Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1293 posts ]  Previous   1 41 42 43 44 45 52  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 28 Aug 2018 23:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Pierie van Heerenveen vind ik ook een interessante optie. Al wil ik Wöber nog niet afschrijven. Zijn eerste half jaar was hoopgevend en dat moet Pierie nog maar laten zien.

Verder loopt er in Nederland niet veel meer rond. Misschien, dat je met de inkomsten uit de CL nog een gokje kunt wagen met Namli. Vind ik ook een interessante speler, die de stap omhoog ook weleens kan maken. Is alleen interessant als je die goedkoop zou kunnen aantrekken. Past ook wel in het plaatje hoe Ten hag wil spelen.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:09 
Erelid

Pierie van Heerenveen vind ik ook een interessante optie. Al wil ik Wöber nog niet afschrijven. Zijn eerste half jaar was hoopgevend en dat moet Pierie nog maar laten zien.

Verder loopt er in Nederland niet veel meer rond. Misschien, dat je met de inkomsten uit de CL nog een gokje kunt wagen met Namli. Vind ik ook een interessante speler, die de stap omhoog ook weleens kan maken. Is alleen interessant als je die goedkoop zou kunnen aantrekken. Past ook wel in het plaatje hoe Ten hag wil spelen.
Namli? We hebben Labyad ook al gekocht voor zoveel geld. Die gaat niets aan ons toevoegen.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:13 
Erelid

Namli? We hebben Labyad ook al gekocht voor zoveel geld. Die gaat niets aan ons toevoegen.
Ja, Namli. Ik zeg toch nergens, dat Ajax die voor veel geld moet aantrekken. Ik blijf het een zeer interessante speler vinden. Technisch heel goed en heeft ook snelheid. Ik vind hem qua stijl ook een beetje vergelijkbaar met Ziyech. Vandaar dat ik ook zeg een gokje wagen.

Ik vind hem verder dan Johnsen, Kuhn, Lang en Nunnely. Ik heb ook nog wel vertrouwen in Cerny en er mag nog wel iets bij op de vleugels.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:16 
Erelid

Ja, Namli. Ik zeg toch nergens, dat Ajax die voor veel geld moet aantrekken. Ik blijf het een zeer interessante speler vinden. Technisch heel goed en heeft ook snelheid. Ik vind hem qua stijl ook een beetje vergelijkbaar met Ziyech. Vandaar dat ik ook zeg een gokje wagen.

Ik vind hem verder dan Johnsen, Kuhn, Lang en Nunnely. Ik heb ook nog wel vertrouwen in Cerny en er mag nog wel iets bij op de vleugels.
Ben ik geen voorstander van. Een aankoop moet óf een heel groot talent zijn, of een aantoonbare directe versterking (zoals Tadic of Blind). Categorie Namli (die al 24 is), is meer een Feyenoord aankoop.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:30 
Erelid

Ben ik geen voorstander van. Een aankoop moet óf een heel groot talent zijn, of een aantoonbare directe versterking (zoals Tadic of Blind). Categorie Namli (die al 24 is), is meer een Feyenoord aankoop.
Je kunt niet alleen van die peperdure aankopen doen. Leeftijd zegt mij niet zoveel en ik vind Namli zeker geen Feyenoord aankoop. Misschien zou je bv in dit geval Johnson in de deal kunnen betrekken. Laat die maar een jaar in Zwolle aantonen, dat hij het nivo daar aankan.

Ik vind Namli zo'n speler, die weleens kan gaan uitblinken als hij bv naar PSV zou gaan waarvan dan weer iedereen zegt waarom hebben wij die niet gehaald. Soms moet je een keer gokken.

PostPosted: 29 Aug 2018 00:36 
Erelid

Je kunt niet alleen van die peperdure aankopen doen. Leeftijd zegt mij niet zoveel en ik vind Namli zeker geen Feyenoord aankoop. Misschien zou je bv in dit geval Johnson in de deal kunnen betrekken. Laat die maar een jaar in Zwolle aantonen, dat hij het nivo daar aankan.

Ik vind Namli zo'n speler, die weleens kan gaan uitblinken als hij bv naar PSV zou gaan waarvan dan weer iedereen zegt waarom hebben wij die niet gehaald. Soms moet je een keer gokken.
Hoeft ook niet peperduur te zijn met een goede scouting. Neem Sanchez en Tagliafico als voorbeeld (of Neres, met de prijzen van tegenwoordig ook niet meer peperduur).

Met Namli weet je wat je binnenhaalt. Een speler die niet eens écht uitblinkt bij (met alle respect) PEC Zwolle. Ook geen talent meer.

