Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1903 posts ]  1 2 3 4 5 77  Next
Author Message
 Post subject: Jij, technisch manager
PostPosted: 19 Oct 2011 12:03 

Welk beleid moet Ajax volgens jou gaan voeren? welke spelers moeten worden gehaald? Welke spelers moeten de deur gewezen worden? Brand los...

Post subject: Re: Technisch Manager
PostPosted: 19 Oct 2011 12:10 

Ik zie vd Wiel graag vertrekken in de winter.
Hij voelt zich volgens mij veel beter dan hij is, en dan ook nog eens geen inzet tonen..
Nee,, ik zie dan liever Ligeon op RB, die toont teminste WEL inzet.

PostPosted: 19 Oct 2011 12:27 

Als we de volgende ronde van de Champions League halen, kun je 6 extra miljoenen op de rekening van Ajax schrijven (3.2 miljoen startgeld + 2.5 miljoen wedstrijdverkoop). Dus ik hoop dat we dit kunnen bereiken, zou prachtig zijn voor Ajax.

Ik zal kiezen voor een aantal uitgaande transfers deze winter/zomer:
-El Hamdaoui: 3.5 miljoen (Salaris 1.8)
-Aissati: Gratis - 1 miljoen (Salaris 1)
-Silva: Gratis (Salaris 0.8)
-Bulykin: Gratis (Salaris 1)
-Cvitanich: 1 miljoen (Salaris 0.8)
-Ooijer: Gratis (Salaris 0.4)

Aankopen:
-Narsingh: 7 miljoen (Salaris 0.75)
-Matthias "Zanka" Jorgensen: Transfervrij (Salaris 0.7)

Contractverlenging:
Vertonghen: 2014/15
Van der Wiel: 2014/15
Sulejmani: 2015 onder zelfde voorwaarden
Eriksen: 2016
Boilesen: 2016
Lodeiro: 2014

Basisopstelling:
---------------------------Vermeer---------------------------
--VD Wiel----Alderweireld-------------Vertonghen----Boilesen--
---------------------------Anita------------------------------
---------------Eriksen--------------Janssen-------------------
--Narsingh--------------------------------Sulejmani/Boerrigter-
------------------------Sigthorsson---------------------------

Dubbele bezetting:
------------------------Cillessen---------------------------
--Ligeon----Jorgensen-----------Denswil-----Koppers/Blind--
-------------------------Enoh-----------------------------
---------------Serero------------Lodeiro-------------------
--Ozbiliz---------------------------------------Ebecilio-----
-------------------------De Jong--------------------------

PostPosted: 19 Oct 2011 12:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Zou je niet Blind LCV zetten in concurrentie met Denswil voor de back up?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 19 Oct 2011 13:00 

Seizoenskaart: 125
Zanka gaat nooit van zijn leven bankspeler worden bij AJAX als hij bij Kopenhagen vaste kracht is (al is hij nu geblesseerd).

Zanka kan je halen als vervanger van Toby maar dan moet die wel gaan.

Sulejmani en Boerrigter zullen ook niet happig zijn op de bank.

Ik zou Sulejmani en vd Wiel maar eens proberen voor een mooie prijs te verkopen deze zomer. Hun tijd is wel geweest denk ik.

Ik twijfel ook steeds wat meer over Narsingh. Is natuurlijk een groot talent, maar is hij niet beter in een ploeg die het meer op counter moet doen? Straks krijg je weer een gevalletje sulejmani.

PostPosted: 19 Oct 2011 14:38 

@Ovenwant: Ja, dat kan inderdaad ook. Maar in wedstrijden waarin er geen snelle rechtsbuiten is, of 4-4-2 wordt gespeeld, kan Blind ook goed uit de voeten op linksback.

@Sincere: Sulejmani kan geen mannetje voorbijspelen vanuit stilstand. Dat is juist het grootste wapen van Narsingh. Hij kan binnendoor, buitenom, passeert zeer makkelijk, zeer aardige voorzet. Kan daarbij ook goed op de counter spelen of diep worden gestuurd door zijn topsnelheid. Is 21 jaar, Nederlandstalig, past perfect in een 4-3-3 systeem, kun je nu nog ophalen voor een bedrag onder de 10 miljoen. Deze jongen gaat het Nederlands Elftal halen als basisspeler, over een jaar of 6, wanneer Robben, Van Persie etc. zijn verdwenen. Zal over een jaar of 1/2 zijn debuut ook gaan maken in het NL elftal.

