Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Keeper
PostPosted: 21 Jan 2019 21:15 

Lekkere FM-reactie wellicht, maar Predrag Rajkovic uit Israël, of Svilar binnen hengelen met het oog op komend seizoen?
We halen ook spelers met het doel te acclimatiseren. Kan met keepers net zo goed..

PostPosted: 21 Jan 2019 21:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Driessen bij Voetbal Inside gaat AJAX toch kijken of ze ergens een keeper kunnen huren.
https://twitter.com/robinafca23/status/ ... 7855489024

Hier het hele verhaal:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... uren-.html

PostPosted: 21 Jan 2019 22:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wat Driessen roept, was te verwachten. Valt nog mee trouwens, dat hij Ten Hag niet de schuld geeft mbt het opstellen van Lamprou...

Maar goed mocht het waar zijn dan lijkt me dit bijna zeker een paniekaankoop. Of anders gezegd om mooi weer te spelen richting de achterban.

Je wist dit en kiest er vorige zomer bewust voor om Lamprou te verlengen en van Leer (betere keeper) te verhuren. Nu de eerste wedstrijd speel je gelijk (wat niet direct de schuld is van de reservekeeper) en dan dit? Huren betekend paniek of je Ajax moet iemand huren met een optie tot koop die dan ook Onana kan opvolgen. Beter was geweest om vorig jaar iemand te halen of nu iemand te halen waarvan je weet, dat hij er kan staan.

Nu willen ze iemand huren. Nou de eerste naam, die bij mij te binnen schiet is Stekelenburg. Of een keeper die ook op het tweede plan zit, die trek heeft in een half jaartje banken bij Ajax. Misschien Vorm want die is toch ook min of meer gepasseerd bij the spurs?

Daarnaast schrijf je ook direct de kosten van lamprou af want die gaat nooit meer keepen als er een iemand gehuurd wordt.

PostPosted: 22 Jan 2019 07:05 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/de-telegraaf- ... de-keeper/

PostPosted: 22 Jan 2019 09:26 

343 wrote:
Beetje verborgen in dit bericht is dat er geen back-up is voor Lainez. Des te triester dat ze (Overmars) niet veel daadkrachtiger hebben gehandeld. Wat een kluns.
Een gotspe en topclub onwaardig. Wat een amateurs.

PostPosted: 22 Jan 2019 09:27 

Wat Driessen roept, was te verwachten. Valt nog mee trouwens, dat hij Ten Hag niet de schuld geeft mbt het opstellen van Lamprou...

Maar goed mocht het waar zijn dan lijkt me dit bijna zeker een paniekaankoop. Of anders gezegd om mooi weer te spelen richting de achterban.

Je wist dit en kiest er vorige zomer bewust voor om Lamprou te verlengen en van Leer (betere keeper) te verhuren. Nu de eerste wedstrijd speel je gelijk (wat niet direct de schuld is van de reservekeeper) en dan dit? Huren betekend paniek of je Ajax moet iemand huren met een optie tot koop die dan ook Onana kan opvolgen. Beter was geweest om vorig jaar iemand te halen of nu iemand te halen waarvan je weet, dat hij er kan staan.

Nu willen ze iemand huren. Nou de eerste naam, die bij mij te binnen schiet is Stekelenburg. Of een keeper die ook op het tweede plan zit, die trek heeft in een half jaartje banken bij Ajax. Misschien Vorm want die is toch ook min of meer gepasseerd bij the spurs?

Daarnaast schrijf je ook direct de kosten van lamprou af want die gaat nooit meer keepen als er een iemand gehuurd wordt.
Kan hier op reageren maar dan val ik in herhaling. Wat ik ervan vind kun je lezen bij "evaluatie transferperiode".

PostPosted: 22 Jan 2019 11:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zo welke keepers zijn op dit moment geen eerste keus en zouden zin hebben om een half jaartje op de bank te komen zitten achter Onana?

Ik denk, dat je toch al snel uitkomt bij een Nederlander want anders zit je ook met een taalbarriere.

- Stekelenburg zou wel een kandidaat kunnen zijn. Traint op een behoorlijk nivo maar heeft hij wedstrijdritme?
- Vorm; zelfde verhaal als Stekelenburg
- Robin Ruiter alleen weet ik niet of hij op dit moment basisspeler is
- Krul nog een keer proberen?
- Boer weer terughalen voor een half jaar?

Ik weet niet wat wijsheid is.
Had liever gezien, dat Ajax in de winterstop een tweede keeper had gehaald, die op den duur echt Onana op zou kunnen volgen. Iemand die er volgend seizoen zou kunnen moeten staan en nu in geval van nood ook al zou kunnen keepen.

