Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1461 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 59  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 24 Jan 2012 16:47 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Marc wrote:
Ovenwant wrote:
Ik wil het even opnemen voor Blind. Ook ik wil ik hem niet meer zien, maar ik snap wel dat hij er nog is bijgebleven. Vorig jaar was die niet de beste in de selectie, maar speelde redelijk met soms een slechte wedstrijd. Begin dit seizoen deed die het ook redelijk tot goed op de LCV positie.
Voor de back-positie komt hij gewoon snelheid tekort dus blijft inprincipe alleen de LCV positie voor hem over. Als het op kracht aan komt verliest hij ook 9 van de 10 keer. Hij moet het dus puur van zn timing en positionering hebben, dat gaat soms prima maar vaak gaat hij 1 of 2 keer per wedstrijd gruwelijk de fout in en is het een grote kans of goal voor de tegenstander.
Precies. Dat hij toevallig overeind blijft Heerenveen thuis waar hij niks te doen had vind ik dan ook geen prestatie. Ik verwijt Blind jr. zelf dan ook weinig maar het probleem ligt veel meer bij papa die zijn contract in 2009 effe met 4 jaar verlengde zonder dat Blind wat had laten zien in de jeugd (let wel Blind had toen al een contract).

Mij zou je normaal ook niet over Verhoek horen maar dat is de enige waarvan ik vind dat de prijs kwaliteitsverhouding wel in orde is als je hem onder 1 miljoen kan halen. Voor die prijs hoef je ook geen definitieve basisspeler te worden.

Anderzijds loopt er in het buitenland meer dan genoeg rond, als Ajax haar werk doet qua scouting hoef je je geen seconde zorgen te maken voor de toekomst.

PostPosted: 24 Jan 2012 18:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
http://www.vi.nl/Speler-van-de-week-1/2 ... ivisie.htm

Waarom onderneemt Ajax geen actie om Narsingh aan te trekken, straks lopen onze concurrenten er weer mee weg.
Een typische Ajax vleugelspeler in mijn ogen.
Hij geeft zelf aan niet direct voor het grote geld te gaan en eerst naar een Nederlandse topclub te willen.
Wakker worden dus en onderhandelen met die goezer en zijn club.

PostPosted: 24 Jan 2012 18:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Dat ben ik met je eens. Ik ben ook bijzonder gecharmeerd van Narsing. De combinatie van én snelheid én overzicht én een individuele actie is erg speciaal. Meestal heeft dit type speler louter dreiging, maar Narsing heeft ook rendement. Ik zou veel geld voor hem over hebben, hij is het waard.

De voorhoede Boerigter Sigtorsson Narsingh zou mij erg blij maken. Snelheid, scorend vermogen, overzicht, voorzetten, dreiging, diepte, individuele acties buitenom én binnendoor, fysieke kracht, deze voorhoede heeft alles. Dat is pure topklasse in de eredivisie en ook in de Champions League kun je hier mee aankomen.

PostPosted: 24 Jan 2012 19:00 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Met Narsingh erbij heb je gewoon een echte Ajax voorhoede. Niks geen mannetjes die maar telkens naar binnen trekken, wat alleen maar weer dat trechter voetbal veroorzaakt. Elke voorzet vliegt er in met Siggie in de spits. Dan nog een goede talentvolle CVM en een CV en ik ben tevreden.

PostPosted: 26 Jan 2012 00:14 

Als Ajax Narsingh niet haalt liggen ze te slapen. Volgend seizoen een unieke mogelijkheid. Kijken of de scouting mag blijven.

PostPosted: 26 Jan 2012 00:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Bond|AJAX wrote:
Als Ajax Narsingh niet haalt liggen ze te slapen. Volgend seizoen een unieke mogelijkheid. Kijken of de scouting mag blijven.
Met scouting heeft dat niet zo veel te maken hoor. Ik denk dat de kwaliteiten van Narsingh bij alle voetbalvolgers bekend zijn. Het is niet voor niets dat hij door tal van clubs gevolgd wordt. Het zal er op aankomen wie het meest betaald en wat Ajax voor hem over heeft. Als Amsterdammer zal Ajax een streepje voor hebben bij gelijke aanbiedingen. Laten we het hopen!

PostPosted: 26 Jan 2012 08:15 

Droomaankoop: Luis Suarez
Bond|AJAX wrote:
Op de 1 of andere manier heb ik het gevoel dat ze hem toch niet halen. Vooral omdat types als Ebecilio en Sulejmani haast niet te verkopen zijn.

PostPosted: 26 Jan 2012 13:23 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Als Everton Chadli haalt kun je er donder op zeggen dat Narsingh naar Twente gaat.

PostPosted: 26 Jan 2012 15:46 
Moderator De Toekomst

Ik heb nog mijn twijfels of hij bij een ploeg die 9 van de 10 wedstrijden op de helft van de tegenstander speelt ook zo goed uit de verf komt. Heerenveen heeft toch een beetje de speelstijl om te loeren op die tegenaanval.

