Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Anders gaan scouten
PostPosted: 20 Apr 2015 16:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Dat ik in Sana een beetje een inconsistentie tref, eerlijk gezegd.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 20 Apr 2015 16:21 

Ovenwant wrote:
Dat ik in Sana een beetje een inconsistentie tref, eerlijk gezegd.
Olsen is nog steeds scout voor Ajax, maar heeft gezien zijn staat van dienst de vrijheid hoe hij die rol invult. Uiteindelijk is hij nog steeds een onderdeel van het scoutingsapparaat van Ajax. Dus helemaal geen inconsistentie.

En Puskhin, misschien ook leuk om te kijken waarom het Ajax wel lukt om jonge spelers met potentie te scouten maar geen directe aanwinsten.

PostPosted: 20 Apr 2015 16:37 

Om bepaalde namen weg te laten omdat ze door iemand aangeboden of getipt zouden zijn vind ik niet echt relevant. De scouting zal daar toch hun oordeel over vellen. Maar met deze opsomming is er nog steeds geen beeld van wat nou het probleem is.

Jij (Pushkin) geeft bij deze aan dat het allemaal wel meevalt met de scouting (mede omdat je erg veel voetballers om eerder genoemde reden buiten beschouwing laat). Daarnaast zeg je echter ook dat het rijtje spelers wel erg kort is. Ik vind echter dat het niveau van dit rijtje spelers ook nogal te wensen over laat. In 2001 had Ajax een goede slag, maar wie van daarna heeft nog Ajax nou echt sterker gemaakt?

Maar ook vind ik dat alles voor de periode Frank de Boer op dit moment ook niet relevant is. Er is de tussentijd veel veranderd en de vergelijking met 10 jaar of eerder vind ik wat te ver gaan.

De enige conculusie die ik op dit moment kan trekken is dat de scouting weinig blaam treft als het technisch hart inderdaad hun adviezen in de wind slaat en hun eigen plan trekt. Anderzijds blijft het voor mij wazig hoe de situatie dan wél is. De miskopen toewijzen aan Frank de Boer vind ik te makkelijk. Dat hij geen kandidaten zou mogen aanraden net zo zeer (als die speler maar op eenzelfde manier wordt beoordeeld als ieder ander). In mijn ogen moet je bij degene zijn die er verantwoordelijk voor horen te zijn dat het gaat zoals het moet gaan. Misschien is Ajax er in dat opzicht bij de oprichting van het technisch hart gewoon tekort geschoten en heeft het te veel geloofd in een democratisch sprookje. De Boer wordt de laatste tijd veelvuldig een 'passant genoemd', maar een paar jaar geleden was hij toch echt een belangrijk deel van het nieuwe technisch hart die de Ajaxfilosofie moest bewaken de komende jaren.

Maar aan de andere kant moeten we niet vergeten dat het aankoopbeleid vooral ter sprake komt omdat de prestaties slecht zijn. En die slechte prestaties wijt ik niet direct aan het aankoopbeleid. Ajax beschikt over een selectie die veel beter zou moeten kunnen presteren en qua potentie is er ook weinig te klagen. Er wordt alleen te weinig resultaat meegeboekt en dat kun en moet je De Boer natuurlijk wel aanrekenen.

Ajax zou zich de komende maanden van zijn goede kant kunnen laten zien door nu wél creatief te zijn op belangrijke posities. In de verdediging komen twee plaatsen vrij die niet makkelijk in te vullen zijn. Nu mag de technische afdeling samen met de scouting laten zijn hoe dat opgelost gaat worden. Zie het als een laatste kans.

PostPosted: 20 Apr 2015 16:48 

Volgens mij is het eerste probleem niet dat er te weinig spelers gezien worden door de scouting, noch dat er spelers extern worden aangedragen. Iedere club wordt getipt. Het probleem is dat bij Ajax de verkeerde beslissingen worden genomen over welke spelers er wel gehaald moeten worden. Het niveau van de aankopen ligt simpelweg te laag. Cruijff heeft al eerder aangekaart dat hij dit probleem zou willen tackelen door de jeugdtrainers een belangrijkere stem te geven in de aankopen. Juist deze mensen weten immers welke kwaliteiten er wel in huis zijn, en kunnen dus beoordelen wat er nog mist.