Een buitenspeler, met snelheid, techniek en een goede voorzet, jong, Nederlandstalig, en een plek bij de selectie van NL + speelt bij Ajax, wordt dan al snel een miljoen of 15 waard. Ik zeg: absoluut doen.

Doorselecteren is dan inderdaad het motto. Ik zie veel liever Narsingh voetballen dan Sulejmani. Al heeft Sulejmani vanaf links ook wel weer wat... Je kunt natuurlijk gan rouleren met Narsingh/Sulejmani/Boerrigter voor 2 flanken. In de CL tegen grote clubs speel je dan met Sulejmani en Narsingh, vanwege hun snelheid en snelle counters. In thuiswedstrijden tegen kleinere clubs heb je weer wat meer aan Boerrigter en Narsingh.

PostPosted: 19 Oct 2011 15:18 

RogerGarcia wrote:
In de CL tegen grote clubs speel je dan met Sulejmani en Narsingh, vanwege hun snelheid en snelle counters.
Ik denk dat je meer aan Boerrigter hebt als het om snelheid gaat, hij is in mijn ogen namelijk sneller dan Sulejmani. En overigens ook een stuk dreigender.

PostPosted: 19 Oct 2011 15:20 

Lars wrote:
RogerGarcia wrote:
In de CL tegen grote clubs speel je dan met Sulejmani en Narsingh, vanwege hun snelheid en snelle counters.
Ik denk dat je meer aan Boerrigter hebt als het om snelheid gaat, hij is in mijn ogen namelijk sneller dan Sulejmani. En overigens ook een stuk dreigender.
Boerrigter is niet sneller dan Sulejmani, hij oogt misschien wat sneller doordat hij zijn mannetje buitenom passert, maar Sulejmani is de snelste speler van onze selectie. Bovendien heeft Sulejmani iets meer gevoel voor de steekpass vanuit het middenveld als hij naar binnen komt. Boerrigter plakt meer aan de zijlijn, wat je beter niet kunt hebben als je het van uitbraken moet hebben tegen grote ploegen.

PostPosted: 19 Oct 2011 15:30 

RogerGarcia wrote:
Boerrigter is niet sneller dan Sulejmani, hij oogt misschien wat sneller doordat hij zijn mannetje buitenom passert, maar Sulejmani is de snelste speler van onze selectie. Bovendien heeft Sulejmani iets meer gevoel voor de steekpass vanuit het middenveld als hij naar binnen komt. Boerrigter plakt meer aan de zijlijn, wat je beter niet kunt hebben als je het van uitbraken moet hebben tegen grote ploegen.
Sulejmani is inderdaad sneller, maar gaat buitenom. Daarnaast kan Boerrigter misschien wel sneller weg zijn als Sulejmani, maar dat is een heel ander verhaal. Boerrigter moet het hebben van zijn eerste meters, maar Sulejmani wint in een lange sprint zeker.

P.S. Heerenveen onder je posts? Schaam je! :D

PostPosted: 19 Oct 2011 17:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
RogerGarcia wrote:
Als we de volgende ronde van de Champions League halen, kun je 6 extra miljoenen op de rekening van Ajax schrijven (3.2 miljoen startgeld + 2.5 miljoen wedstrijdverkoop). Dus ik hoop dat we dit kunnen bereiken, zou prachtig zijn voor Ajax.

Ik zal kiezen voor een aantal uitgaande transfers deze winter/zomer:
-El Hamdaoui: 3.5 miljoen (Salaris 1.8)
-Aissati: Gratis - 1 miljoen (Salaris 1)
-Silva: Gratis (Salaris 0.8)
-Bulykin: Gratis (Salaris 1)
-Cvitanich: 1 miljoen (Salaris 0.8)
-Ooijer: Gratis (Salaris 0.4)

Aankopen:
-Narsingh: 7 miljoen (Salaris 0.75)
-Matthias "Zanka" Jorgensen: Transfervrij (Salaris 0.7)

Contractverlenging:
Vertonghen: 2014/15
Van der Wiel: 2014/15
Sulejmani: 2015 onder zelfde voorwaarden
Eriksen: 2016
Boilesen: 2016
Lodeiro: 2014