PostPosted: 26 Jan 2012 15:46 

Ik ben benieuwd hoe die Nemeth het bij RKC gaat doen. In de tijd dat hij naar Liverpool vertrok waren wij daar geloof ik ook in geinteresseerd.. Toch apart om te zien hoe zo'n speler dan weer bij RKC terecht komt.. :)

PostPosted: 26 Jan 2012 16:12 
Moderator De Toekomst

Door enerzijds verkeerde keuzes in je carrière te maken en anderzijds blessures. Hij had nooit naar Liverpool gemoeten.

PostPosted: 27 Jan 2012 09:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Pushkin wrote:
Als Everton Chadli haalt kun je er donder op zeggen dat Narsingh naar Twente gaat.
Ja, dat vrees ik ook. Maar aan de andere kant weet ik niet op Joop het volle pond wil betalen voor Narsingh. Ik denk echt dat Heerenveen de hoofdprijs gaat vragen voor die jongen. Het zou me niets verbazen als ze 7 tot 10 miljoen voor hem vragen. Dan moet ik het nog maar zien...

PostPosted: 27 Jan 2012 09:56 
Erelid

Stiekem hoop ik dat Ajax ook nog een scout in België heeft rondlopen die o.a. Anderlecht in de gaten houdt. Goedkoop zullen de spelers niet zijn, want ook in België heeft men eindelijk geleerd om de hoofdprijs voor spelers te vragen bij buitenlandse transfers. Maar Cheikhou Kouyate is een speler die het afgelopen seizoen werd omgeturnd van middenvelder naar CV en die jongen is echt reuzenstappen aan het maken. Hij blinkt wekelijks uit en heeft veel potentie. Hij is 1.91m, fysiek en kopbal sterk, snel en wendbaar voor zijn postuur. Zijn passing kan beter, maar hij is wel een mandekker die een spits totaal kan uitschakelen. Interessante speler!

Ook Biglia trouwens al is die wel blessure gevoelig en is die niet langer haalbaar voor ons vrees ik.
Anderlecht heeft op het middenveld en in de aanval een erg sterk team.

PostPosted: 27 Jan 2012 10:06 
Erelid

Pushkin wrote:
Chadli wil het seizoen afmaken in Twente...

http://www.vi.nl/Nieuws-item/214933/Twe ... ho-mis.htm

Ik denk trouwens dat Narsingh enkel echt pas een optie voor Ajax is als Mickey verkocht kan worden.

PostPosted: 29 Jan 2012 16:16 

rebuah wrote:
Pushkin wrote:
Chadli wil het seizoen afmaken in Twente...

http://www.vi.nl/Nieuws-item/214933/Twe ... ho-mis.htm

Ik denk trouwens dat Narsingh enkel echt pas een optie voor Ajax is als Mickey verkocht kan worden.
Hopelijk doen ze wat na de verkoop van El Hamdaoui.

PostPosted: 29 Jan 2012 16:49 

Na vandaag is toch wel gebleken dat we iets moeten doen.
De blessures zijn vervelend maar ook in de breedte zijn we veel te kwetsbaar.
Er moet een kwaliteitsinjectie komen.
Een vleugelspeler en een cv wat mij betreft.
Narsingh en Gouweleeuw wat mij betreft.
Tenzij er in het buitenland nog iets leuks is.

PostPosted: 29 Jan 2012 17:28 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Een talentvolle CVM zou ook niet verkeerd zijn. Met Narsingh en Gouweleeuw ben ik het eens, alleen zal er dan wel nog wat verkocht moet worden. En die kans acht nou net heel klein op dit moment.

PostPosted: 30 Jan 2012 11:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Als De Boer geen buitenspeler wil kopen, waarom dan niet Elia/Miyaichi huren voor een half jaar? Ben géén voorstander voor huren, maar als het niet anders kan? Misschien hebben we in de zomer wel geld voor Narsingh, met het vertrek van Van Der Wiel/Vertonghen..

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 30 Jan 2012 12:16 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Elia voor een half jaar huren zou ik niet eens zo'n gek idee vinden. Hij heeft amper speeltijd bij Juventus, is hierdoor zijn plaats in Oranje kwijt geraakt. Deze zal hij met een naderend EK echt wel willen terughebben. Mogelijk kan hij of Derk dan wel als rechtsbuiten aan de slag. Zelf op msn had ik het van de week aangegeven. Elia huren en geef die grafclub uit Turijn dan maar een optie om Vertonghen te kopen.
Arsenal wil Miyachi aan een Engelse club verhuren.

