Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 247 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Keeper
PostPosted: 18 Aug 2016 23:48 
Erelid

Pasveer en Velthuizen? :lol:

Doe van dat lijstje maar Krul of Vorm, maar die zullen allebei niet komen neem ik aan.

PostPosted: 18 Aug 2016 23:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, denk dat het een buitenlandse keeper wordt.

PostPosted: 19 Aug 2016 11:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Misschien heeft Van der Vaart nog een leuke keeper voor ons in zijn gedachte? :lol:

PostPosted: 19 Aug 2016 16:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Benitez heeft gisteren nog gezegd dat Newcastle open staat voor het verkopen van Krul, maar ik denk niet dat Ajax een kans maakt. Hij heeft het al een paar seizoenen in de Premier League laten zien dus die clubs zullen ook wel interesse hebben. Dan heb je ook nog het salaris van Krul wat waarschijnlijk wel rond de 2 a 3 miljoen ligt en met het aantrekken van Traore (huur, maar het betalen van een deel van het salaris is niet heel raar), Westermann (ik denk dat vooral hij veel geld kost) en hoogstwaarschijnlijk Bailey zal het salarisbudget wat gekrompen zijn.

PostPosted: 19 Aug 2016 20:19 
Erelid

Marcelo Barovero van (ex) - River Plate zou een goede keeper voor ons zijn. Speelt nu ergens in Mexico. Begin 30, een berg aan ervaring en erg betrouwbaar. Onbegrijpelijk dat hij niet in het Argentijnse elftal staat aangezien Romero vooral wisselspeler is geweest de afgelopen jaren.

PostPosted: 19 Aug 2016 21:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik somde zomaar wat namen op zoals Ajax de laatste jaren haar spelers haalde.

Na de komst van de colombianen en wellicht Bailey durven ze kennelijk iets verder te kijken.

Als ik nu moet gokken, denk ik toch, dat ze voor een bekende ervaren keeper gaan kiezen, die bij een (top)club net buiten de boot valt.

Vorm kan een optie zijn. Kan voor hem ook van doorslaggevend worden. Mocht Cillessen reservekeeper worden en Vorm eerste keeper bij Ajax, dan kan dit voor hem wellicht deuren openen voor Oranje.

Als ik nu moet gokken, denk ik dat ze voor Romero gaan.

Het zal nog een hele klus worden.

PostPosted: 19 Aug 2016 23:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Fernando Redondo wrote:
Ik somde zomaar wat namen op zoals Ajax de laatste jaren haar spelers haalde.

Na de komst van de colombianen en wellicht Bailey durven ze kennelijk iets verder te kijken.

Als ik nu moet gokken, denk ik toch, dat ze voor een bekende ervaren keeper gaan kiezen, die bij een (top)club net buiten de boot valt.

Vorm kan een optie zijn. Kan voor hem ook van doorslaggevend worden. Mocht Cillessen reservekeeper worden en Vorm eerste keeper bij Ajax, dan kan dit voor hem wellicht deuren openen voor Oranje.

Als ik nu moet gokken, denk ik dat ze voor Romero gaan.

Het zal nog een hele klus worden.
Cillessen neemt een enorm risico om zijn plaats als eerste keeper van oranje kwijt te raken als hij naar Barcelona gaat. Want ik vind Ter Stegen een betere keeper dan hem. Kans is groot dat Zoet zijn plaats zal overnemen aangezien Krul en Vorm weinig spelen of gespeeld hebben. Zoet is ook gewoon een stuk beter geworden, Cillessen heeft minder of geen stappen gemaakt afgelopen seizoen vind ik persoonlijk.

Volgens mij is Vorm geen optie, want ik denk niet dat Tottenham hem laat gaan nu Lloris geblesseerd is. Daarnaast blijf ik hem klein vinden voor een moderne keeper in hedendaagse voetbal al blijft het wel een erg goede keeper natuurlijk.

Krul heeft nog maar een 1-jarig contract dus hij moet haalbaar zijn op dat vlak. Qua salaris eisen zal dit een andere zaak zijn denk ik zo. Daarnaast heeft hij ook vrij veel blessures gehad de laatste seizoenen.

