Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 45  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 17 Aug 2015 13:43 

Ovenwant wrote:
Een centrale verdediger vinden voor Ajax net zo moeilijk. Je kunt wel uitblinken in de competitie bij een middenmoter / subtop, maar die spelen vaak dichter bij de goal dan een Ajax. Ruimte in de rug moet je dus aankunnen.
Daarom opteer ik daar ook voor Jerry st. Juste: Snelheid, techniek, kracht.

PostPosted: 17 Aug 2015 13:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Hij deed je denken aan Bazoer. Dus waarom niet Bazoer in de verdediging? (*edit* sorry, foutje gemaakt)

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:02 

Ovenwant wrote:
Hij deed je denken aan Bazoer. Dus waarom niet Bazoer in de verdediging? (*edit* sorry, foutje gemaakt)
Waarom wel? Hij staat goed op het middenveld. Als Bazoer daar weg wordt gehaald zul je weer naar een andere speler op zoek moeten gaan voor een plek op het middenveld. Dan is het dus 10x handiger om een talentvolle RCV te halen (zoals St. Juste) die in de toekomst de plek van Veltman over kan nemen (die ik hier nog wel een seizoen of 2 zie spelen). Zou volstrekte waanzin zijn om Bazoer nu een positie terug te doen, zodat je dan 4 RCV's hebt. Echt volstrekte waanzin.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:05 

RogerGarcia wrote:
Ovenwant wrote:
Waarom wel? Hij staat goed op het middenveld. Als Bazoer daar weg wordt gehaald zul je weer naar een andere speler op zoek moeten gaan voor een plek op het middenveld. Dan is het dus 10x handiger om een talentvolle RCV te halen (zoals St. Juste) die in de toekomst de plek van Veltman over kan nemen (die ik hier nog wel een seizoen of 2 zie spelen). Zou volstrekte waanzin zijn om Bazoer nu een positie terug te doen, zodat je dan 4 RCV's hebt. Echt volstrekte waanzin.
Speler gevonden: Serero.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:34 

Ovenwant wrote:
RogerGarcia wrote:
Ovenwant wrote:
Speler gevonden: Serero.
Die is zo goed dat hij in de afgelopen 4 seizoenen nimmer een onbetwiste basisplek wist te veroveren en nu 6e middenvelder is geworden die ze bij Ajax liever vandaag dan morgen nog verkopen.

Dan heb je het over Bazoer die aanvallend niet altijd de juiste keuze maakt, maar Serero maakt constant de verkeerde keuzes als hij over de middenlijn komt (waar we toch graag willen spelen?).

Nee, doe Bazoer maar.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:42 

We worden het nooit eens over Bazoer en de invulling van de nummer 6 zo te zien. Ik wil je best gelijk geven hoor, maar dan zitten we beide fout. Ook zo zonde. Ik hou op met deze discussie, maar blijf bij m'n standpunt dat Bazoer een top RCV gaat worden, en Serero gewoon een hele goede 6 is voor (dit) Ajax.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:45 

Ovenwant wrote:
We worden het nooit eens over Bazoer en de invulling van de nummer 6 zo te zien. Ik wil je best gelijk geven hoor, maar dan zitten we beide fout. Ook zo zonde. Ik hou op met deze discussie, maar blijf bij m'n standpunt dat Bazoer een top RCV gaat worden, en Serero gewoon een hele goede 6 is voor (dit) Ajax.
Oh, ik sluit niet uit dat Bazoer een topper op RCV zou kunnen worden. Maar dat kan hij ook op VMC worden, waar we hem veel harder nodig hebben dan op RCV.

PostPosted: 17 Aug 2015 14:49 

Ja, maar we hebben het over de vervanging van Veltman op RCV. Die wordt minimaal pas komende zomer verkocht. Schuif dan Bazoer terug, en probeer Eiting al uit op de 6 positie.