PostPosted: 29 Aug 2018 11:31 

Het klote is, dat wij standaard wel (te) veel betalen voor Nederlandse spelers. Zo'n PEC heeft een totale begroting van twaalf miljoen of zo en vraagt gerust 5+ voor een Namli. Kijk, dat je de helft van je begroting vraagt bij de categorie De Ligt/De Jong ;)

Ik ben het overigens wel eens met het argument van RogerGarcia dat het heel erg op een breedteaankoop lijkt. Want de kans is niet groot dat hij er direct staat. En voor een talent is hij te oud.

Dan zou ik het dus niet doen (als het niet je begin-intentie is hem in de basis te zetten)

PostPosted: 29 Aug 2018 12:14 
Erelid

DarkChild wrote:
Ik ben het overigens wel eens met het argument van RogerGarcia dat het heel erg op een breedteaankoop lijkt. Want de kans is niet groot dat hij er direct staat. En voor een talent is hij te oud.
Ik kan me ook vinden in zijn argumenten. Zoals ik ook al aangaf, vind ik het een interessante speler, die wellicht zou passen.
Dan zou ik het dus niet doen (als het niet je begin-intentie is hem in de basis te zetten)
Niet elke speler haal je direct voor de basis. Je doet wel net alsof en de speler in kwestie moet ook het gevoel hebben, dat hij speeltijd krijgt maar je hebt gewoon 16 goede spelers nodig.

Ook vind ik, dat je NU al naar volgend jaar moet kijken. Dan kunnen er zomaar een hoop spelers vertrekken en als je die dan allemaal tegelijk moet vervangen, moet je je ook maar afvragen hoe dat gaat lopen. Ik zeg niet, dat Namli hiervoor in aanmerking komt maar het is meer in deze gedachte.

Geldt ook voor Pierie. Laat die maar een jaar wennen. Die mag toch ook nog voor Jong Ajax spelen?

PostPosted: 29 Aug 2018 12:19 

DarkChild wrote:
Ik kan me ook vinden in zijn argumenten. Zoals ik ook al aangaf, vind ik het een interessante speler, die wellicht zou passen.
Niet elke speler haal je direct voor de basis. Je doet wel net alsof en de speler in kwestie moet ook het gevoel hebben, dat hij speeltijd krijgt maar je hebt gewoon 16 goede spelers nodig.

Ook vind ik, dat je NU al naar volgend jaar moet kijken. Dan kunnen er zomaar een hoop spelers vertrekken en als je die dan allemaal tegelijk moet vervangen, moet je je ook maar afvragen hoe dat gaat lopen. Ik zeg niet, dat Namli hiervoor in aanmerking komt maar het is meer in deze gedachte.

Geldt ook voor Pierie. Laat die maar een jaar wennen. Die mag toch ook nog voor Jong Ajax spelen?
Ja, maar waarom zou die het doen? Die gaat echt niet van Heerenveen 1 naar JA. Echt no way. Dan had je hem eerder moeten halen als dat je intentie was, want dat scenario kan je na Zivkovic faliekante mislukking vergeten. Zelfs bij Schuurs gaat dat straks knagen, let maar op.

Wat ik bedoel is, dat ik een broertje dood heb aan de breedteaankoop. In de regel kost dat veel en heb je er weinig aan. Zo'n Labyad, die speelt straks 10 potjes max? en daarna begint hij met zeiken en gaat hij voor veel minder weg. Zijn dure grappen voor. ja voor wat? Kan je net zo goed selectievulling huren.

PostPosted: 29 Aug 2018 20:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Van der Sar laat in een interview met AT5 weten dat hij zich niet uitlaat over eventuele nieuwe spelers. Niets ontkennen, niets bevestigen. Zijn ze dan toch nog bezig met een buitenspeler?

Een buitenspeler met diepgang snelheid zou een welkome aanvulling zijn op onze selectie. Type Kluivert ;)

PostPosted: 29 Aug 2018 20:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dan zullen ze nog wel met iemand bezig zijn. Anders lijkt het me dat je gewoon zegt dat de selectie rond is.

PostPosted: 29 Aug 2018 21:20 
Erelid

Het zogenaamde buitenkansje kan nog komen....

PostPosted: 30 Aug 2018 05:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Pedrinho zou zijn aangeboden aan Ajax, PSG, Liverpool en Chelsea maar er was geen interesse.

https://twitter.com/Teleco1910/status/1 ... 6336314368

PostPosted: 30 Aug 2018 08:36 

Goed dat ze zien dat de voorhoede mager bezet is. Ten Hag noemt een spits. Betekent dat dat de blessure van Dolberg toch langer gaat duren?
Ik zie liever een linksbuiten komen. Zoals hierboven gezegd, iemand met snelheid en diepgang.
Mss. is het wel Babel. Die kan op beide posities goed uit de voeten. Zo gezien is dat ideaal.