PostPosted: 22 Jan 2019 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Alberto Suarez
Droomaankoop: Christian Eriksen
Seizoenskaart: nee
Zo welke keepers zijn op dit moment geen eerste keus en zouden zin hebben om een half jaartje op de bank te komen zitten achter Onana?

Ik denk, dat je toch al snel uitkomt bij een Nederlander want anders zit je ook met een taalbarriere.

- Stekelenburg zou wel een kandidaat kunnen zijn. Traint op een behoorlijk nivo maar heeft hij wedstrijdritme?

Had liever gezien, dat Ajax in de winterstop een tweede keeper had gehaald, die op den duur echt Onana op zou kunnen volgen. Iemand die er volgend seizoen zou kunnen moeten staan en nu in geval van nood ook al zou kunnen keepen.
Persoonlijk vind ik Stekelenburg en vorm wel een verschil. Vorm heeft afgelopen anderhalf seizoen nog 1270 minuten gemaakt. Stekelenburg 450. Waarvan Vorm dan ook nog de meeste
Op een hoger niveau. Robbin de Ruiter is tweede keeper. Maar wat hiervoor al benoemd werd wel een houte Klaas aan de bal. Krul is eerste keeper. Weinig kans dus..

De taalbarriere vind ik onzin, nu staat ook iedereen in het Engels te coachen. Dat mag ook wel bij een topploeg. Buiten dat als je geld genoeg hebt, zorgen dat je er een hebt die richting het niveau van Onana kan groeien. Voor Kotarski ook goed. Concurrentie brengt een hoger niveau. Dan maar naar een jaar of twee door tegenvallende minuten weg. Dan kost het wat geld maar ga je qua kwaliteit wel omhoog.

PostPosted: 22 Jan 2019 13:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Kunnen we inderdaad niet een talentvolle jonge keeper halen die Onana sowieso moet gaan vervangen in de toekomst? Die dan ook kan concurreren met Kotarski bijvoorbeeld. Lijkt me nuttiger dan een dure dertiger halen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Jan 2019 16:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Waarom zouden keepers als Vorm en Stekelenburg komen? Qua speeltijd verandert er niet zoveel, alleen hun salaris gaat omlaag...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2019 18:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Stormrage wrote:
Waarom zouden keepers als Vorm en Stekelenburg komen? Qua speeltijd verandert er niet zoveel, alleen hun salaris gaat omlaag...
nvt

Last edited by ajaxrules on 23 Jan 2019 10:17, edited 4 times in total.

PostPosted: 22 Jan 2019 19:15 

Stormrage wrote:
Je zou Vorm kunnen verleiden voor volgend seizoen. Het is toch aflopend contract. Dus dat half jaar maakt niet zoveel uit. Daarna zal hij toch, als hij voor sportief gebied gaat, in moeten leveren. Misschien vindt hij de top in Nederland nog een uitdaging. Maar ik blijf erbij koop een jonge talentvolle keeper. Geef er gerust 5 miljoen voor uit. En laat hem het maar bewijzen.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:30 
Erelid

Vorm kan mij absoluut niet bekoren. Ajax moet Predrag Rajkovic weghalen bij Maccabi Tel Aviv.

Is de keeper van het Servische nationale elftal, is pas 23 en zodoende potentie om door te groeien. Kan het een half jaar aanzien en eventueel de opvolger van Onana worden, indien hij laat zien dat hij er klaar voor is. Tevens 10 centimeter langer dan Lamprou.

Zal ook niet enorm veel moeten kosten lijkt me, heeft ook nog "maar" een contract tot 2020.

PostPosted: 23 Jan 2019 18:11 

Vorm kan mij absoluut niet bekoren. Ajax moet Predrag Rajkovic weghalen bij Maccabi Tel Aviv.

Is de keeper van het Servische nationale elftal, is pas 23 en zodoende potentie om door te groeien. Kan het een half jaar aanzien en eventueel de opvolger van Onana worden, indien hij laat zien dat hij er klaar voor is. Tevens 10 centimeter langer dan Lamprou.