PostPosted: 17 Aug 2015 16:44 

Ovenwant wrote:
Ja, maar we hebben het over de vervanging van Veltman op RCV. Die wordt minimaal pas komende zomer verkocht. Schuif dan Bazoer terug, en probeer Eiting al uit op de 6 positie.
Waarom met Bazoer schuiven? Die speelt al 3 jaar niet meer centraal achterin. Je moet niet gaan "proberen" op belangrijke posities in de as. Als Bazoer het op die positie goed, dan laat je hem daar staan. Daar moet je zekerheid hebben. Bazoer is zekerheid (zeker over een jaar). Eiting (dit kun je toch niet serieus menen voor volgend seizoen?) is dat zeker niet.

PostPosted: 17 Aug 2015 17:44 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik zou het gewoon zo laten.

We hebben helaas Heitinga en Sanogo gehaald, maar daar zullen we het wel mee moeten doen dit jaar.

PostPosted: 17 Aug 2015 21:14 

RogerGarcia wrote:
Ovenwant wrote:
Waarom met Bazoer schuiven? Die speelt al 3 jaar niet meer centraal achterin. Je moet niet gaan "proberen" op belangrijke posities in de as. Als Bazoer het op die positie goed, dan laat je hem daar staan. Daar moet je zekerheid hebben. Bazoer is zekerheid (zeker over een jaar). Eiting (dit kun je toch niet serieus menen voor volgend seizoen?) is dat zeker niet.
Remember Jan Vertonghen?

PostPosted: 17 Aug 2015 21:21 

Nogal een belangrijk is verschil is alleen dat Vertonghen als een krant speelde op het middenveld en Bazoer niet.

PostPosted: 18 Aug 2015 12:23 

AFCA Niels wrote:
Nogal een belangrijk is verschil is alleen dat Vertonghen als een krant speelde op het middenveld en Bazoer niet.
Inderdaad joh. Vertonghen had lang niet zoveel handelingssnelheid, was echt veel slomer en fysiek zwakker destijds. Bazoer kan ook beter voetballen.

PostPosted: 10 May 2017 14:23 
Erelid

Iemand van Yusuf Yazici gehoord? Vast wel.

Ik zag gisteren toevallig een youtube film van hem en het zag er echt goed uit. Mijn vraag is dus ook; Kent iemand hem? Is hij een interessante speler voor Ajax? En is het überhaupt mogelijk om hem te halen vanuit de Turkse competitie?

PostPosted: 11 May 2017 15:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Officieel: Huntelaar transfervrij weg bij Schalke.

Zou Ajax hem nog willen?
Traore vertrekt en Casseira is er nog niet klaar voor.
Met een waarschijnlijk vertrek van Klaassen valt er ook een aanjager weg.

PostPosted: 11 May 2017 17:06 

Droomaankoop: Adam Maher
Younes staat in de belangstelling van Leipzig en aangezien hij er al 4 in heeft liggen in de EL is de kans aanwezig dat hij vertrekt.
Als Younes en Klaassen vertrekken, zou ik Lozano en een goede controleur (Sierra) en dan nog een goede rechtsback, zie ik het helemaal zitten.

Onana
Aankoop(omdat Tete weg gaat ) Sanchez De Ligt Viergever
Sierra
Vd Beek Ziyech
Neres/Kluivert Dolberg Lozano

PostPosted: 11 May 2017 17:13 
Nieuwsredacteur

Ik zou geen controleur halen. Schöne is er nog maar misschien nog wel liever zie ik De Jong daar dan spelen.

PostPosted: 11 May 2017 17:18 

Jnp wrote:
Ik zou geen controleur halen. Schöne is er nog maar misschien nog wel liever zie ik De Jong daar dan spelen.
De Jong is geen controleur, voetballend goed maar net zoals Schone, dramatisch bij balverlies, nee gewoon nee...
Dan nog eerder Vd Beek, maar dat zie ik ook de opvolger voor Klaassen...

PostPosted: 15 May 2017 22:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Er moet sowieso een spits bij omdat Traore weer terug naar Chelsea gaat.

Ik zit een beetje in dubio. Huntelaar terughalen is een optie alleen weet ik niet of hij echt zin in Ajax heeft omdat hij Dolberg voor hem heeft. Huntelaar brengt wel een bepaalde mentaliteit mee wat je misschien gaat verliezen door een mogelijk vertrek van Klaassen.

Een andere optie is om Janssen te huren met optie tot koop. Hij zou dan eventueel Dolberg kunnen opvolgen. Verder zul je Casseira moeten verhuren zodat hij een jaar speelt.

