Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 8  Next
Author Message
PostPosted: 06 Mar 2015 12:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Het is trouwens ook niet ondenkbaar dat Leicester degradeert, waardoor een overstap weer aantrekkelijker zal zijn.
Maar ik verwacht niet dat Ajax bij hem aan zal kloppen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Mar 2015 13:19 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
RogerGarcia wrote:
De Boer zegt 2 of 3 ervaren spelers. En een aantal weken geleden zei hij dat hij vooral op het middenveld en in de aanval ervaring wil halen.

Aanval
Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar ik hoef geen oude ervaren buitenspeler erbij te hebben ofzo. Daar wil ik jonge jongens met lef, flair en snelheid zoals Fischer, El Ghazi, Kishna (en Andersen, Cerny, Muric).

In de spits heb je na dit seizoen Milik en Zivkovic. Is dit voldoende? Zivkovic is uitgeleerd in de Jupiler League na dit seizoen. Nog een seizoen daar gaat hem kapot maken. Om dan een ervaren spits erbij te halen zorg je er indirect voor dat je Zivkovic weer in Jong Ajax moet gaan pleuren. Milik ontwikkelt zich steeds beter en beter en ook Fischer kun je best in de spits opstellen.

Wat je op zich wel zou kunnen doen is een ervaren middenvelder halen die ook in de spits kan: Van der Vaart.

Middenveld
Indien je dus ook een speler als Van der Vaart gaat halen is een aanvallende middenvelder zeker niet meer aan de orde om te halen. Bovendien komen daar grote talenten aan en hebben we momenteel geen problemen. Controlerend daarentegen heb je eigenlijk alleen Serero, die daar nog steeds lerende is (en Bazoer die schijnbaar nog niet klaar is voor die plek).

Een controlerende middenvelder zou wellicht een optie kunnen zijn om te halen, maar gezien de huidige spelers die we al in de selectie hebben zeker geen prioriteit. Echter hebben we behoefte aan stabiliteit.

Op Vurnon Anita wordt steeds minder beroep gedaan bij Newcastle. Dat vind ik dus wel een speler met ervaring en vooral een speler die stabiliteit brengt. Bovendien een speler die (als er echt nood aan de man is) je nog kunt inzetten op linksback, waardoor je Serero of Bazoer op CVM kunt gebruiken.

Verdediging
Ik zou ten eerste VD Hoorn hier verkopen, want die voldoet kwalitatief niet. Aan de rechterkant van de verdediging vind ik met Veltman en Van Rhijn meer kwaliteit staan dan aan de linkerkant van de verdediging. Daar staan in principe Boilesen (blessuregevoelig) en Viergever opgesteld. Ik vind dat er hier wel centrale verdediger bij mag komen die leidinggevende kwaliteiten heeft, fysiek sterk is, maar ook voetballende kwaliteiten bezit. Ik heb hem hier al vaak benoemd, maar ik heb geen idee of hij haalbaar is (waarschijnlijk niet) Daniel Agger. Een andere speler die wellicht de moeite waard zou kunnen zijn is Fabian Schär van FC Basel (al betwijfel ik of hij Ajax als serieuze optie ziet). Dit is een centrale verdediger die tweebenig is, wat voor Ajax echt ideaal is. Voetballend prima, fysiek sterk en bovendien al 3 jaar onbetwiste basisspeler bij FC Basel waar z'n contract deze zomer afloopt (maar nog een optie tot verlenging tot 2016 in zit).

Conclusie:
Centraal in de verdediging een gerichte versterking die ervaring binnen brengt (Daniel Agger, Fabian Schär), een controlerende middenvelder die stabiliteit brengt, maar tevens op linksback kan spelen als Boilesen weer eens afwezig is (Vurnon Anita), een ervaren aanvaller die de ontwikkeling van Milik en Zivkovic niet hoeft tegen te houden, maar je ook op een andere positie kan opstellen (Van der Vaart).

DM: Cillessen, Boer, VD Hart
VR: Van Rhijn, Tete
VCR: Veltman
VCL: Agger/Schär, Viergever
VL: Boilesen, Riedewald
VMC: Anita, Bazoer
MCR: Klaassen, Serero
MCL: Sinkgraven, Van der Vaart
RB: Kishna, El Ghazi
SP: Milik, Zivkovic
LB: Fischer, Andersen

*De volgorde waarin de spelers hierboven staan opgesteld hoeft niet per se te betekenen dat ze in de basis staan. (Moisander, Schone, VD Hoorn, Sigthorsson, Duarte zijn de spelers die de plek voor bovenstaande spelers vrij moeten maken).