Basisopstelling:
---------------------------Vermeer---------------------------
--VD Wiel----Alderweireld-------------Vertonghen----Boilesen--
---------------------------Anita------------------------------
---------------Eriksen--------------Janssen-------------------
--Narsingh--------------------------------Sulejmani/Boerrigter-
------------------------Sigthorsson---------------------------

Dubbele bezetting:
------------------------Cillessen---------------------------
--Ligeon----Jorgensen-----------Denswil-----Koppers/Blind--
-------------------------Enoh-----------------------------
---------------Serero------------Lodeiro-------------------
--Ozbiliz---------------------------------------Ebecilio-----
-------------------------De Jong--------------------------

Zou het niet zonde zijn om 7 miljoen te investeren in Narsingh.
Tenslotte hebben we zelf veel talent op de vleugel die we wellicht beter een kans kunnen geven.
Ik zie liever eerst defensieve versterkingen.

PostPosted: 19 Oct 2011 17:11 

Welke aanvallende talenten hebben we dan? We hebben Ebecilio en Ozbiliz, beide geen basismateriaal, en zullen dat waarschijnlijk ook nooit worden. Doorselecteren dus... Lukoki en De Sa zijn er over 2 jaar pas klaar voor, en wellicht ontwikkelen zij zich ook niet zo goed als gedacht. Immers, Josefzoon speelt nu ook bij NAC en laat daar absoluut niet zien goed genoeg te zijn voor Ajax.

En in de verdediging, waar wil je versterking halen? Er is hoogstens een back-up voor de linksback of de centrale verdediging nodig. Want zolang je VD Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Boilesen hebt, is dat een prima verdediging voor Ajax, waarvan niemand op de bank plaats gaat nemen..

Die 7 miljoen zal je er uiteindelijk weer 3-dubbel uit gaan halen.

PostPosted: 19 Oct 2011 17:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
RogerGarcia wrote:
Welke aanvallende talenten hebben we dan? We hebben Ebecilio en Ozbiliz, beide geen basismateriaal, en zullen dat waarschijnlijk ook nooit worden. Doorselecteren dus... Lukoki en De Sa zijn er over 2 jaar pas klaar voor, en wellicht ontwikkelen zij zich ook niet zo goed als gedacht. Immers, Josefzoon speelt nu ook bij NAC en laat daar absoluut niet zien goed genoeg te zijn voor Ajax.

En in de verdediging, waar wil je versterking halen? Er is hoogstens een back-up voor de linksback of de centrale verdediging nodig. Want zolang je VD Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Boilesen hebt, is dat een prima verdediging voor Ajax, waarvan niemand op de bank plaats gaat nemen..

Die 7 miljoen zal je er uiteindelijk weer 3-dubbel uit gaan halen.
Dat je die 7 miljoen er 3-dubbel uithaalt weet je nooit, Sulejmani speelde ook 1 jaar goed en die 16 miljoen zijn we kwijt.
Ebecillio en Ozbiliz zullen het denk ik ook niet redden.
Ozbiliz geef ik nog wel een kans.
De Sa en Lukoki, ja dat kan nog even duren maar zou het verkeerd zijn om ze een jaar eerder al voor de leeuwen te gooien.
Zolang we Boerigter en Sulejmani hebben kunnen we ook op De Sa en Lukoki wachten.

Ik zou VD Wiel in de zomer verkopen, Ooijer kapt er mee, Blind moet je zien te lozen en dan heb je nog de kans dat Vertonghen vertrekt.
Je houdt dan Boilesen over (met Anita als back up wat je niet moet willen) en Koppers (gaat hij het redden ?)
Centraal heb je Alderweireld en dan Denswil, daar moet een leider bij.
Alderweireld mist nog de leiderschapskwaliteiten die Vertonghen wel heeft.
Als je Denswil brengt moet naast een speler staan die hem kan begeleiden.
Als er iemand weg valt heb je bijna geen back up net als nu (Blind en Ooijer kunnen niet meer)
Dan zou er dus nog een centrale verdediger bij moeten, misschien een jonge gast die Alderweireld op den duur kan vervangen.
Als VD Wiel vertrekt heb je daar Ligeon of Van Rhijn, lijkt me dat je die gerust de kans kunt geven.
In het begin zullen ze wat fouten maken maar dat doet Greg ook nog steeds.
Centraal moeten we ons dus versterken in mijn ogen.
Viergever van AZ lijkt me een prima vervanger voor Vertonghen.