Aangezien Ajax vooral ook mentaal door de mand zakt en we geen fatsoenlijke verdediger meer over hebben zou ik ook voorstellen om Chivu per direct aan de selectie toe te voegen. Bij fitheid van Vertonghen kan Chivu ook nog eventueel als meest verdedigende middenvelder spelen. Voegt daar voetballend meer toe dan Enoh. Hij heeft wel de internationale ervaring die een Janssen (beoogd leider) niet heeft. Janssen heef i.t.t. tot de laatste gekochte "leider" (Wieleart resp.) nog wel iets van kwaliteit.

PostPosted: 30 Jan 2012 15:24 

Nu Sulejmani geblesseerd is geraakt moet Ajax snel een nieuwe buitenspeler kopen. Verhoek zou ideaal zijn aangezien hij redelijk goedkoop zal zijn. Ajax kan verder de jonge Deen Andersen halen en klaarstomen om Verhoek op te volgen.

PostPosted: 30 Jan 2012 16:33 

Verhoek staat in de belangstelling van Twente.
Zijn blessure viel mee, schijnt er 2 weken uit te liggen.

PostPosted: 30 Jan 2012 18:28 

Mensen wat vinden jullie van Simon Poulsen van AZ? Zou hij in het ajax systeem passen? hij is een vleugelverdediger met heel veel aanvallende capaciteiten. Ik denk dat FdB zich nu beter kan richten om zijn verdediging sterker te maken met oa: Van Dijk, Gouweleeuw en Poulsen. En verder qua middenveld en aanval door kan laten stromen uit eigen jeugd om dat AJAX van nature een zeer aanvallend ingestelde club is zal er waarschijnlijk ook zo gescout worden. Thans dat zegt mijn gevoel mij, want alles wat nu een doorstroomt uit de jeugd is merendeels middenveld en aanval. ik denk zelf dat je een mooie defensie bij Ajax kan neer zetten als je die 3 jongens binnen haalt die ik zojuist hierboven heb genoemd. met dan Van Dijk als rechtsback met daarnaast van Rhijn en Gouweleeuw en Poulsen. Dit zijn toch wel 4 jongens die mij de afgelopen periode in de competitie aangenaam hebben verrast.

PostPosted: 30 Jan 2012 19:24 

Petjuh wrote:
Mensen wat vinden jullie van Simon Poulsen van AZ? Zou hij in het ajax systeem passen? hij is een vleugelverdediger met heel veel aanvallende capaciteiten. Ik denk dat FdB zich nu beter kan richten om zijn verdediging sterker te maken met oa: Van Dijk, Gouweleeuw en Poulsen. En verder qua middenveld en aanval door kan laten stromen uit eigen jeugd om dat AJAX van nature een zeer aanvallend ingestelde club is zal er waarschijnlijk ook zo gescout worden. Thans dat zegt mijn gevoel mij, want alles wat nu een doorstroomt uit de jeugd is merendeels middenveld en aanval. ik denk zelf dat je een mooie defensie bij Ajax kan neer zetten als je die 3 jongens binnen haalt die ik zojuist hierboven heb genoemd. met dan Van Dijk als rechtsback met daarnaast van Rhijn en Gouweleeuw en Poulsen. Dit zijn toch wel 4 jongens die mij de afgelopen periode in de competitie aangenaam hebben verrast.
Poulsen zou zeker passen bij Ajax, maar lijkt onhaalbaar aangezien hij zelf de stap naar het buitenland wil maken.

PostPosted: 30 Jan 2012 22:27 
Erelid

Zal wel een dure jongen zijn en verdedigend nou niet echt fan van.

PostPosted: 31 Jan 2012 04:50 
De Goeie Ouwe Tijd

Zoals we dat van ze gewend zijn heeft Ajax ook deze transfer periode weer enorm zitten slapen. Natuurlijk had Narsingh deze winter gehaald moeten worden als die slapjanus van een Sulejmani vertrekt.
Het is werkelijk ongelooflijk wat er met die club allemaal mis is.....door en door verrot door mensen als Coronel en trawanten en we zitten nog jaren met de brokken ALS Cruijff tenminste zijn werk mag doen.
Als er in Februari door de aandeelhouders word beslist dat de RVC mag blijven en dat tuig van een Sturkenboom, Blind en v Gaal de toekomst van onze mooie club gaan bepalen, vergeet het dan maar.
Dan is Ajax hartstikke dood en komt het nooit meer tot leven....ik vreesde daar al heel lang voor tot Johan zich ermee kwam bemoeien.
Maar als het meezit kunnen we in de nieuwe competitie (deze is echt verloren gezien het ziekelijke aantal blessure`s) met een sterke frisse ploeg er staan.
Vertonghen en die luie Sulejmani vertrekken, wat dat betreft kunnen we er nooit op achteruit gaan. Narsingh is nu al beter dan die Mickey van ons en als we Chivu kunnen halen ipv Vertonghen dan ga je er echt heel erg op vooruit.
Nu mogen we de competitie afmaken met een veredeld Jong Ajax. :evil:

Post new topic  Reply to topic  [ 1461 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 59  Next

All times are UTC+02:00