Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 397 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Keepers
BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 16:44 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
RogerGarcia schreef:
Je gaat nu geen keeper meer krijgen. En vind ik ook een zwaktebod. Doe het gewoon met Stekelenburg, Scherpen en Kotarski.
Wat als Stekelenburg niet fit is of geschorst?
Ik bedoel Stekelenburg is redelijk, maar pakt geen punten.
Kotarski en scherpen kost je punten.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 16:45 

Als Scherpen je punten kost in de Eredivisie: waarom hebben we hem dan gekocht? Je kan niet eerst die jongen kopen, een traject aangaan en dan vervolgens als hij op doel moet toch een ander kopen.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 16:50 
Erelid

Scherpen is echt dramatisch idem kotarski, gegokt en verloren.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 17:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 schreef:
Scherpen is echt dramatisch idem kotarski, gegokt en verloren.
Zo slecht doet Scherpen het toch niet ? 1 keer verloren, 4 x gelijk en de rest gewonnen dit seizoen. Kotarski 8 keer verloren, 1x gelijk, 1x gewonnen.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 17:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Scherpen is veel beter dan Kotarski. Die laatste maakt geen fouten, maar echte blunders. Nog steeds.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 17:54 

Wat ik totaal niet snap: als de uitslag van de dopingtest op de achtergrond al enige tijd bekend was, waarom is er vorige week geen actie ondernomen, en een opvolger voor Onana gekocht? Al was het over het motto 'voor de toekomst'..

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 18:56 
Erelid

Wat ik totaal niet snap: als de uitslag van de dopingtest op de achtergrond al enige tijd bekend was, waarom is er vorige week geen actie ondernomen, en een opvolger voor Onana gekocht? Al was het over het motto 'voor de toekomst'..
Omdat je ook Scherpen en Stekelenburg nog hebt. Daarnaast hadden ze denk ik verwacht dat de schorsing lager zou uitvallen.

Je weet ook niet wat zo'n schorsing nu met Onana doet: Wordt hij nog bijgesteld? Gaat hij nu nog een transfer maken? Wil uberhaupt een grote club hem nog met een schimmig verhaal? Misschien gaat hij nu wel bijtekenen voor een langere periode?

Daarnaast staan we 7 punten voor in de competitie. In Europa League valt er dit jaar vrijwel geen geld te verdienen doordat er geen publiek bij is.

Ik had ook geen vervanger gehaald. Wel was ik voorzichtig geweest met een enorm bedrag voor Haller spenderen.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 19:19 

RogerGarcia schreef:
Omdat je ook Scherpen en Stekelenburg nog hebt. Daarnaast hadden ze denk ik verwacht dat de schorsing lager zou uitvallen.

Je weet ook niet wat zo'n schorsing nu met Onana doet: Wordt hij nog bijgesteld? Gaat hij nu nog een transfer maken? Wil uberhaupt een grote club hem nog met een schimmig verhaal? Misschien gaat hij nu wel bijtekenen voor een langere periode?

Daarnaast staan we 7 punten voor in de competitie. In Europa League valt er dit jaar vrijwel geen geld te verdienen doordat er geen publiek bij is.

Ik had ook geen vervanger gehaald. Wel was ik voorzichtig geweest met een enorm bedrag voor Haller spenderen.
Ik kan je een eind volgen, maar dan moeten ze wel vanaf nu Scherpen de kans geven, en hem testen. Dan kun je eind van het seizoen het rapport opmaken. En dan is het te hopen dat Onana genegen is bij te tekenen, ipv uit zijn contract lopen, en transfervrij de deur uitlopen.

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 22:01 
Erelid

RogerGarcia schreef:

Ik kan je een eind volgen, maar dan moeten ze wel vanaf nu Scherpen de kans geven, en hem testen. Dan kun je eind van het seizoen het rapport opmaken. En dan is het te hopen dat Onana genegen is bij te tekenen, ipv uit zijn contract lopen, en transfervrij de deur uitlopen.
Ik denk dat je gewoon zo snel mogelijk met Onana om tafel moet om deze situatie te gaan bespreken. Zegt hij dat hij niet bij wil tekenen, dan is het einde verhaal bij Ajax en dan kan hij wellicht ook wel fluiten naar zijn centen. Hij heeft immers doping gebruikt wat reden kan zijn om hem op staande voet te ontslaan.

Ajax moet dit goed zien te managen. Misschien vertrouwen uitspreken voor hem op lange termijn en hem een 5-jarig contract aanbieden? Kan hier een geweldige loopbaan hebben tegen een flink salaris nog. Dan moeten we dan tot en met volgende winter maar een tijdelijke oplossing zien te vinden (Stekelenburg of Scherpen).

BerichtGeplaatst: 05 feb 2021 22:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wat ik totaal niet snap (en ik doel niet alleen jou) dat we net doen alsof het geld bij Ajax aan de boom groeit. Zolang je niet weet wat een eventuele straf is, moet je dan maar een keeper aannemen? Op basis van wat? Dat je onbetwiste eerste keeper er misschien een tijdje uitligt?
Daarnaast hebben ze eerder geinvesteerd in Scherpen dus dan is het ook vreemd als je ineens een keeper aantrekt.