Ik denk dat er zo een uitgebalanceerde selectie staat met veel concurrentie waar je behoorlijk mee kunt rouleren (en je jezelf niet verzwakt bij roulatie), bovendien met de nodige stabiliteit en ervaring.
Schar gaat natuurlijk nooit komen, die gaat naar een club uit het rijtje Liverpool, Tottenham, Juve, Inter, ... Ook Anita komt deze kant nog niet op, die kan bij laaggklasseerde PL clubs nog altijd het dubbele verdienen wat hij bij Ajax doet.

PostPosted: 06 Mar 2015 13:44 

Het waren slechts opties. Ik denk dat we iig geen ervaren versterking meer hoeven te verwachten voor de aanvallende middenveld posities of voorin. Ik denk dat Schöne die optie gaat invullen.

Overigens geeft Ajax aan dat ze incidenteel het salarisplafond willen verhogen indien ze een echte versterking op het oog hebben.

Achterin versterken en een controleur moeten we halen. Dan zit het wat mij betreft goed in elkaar.

PostPosted: 06 Mar 2015 13:56 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Cambiasso is toch ook al eerder in verband gebracht met Ajax? Ik vind het geen slechte optie trouwens. Ik weet alleen niet hoe het zijn met zijn fitheid?

PostPosted: 09 Mar 2015 17:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Kim Kallström? Al heb ik geen idee wat zijn rol is bij Spartak. Vast niemand die hem volgt hè?

PostPosted: 09 Mar 2015 19:21 

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Non-Flying Dutchman wrote:
Kim Kallström? Al heb ik geen idee wat zijn rol is bij Spartak. Vast niemand die hem volgt hè?
Contract tot 2015. Speelt bij de nummer 7 van de Russische competitie. Maar heeft wel bijna de meeste wedstrijden van het team gespeeld en zal in Rusland geen misselijk salaris verdienen. Wordt hem dus niet.

Valt het trouwens niet op, als je dit topic doorspit en dan de potentiële routiniers bekijkt, er heel veel hun loopbaan afbouwen in landen waar je niet dood gevonden wil worden? Het zegt wat over de status van het Nederlandse voetbal dat landen als Azerbeidzjan en India meer in trek zijn bij voetballers.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 09 Mar 2015 20:27 
Erelid

Zijn contract loopt dus nog maar voor een paar maanden? Ideaal toch.

PostPosted: 09 Mar 2015 22:01 

Maar is hij wel een speler die Ajax nodig heeft? Niet echt een VM toch?

PostPosted: 09 Mar 2015 22:42 
Nieuwsredacteur

geenidee4 wrote:
Non-Flying Dutchman wrote:
Contract tot 2015. Speelt bij de nummer 7 van de Russische competitie. Maar heeft wel bijna de meeste wedstrijden van het team gespeeld en zal in Rusland geen misselijk salaris verdienen. Wordt hem dus niet.

Valt het trouwens niet op, als je dit topic doorspit en dan de potentiële routiniers bekijkt, er heel veel hun loopbaan afbouwen in landen waar je niet dood gevonden wil worden? Het zegt wat over de status van het Nederlandse voetbal dat landen als Azerbeidzjan en India meer in trek zijn bij voetballers.
In het geval India / Amerika / Australië snap ik dat ergens nog wel. Dat zijn gewoon hele mooie en bijzondere ervaringen, om daar te leven. Zou ik ook verkiezen boven Nederland, als ik tenminste geen band zou hebben met Nederland.

PostPosted: 13 Mar 2015 11:07 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Xavi bellen kan geen kwaad. Zou een enorme stunt zijn.

PostPosted: 14 Mar 2015 10:39 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
guy_ajax wrote:
Die gaat volgens mij ook nog naar Amerika.
Net zoals alle andere wereldtoppers.

Dat begint ook toch een behoorlijk competitie te worden. Ik zal maar eens een wedstrijd moeten kijken hoe goed het is.