Stekelenburg is eindelijk weer naar zijn oude vorm aan het toegroeien sinds hij naar Southampton is gegaan. Hij heeft natuurlijk bij Everton getekend voor een dik salaris, maar hij weet ook dat als Hart komt voor 35 miljoen dat hij niet de eerste doelman zal worden. Bij Ajax zal hij met gejuich onthaald worden als kind van de club. Hij kent Ajax, de spelopvatting, de druk die bij deze club hoort, heeft veel ervaring en is Nederlandstalig. Hij zou van de Nederlandse doelmannen mijn eerste keuze zijn.

In de Eredivisie loopt geen keeper rond die ik goed genoeg vind voor Ajax 1 buiten Zoet.

Dus het lijkt me zéér reëel dat het een buitenlandse keeper gaat worden. Romero is een goede keeper, maar speelt al lang de tweede viool. Maar dat kun je evengoed over Stekelenburg zeggen natuurlijk. In zijn AZ tijd vond ik hem soms wel wat nonchalant/flegmatiek keepen.

Er komen nog weinig namen naar buiten, zal ook wel zo blijven zolang Cillessen nog niet definitief weg is. Dan zal het snel moeten gaan, want Ajax zal snel schakelen om een nieuwe eerste keeper te halen.

PostPosted: 20 Aug 2016 00:49 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/08 ... cillesssn/

Positieve ontwikkeling, al zeg ik het zelf.

PostPosted: 20 Aug 2016 00:54 

Na een trainer met een Feyenoord-verleden kan dit er ook nog wel bij. Rationeel de beste optie, voor beide partijen. Maar een Hagenees, vastgeroest aan Newcastle... Aparte combi.

PostPosted: 20 Aug 2016 01:08 
Erelid

Krul dus blijkbaar, rationeel niet veel op aan te merken maar het zou niet mijn eerste keus zijn.

PostPosted: 20 Aug 2016 06:59 
Erelid

rebuah wrote:
Krul dus blijkbaar, rationeel niet veel op aan te merken maar het zou niet mijn eerste keus zijn.
Een betere lijnkeeper, is ook wat sterker in de 16 volgens mij. Pakt penalty's, is voetballend minder dan Cillessen.

PostPosted: 20 Aug 2016 07:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Seizoenskaart: Nee
Riejuh wrote:
rebuah wrote:
Een betere lijnkeeper, is ook wat sterker in de 16 volgens mij. Pakt penalty's, is voetballend minder dan Cillessen.
Dat hij voetballend minder is dan Cillessen zegt niets. Zoet heeft ook totaal geen balgevoel, maar ontpopt zich wel tot een sterkhouder in Eindhoven. Krul vind ik geen verkeerde optie, heeft zich bewezen in Engeland en bij Oranje en dat hij een Hagenees is interesseert me niet. We wachten wel af op wat er uitkomt.

PostPosted: 20 Aug 2016 12:02 
Erelid

Ik heb bij Krul altijd het gevoel dat er iets mis is maar ik heb eigenlijk geen idee wat. Wat zijn nou echt zijn zwakke punten? En waarom was hij geen eerste keeper van het Nederlands elftal?

PostPosted: 20 Aug 2016 15:29 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/08 ... over-ajax/

PostPosted: 20 Aug 2016 15:38 
Erelid

343 wrote:
Zal dus van Krul afhangen of transfer überhaupt kans van slagen heeft.

PostPosted: 20 Aug 2016 16:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Hoop toch dat Krul het gaat doen. Het lijkt mij dat hij na 1 of 2 jaar bij Ajax wel weer interesse wekt bij grotere clubs. Tegen die tijd zal Onana wel weer een stuk verder zijn.

PostPosted: 21 Aug 2016 12:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens de telegraaf mag Krul vertrekken bij Newcastle.
Ook meldt de telegraaf, dat AJAX nog een haalbare alternatief achter de hand heeft.
Ik gok zelf op Romero.

