Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Keeper
PostPosted: 25 Jan 2019 10:31 

renemar wrote:
343 wrote:
Nog eens herhalen wat Overmars vanavond zei:
Vervelend voor Kostas, topsport is hard. De mogelijkheid is zeker aanwezig dat we een nieuwe reservekeeper halen. Of er deze week een nieuwe reservekeeper komt? Dat zou kunnen
https://www.telegraaf.nl/sport/3066226/ ... or-lamprou
Dat hebben ze niet alleen op sportief vlak maar ook uit menselijk oogpunt zeer slecht behandeld. Gelukkig is Onana fit (hopelijk blijft hij dat ook). Anders zit je met een keeper die afgeslacht is en waar openlijk afstand is genomen.
Dat kan echt niet idd, daarom vind ik elke dag dat er geen nieuwe 2e keeper is schandelijk. Stel dat Onana vandaag op de training zijn hand breekt. Dan heb je echt een gigantisch probleem voor zondag. Lamprou is volledig door het slijk gehaald door iedereen, zelfs Overmars en Ten Hag spreken al over een nieuwe keeper, maar die moet dan toch maar keepen. Er staat zoveel op het spel.

Die nieuwe keeper had er eigenlijk voor woensdag/donderdag moeten zijn. Zo riskant dit. Ik houd mijn hart vast.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Die nieuwe keeper had er eigenlijk voor woensdag/donderdag moeten zijn. Zo riskant dit. Ik houd mijn hart vast.
Eens en dan moeten we nog maar afwachten wat ze in huis halen (als ze Lamprou ook goed genoeg vonden). Ik zie niet zomaar iemand komen, die hier ook op de bank komt te zitten zonder echt vooruitzicht.

Hij moet ook nog eens direct inzetbaar zijn en ben je dat wel als reservekeeper?

Ik gok nog steeds op Boer van Pec. Kent Ajax, lag goed in de groep en heeft gewoon veel gekeept. Misschien in een ruildeal dat een andere keeper van Ajax daar het gat gaat opvullen.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:15 

Snake wrote:
Eens en dan moeten we nog maar afwachten wat ze in huis halen (als ze Lamprou ook goed genoeg vonden). Ik zie niet zomaar iemand komen, die hier ook op de bank komt te zitten zonder echt vooruitzicht.

Hij moet ook nog eens direct inzetbaar zijn en ben je dat wel als reservekeeper?

Ik gok nog steeds op Boer van Pec. Kent Ajax, lag goed in de groep en heeft gewoon veel gekeept. Misschien in een ruildeal dat een andere keeper van Ajax daar het gat gaat opvullen.
Is het niet zo dat ze iemand willen halen die eerste keeper wordt als Onana vertrekt? Dat zal Boer niet zijn. Dat is niks meer dan een tussenoplossing.

PostPosted: 25 Jan 2019 20:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Snake wrote:

Is het niet zo dat ze iemand willen halen die eerste keeper wordt als Onana vertrekt? Dat zal Boer niet zijn. Dat is niks meer dan een tussenoplossing.
Juist niet toch? Ze willen toch juist een tussenoplossing door iemand te huren voor een half jaartje?

PostPosted: 25 Jan 2019 22:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Boer zijn contract is juist niet verlengt omdat hij niet het gewenste niveau had.

PostPosted: 26 Jan 2019 07:48 

Ze kunnen wat mij betreft het beste Stekelenburg huren als backup voor Onana, als ze op korte termijn niemand kunnen vinden die de opvolger van Onana in de zomer gaat worden.
Dan hebben ze iets langer de tijd 2 goede opvolgers te vinden.

PostPosted: 26 Jan 2019 10:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Stekelenburg wordt dit jaar 37. Zou die echt nog een jaartje bij Ajax op de bank willen zitten?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 26 Jan 2019 10:30 

geenidee4 wrote:
Stekelenburg wordt dit jaar 37. Zou die echt nog een jaartje bij Ajax op de bank willen zitten?
Geen idee

PostPosted: 26 Jan 2019 10:50 
Erelid

Waarom zou die inderdaad?

Snap uberhaupt de redenering van Ajax niet zo. Iemand willen huren die een half jaar tweede keeper wil zijn. Het idee van een verhurende club is toch meeatal dat die speler aan spelen toe gaat komen..

Ajax moet juist op zoek naar een keeper die een potentiële opvolger van Onana is, maar nu nog een half jaar kan ‘wennen’.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:04 

https://www.dvhn.nl/sport/Transferspel- ... 53701.html

Ajax zou al hebben gesproken hebben met Scherpen van Emmen.

Lijkt me een talentvolle keeper, maar die hebben we met Kotarski, El Maach en Reiziger zelf ook al in huis.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:15 

Heeft wel de goede lengte. Maar heb hem een aantal keren gezien en toen was hij zwak. Gek genoeg met name op hoge balen.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:44 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik denk met name dat ze een reservedoelman of derde doelman zoeken die ook in Jong Ajax mag uitkomen en dat kan natuurlijk bij Scherpen.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:14 

Pushkin wrote:
Ik denk met name dat ze een reservedoelman of derde doelman zoeken die ook in Jong Ajax mag uitkomen en dat kan natuurlijk bij Scherpen.
En dan Kotarski al doorschuiven of Varela aankopen? Beide zijn opties met risico.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:26 
Erelid

Pushkin wrote:
Weet ik niet, kun je ook vanuit de opleiding invullen. Denk dat men in hem een goedkope, jonge Nederlandse keeper met lengte ziet. Is nog heel veel aan die jongen te polijsten maar pas 19, Nederlands, bij Emmen waarschijnlijk ook nog niet op en top getraind en ervaring in de Eredivisie.

