Idd nobel en ik vind het goed naar jeugdspelers toe, als je veel vraagt mag je ook wel een vangnet bieden als het even tegenzit. Maar Alblas had zijn vorige verlenging al voor zijn zware blessure te pakken. Niet alleen neemt de kwaliteit van Nederlandse keepers danig af maar ik zie bijna nooit een jeugdkeeper van Ajax bij de vertegenwoordigende elftallen onder de lat staan.
Ik krijg het idee dat Ajax stiekem ook veel keepers achter de hand hield bij blessures in het eerste. Overigens veel zullen die contracten nooit zijn, denk dat Alblas niet voor meer dan 50k speelt. Maar ik had liever gezien dat Ajax zoals PSV een echt groot talent als Delanghe had gehaald i.p.v. een hele hoop 'heel misschien' spelers als El Maach, Gorski, etc.

Ik denk overigens niet dat Groothuizen na dit seizoen nog in Jong Ajax rondhuppelt die gaat weg, en Peter Leeuwenburgh als hij een beetje een goede zaakwaarnemer heeft ook.

PostPosted: 05 Jul 2017 09:21 
Beheerder

Teun Bijleveld moet er nog bij.

PostPosted: 07 Jul 2017 08:49 
Erelid

Pereira ook maar toegevoegd, A1 wordt een erg interessant team komend seizoen. Pereira als vervanger van Redan lijkt me.

PostPosted: 07 Jul 2017 10:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Pushkin wrote:
Pereira ook maar toegevoegd, A1 wordt een erg interessant team komend seizoen. Pereira als vervanger van Redan lijkt me.
Ook van Santos en wij maar denken, dat ze achter die back aanzaten.

Dit betekend ook verhuur voor Casseira.

PostPosted: 07 Jul 2017 11:21 
Erelid

Pushkin wrote:
Ook van Santos en wij maar denken, dat ze achter die back aanzaten.

Dit betekend ook verhuur voor Casseira.
Cassierra lijkt me sowieso verhuurd te gaan worden, dat stond los van zijn komst. A1 had nog een spits nodig en hij zal af en toe meedoen bij Ajax 2. Ik zou overigens niet uitsluiten dat Ajax met meer spelers van Santos bezig is (geweest). ;)

Wat erg opvalt, Ajax 2 is een beetje het team van de talenten die (net) niet zijn doorgebroken. Heel veel aflopende contracten in 2018 ook. De A1 is een team waar ogenschijnlijk heel veel in is geïnvesteerd. Als je kijkt naar het aantal externen

Farcas
Horvath
Pasquali
Jensen
Gorski
Pereira
Schon

Het is de meest exotische A1 die ik ooit bij Ajax gezien heb qua buitenlands talent. Kijk je dan naar Ajax 2 dan is daar alleen Muric (die waarshcijnlijk nog vertrekt).

Kijk je dan verder dan zie je dat in de A1 ook weer Nederlandse talenten zitten die pas vrij recent zijn gekomen (afgelopen jaar).

Struijck
El Maach
Plomper

Ik vind het trouwens wat te veel keepers bij Ajax A1, Plomper, Gorski en El Maach. Bij drie keepers heb je er altijd een die te weinig aan spelen toekomt.
-----------

Maar even overall bekeken lijkt het me een tactiek van Ajax. Dit seizoen worden er bij het eerste weer wat talenten gebracht zoals De Jong, Eiting, Nouri, etc. waarvan een deel dus ook nog zijn speelminuten in Ajax 2 zal krijgen. Ajax 2 zal dus kwalitatief niet heel ver weg zakken ondanks de mindere goden (waarvan er deze zomer zeker nog een paar zullen vertrekken). Volgend seizoen lopen heel wat contracten af bij Jong Ajax maar Ajax mikt erop ook heel wat spelers uit de A1 te kunnen doorschuiven.

PostPosted: 07 Jul 2017 14:00 
Beheerder

Ja, en inderdaad zullen er sowieso spelers van AJAX 1 ook bij Jong AJAX wedstrijdritme moeten opdoen.

Meest exotische Jong AJAX? Ik weet het niet. :smileajax: Die van 2003/04 met oa Walker, Mofokeng, Kujala, Krohn-Dehli, Culina, Vermaelen, Valencia en Obodai was ook wel behoorlijk buitenlands. Laten we hopen dat deze lichting wat beter is. ;)

PostPosted: 07 Jul 2017 15:19 
Erelid

343 wrote:
Ja, en inderdaad zullen er sowieso spelers van AJAX 1 ook bij Jong AJAX wedstrijdritme moeten opdoen.

Meest exotische Jong AJAX? Ik weet het niet. :smileajax: Die van 2003/04 met oa Walker, Mofokeng, Kujala, Krohn-Dehli, Culina, Vermaelen, Valencia en Obodai was ook wel behoorlijk buitenlands. Laten we hopen dat deze lichting wat beter is. ;)
Ik had het ook over de Ajax A1, in Ajax 2 hebben we inderdaad wel vaker exotische teams gezien omdat de leeftijdsregels daarvoor wat ruimer zijn. Maar tussen de namen die je opnoemt zit nogal wat verschil Culina is b.v. al 36 terwijl Vermaelen nog 32 moet worden.

Jose Valencia, Yakubu, Obodai, Walker (zaten samen in de A1 in 1999 - 2000)
Krohn Dehli werd direct voor Ajax 2 gehaald in 2002
Mofokeng speelde in de A1 tussen 2000 en 2001
Vermaelen kwam pas in 2003 naar Ajax
Culina begon in Ajax 2 in 2000

De overeenkomst was overigens dat het clubje Valencia, Culina, Yakubu, Walker, Obodai allemaal door Danny Blind als TD zijn gehaald. Speelden niet geheel toevallig allemaal op het U17 WK in Nieuw Zeeland destijds.

PostPosted: 07 Jul 2017 15:41 
Erelid

En Ajax haalt nog maar een keeper in Kotarski van Dinamo Zagreb, nee jeugdkeepers hadden we natuurlijk nog niet met Leeuwenburgh, Groothuizen, Alblas, Van Bladeren, Plomper, El Maach en Gorksi voor respectievelijk Jong Ajax en Ajax A1. Het gaat daar nu echt blijtjesdag worden bij Jong Ajax want daar moeten nog wat spelers weg.

Kotarski komt in februari als hij 18 is dus.

Post new topic  Reply to topic  [ 151 posts ]  1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00