Dit is overigens ook een naar aspect want hoe leg je dit iedereen uit. Niemand wist van de zaak en stel dat Ajax op de achtergrond Drommel ineens had gecontracteerd? Hoe leg je dit uit aan je keepers en je achterban?

Onana is een geweldige keeper maar het zou schandalig zijn als je met deze selectie zonder Onana en incl de huidige keepers je het kampioenschap niet zou binnentrekken.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 08:19 

Wat ik totaal niet snap (en ik doel niet alleen jou) dat we net doen alsof het geld bij Ajax aan de boom groeit. Zolang je niet weet wat een eventuele straf is, moet je dan maar een keeper aannemen? Op basis van wat? Dat je onbetwiste eerste keeper er misschien een tijdje uitligt?
Daarnaast hebben ze eerder geinvesteerd in Scherpen dus dan is het ook vreemd als je ineens een keeper aantrekt.
Je huurt ook idrissi? Je koopt ook Haller voor 22 miljoen, waarvan je ook kan zeggen: je hebt tijd/geld gestoken in een traject met Traore. En met je huidige spitsen kun je ook kampioen worden. Daar gaat het in mijn optiek scheef.
Dus, of ze hebben grenzeloos vertrouwen in Scherpen; maar wanneer morgen Stekelenburg keept, heb je m.i. een inschattingsfout gemaakt. Want naast mijn optiek zijn beide keepers niet van het gewenste CLniveau, waar we ons zo graag aan spiegelen.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 09:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Eigenlijk is het toch heel simpel? Als ze nu een keeper zouden moeten halen, omdat ze geen vertrouwen hebben in Scherpen, Stekelenburg (of Kotarski) hebben ze in de zomer iets faliekant verkeerd gedaan qua inschatting van het niveau van deze Onana-vervangers.

Ze zullen vertrouwen hebben in Stekelenburg en Scherpen en daarom dan ook nu niet uit paniek een extra doelman hebben gehaald.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 09:08 

ibramovic89 schreef:
Eigenlijk is het toch heel simpel? Als ze nu een keeper zouden moeten halen, omdat ze geen vertrouwen hebben in Scherpen, Stekelenburg (of Kotarski) hebben ze in de zomer iets faliekant verkeerd gedaan qua inschatting van het niveau van deze Onana-vervangers.

Ze zullen vertrouwen hebben in Stekelenburg en Scherpen en daarom dan ook nu niet uit paniek een extra doelman hebben gehaald.
Dat klopt gewoon.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 09:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:

We hebben toch een Europees tussenjaar. De eredivisie kan je ook gewoon winnen met Scherpen of Stekelenburg. Europees verdien je ook weinig in de Europa League, dus mocht je er daar eerder uitvliegen zullen ze dat wel als ingecalculeerd risico hebben genomen. Als de straf van Onana maar een half jaar zou zijn dan is hij net in het nieuwe seizoen weer beschikbaar in principe ( dus voor verkoop of spelen bij Ajax ) en had je dan een vervanger kunnen aantrekken indien nodig.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 09:45 

Maar the silver lining in dit verhaal is toch ook gewoon dat je, nu je 'zekerheid' hebt van de straf, met hem om tafel kan gaan en hem kan voorstellen dat hij zijn contract met 2 jaar verlengt? Dan weet je ook dat hij sowieso tot en met volgend jaar zomer hier nog keept en dan eventueel een transfer kan maken.

Op basis van zijn reactie op dat voorstel kan je ook inschatten wat je moet doen qua vervanger. Zeker als je Scherpen de komende weken de kans geeft.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 09:58 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Maar the silver lining in dit verhaal is toch ook gewoon dat je, nu je 'zekerheid' hebt van de straf, met hem om tafel kan gaan en hem kan voorstellen dat hij zijn contract met 2 jaar verlengt? Dan weet je ook dat hij sowieso tot en met volgend jaar zomer hier nog keept en dan eventueel een transfer kan maken.

Op basis van zijn reactie op dat voorstel kan je ook inschatten wat je moet doen qua vervanger. Zeker als je Scherpen de komende weken de kans geeft.
Asjeblieft geen scherpen, kost je 100 procent de titel.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 10:02 

Tja. Als dat echt het niveau van Scherpen is, moet je Stekelenburg de kans geven. Dan zou ik Onana verlengen, Drommel kopen, Scherpen aan Twente verhuren.

Dan kan Drommel of Stekelenburg het de eerste seizoenshelft van 2021/22 laten zien en zien we hopelijk daarna Onana weer onder de lat voor een half jaar, waarna hij een toptransfer kan maken voor een goeie transfersom en wij dan Drommel en een rijpere Scherpen (of andere keeper) hebben.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 10:04 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Tja. Als dat echt het niveau van Scherpen is, moet je Stekelenburg de kans geven. Dan zou ik Onana verlengen, Drommel kopen, Scherpen aan Twente verhuren.