PostPosted: 19 Oct 2011 17:49 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Voor komend seizoen:

AANKOPEN

Katuku Tshimanga Weinigen zullen hem hier kennen, maar in de Belgische Jupiler Liga was het vorig seizoen een kleine sensatie. Tshimanga is een Congoleese Belg van Lokeren. Het is een speler die door Lokeren zelf is opgeleid en die inmiddels al zijn debuut maakte voor de Rode Duivels. Ook Anderlecht en Standard hebben hem proberen te halen maar dat is niet gelukt (contract verlengd tot 2015). Tshimanga’s positie is die van linksback (hoewel hij rechtsbenig is), maar hij kan natuurlijk ook op de RB uit de voeten. Is een type die achetrin de boel redelijk dicht houdt maar vooral naar voren voetbalt en in vooral aanvallend opzicht zijn steentje bijdraagt. Momenteel geblesseerd maar als hij goed herstelt een prima aanwinst.
Ik schat zijn prijs momenteel op 3,5 miljoen euro.

Luciano Narsingh Zal pas gehaald kunnen worden als je Sulejmani weet te slijten, deslaniettemin een speler die ik heel graag bij Ajax zou zien (liever nog dan Assaidi). Maar ook zijn prijs zal rond de 6 miljoen euro liggen wat erg duur is.

AF LATEN VLOEIEN
Mounir El Hamdaoui (verhaal bekend, voor eenmiljoen of 3 wegdoen en je verlies nemen).
Rodney Sneijder Geen Ajax niveau, mag wat mijn part verkocht worden.
Daley Blind Vaak wordt vergeten dat deze speler straks alweer 22 is. Geen talent meer, en ook geen speler meer die zich gaat ontwikkelen. Gewogen en te licht bevonden, verkopen aan een middenmotor.
Jeroen Verhoeven Je zou hem er bij kunnen houden, omdat hij maar 60k verdient, en het moeilijk is een derde doelman van niveau tevreden te houden. Anderzijds zou ik er voor kiezen om Bizot een jaar derde doelman te maken en daarna verder te kijken.
Ismael Assaiti De Boer gaat hem niet meer gebruiken dus zo snel mogelijk afscheid nemen, proberen in de winterstop te verkopen.
Ooijer Dag dag...zwaai zwaai...ik ga hem niet missen.
Bruno Silva zie boven
Cvitanich Verkopen om de salarislast te drukken
Gregory Van der Wiel Het gevaar blijft alleen dat geen enkele club van niveau nog interesse zal tonen na zijn vorm.
Miralem Sulejmani Een te grote net niet speler in mijn ogen, zeker voor het salaris wat hij rondtorst. Inruilen voor Narsingh m.a.w, ook bij hem zal het probleem blijven dat je niet snel geinetesseerde clubs zal vinden.

DOOR LATEN STROMEN
Marco Bizot Terug laten keren
Geoffrey Castillion Idem
Stefano Denswil door laten stromen
Ruben Ligeon door laten stromen

Er zijn nog een paar posities die dan in principe nog versterking behoeven, daar ga ik nog eens rustig over nadenken...:)

PostPosted: 19 Oct 2011 20:15 

Transferbeleid

Verkopen
Silva, El Hamdaoui, Cvitanich, Enoh, Sulejmani, De Jong, Alderweireld, Lodeiro, Daley, Ebecilio, Jozefzoon en Rodney

Verlengen of vertrekken
Vd Wiel, Vertonghen

Transfervrij
Ooijer, Bulykin, Verhoeven en Aissati

Verhuren
Bizot, Lukoki, Ligeon (mits Vd Wiel verlengt) en De Kamps (mits Vertonghen verlengt).