PostPosted: 20 Apr 2015 16:59 

Ik denk dat je de verantwoordelijkheid en taken dan juist bij de verkeerde mensen gaat leggen. Daar zijn jeugdtrainers immers niet voor? De scouting zou normaliter toch prima in staat moeten zijn om te kunnen beoordelen of een spelers genoeg potentie heeft of niet? Daar zijn ze toch voor? Dat er in een later stadium door andere personen ook een beoordeling moet volgen lijkt mij logisch, maar daarin zie ik geen rol weggelegd voor de jeugdtrainers.

PostPosted: 20 Apr 2015 22:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
afca Niels
Om bepaalde namen weg te laten omdat ze door iemand aangeboden of getipt zouden zijn vind ik niet echt relevant. De scouting zal daar toch hun oordeel over vellen. Maar met deze opsomming is er nog steeds geen beeld van wat nou het probleem is.
De scouting wordt dan doorgaans gepasseerd dat is nou net een van de grote problemen.
Jij (Pushkin) geeft bij deze aan dat het allemaal wel meevalt met de scouting (mede omdat je erg veel voetballers om eerder genoemde reden buiten beschouwing laat). Daarnaast zeg je echter ook dat het rijtje spelers wel erg kort is. Ik vind echter dat het niveau van dit rijtje spelers ook nogal te wensen over laat. In 2001 had Ajax een goede slag, maar wie van daarna heeft nog Ajax nou echt sterker gemaakt?
Wat ik vooral duidelijk wil maken is in hoe weinig gevallen de internationale scouting echt betrokken wordt. Wat me de afgelopen jaren vooral stoort is dat de meest onzinnige namen gehaald werden en de scouting dat op hun bordje kreeg terwijl het diezelfde scouting was die gepasseerd werd. De grootste en meest onbergijpelijke transfers van de afgelopen jaren (Atouba, dikke Mido, Colin, Urzaiz, Zimling Taino,...) gingen allemaal buiten de scouting om.
De enige conculusie die ik op dit moment kan trekken is dat de scouting weinig blaam treft als het technisch hart inderdaad hun adviezen in de wind slaat en hun eigen plan trekt. Anderzijds blijft het voor mij wazig hoe de situatie dan wél is. De miskopen toewijzen aan Frank de Boer vind ik te makkelijk. Dat hij geen kandidaten zou mogen aanraden net zo zeer (als die speler maar op eenzelfde manier wordt beoordeeld als ieder ander). In mijn ogen moet je bij degene zijn die er verantwoordelijk voor horen te zijn dat het gaat zoals het moet gaan. Misschien is Ajax er in dat opzicht bij de oprichting van het technisch hart gewoon tekort geschoten en heeft het te veel geloofd in een democratisch sprookje. De Boer wordt de laatste tijd veelvuldig een 'passant genoemd', maar een paar jaar geleden was hij toch echt een belangrijk deel van het nieuwe technisch hart die de Ajaxfilosofie moest bewaken de komende jaren.
Het geloven in het democratische sprookje is waar het in mijn ogen is misgegaan, De Boer is het alpha mannetje en heeft door zijn succes een aantal keer zijn zin kunnen doordrukken.
Maar aan de andere kant moeten we niet vergeten dat het aankoopbeleid vooral ter sprake komt omdat de prestaties slecht zijn. En die slechte prestaties wijt ik niet direct aan het aankoopbeleid. Ajax beschikt over een selectie die veel beter zou moeten kunnen presteren en qua potentie is er ook weinig te klagen. Er wordt alleen te weinig resultaat meegeboekt en dat kun en moet je De Boer natuurlijk wel aanrekenen.
Ik ben zeer te spreken over de potentie van deze selectie, maar er is ook werk aan de winkel. De reden dat ik het nu weer aankaart is omdat steeds duidelijker wordt dat de besluitvormingsprocessen niet proffessioneel gebeuren.
Ik denk dat je de verantwoordelijkheid en taken dan juist bij de verkeerde mensen gaat leggen. Daar zijn jeugdtrainers immers niet voor? De scouting zou normaliter toch prima in staat moeten zijn om te kunnen beoordelen of een spelers genoeg potentie heeft of niet? Daar zijn ze toch voor? Dat er in een later stadium door andere personen ook een beoordeling moet volgen lijkt mij logisch, maar daarin zie ik geen rol weggelegd voor de jeugdtrainers.
De stem van de scouting zou leidend moeten zijn waar die nu vooral faciliterend is. Maar de stem van jeugdtrainers in het geheel zou ik niet verkeerd vinden.