PostPosted: 30 Aug 2018 09:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): litmanen
Droomaankoop: pavon
Babel zou wel een goede optie zijn, echter denk ik niet dat hij komt als 12e man die zal in de basis willen.
Ten koste van wie?

PostPosted: 30 Aug 2018 10:21 

Ik vind het wel opvallend. Want je hébt toch twee spitsen? Zou men Dolberg dan al niet meer meerekenen voor pakweg de eerste seizoenshelft?
Want het klopt, een beetje goede spits wil uitzicht op speeltijd, anders komt ie echt niet.
Dus denk dat het antwoord dan wel in opgesloten ligt :shock:

Persoonlijk zie ik veel meer in een vleugelaanvaller met diepgang en snelheid, zodat niet alles van Neres afhangt.

Anyways, belangrijkste transferdoel van deze periode blijft het behouden van Ziyech. Als die weg is stort het in.

PostPosted: 30 Aug 2018 10:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik gok dat ze een spits/vleugelspits willen. Dus een type Traore of Babel die op beide posities kunnen.

PostPosted: 30 Aug 2018 11:17 
Erelid

DarkChild wrote:
Ik vind het wel opvallend. Want je hébt toch twee spitsen? Zou men Dolberg dan al niet meer meerekenen voor pakweg de eerste seizoenshelft?
Je moet ook rationeel handelen en eerlijk zijn. Onder Ten Hag heeft Ajax progressie geboekt met een minimale inbreng van Dolberg. Je hebt nu een doelstelling bereikt en als je dan verder wilt, moet je ook verder kijken. Dolberg blijft sukkelen en dan moet je maar afwachten hoe goed hij terugkomt.
Want het klopt, een beetje goede spits wil uitzicht op speeltijd, anders komt ie echt niet.
Dus denk dat het antwoord dan wel in opgesloten ligt :shock:
Niemand krijgt een garantie op een basisplek maar nu je CL hebt bereikt, heb je wel een extra troef in je handen om spelers binnen te halen.
Persoonlijk zie ik veel meer in een vleugelaanvaller met diepgang en snelheid, zodat niet alles van Neres afhangt.
Ik ook maar ik vermoed, dat Ajax al achter Babel aanzit. Dit omdat hij het spelletje kent en direct inzetbaar is. Ook omdat Ten Hag bij Utrecht vaak speelde met Kerk. Een sterke speler met diepgang, snelheid en een actie. Is vergelijkbaar met Babel.
Anyways, belangrijkste transferdoel van deze periode blijft het behouden van Ziyech. Als die weg is stort het in.
Ja want hij is nu onze beste man met veel creativiteit en je moet je afvragen of Ajax echt een directe vervanger kan aantrekken in minder dan 2 dagen. Dan moet er nog een spits komen cq rechtsbuiten en een vervanger voor Ziyech...

Maar verwacht jij, dat Ziyech nog vertrekt? Ik mag toch hopen, dat Ziyech CL wil spelen en omdat er al verschillende transfermarkten gesloten zijn, worden de clubs toch minder voor hem? Ik zie eigenlijk alleen nog Dortmund, Schalke, Monaco en Lyon als mogelijke targets.

PostPosted: 30 Aug 2018 11:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ja want hij is nu onze beste man met veel creativiteit en je moet je afvragen of Ajax echt een directe vervanger kan aantrekken in minder dan 2 dagen. Dan moet er nog een spits komen cq rechtsbuiten en een vervanger voor Ziyech...

Maar verwacht jij, dat Ziyech nog vertrekt? Ik mag toch hopen, dat Ziyech CL wil spelen en omdat er al verschillende transfermarkten gesloten zijn, worden de clubs toch minder voor hem? Ik zie eigenlijk alleen nog Dortmund, Schalke, Monaco en Lyon als mogelijke targets.
Ik mag hopen dat Ajax de afspraak heeft gemaakt met Ziyech dat zo'n twee tot drie dagen voor het sluiten van de transferperiode hij niet meer mag vertrekken.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:10 