Zal ook niet enorm veel moeten kosten lijkt me, heeft ook nog "maar" een contract tot 2020.
Vorm zou mijn kandidaat ook niet zijn. Gewoon een jongere talentvolle keeper. Ik hoorde in deze rubriek Rajkovic al eerder voorbij komen. Heb eens wat samenvattingen gekeken van maccabi... ondanks dat hij zelfs 15cm langer is dan Lamprou. Er zaten goede reddingen bij, zeker op lijn. Maar hij is geen ster in uitkomen, jeejtje wat een aantal verkeerde inschattingen maakt hij met uitkomen zeg. Wetende dat je bij Ajax altijd met ruimte voor je speelt... moet wel iets beters ergens rondlopen toch.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
(edit)

Overigens zou ik ook Perr Schuurs (off-topic, niet anders i.v.m. 1 plaatsing per dag) graag op het middenveld bij Fortuna Sittard op gras Eredivisieminuten laten maken. Ajax heeft eindelijk (ik noemde het al bij zijn aantrekken) ingezien dat het toch geen geboren verdediger is, dan maar net als Frenkie de Jong op de twee plekken richten voor de verdediging. Daar kan hij voldoende vlieguren opdoen en Fortuna zal er meer dan blij mee zijn. De uitdaging is duidelijk, Frenkie gaat weg en dus moet er zo adequaat mogelijk volgend jaar een andere middenvelder de kar gaan trekken.

Last edited by OptimelNapoleon on 24 Jan 2019 01:10, edited 1 time in total.

PostPosted: 23 Jan 2019 22:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Stekelenburg is te oud, slechts een tijdelijke oplossing. Maar bankzitten in Engeland zal beter betalen. Vorm idem. Die jongens zie ik dus niet komen. Ruiter kan niet voetballen, dus per definitie een no-go. Geldt ook voor andere keepers die niet kunnen voetballen, wordt gegarandeerd een mislukking. En een keeper 'leren' voetballen lukt niet meer wanneer ze ouder zijn. Moet je niet aan beginnen.

Ik kan me een podcast herinneren met Sam van Raalte die een aantal aanbevelingen deed, waaronder wat Duitse keepers. Weet alleen niet meer welke namen er toen werden geopperd, weet iemand waar ik op doel? Die had wat out-of-the-box namen ipv alle afgekeurde Nederlandse keepers die je vooral hoort. Zo'n Krul bijvoorbeeld, daar krijg ik echt de kriebels van. Nooit meer.

PostPosted: 23 Jan 2019 22:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik vraag me echt af naar welke club Onana toch moet gaan om sportief een stap vooruit te zetten. Van alle topclubs is Juventus het 'minst' bezet met Szczesny.

Real Madrid, Barcelona, Atletico Madrid, Bayern Munchen, PSG, Liverpool, City, United, Chelsea en Tottenham hebben allen een topkeeper. Onder de top (Inter, Milan, Arsenal) zijn de clubs ook voorzien. Blijven clubs als Sevilla, Dortmund, Roma en Napoli over - ken hun keepers niet zo. Is dat nou een verbetering? Kunnen die Onana betalen?

De meeste spelers (buiten Europa) spelen in eerste instantie puur voor het geld. Ik zou daarom proberen Onana te laten verlengen en een Tadic/Blind salaris/tekengeld te geven. Dan troef je de Europese subtop ook af.

Mocht dat niet lukken zou ik in ieder geval proberen om Cillessen los te kopen bij Barca en hem een topsalaris geven. Weet niet wat hij daar verdient maar 3/4 miljoen heb je een kans. Als hij daar 6+ krijgt is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ook voor hem geldt wat voor Onana geldt: waar moet hij heen om eerste keeper te worden?

Beide opties kosten een hoop en aan Cillessen ga je zeker niets meer verdienen maar hij kan wel nog jaren mee. Een topkeeper is gewoon enorm belangrijk en mag daarom best wat kosten. Een onbekende gozer scouten is natuurlijk ook een optie maar brengt gewoon risico met zich mee. Een paar slechte wedstrijdjes op het begin an een keeper kan je al de titel of Champions League voetbal kosten.

PostPosted: 24 Jan 2019 01:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Kan iemand hierop inhaken of hiertegen indruisen?

Ik begrijp dat jullie amper de televisie aangezet hebben maandagavond. Verrassend kwam er wel plots een beste suggestie uit betreft extra goalie voor Ajax in Veronica Inside door Valentijn Driessen, incluis een Nederlandse paspoort terwijl hij eerste nationale doelman in Griekenland is. Beeldbankje: https://www.youtube.com/watch?v=oGq8t6hcm8Q. Hopen dat we in ruil Lamprou en Van Leer en 9,5 miljoen euro mogen overnemen. Michel Vorm uitleenbeurt vervolgens naar Breda, iedereen meest tevreden. Zou absoluut fijn zijn voor het werkniveau betreft doelmannen, met ook nog Kotarski, El Maach, Onana in de gelederen. Het is veel verstandiger om op die manier vier doelmannen aan te houden die elkaar qua potentie amper ontlopen. Lijkt een kwaliteitsnorm visie proactief aanhouden op de spelersgroep.