PostPosted: 20 Apr 2015 22:43 
Erelid

@ Kladde

Die vraag wilde ik eigenlijk al behandelen want net zo opvallend is het gegeven dat er vooral jonge spelers gehaald werden.
De reden ligt in mijn ogen deels in een algemeen fenomeen van de voetbalwereld en deels in de strategische keuzes van Ajax.

Er was een tijd dat voetbalclubs hun begrotingen nog een beetje op orde hoefden te hebben wat zorgde dat uitgaven nog in verhouding stonden met de sponsoring en recettes die een club binnenkreeg. Nu waren er twintig jaar terug ook al notoire valsspelers op de transfermarkt (meer uitgeven dan er binnenkwam) echter was dat van andere proporties. Veel clubs hadden suikerooms die miljonairs waren en daardoor hun club extra financiele armslag gaven (denk aan Nol Hendriks, Dirk Scheringa,...) Dit waren doorgaans zakenmensen die ook weer niet te veel het shcip in wilden gaan. Ze legden uit liefde geld bij maar gingnen geen grote ongegronde risico’s nemen, daar waren ze te veel zakenman voor. In het buitenland had je clubs die hun schulden lieten oplopen en er kwamen creatieve constructies ala Madrid dat zijn trainingsvelden verkocht. Echter waren er nog geen miljardairs in het spel. Dat alles is veranderd met de opkomst van de Russische, Oekrainse en ook wel Turkse clubs. Daarbij zorgde Abramovic met Chelsea voor een hype onder miljardairs waardoor ook veel Aziatisch geld de competities in vloeit. De reguliere inkomsten stonden daardoor lang niet in verhoudign met de uitgaven. Van dat laatste is ook Red Bull Salzburg een mooi voorbeeld, de uitgaven ten opzichte van de inkomsten zijn a –inear maar men kan blijven doorgaan.
Dergelijke clubs hadden nog een bepaalde eigenschap en dat is dat de focus kwam te liggen op direct presteren. Daardoor werden makkelijker ervaren spelers gekocht waarvan de economische waarde niet terugverdient kon worden, echter haalde men zo’n speler voor stabiliteit en routine. Dat zorgde er weer voor dat de subtoppers en kleine clubs uit grotere competities hun visgebied moesten verleggen wat hun eigen spelers werden sneller en makkelijker weggekocht door de groteren en de riijkeren. Zij verplaatsten hun gebied naar de gebieden waar Ajax ook vist en legden vervolgens ook weer prijzen neer qua salaris die voor Ajax moeilijk om te brengen zijn omdat men in Amsterdam wel kijkt naar het economisch rendement van een investering. De Nederlandse routiniers bleven langer in het buitenland en keerden niet meer op hun 30-31ste terug maar pas op hun 34ste waardoor hun waarde en invulling voor clubs als Ajax en PSV steeds vaker een flop werd.

De tweede en meest belangrijke keuze is het visgebied van Ajax. Ajax kijkt in competities als Zweden, Denemarken, Slowakije, Tsjechie, Finland, Servie, Kroatie. Spelers die onafgebroken tot hun 25ste in zo’n comeptitie spelen hebben doorgaans niet het niveau voor Ajax. De spelers die dat wel hebben zijn voor die leeftijd al lang weggekocht. Dus op de routinemarkt is het wat dat betreft moeilijk scoren voor Ajax. De enige competitie waar je af en toe nog laatbloeiers hebt is Belgie, dan denk ik bv. aan Ivica Dragutinovic die van AA Gent op vrij late leeftijd naar Sevilla ging.
Dus Ajax moet het hebben van oud spelers die vaak elders het driedubbele kunnen verdienen. Ook PSV en Feyenoord hebben dit probleem. Brandts haalde Vennegoor, Van Bommel, Park, Bouma, Ooijer zonder dat dat een voltreffer werd. De aankoop van Guardado maakte veel goed maar bewijst maar weer eens hoe relatief het allemaal is.

Wil Ajax haar routineprobleem oplossen dan zla het een paar dingen moeten doen:

1. Actiever scouten in Blegie en Frankrijk waar ze doorgaans nog wel mogelijkheden aanbieden.
2. Er zal het risico genomen moeten worden met salarissen. Een club als Anderlecht zie je dat nu doen waardoor ze in een iets hoger segment kunnen shoppen (Rolando, Defour) waarbij Belgie geholpen wordt door een positief belastingklimaat.
3. Actief de boer op gaan met je ambities, spelers als Poulsen of Pantelic vinden een club als Ajax ook om andere redenen aantrekkelijk. Zeker als je CL speelt en een project neerlegt waar je dat soort spelers belangrijk maakt zijn sommigen wel over te halen (zie Guardado).