Dan kan Drommel of Stekelenburg het de eerste seizoenshelft van 2021/22 laten zien en zien we hopelijk daarna Onana weer onder de lat voor een half jaar, waarna hij een toptransfer kan maken voor een goeie transfersom en wij dan Drommel en een rijpere Scherpen (of andere keeper) hebben.
Daar zou ik voor tekenen.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 12:33 
Erelid

Ik zou dan proberen om Cillessen te huren van Valencia. Die is een beetje op een dood spoor beland daar. Betrouwbare keeper, en kan dan in beeld blijven voor het WK van 2022. Dan kan Onana het vanaf februari weer overnemen mits verlengd (al moet je nog afwachten hoe snel hij er dan meteen weer staat als hij dan niet mag trainen).

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 14:09 
Erelid

Ik denk trouwens dat Ajax wél rekening heeft gehouden met een straf. Niet door een nieuwe doelman aan te trekken, maar door Scherpen niet te verhuren. Die stond in de belangstelling van Emmen. Als er niks aan de hand was geweest had Ajax hem denk ik wel verhuurd en het seizoen afgemaakt met Onana - Stekelenburg - Kotarski. Wat prima is voor een half jaar.

BerichtGeplaatst: 06 feb 2021 14:15 
Erelid

Ajax wilde bij aanvang van het seizoen Kotarski ook al verhuren, dus dat klinkt inderdaad wel logisch. Bovendien speelden er toen ook al dingen om Onana en werd er gezegd dat Ajax met Stekelenburg een goede optie had om hem te vervangen. Nou moet je jezelf altijd afvragen wat voor waarde je aan zulke uitspraken moet hangen, maar ik denk dat Ajax het gewoon wel aandurft met deze drie jongens. Helemaal gezien de markt in de winter.

BerichtGeplaatst: 07 feb 2021 11:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Je huurt ook idrissi? Je koopt ook Haller voor 22 miljoen, waarvan je ook kan zeggen: je hebt tijd/geld gestoken in een traject met Traore. En met je huidige spitsen kun je ook kampioen worden. Daar gaat het in mijn optiek scheef.
Nee, dat vind ik niet. In mijn optiek mist Ajax al langer diepgang op de vleugels. Alleen Neres heeft dit. Van Promes willen ze gewoon af dus dan mis je in mijn ogen een buitenspeler. Bij Ajax is dit systeem met vleugelspelers enorm belangrijk dus dan vind ik het volstrekt logisch dat er een buitenspeler bij is gekomen.

Haller vind ik eigenlijk nog logischer omdat je gewoon geen spits had voor de wedstrijd tegen PSV. Die stond al langer op het lijstje en als zich dan de kans voordoet moet je toehappen. Traore heeft weldegelijk een kans gehad voor de winterstop maar ik vind dat hij te weinig progressie boekt. Ook heeft de situatie met Brobbey meegespeeld.
Dus, of ze hebben grenzeloos vertrouwen in Scherpen; maar wanneer morgen Stekelenburg keept, heb je m.i. een inschattingsfout gemaakt. Want naast mijn optiek zijn beide keepers niet van het gewenste CLniveau, waar we ons zo graag aan spiegelen.
Ik vind ook dat ze nu voor Scherpen moeten kiezen. Die heeft ook een traject doorlopen (zoals Schuurs) dus moet je hem ook die kans gunnen.

En ik vind het wat voorbarig om nu te roepen dat Scherpen niet het gewenste CL nivo heeft. Dat weet je niet. Keepers staan er vaak niet direct. Ook Onana is meegegroeid met Ajax dus zoiets kun je pas concluderen als je ook daadwerkelijk een CL jaar met Scherpen achter de rug hebt.

Scherpen heeft gewoon een aantal factoren tegen zich. Komt niet uit Amsterdam, niet opgeleid door Ajax, oogt wat slungelig en is een jong talent. Dan moet je van verder komen. Een ander nadeel is natuurlijk ook dat je nu vol in de schijnwerpers komt te staan als opvolger van. Misschien wel de grootste reden dat Ajax nu (even) kiest voor Stekelenburg. Die moet wel om kunnen gaan met de druk maar van de andere kant is het ook wel interessant hoe Scherpen dit opvangt.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2021 11:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Zou Mike Maignan van Lille een haalbare keeper zijn, of te duur?

BerichtGeplaatst: 20 feb 2021 11:43 
Erelid

geenidee4 schreef:
Veel te duur en zal echt niet van Lille naar Ajax gaan.
Eerder naar een top competitie.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2021 09:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Morfe0 schreef:
geenidee4 schreef:
Veel te duur en zal echt niet van Lille naar Ajax gaan.
Eerder naar een top competitie.
Dat ben ik met je eens, maar voor een goede eerste keeper mag je best de buidel trekken, vind ik. Dan is Maignan misschien wat hoog gegrepen; eerder kijken naar een talentvolle keeper uit een land als Frankrijk of Duitsland?

In ieder geval ben ik niet overtuigd van Drommel, zag hem weer wat vreemde fratsen uithalen tegen Feyenoord. Voetballend niet echt geweldig, en dat is bij Ajax misschien nog wel het allerbelangrijkste.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 397 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00