Je moet ook rationeel handelen en eerlijk zijn. Onder Ten Hag heeft Ajax progressie geboekt met een minimale inbreng van Dolberg. Je hebt nu een doelstelling bereikt en als je dan verder wilt, moet je ook verder kijken. Dolberg blijft sukkelen en dan moet je maar afwachten hoe goed hij terugkomt.
Hebben we een doelstelling? Ik dacht dat dat was om kampioen te worden. Verder ben ik gek op rationaliteit en eerlijkheid, maar zijn juist dát de aspecten die als eerste wegvallen in de grillige voetballerij. Dus ja, als er een spits bijkomt omdat het echt niet gaat met Dolberg, dan is dat rationeel. En pijnlijk.
Maar ik ga daar niet in eerste instantie van uit, want Ajax heeft onder Overmars een historie van rupsje-nooit-genoeg (en miskopen)
Niemand krijgt een garantie op een basisplek maar nu je CL hebt bereikt, heb je wel een extra troef in je handen om spelers binnen te halen.
Ja, maar CL is geen toverkaart. Spélen in de CL is dat wel. Maar er komt geen spits voor het uitzicht: Huntelaar->Dolberg->jij
Ja, paul gladon.
Ik ook maar ik vermoed, dat Ajax al achter Babel aanzit. Dit omdat hij het spelletje kent en direct inzetbaar is. Ook omdat Ten Hag bij Utrecht vaak speelde met Kerk. Een sterke speler met diepgang, snelheid en een actie. Is vergelijkbaar met Babel.
Welk spelletje? Want Ajax speelt niet meer zoals toen hij er nog was en Besiktas speelt met twee spitsen.

Verwachten niet, juist omdat Ziyech volgens mij heel kieskeurig is. Het rijtje dat je noemt zijn dan wel gegadigden, maar Lyon heeft Fekir nog bijvoorbeeld. Het zou ook nog een Sevilla/Valencia achtige kunnen worden, maar ja, je kan als Ziyech ook denken:
waarom moet dat allemaal zo laatste moment. Als ze me echt willen kan dat ook eerder. Dus in de winter ben je misschien de eerste.
(en dan hoop ik weer dat hij denkt: ja maar wintertransfers zijn ruk, dus dat wil ik ook niet, dus ik blijf wel gewoon dit jaar en geef nog meer keypasses/assists/goals. :)

Zijn cijfers waren en zijn zo goed. Tadic is geen koekenbakker, maar Ziyech is echt de betere speler.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:26 
Erelid

Ik vraag me gewoon af hoe graag Ajax nog een speler (spits?) wil.

Dit zal toch wel wat langer spelen want met Dolberg en Huntelaar blijft het krap. Dolberg omdat hij blijft sukkelen en Huntelaar is al 35 jaar. Ik vermoed, dat er wel vertrouwen is in Dolberg maar per wanneer? Daarnaast heeft Sierhuis ook aangetoond nog lang niet klaar te zijn voor het eerste.

Als je dan echt een spits wil, zijn ze er toch al langer mee bezig? Ik snap, dat je even gewacht hebt op de CL inkomsten maar dan kun je toch toeslaan? Net zoals PSV heeft gedaan met die nieuwe middenvelder.

Of wordt het weer categorie Orejuela? Last minute buitenkansje?

Het aankoopbeleid was dit jaar een keer goed en op tijd en laat dit nu niet verpesten door een paniekaankoop.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:48 
Erelid

Dan is het wel een beetje dom dat we Cassierra verhuurd hebben. Dat is die spits met snelheid en de extra optie.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:52 
Erelid

Maar als je in de toekomst nog wat aan Cassierra wil hebben moest je hem dit seizoen eigenlijk wel verhuren.

Ik denk dat er geen spits meer komt. Mocht Huntelaar geblesseerd raken en Dolberg nog niet fit zijn gok ik dat eerst Sierhuis heel even een kans krijgt maar dat Ten Hag al snel gaat schuiven en bijvoorbeeld Tadic in de spits zet.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:55 
Erelid

Dan is het wel een beetje dom dat we Cassierra verhuurd hebben. Dat is die spits met snelheid en de extra optie.
Je gaat er toch vanuit, dat Dolberg fit zou zijn? Heeft ook een WK gespeeld (of anders gezegd was toen niet geblesseerd).

Nog een naam, die me te binnen schiet. Haller? Kent Ten Hag ook en stond al ooit in de belangstelling...

PostPosted: 30 Aug 2018 13:03 

Jnp wrote:
Maar als je in de toekomst nog wat aan Cassierra wil hebben moest je hem dit seizoen eigenlijk wel verhuren.

Ik denk dat er geen spits meer komt. Mocht Huntelaar geblesseerd raken en Dolberg nog niet fit zijn gok ik dat eerst Sierhuis heel even een kans krijgt maar dat Ten Hag al snel gaat schuiven en bijvoorbeeld Tadic in de spits zet.
Cassierra is al lang afgeschreven. Die komt nooit in Ajax1 (yup, I said it ;))

Post new topic  Reply to topic  [ 1293 posts ]  Previous   1 41 42 43 44 45 52  Next

All times are UTC+02:00