Achterin moet je nu proberen om iets te doen want Sanchez blijft geen jaren meer. Ja je hebt De Ligt maar ook Viergever (speelt ook al langer bij Ajax) en Viergever gaan een keer vertrekken. Ook Tete en Viergever lijken na dit seizoen al te vertrekken. Die moet je direct al vervangen. Misschien moet je wel de gok wagen en St Juste al vastleggen en hem dit jaar bij Heerenveen laten. Ik weet niet of de achterhoede-spelers van Jong Ajax er al klaar voor zijn.

PostPosted: 16 May 2017 10:38 
Erelid

Ik vind dat we met Dolberg en Cassiera prima spitsen hebben.

PostPosted: 16 May 2017 10:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Cassierra heeft mij nog niet overtuigd hoor. De keren dat hij inviel bij Ajax 1 vond ik hem maar matig.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 May 2017 10:53 

Wat ik tot dusver van Cassierra heb gezien vind ik niet hoopgevend. Ook dat goaltje tegen GAE. Leuk, maar hij kreeg ook kwartier de tijd om 'm te maken en dat kwartier had ie nodig ook.

PostPosted: 16 May 2017 13:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Er moet sowieso een spits bij omdat Traore weer terug naar Chelsea gaat.

Ik zit een beetje in dubio. Huntelaar terughalen is een optie alleen weet ik niet of hij echt zin in Ajax heeft omdat hij Dolberg voor hem heeft. Huntelaar brengt wel een bepaalde mentaliteit mee wat je misschien gaat verliezen door een mogelijk vertrek van Klaassen.

Een andere optie is om Janssen te huren met optie tot koop. Hij zou dan eventueel Dolberg kunnen opvolgen. Verder zul je Casseira moeten verhuren zodat hij een jaar speelt.
Ik denk hetzelfde over Huntelaar. Ik zie hem erg graag bij, maar ik heb het gevoel dat Klaas Jan het niet gaat accepteren om weer op de bank te gaan zitten.

Janssen huren lijkt mij wat onrealistisch. Mocht Tottenham hem verhuren dan willen zij (en Janssen zelf) natuurlijk dat hij basisspeler wordt en niet tweede viool gaat spelen achter Dolberg. Ik zou het ook helemaal niet passend vinden voor Janssen omdat te gaan doen.

PostPosted: 21 May 2017 22:08 

Kenny Tete gaat waarschijnlijk weg. Veltman heeft een voorstel gekregen, maar vind ik geen Ajax-rechtsback.

Een suggestie van mijn kant: Wat vinden jullie van Sofyan Amrabat op rechtsback? Is zeer compleet, zowel in het verdedigende aspect als het aanvallende aspect. Heeft vroeger altijd op CDM gespeeld en staat in het Utrecht systeem als verkapte aanvallende back/rechtsmid te spelen.

Ik zie in hem de potentie om een uitstekende rechtsback van te maken. Wellicht is het dan handig om Veltman dan nog een jaartje hier te houden voor de "zekerheid" indien Amrabat mislukt. Ik durf het gokje wel aan, is fysiek ook prima in orde.

PostPosted: 21 May 2017 22:17 

Kenny Tete gaat waarschijnlijk weg. Veltman heeft een voorstel gekregen, maar vind ik geen Ajax-rechtsback.

Een suggestie van mijn kant: Wat vinden jullie van Sofyan Amrabat op rechtsback? Is zeer compleet, zowel in het verdedigende aspect als het aanvallende aspect. Heeft vroeger altijd op CDM gespeeld en staat in het Utrecht systeem als verkapte aanvallende back/rechtsmid te spelen.

Ik zie in hem de potentie om een uitstekende rechtsback van te maken. Wellicht is het dan handig om Veltman dan nog een jaartje hier te houden voor de "zekerheid" indien Amrabat mislukt. Ik durf het gokje wel aan, is fysiek ook prima in orde.
Goede aankoop zou hij zijn, maar niet voor rechtsback maar eerder voor de 6 positie.

Post new topic  Reply to topic  [ 1109 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 45  Next

All times are UTC+02:00