Aantrekken
Chivu (transfervrij), Narsingh en Van Dijk

Selectie

Keepers
Vermeer, Cillessen en Hahn (keept de wedstrijden van Jong Ajax)

Verdedigers
Vd Wiel, Van Dijk, Vertonghen, Boilesen, Bonevacia, Van Rhijn, Denswil en Koppers

Middenvelders
Eriksen, Chivu, Janssen, Klaassen, Bouy, Anita en Rits

Aanvallers
Narsingh, Sigthorsson, Boerrigter, Serero, Castillion en Özbiliz

Basisopstelling
--------------------- Vermeer ---------------------
--------- Van Dijk ------------- Vertonghen ---------
Vd Wiel --------------- Chivu --------------- Boilesen
---------- Eriksen --------------- Janssen -----------
Narsingh ------------ Sigthorsson ----------- Boerrigter

Dubbele bezetting
--------------------- Cillessen ---------------------
---------- Van Rhijn ------------- Denswil -----------
Bonevacia -------------- Bouy --------------- Koppers
----------- Klaassen -------------- Anita ------------
Özbiliz --------------- Castillion -------------- Serero

Jong Ajax
------------------------ Hahn ---------------------
------------ Sporkslede ------------ Dijks -----------
Nieuwpoort ------------- Fennich ------------- Schenk
-------------- Rits ----------------- ??? ------------
De Sa ------------------ Bartels ---------------- Arica

Last edited by ghostwriter on 29 Nov 2011 22:32, edited 22 times in total.

PostPosted: 19 Oct 2011 21:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Als er 1 ding duidelijk is geworden dan is het dat Janssen niet op VM moet maar op Linkshalf, en volgens mij is bouy ook een linkshalf en de Kamps een VM. Voorderest hoop ik ook dat Narsingh wordt gehaald, topper. Alleen als 2e rechtsbuiten zou ik geen Jozefzoon doen, die bankt momenteel bij Nac.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 19 Oct 2011 21:05 

Waarom wissel jij Janssen en Anita om? Anita is gemaakt voor de VMC positie en Janssen is gemaakt voor de LM positie. Het zou dan ook van de zotte zijn om die 2 om te gaan wisselen...

PostPosted: 19 Oct 2011 21:21 

Ik denk dat Janssen met zijn zwakke knie, waar elke week een injectie in moet, een rol als aanvallende middenvelder niet meer, week in week uit, kan belopen.
volgens mij is Bouy ook een linkshalf en de Kamps een VM.
Dat klopt maar ik vind Bouy te langzaam als aanvallende middenvelder en ik heb graag een verdedigende middenvelder die voor de spelverdeler speelt, als aanjager, omdat je dan als team vroeger druk kan zetten op de opbouw van de tegenstander.
Alleen als 2e rechtsbuiten zou ik geen Jozefzoon doen, die bankt momenteel bij Nac.
Jozefzoon zou bij mij alleen spelen als naast Narsingh ook Özbiliz geblesseerd is en daarbij denk ik dat De Sa, mits die zich goed blijft ontwikkelen, hem komend seizoen ook wel voorbijstreeft. Ik vind Jozefzoon wel beter dan Lukoki.

PostPosted: 19 Oct 2011 21:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
ghostwriter wrote:
Ik denk dat Janssen met zijn zwakke knie, waar elke week een injectie in moet, een rol als aanvallende middenvelder niet meer, week in week uit, kan belopen.
volgens mij is Bouy ook een linkshalf en de Kamps een VM.
Dat klopt maar ik vind Bouy te langzaam als aanvallende middenvelder en ik heb graag een verdedigende middenvelder die voor de spelverdeler speelt, als aanjager, omdat je dan als team vroeger druk kan zetten op de opbouw van de tegenstander.
Alleen als 2e rechtsbuiten zou ik geen Jozefzoon doen, die bankt momenteel bij Nac.
Jozefzoon zou bij mij alleen spelen als naast Narsingh ook Özbiliz geblesseerd is en daarbij denk ik dat De Sa, mits die zich goed blijft ontwikkelen, hem komend seizoen ook wel voorbijstreeft. Ik vind Jozefzoon wel beter dan Lukoki.
Jozefzoon is ook 2 jaar ouder dan Lukoki, ik zou Jozefzoon/Ebecilio/Ozbiliz in een ruil betrekken met Narsingh.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 19 Oct 2011 21:36 

Ik zou Aras Özbiliz zeker niet laten vertrekken. Hij is de meest complete speler die uit de jeugdopleiding is gekomen sinds Wesley Sneijder. Met de snelheid en techniek van Özbiliz moet hij een goede buitenspeler voor Ajax kunnen worden. Met Boerrigter, Narsingh en Özbiliz zou Ajax drie buitenspelers hebben die ik goed genoeg vind voor in de basis en Ajax zou dan dus ook een beetje kunnen rouleren. Daarbij kan Özbiliz als het moet ook als spits spelen.