In fundamentele zin vormen routiniers altijd al een risico, takelen ze niet te snel af kunnen ze hun rol waarmaken. Ajax is zich altijd bewust van die risico’s en mede omdat we een club zijn waar talenten op de deur kloppen wordt er vaker gezegd; ‘’we halen speler X niet want die kan de ontwikkeling van jeugdtalent Y in de weg staan.” Als er dan wel tot actie over wordt gegaan dan wordt ofwel gekozen voor spelers die weinig financiele risico met zich meebrengen. Maar low risk betekent 95% ook low reward (Zimling, Ooijer,...). Ofwel wordt er wel geld neergeteld maar dan komen we bij spelers uit die een leuk eredivisieseizoen kennen en daradoor ineens vaardig worden geacht in de hype van het moment (Theo Janssen, Olaf Lindenbergh). Tenslotte heb je nog de uitgebluste vedettes (Stam, Davids) waar we nog wel eens de fout mee gaan. Maar de Guardado’s, Rolando’s, Defours,..staan daardoor niet echt in de picture

PostPosted: 21 Apr 2015 15:41 

Dus jij vindt eigenlijk dat Ajax het salarisplafond zou moeten opschroeven of afschaffen?

PostPosted: 21 Apr 2015 17:15 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Dus jij vindt eigenlijk dat Ajax het salarisplafond zou moeten opschroeven of afschaffen?
Nee hoor precies zoals het nu is. Er is een salarisplafond maar in uitzonderlijke gevallen kan daar vanaf worden geweken. Dat was dus precies hoe het ook zat met Ajax en de mogelijke komst van Eto'o.

PostPosted: 21 Apr 2015 19:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Zoals jij dit hier neerzet (wat feiten zijn) kan je de scouting net zo goed opdoeken. Wordt toch niets mee gedaan.

Lodeiro is ook niet echt gescout --> Suarez. En Muric mag wat mij betreft in de categorie jeugdspelers. Manucharyan ook (was 16?).

Werden Zlatan en Maxwell (en Mido?) niet gewoon persoonlijk door Beenhakker gehaald?

PostPosted: 21 Apr 2015 19:36 
Erelid

guy_ajax wrote:
Zoals jij dit hier neerzet (wat feiten zijn) kan je de scouting net zo goed opdoeken. Wordt toch niets mee gedaan.

Lodeiro is ook niet echt gescout --> Suarez. En Muric mag wat mij betreft in de categorie jeugdspelers. Manucharyan ook (was 16?).

Werden Zlatan en Maxwell (en Mido?) niet gewoon persoonlijk door Beenhakker gehaald?
Nee hoor, want de scouting heeft ook zijn waarde in scouting van internationale toptalenten. Sowieso heb ik een beetje een hekel aan hoe veel mensen redeneren in deze topic. "Doek toch maar op" of "voldoen niet moeten weg". Het is alsof je een wasmachine hebt waarbij je zegt oh de was die eruit komt is niet schoon laten we maar een nieuwe kopen. Dat is de allerlaatste maatregel, eerst moet je kijken of je wel voldoende wasmiddel in het ding hebt gedaan, of je het juiste programma hebt aangezet en of er intern misschien een onderdeel vervangen moet worden.

Muric en Manucharyan kwamen alletwee direct bij de A-selectie en waren beiden al 18 ergo seniorenaankoop.

Maxwell is Ajax op het spoor gekomen via het Terborg toernooi
Ibrahimovic kwam op aanraden van John Steen Olsen
Lodeiro blijft de vraag hoe dat precies zat, maar wat ik wel zeker weet is dat Ajax hem op het jeugd WK meermaals bekeek samen met AZ die hem ook wilden halen.
Mido speelde in Belgie, er is verder geen andere link te leggen

PostPosted: 21 Apr 2015 22:01 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De mensen die de lange termijn bewaken moeten het scoutwerk doen.
De trainer moet er buiten blijven.
Ik weet niet precies wat er afgesproken is maar De Boer is buiten zijn boekje gegaan, denk ik.
Of Overmars is niet op zijn strepen gaan staan jegens De Boer of hij heeft zelf verschillende partijen (de scouting) erbuiten gelaten.