Oftewel een zeer verantwoorde investering waar je geen buil aan kan vallen, jaar vast in JA met top begeleiding en daarna eventueel jaar verhuren aan Eredivisie club en kijken waar ie dan staat.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou dit een 'Schuurs-transfer' vinden. Een speler die je voor vrij weinig geld weet op te pikken en van wie je hoopt dat je hem nog kan kneden. Heeft ook op jonge leeftijd al relatief veel ervaring in de Eredivisie en heeft een aantal eigenschappen die hem aantrekkelijk maken. Neem bijvoorbeeld zijn imposante fysiek. Wel vind ik hem wat weifelend op hoge ballen en hem qua meevoetballen niet sterk. Maar ik hoop dat Ajax hem op waarde weet te schatten, bij Onana dachten we de eerste maanden ook dat de scout die hem had aangetrokken wat te diep in het glaasje had gekeken.

Vanwege zijn leeftijd ook nog interessant met het oog op Jong Ajax zoals Pushkin terecht opmerkt. Ook dat zal een factor zijn. Het lijk tussen de oren in ieder geval wel goed te zitten bij Scherpen. Ongelofelijk knap hoe hij omgaat met de tragedie rondom zijn broer, daar heb ik wel echt respect voor. En dat terwijl je nog zo jong bent. Maar ik vind het verder wel een keeper die vaak foutjes maakt, het is afwachten of hij die uit zijn spel weet te verdrijven of dat het een "gevalletje Jurjus'' wordt. Want dat leek op jonge leeftijd ook een aardige speler te worden, maar die heeft zich niet door weten te ontwikkelen.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:48 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Peter, Kladde

Vooropgesteld das het scenario wat ik meest logisch vind, niet waar ik zelf voor zou kiezen. Als je Scherpen haalt zul je hem wat moeten bieden. Die gaat niet van eredivisiebasisspeler naar totaal geen speeltijd bij Ajax. Dus denk ik dat ze hem dan vast bij Jong Ajax laten komen. Doe je dat echter dan is de vraag wat je met Kotarski doet, keeper waar ze het echt wel in zien zitten. Zijn paar scenarios mogelijk.

1. Ze halen Scherpen voor JA, laten hem concurreren met El Maach en verhuren Kotarski.
Ajax 1 wordt dan Varela en nog een andere keeper of twee nieuwe keepers
2a. Ze maken Varela eerste keeper en laten Kotarski en Scherpen vechten om de stand-in plek, evt nog aangevuld met
2b. Ze danken Varela af, nieuwe eerste keeper en zelfde scenario
3. Kotarski wordt naar voren geschoven zoals Onana destijds, imo onrealistisch vooralsnog.
4. Ze halen Scherpen en verhuren hem direct

Wat wel voor ajax pleit is dat keepers echt beter worden gemaakt op training itt andere clubs.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:11 
Erelid

Pushkin wrote:
Peter, Kladde

Vooropgesteld das het scenario wat ik meest logisch vind, niet waar ik zelf voor zou kiezen. Als je Scherpen haalt zul je hem wat moeten bieden. Die gaat niet van eredivisiebasisspeler naar totaal geen speeltijd bij Ajax. Dus denk ik dat ze hem dan vast bij Jong Ajax laten komen. Doe je dat echter dan is de vraag wat je met Kotarski doet, keeper waar ze het echt wel in zien zitten. Zijn paar scenarios mogelijk.

1. Ze halen Scherpen voor JA, laten hem concurreren met El Maach en verhuren Kotarski.
Ajax 1 wordt dan Varela en nog een andere keeper of twee nieuwe keepers
2a. Ze maken Varela eerste keeper en laten Kotarski en Scherpen vechten om de stand-in plek, evt nog aangevuld met
2b. Ze danken Varela af, nieuwe eerste keeper en zelfde scenario
3. Kotarski wordt naar voren geschoven zoals Onana destijds, imo onrealistisch vooralsnog.
4. Ze halen Scherpen en verhuren hem direct

Wat wel voor ajax pleit is dat keepers echt beter worden gemaakt op training itt andere clubs.
Eens, maar een jonge keeper haal je niet als vaste 3e keeper vind ik TENZIJ hij wekelijks kan spelen in JA. Jonge keepers moeten wekelijks spelen, El Maach vind ik veel te wisselvallig en onrustig en zou best de club eens kunnen verlaten in de zomer (heeft ie ook aflopend contract?)

PostPosted: 16 Mar 2019 13:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Emmen-goalie: ’Weinig recht over Ajax te praten’
https://www.telegraaf.nl/sport/3300784/ ... -te-praten

PostPosted: 27 Mar 2019 22:58 
Erelid

Hoeveel zou Bizot moeten kosten? Lijkt me de ideale 2e keeper, maar vrees dat hij dat zelf niet wil. Vind hem erg goed de laatste tijd.

Wellicht zou je hem kunnen aanpraten dat hij de concurrentiestrijd aan mag gaan, als Onana weg gaat, wat hoe dan ook binnen nu en een jaar gaat gebeuren.

PostPosted: 28 Mar 2019 11:37 
Erelid

Bizot is al reserve geweest bij Ajax hè. Basisspeler bij een subtopper en zit bij Oranje. Die gaat echt niet komen.

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10

All times are UTC+02:00