PostPosted: 14 Mar 2015 10:58 

Leonel wrote:
guy_ajax wrote:
Die gaat volgens mij ook nog naar Amerika.
Net zoals alle andere wereldtoppers.

Dat begint ook toch een behoorlijk competitie te worden. Ik zal maar eens een wedstrijd moeten kijken hoe goed het is.
Vind ik weinig zeggen. Routiniers die hun loopbaan afsluiten maken geen topcompetitie. Dan kijk ik liever naar competities waar veel talent rond loopt zoals Noorwegen of Denemarken.

Harde realiteit is helaas wel, zoals ik eerder al zei, dat landen die niet bekend staan om een voetbalcultuur (Amerika, India, Qatar en Saudi Arabië, Azerbeidzjan, Australië) veel Europese routiniers aantrekken (geld, avontuur) en dat clubs als Ajax het dan moeten doen met de Zimlings van deze wereld.

PostPosted: 15 Mar 2015 17:57 

Iemand die nog goede, ervaren linksbacks weet? Volgens mij is dat namelijk een positie die de hoogste prioriteit moet hebben.

PostPosted: 15 Mar 2015 18:06 

Adriano Correia van FC Barcelona. Zijn contract loopt bijna af. Zal niet veel oren hebben naar de Eredivisie maar je weet het nooit.

Marcell Jansen van HSV, contract tot 30 juni van dit jaar. Duits international geweest.

Stefan Radu van Lazio Roma. Nog een contract van één jaar.

Benoit Assou-Ekotto, jarenlang bij Tottenham Hotspur gespeeld, nu clubloos.

Charlie Mulgrew, Schotse beuker met een contract van nog één jaar. Komt dit seizoen weinig aan spelen toe bij Celtic en zou een goede impuls zijn qua fysiek en ervaring.

PostPosted: 15 Mar 2015 18:13 
Nieuwsredacteur

geenidee4 wrote:
Adriano Correia van FC Barcelona. Zijn contract loopt bijna af. Zal niet veel oren hebben naar de Eredivisie maar je weet het nooit.

Marcell Jansen van HSV, contract tot 30 juni van dit jaar. Duits international geweest.

Stefan Radu van Lazio Roma. Nog een contract van één jaar.

Benoit Assou-Ekotto, jarenlang bij Tottenham Hotspur gespeeld, nu clubloos.

Charlie Mulgrew, Schotse beuker met een contract van nog één jaar. Komt dit seizoen weinig aan spelen toe bij Celtic en zou een goede impuls zijn qua fysiek en ervaring.
Die Assou-Ekotto moet je er niet eens bij willen hebben, qua karakter. WK gezien? Bovendien zal die ook wel veel te veel willen verdienen.

Correia en Mulgrew ken ik niet.

Radu kan denk ik wel naar meer clubs en zal dan ook wel niet haalbaar zijn. Jansen zou je kunnen proberen, geen idee hoe die nu voetbalt maar in het verleden was het wel een goede back. Weet niet wat hij zal willen verdienen. Als ik echter Jansen zelf was zou ik het wel doen, lekker in de top van de Eredivisie spelen in plaats van in de kelder van Duitsland. Is echter wel een redelijk bekende naam en zou dus goed kunnen dat hij naar betere / andere / meer betalende clubs kan.

PostPosted: 15 Mar 2015 20:13 

Jnp wrote:

Die Assou-Ekotto moet je er niet eens bij willen hebben, qua karakter. WK gezien? Bovendien zal die ook wel veel te veel willen verdienen.

Correia en Mulgrew ken ik niet.

Radu kan denk ik wel naar meer clubs en zal dan ook wel niet haalbaar zijn. Jansen zou je kunnen proberen, geen idee hoe die nu voetbalt maar in het verleden was het wel een goede back. Weet niet wat hij zal willen verdienen. Als ik echter Jansen zelf was zou ik het wel doen, lekker in de top van de Eredivisie spelen in plaats van in de kelder van Duitsland. Is echter wel een redelijk bekende naam en zou dus goed kunnen dat hij naar betere / andere / meer betalende clubs kan.
Was hij het die zijn ploeggenoot een klap gaf? Misschien dat hij daarom nu clubloos is.. Niet zo'n goed idee dan inderdaad.