Overmars en De Boer lijken me ook vrienden. Het hoeven geen vijanden te zijn maar enige professionaliteit en een lichte animositeit moet er wel zijn.

Dus; de trainer geeft aan waar hij versterking wil. De TD en scouting overleggen met de trainer en als er een overeenkomst is dan komt de scouting met een naam en daar moet de trainer het maar mee doen.

PostPosted: 21 Apr 2015 23:11 

Pushkin wrote:
AFCA Niels wrote:
Nee hoor precies zoals het nu is. Er is een salarisplafond maar in uitzonderlijke gevallen kan daar vanaf worden geweken. Dat was dus precies hoe het ook zat met Ajax en de mogelijke komst van Eto'o.
Dus dan schaf je het salarisplafond af. Een 'uitzonderlijke geval' is weer zo'n vaag begrip. Wanneer is iemand een uitzonderlijk geval? Was Eto'o dat? Dan krijg je weer hetzelfde wat er een paar jaar geleden binnen Ajax speelde: De aankopen krijgen de hoogste salarissen en de jongens uit de eigen jeugd krijgen (onterecht) minder. Dan heb ik liever dat Ajax loyaliteit beloond en voor jongens als Klaassen, Blind en Eriksen een uitzondering maakt. Is ook beter te verkopen aan je spelers.

PostPosted: 22 Apr 2015 09:11 
Erelid

Dus dan schaf je het salarisplafond af. Een 'uitzonderlijke geval' is weer zo'n vaag begrip. Wanneer is iemand een uitzonderlijk geval? Was Eto'o dat? Dan krijg je weer hetzelfde wat er een paar jaar geleden binnen Ajax speelde: De aankopen krijgen de hoogste salarissen en de jongens uit de eigen jeugd krijgen (onterecht) minder. Dan heb ik liever dat Ajax loyaliteit beloond en voor jongens als Klaassen, Blind en Eriksen een uitzondering maakt. Is ook beter te verkopen aan je spelers.
Ik vind, zoals ook eerder al in dit topic, dat de soep weer eens veel te zout gegeten wordt.

Naast een sportief traject aan talenten heeft Ajax ook een financieel traject, spelers weten welke salarisschalen er zijn en dat er een laatste schaal is die coherent is met prestaties. Dat is een soort basis blaudruk, Ben je talent dat zijn eerste contract tekent kom je in schaal I, wordt je basisspeler heb je recht op Schaal 4 etc. Ben je dragende kracht van het elftal wordt je Schaal 5, etc. Dat is een stukje duidelijkheid toe naar spelers, waardoor die ook weten wat ze aan het eind van de rit bij Ajax kunnen verwachten. Doorgaans zijn spelers die in Schaal 5 terrechtkomen niet heel lang meer bij Ajax. Immers buitenlandse clubs betalen veel meer dus een talent maakt tegen die tijd 22-23-24 jaar doorgaans wel een transfer en zal zich bij een andere club dan normaliter met factor 2 tot 3 kunnen verbeteren. Toen Eriksen in zijn laatste of voorlaatste jaar zat had je hem eventueel nog wel kunnen verlengen met een contract dat boven die schaal uitkwam. Het moet echter geen standaard worden dat spelers al vanaf het begin dat ze het traject ingaan weten bij salarisschaal I. Ohja Ajax hanteert tot Schaal V maar als ik moeilijk ga doen met mijn zaakwaarnemer kom ik daar wel bovenuit.

Dan de extern aangetrokken routiniers. Als je voor kwlaiteit gaat zul je er in mijn ogen meer voor moeten betalen ja. Het alternatief is mindere routiniers die wle in je salarishuis passen maar sportief het niet brengen. Of dat te verantwoorden is naar de talenten, zolang een speler enigzins qua kwaliteit wat toevoegt wel ja.

1. De talenten verdienen weliswaar minder maar daar staat doorgaans ook wel een traject tegenover op sportief gebied; Ajax brengt talenten. Als je puur voor het geld gaat op korte termijn moet je sowieso al niet bij Ajax tekenen.
2. De talenten weten ook dat zo'n rouinier meer verdient maar dat dat ook het mechanisme van de markt is. Als je te maken hebt met een kwalitatief ervaren goede speler kan die op veel plaatsen terecht.
3. Doordat spelers kwalitatief wat toevoegen en daardoor hun sprotieve bijdrage hebben valt het wel te verantwoorden.