Last edited by ghostwriter on 20 Oct 2011 18:54, edited 1 time in total.

PostPosted: 19 Oct 2011 21:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Wat als Vertonghen en Van der Wiel vertrekken, gw?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 19 Oct 2011 21:42 

Ovenwant wrote:
Wat als Vertonghen en Van der Wiel vertrekken, gw?
Ajax heeft met Denswil en Ligeon hun vervangers al in huis maar moet dan wel twee spelers kopen om met die twee de concurrentie aan te gaan. Wat ook een optie is om Vd Wiel te vervangen is dat Anita dan als back-up van Ligeon gaat fungeren en dat als Ligeon geblesseerd is De Kamps als linkshalf in de basis komt en Rits bij de selectie wordt gehaald.

PostPosted: 20 Oct 2011 15:21 

ghostwriter wrote:
Niet lang geleden was het nog een puur tactische keuze van jou om hem op '6' te zetten.
Geen idee of Bouy inderdaad zo langzaam is, maar hoe wil je dan spelen in balbezit? Dat de VM en LM van positie wisselen tijdens de wedstrijd?
ghostwriter wrote:
Ik zou Aras Özbiliz zeker niet laten vertrekken. Hij is de meest complete speler die uit de jeugdopleiding is gekomen sinds Wesley Sneijder. Met de snelheid en techniek van Özbiliz moet hij een goede buitenspeler voor Ajax kunnen worden. Met Boerrigter, Özbiliz en Özbiliz zou Ajax drie buitenspelers hebben die ik goed genoeg vind voor in de basis en Ajax zou dan dus ook een beetje kunnen rouleren. Daarbij kan Özbiliz als het moet ook als spits spelen.
Het is bekend dat je fan bent van Özbiliz, maar hij heeft nog geen enkele goede wedstrijd in Ajax 1 gespeeld, waar hij het blijkbaar wel in Jong Ajax laat zien. Gevalletje zelfvertrouwen, of toch een niveau te hoog gegrepen?

PostPosted: 20 Oct 2011 15:31 

Niet lang geleden was het nog een puur tactische keuze van jou om hem op '6' te zetten.
Bullshit. Ik heb hier al twee of drie keer aangegeven dat één van de redenen dat ik Janssen op de '6' zet zijn zwakke knie is. Om één van mijn eerste posts op dit forum te quoten:
ghostwriter wrote:
Ik vraag me vooral af hoe het komt dat Ajax niet meer met dezelfde pressie speelt als in de eerste weken onder De Boer. Er moet veel eerder gejaagd worden door de aanvallers en middenvelders van Ajax. Dat Janssen in de as speelt begrijp ik helemaal aangezien hij te langzaam is als linkshalf en daarbij met zijn kapotte knie niet vele kilometers per wedstrijd kan afleggen. Hij moet alleen vaker de bal krijgen bij Ajax want het lijkt wel alsof zijn medespelers hem nog niet genoeg vertrouwen om de bal te geven. Daarbij moet er iemand voor Janssen komen te staan die hem helpt met het verdedigende werk door eerder druk te zetten op de opbouw van de tegenpartij, Anita lijkt me daar ideaal voor maar dat is een discussie die thuis hoort in het Anita topic.
Wel is het wisselbeleid van De Boer ondermaat en is het een godszonde dat Ajax zo dom is geweest om Bulykin aan te trekken waardoor De Boer nu door de blessure van Sigthorsson niet gedwongen wordt om De Jong in de spits te zetten. Ook denk ik dat De Boer door zijn onervarenheid fouten heeft gemaakt in de situaties rondom El Hamdaoui en Aissati. Dat Aissati zelfs nooit onder De Boer heeft getraind is onbegrijpelijk aangezien Aissati in het verleden genoeg heeft laten zien om in ieder geval een kans te krijgen.
Als je de volgende keer iets slims tegen iemand wil gebruiken moet je misschien niet iets uit je duim zuigen waar makkelijk van kan worden laten zien dat je het, om welke reden dan ook, zelf verzonnen hebt.
Het is bekend dat je fan bent van Özbiliz, maar hij heeft nog geen enkele goede wedstrijd in Ajax 1 gespeeld, waar hij het blijkbaar wel in Jong Ajax laat zien. Gevalletje zelfvertrouwen, of toch een niveau te hoog gegrepen?
Hij heeft een paar zeer goede oefenwedstrijden gespeeld en ik denk dat hij gewoon een echte kans moet krijgen om zich te laten zien. Het is moeilijk om aan het niveau te wennen als je maar zeer zelden een paar minuten mag mee doen.
Geen idee of Bouy inderdaad zo langzaam is, maar hoe wil je dan spelen in balbezit? Dat de VM en LM van positie wisselen tijdens de wedstrijd?
In balbezit zou ik Bouy nog steeds achter de andere twee middenvelders laten spelen omdat juist dan hij met zijn passing het spel goed kan verdelen.