Ik vind het leuk om te zoeken naar potentiële routiniers bij Ajax maar vraag me af of Overmars en co in dezelfde hoek zoeken. Misschien zijn ze helemaal niet bezig met een ervaren linksback, of zoeken ze juist in heel andere competities. Ik hoop in ieder geval niet dat ze met een Simon Poulsen ofzo aankomen.

Danijel Pranjic? Multifunctioneel op de linkerflank. Speelt wel pas twee seizoenen bij Panathinaikos. Michal Kadlec? Oscar Wendt? Mijn hoop blijft nog altijd Maxwell maar die zal niet komen.

PostPosted: 01 Apr 2015 10:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Bemoedigende woorden van Overmars.
:roll:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/04 ... ee-hebben/

PostPosted: 01 Apr 2015 11:14 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Tja Rob Janssen benoemde het vandaag ook, dat PSV geluk heeft met Guardado. Ajax heeft die gok ook geprobeerd met voorheen Bojan en Cuenca, die het helaas niet werden. Overigens wel jammer wat ze hadden beide specifieke kwaliteiten.

PostPosted: 01 Apr 2015 11:19 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Riejuh wrote:
Tja Rob Janssen benoemde het vandaag ook, dat PSV geluk heeft met Guardado. Ajax heeft die gok ook geprobeerd met voorheen Bojan en Cuenca, die het helaas niet werden. Overigens wel jammer wat ze hadden beide specifieke kwaliteiten.
Rob Jansen is dan ook de zaakwaarnemer van Overmars. Doorzichtig.
Bojan en Cuenca werden ook niet aangetrokken als routiniers. Dat waren gokjes. Neem ik hem ook niet kwalijk. Maar Zimling wel.

PostPosted: 01 Apr 2015 17:48 

Liever dat ze hierover eerlijk zijn, dan dat ze straks met een een nieuwe Zimling aan komen zetten...

PostPosted: 01 Apr 2015 18:17 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:
Riejuh wrote:
Rob Jansen is dan ook de zaakwaarnemer van Overmars. Doorzichtig.
Bojan en Cuenca werden ook niet aangetrokken als routiniers. Dat waren gokjes. Neem ik hem ook niet kwalijk. Maar Zimling wel.
Het 'probleem' is in mijn ogen vooral De Boer. Sigthorsson, Zimling en Van der Hoorn was De Boer fan van. Sinkgraven - die Overmars eigenlijk deze zomer al wilde halen - hoefde De Boer toen niet.

Verder is het halen van routiniers wel degelijk een kwestie waar geluk bij komt kijken. Het probleem is eigenlijk dit.

1. De meerderheid van de geschikte routiniers is zo overbekend dat ze opgepikt worden door clubs die niet van hoger niveau zijn dan Ajax maar wel beter betalen.
2. De routiniers die voor Ajax geschikt zijn komen over het algemeen pas in beeld op het einde van hun loopbaan waarin het verval doorgaans snel inzet. Zie ook namen als Davids of Stam.
3. Als de routinier de gewenste kwaliteit niet meer heeft zijn zijn leiderschapskwaliteiten, persoonlijkheid etc. niet meer bruikbaar.
4. De routiniers die wel in beeld komen, komen alleen voor de hoofdprijs qua salaris; je kan alleen eigenlijk alleen maar verliezen op dit vlak.

PostPosted: 04 Apr 2015 19:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Kansas vind de salaris-eisen van vd Vaart zelfs te gortig.
Die komt dus ook niet naar Amsterdam.

PostPosted: 04 Apr 2015 20:22 

Fernando Redondo wrote:
Kansas vind de salaris-eisen van vd Vaart zelfs te gortig.
Die komt dus ook niet naar Amsterdam.
Tenzij hij zich bedacht heeft en alleen onder een mondelinge toezegging uit kon komen door heel hoog in te zetten bij de laatste fase van de onderhandelingen.
Je weet het maar nooit met voetballers heh :)

PostPosted: 07 Apr 2015 08:17 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Gudelj.......... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Apr 2015 09:37 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Waarom wil Ajax nog een extra spits? We hebben Milik en Zivkovic al. Snap dat niet. Bij hoge nood kan Klaassen of El Ghazi ook altijd spits spelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 8  Next

All times are UTC+01:00