Meestal leg je dit soort routiniers ook niet heel lang vast. Ik vergelijk het een beetje met een extern ingehuurde specialist die je binnehaalt en bijgevolg wat meer verdient, vanwege zijn rol, expertise. Dat betekent nog niet dat de hele salarisschaal en het bijgaande mechanisme op de schop gaat. Wat je alleen wel moet geranderen is dat je professioneel te werk gaat in het aantrekken van dergelijke routiniers. Het valt aan niemand te verantwoorden dat Atouba binnenkwam met een salaris van 1,3 miljoen. Dat zte wrevel, maar zoals de meeste van dergelijke gevallen (Luque, Urzaiz) die kwamen niet via de scouting binnen.

Gooi je het salarisplafond overboord als je 1 of 2 aangetrokken spelers hebt die kwalitatief wat toevoegen. In mijn ogen niet. Een selectie heeft 30 man, als het 1-2 spelers betreft dan is dat nog steeds een ruime minderheid.

PostPosted: 13 May 2015 21:07 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/05 ... d-amerika/

PostPosted: 13 May 2015 21:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
343 wrote:
En gelijk heeftie. Zeker qua mentaliteit zijn zuid Amerikanen vaak beter dan bijvoorbeeld Denen. Alleen tja.... Dat zijn geen ideale schoonzonen ...
Maar goed, Ajax scout van oudsher niet zo goed daar.
Kan niemand bedenken die echt goed gescout is op dat continent. (Nee Suarez is in NL "gescout")
Edit; oeps jawel, MAXWELL natuurlijk !

PostPosted: 13 May 2015 23:42 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
MvBno1 wrote:
343 wrote:
En gelijk heeftie. Zeker qua mentaliteit zijn zuid Amerikanen vaak beter dan bijvoorbeeld Denen. Alleen tja.... Dat zijn geen ideale schoonzonen ...
Maar goed, Ajax scout van oudsher niet zo goed daar.
Kan niemand bedenken die echt goed gescout is op dat continent. (Nee Suarez is in NL "gescout")
Edit; oeps jawel, MAXWELL natuurlijk !
Maxwell kende ze via een toernooi volgens mij en Rosales van de olympische spelen of WK onder de 21.

PostPosted: 13 May 2015 23:48 

Er wordt gewoon gescout in Brazilie hoor. Maar bij Ajax (Lees: Overmars) doet daar niks mee.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 14 May 2015 09:34 

Ovenwant wrote:
Er wordt gewoon gescout in Brazilie hoor. Maar bij Ajax (Lees: Overmars) doet daar niks mee.
Dat is nou net het probleem! spelers die wenselijk kunnen zijn zijn te duur als je ze scout in argentinie of Brazilie! Juist de kleinere competities in Zuid-Amerika moeten ze in kaart brengen!

PostPosted: 14 May 2015 11:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
murdoch01 wrote:
Dat is nou net het probleem! spelers die wenselijk kunnen zijn zijn te duur als je ze scout in argentinie of Brazilie! Juist de kleinere competities in Zuid-Amerika moeten ze in kaart brengen!
Precies! Als je kijkt naar bijvoorbeeld het Uruguayaanse nationale elftal dan is dat toch allemaal van een kwaliteit die zeker wat voor Ajax kan betekenen?

PostPosted: 14 May 2015 11:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Meeste grote talenten zitten bij een investeringsbureau, daarnaast zijn talenten die hier niet uit de buurt komen gewoon een groter risico dan wanneer ze uit België, Scandinavië of i.d. komen. Zie Kerlon, Zé Eduardo. :lol:

PostPosted: 14 May 2015 15:07 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
murdoch01 wrote:
Ovenwant wrote:
Dat bedoelt Ovenwant niet, er komen wel degelijk onbekende spelers onder de ogen van de scouts niet alleen in Brazilië maar in geheel Latijns-Amerika. Alleen wordt er niets door het TH (Lees Overmars) mee gedaan.

PostPosted: 14 May 2015 19:37 
Erelid

Ovenwant wrote:
Vertel, door wie?

PostPosted: 14 May 2015 20:29 

Pushkin wrote:
Ovenwant wrote:
Vertel, door wie?
Zie je inbox.

PostPosted: 02 Jun 2015 09:23 
Beheerder

Van der Zee aan het scouten.
https://instagram.com/p/3ZpnQWQOIm/

Post new topic  Reply to topic  [ 63 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+02:00