PostPosted: 22 Aug 2016 01:26 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/08 ... naar-ajax/

PostPosted: 22 Aug 2016 10:57 
Erelid

Ik kan me ergens de voordelen van huurinstructies met het oog op aanstormend talent wel voorstellen, maar aan de andere kant vind in het toch ook wel frappant dat we 46+ miljoen binnenkrijgen en dan op de proppen komen met huur spits- en keeper? Dus Onana moet dan de onbetwiste nummer 1 worden komend seizoen? Ik zou toch liever een aankoop zien van een ervaren keeper die leiding en sturing kan geven aan onze achterhoede en jonge spelers.

Ajax had toch uitgestuurd dat de binnen gekomen miljoenen voor Milik grotendeels mochten geherinvesteerd worden?!

PostPosted: 22 Aug 2016 11:41 
Erelid

343 wrote:
Voor wie de Daily Mail onbetrouwbaar vindt; VI meldt het ook.

PostPosted: 22 Aug 2016 12:37 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Jaartje kan ik meeleven. Vind het geen Ajax keeper. Hopelijk gaat Onana de laatste stapjes doen deze jaar zodat hij volgend jaar het stokje kan overnemen.

PostPosted: 22 Aug 2016 12:56 
Erelid

Leonel wrote:
Jaartje kan ik meeleven. Vind het geen Ajax keeper. Hopelijk gaat Onana de laatste stapjes doen deze jaar zodat hij volgend jaar het stokje kan overnemen.
Het gaat mij niet zozeer om de speler Krul, wel om het profiel dat ik liever zie komen. Ik zie liever een keeper met ervaring komen die aangekocht word en die vanuit zijn ervaring een verdediging kan neerzetten, coachen en die een leidersfiguur kan zijn voor dit piepjonge elftal. Een keeper is dan een ideale positie om ervaring op in te kopen. Ik vind het een risico om nu voor één jaar een keeper te halen die sinds oktober geblesseerd is geweest om dan ervan uit te gaan dat Onana zijn plaats zonder kwaliteitsverlies kan overnemen na 1 jaar. Maar goed, misschien zien ze Krul nu als enige optie en komen ze volgend jaar alsnog uit bij Stekelenburg of zo? Kan allemaal natuurlijk.

Ik stel me immers vragen of Onana het volgend jaar al wel kan overnemen. Hij zit nu al een tijdje bij Ajax, en van wat ik gezien en gelezen heb over zijn wedstrijden is dat hij zelden echt indruk heeft gemaakt. Het verbaasde me dan ook te horen uit Bosz' zijn mond dat iedereen binnen Ajax hem aanziet als een groot talent. Maar goed, laat ik optimistisch blijven (een eigenschap die we hier met ons allen als Ajax fan al jaren moeten hebben), en er vanuit gaan dat die jongen echt een stabiele puntenpakkende doelman gaat worden.

PostPosted: 22 Aug 2016 13:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
De meeste wedstrijden die ik gezien heb vorig jaar heeft hij redelijk goed gekeept en een paar belangrijke reddingen gemaakt. Ik denk dat de kans groot is dat hij volgend jaar keeper word. Vaak is het zo met keepers dat ze ervaring nodig hebben en bij Jong krijgt hij dat als is het niet het hoogste niveau.

PostPosted: 22 Aug 2016 13:21 
Erelid

Wat ik juist heb gezien en gelezen van en over Onana is dat hij vaak zeer goede reflexen heeft en sowieso een prima keeper is (puntenpakker), alleen dat er nog wel iets te vaak een blunder tussen zit. Als ie dat eruit krijgt in een jaar ben je al een heel stuk verder.

PostPosted: 22 Aug 2016 13:43 
Erelid

Jnp wrote:
Als ie dat eruit krijgt in een jaar ben je al een heel stuk verder.
Dat is dus waar ik voor vrees, dat had ik met Menzo en met Vermeer ook. Geweldige keepers, maar ze hadden vaak een blunder.

Post new topic  Reply to topic  [ 247 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 10  Next

All times are UTC+02:00