PostPosted: 24 Jan 2019 05:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Kan iemand hierop inhaken of hiertegen indruisen?

Ik begrijp dat jullie amper de televisie aangezet hebben maandagavond. Verrassend kwam er wel plots een beste suggestie uit betreft extra goalie voor Ajax in Veronica Inside door Valentijn Driessen, incluis een Nederlandse paspoort terwijl hij eerste nationale doelman in Griekenland is. Beeldbankje: https://www.youtube.com/watch?v=oGq8t6hcm8Q. Hopen dat we in ruil Lamprou en Van Leer en 9,5 miljoen euro mogen overnemen. Michel Vorm uitleenbeurt vervolgens naar Breda, iedereen meest tevreden. Zou absoluut fijn zijn voor het werkniveau betreft doelmannen, met ook nog Kotarski, El Maach, Onana in de gelederen. Het is veel verstandiger om op die manier vier doelmannen aan te houden die elkaar qua potentie amper ontlopen. Lijkt een kwaliteitsnorm visie proactief aanhouden op de spelersgroep.
Als ze er vanuit gaan dat Onana na dit seizoen gaat of er nu voor langere tijd uitligt. En daarnaast ook dat Kotarski en El Maach volgend seizoen er nog niet klaar voor zijn dan zou je zo'n Barkas of Rajkovic kunnen kopen. Anders dan zou ik voor een ervarener doelman gaan die er klaar voor is als zijn moment daar is en daarna zich ook weer kan schikken in een rol op het tweede plan. Verder snap ik niet precies waarom AEK twee doelmannen in ruil zou willen hebben :P Ze kunnen er maar 1 opstellen. Een griek voor een griek zou ideaal zijn voor ons natuurlijk en dan zal er wel wat geld bij moeten.

PostPosted: 24 Jan 2019 10:45 

Stekelenburg is te oud, slechts een tijdelijke oplossing. Maar bankzitten in Engeland zal beter betalen. Vorm idem. Die jongens zie ik dus niet komen. Ruiter kan niet voetballen, dus per definitie een no-go. Geldt ook voor andere keepers die niet kunnen voetballen, wordt gegarandeerd een mislukking. En een keeper 'leren' voetballen lukt niet meer wanneer ze ouder zijn. Moet je niet aan beginnen.

Ik kan me een podcast herinneren met Sam van Raalte die een aantal aanbevelingen deed, waaronder wat Duitse keepers. Weet alleen niet meer welke namen er toen werden geopperd, weet iemand waar ik op doel? Die had wat out-of-the-box namen ipv alle afgekeurde Nederlandse keepers die je vooral hoort. Zo'n Krul bijvoorbeeld, daar krijg ik echt de kriebels van. Nooit meer.
Kom even niet op de naam (Timo.....) maar die van FC Köln vind ik een goede keeper. Of hij haalbaar is weet ik niet.

PostPosted: 24 Jan 2019 11:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:

Kom even niet op de naam (Timo.....) maar die van FC Köln vind ik een goede keeper. Of hij haalbaar is weet ik niet.
Timo Horn bedoel je. Onhaalbaar denk ik.

PostPosted: 24 Jan 2019 12:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Waarom zou die onhaalbaar zijn?

PostPosted: 24 Jan 2019 13:01 

Erk wrote:
renemar wrote:

Timo Horn bedoel je. Onhaalbaar denk ik.
Klopt.

PostPosted: 24 Jan 2019 23:21 
Beheerder

Nog eens herhalen wat Overmars vanavond zei:
Vervelend voor Kostas, topsport is hard. De mogelijkheid is zeker aanwezig dat we een nieuwe reservekeeper halen. Of er deze week een nieuwe reservekeeper komt? Dat zou kunnen
https://www.telegraaf.nl/sport/3066226/ ... or-lamprou

PostPosted: 25 Jan 2019 09:06 

343 wrote:
Nog eens herhalen wat Overmars vanavond zei:
Vervelend voor Kostas, topsport is hard. De mogelijkheid is zeker aanwezig dat we een nieuwe reservekeeper halen. Of er deze week een nieuwe reservekeeper komt? Dat zou kunnen
https://www.telegraaf.nl/sport/3066226/ ... or-lamprou
Dat hebben ze niet alleen op sportief vlak maar ook uit menselijk oogpunt zeer slecht behandeld. Gelukkig is Onana fit (hopelijk blijft hij dat ook). Anders zit je met een keeper die afgeslacht is en waar openlijk afstand is genomen.

Post new topic  Reply to topic  [ 245 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10  Next

All times are UTC+02:00