PostPosted: 20 Oct 2011 15:53 

ghostwriter wrote:
Bullshit. Ik heb hier al twee of drie keer aangegeven dat één van de redenen dat ik Janssen op de '6' zet zijn zwakke knie is. Om één van mijn eerste posts op dit forum te quoten:...
...Als je de volgende keer iets slims tegen iemand wil gebruiken moet je misschien niet iets uit je duim zuigen waar makkelijk van kan worden laten zien dat je het, om welke reden dan ook, zelf verzonnen hebt.
Nou, doe maar rustig hoor. Volgens mij is dat de enige post op dit forum waarin je dat aangeeft en die heb ik niet gelezen. In héél veel andere posts heb je het enkel over de tactische kant, waarmee je iemand wil op de LM-positie om vroeg druk te zetten. Ik ga echt niet al je posts doorzoeken om te kijken of je misschien ooit eens iets gezegd hebt. Maakt me verder ook weinig uit, als hij daadwerkelijk fysiek niet in staat is om op linksmid te spelen had Ajax hem nooit mogen halen. Lijkt me daarom ook onwaarschijnlijk dat hij daar niet toe in staat is.
Hij heeft een paar zeer goede oefenwedstrijden gespeeld en ik denk dat hij gewoon een echte kans moet krijgen om zich te laten zien. Het is moeilijk om aan het niveau te wennen als je maar zeer zelden een paar minuten mag mee doen.
Hij heeft vorig seizoen zat minuten gemaakt en Ebecilio deed het gewoon beter. Één van zijn laatste wedstrijden die ik van hem gezien (dacht de op één na laatste, volgens mij een oefenwedstrijd), was niet om aan te zien. Bovendien zie je geen verbetering in zijn spel. Ebecilio deed bijvoorbeeld erg veel nuttig werk voor het elftal, maar ook dat doet Özbiliz niet.
In balbezit zou ik Bouy nog steeds achter de andere twee middenvelders laten spelen omdat juist dan hij met zijn passing het spel goed kan verdelen.
Maar dan krijg je snel de situatie dat je spelverdeler niet in het spel betrokken wordt. Bij Ajax is het toch vaak het balletje achterin rond laten gaan, tot één van de twee aanvallendste middenvelders te bereiken is.

PostPosted: 20 Oct 2011 18:50 

ghostwriter wrote:
Ik zou Aras Özbiliz zeker niet laten vertrekken. Hij is de meest complete speler die uit de jeugdopleiding is gekomen sinds Wesley Sneijder. Met de snelheid en techniek van Özbiliz moet hij een goede buitenspeler voor Ajax kunnen worden. Met Boerrigter, Özbiliz en Özbiliz zou Ajax drie buitenspelers hebben die ik goed genoeg vind voor in de basis en Ajax zou dan dus ook een beetje kunnen rouleren. Daarbij kan Özbiliz als het moet ook als spits spelen.
Als je zo gaat tellen kom je snel aan de drie buitenspelers ;)

Ik vind Ozbiliz geen slechte speler, maar hij is ook al 20+ (22??) en dus geen echt talent meer. Als je hogerop wil met Ajax kom je er niet met zo'n speler. Hij kan in de eredivisie wel mee tegen de meeste teams denk ik, maar voor de CL is hij nu nog niet goed genoeg.

Post new topic  Reply to topic  [ 1903 posts ]  1 2 3 4 5 77  Next

All times are UTC+01:00