Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 17 Oct 2018 16:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Jij hebt het over geen lantaarnpaal voorbij komen. Dat slaat dus nergens op. En dat gechargeerde gedoe vind ik typisch Nederlands. Dat je die woorden nu snel wat nuanceert lijkt me niet meer dan terecht. Ik vind Strootman ook geen geweldenaar, maar ook geen totale mislukkeling. Ik begrijp niet waarom men zo moet overdrijven.

PostPosted: 17 Oct 2018 17:23 

Ik overdrijf niet. Ik zie hem precies zoals ik hem beschreven heb. En dat heeft er niks mee te maken dat hij daadwerkelijk bij psv heeft gespeeld. Ik vind het gewoon een zouteloze speler. Zit kraak noch smaak aan. Zou typisch een product van de jeugdopleiding van psv zijn.

PostPosted: 17 Oct 2018 17:28 

renemar wrote:
Ik overdrijf niet. Ik zie hem precies zoals ik hem beschreven heb. En dat heeft er niks mee te maken dat hij daadwerkelijk bij psv heeft gespeeld. Ik vind het gewoon een zouteloze speler. Zit kraak noch smaak aan. Zou typisch een product van de jeugdopleiding van psv zijn.
Dat overdrijven sloeg op Redondo. Maar ook jij noemt het een middelmatige speler. En middelmatige spelers spelen in mijn ogen niet jarenlang bij Roma als basiskracht. Daar moet je toch iets voor kunnen ondanks dat hier in Oranje vaak weinig van terug te zien was. Maar dat was bij Wijnaldum ook lang het geval, gelukkig speelt die tegenwoordig beter en laat hij meer van zijn Liverpool-vorm zien. Promes, nog zo'n geval. Die jongen kan echt wel voetballen maar ook bij het Nederlands elftal komt het er maar mondjesmaat uit. Maar dan gaan roepen dat het middelmaat is of dat een speler nog geen lantaarnpaal voorbij komt vind ik overdreven en hysterisch.

Ik laat het hier ook bij. Het hoeft geen welles-niettes te worden en ik denk dat iedereen zijn standpunt duidelijk is.

PostPosted: 17 Oct 2018 22:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Dat overdrijven sloeg op Redondo.
Kom op zeg. Je mag het best met een korreltje zout nemen hoor. Je snapt toch wat ik bedoel?

Bijna heel Nederland viel over de rol van Strootman en dat was in mijn ogen terecht. Bakte er helemaal maar dan ook helemaal niks van. Menig analist snapte er niks van dat hij zelfs nog werd geselecteerd. Ik ook niet.

Ik ben simpelweg ook geen fan van de types voetballers als Strootman. Spelers, die spelen om niet te verliezen. Ja dat je het dan bij een club als Roma goed doet is logisch want daar speelde hij voor de controle en absoluut geen risico in je spel leggen. Bij Oranje werden of worden andere aspecten gevraagd en dat kan en heeft ook nauwelijks gekund. Ja in Nederland bij PSV in deze competitie was hij in zijn jongere jaren wat aanvallender ingesteld maar nu niet meer.

Ik kijk naar wat ik op het veld zie. Is een beetje hetzelfde als Wijnaldum. Als je die wekelijks ziet uitblinken al jaren bij Liverpool snap ik er gewoon niks van wat hij in Oranje laat zijn. Dat heeft in mijn ogen meer met motivatie te maken. Zelfs simpele balaannames of acties mislukten meer dan ze lukte en als je hem dan een wedstrijd later ziet bij Liverpool. Ongelooflijk verschil. Dat heeft niets met je rol te maken.

Maar goed. Als je alles zo letterlijk leest, is een discussie voeren bijzonder moeilijk.

PostPosted: 20 Dec 2018 12:38 
Erelid

Sander Berge van Genk lijkt me wel wat als opvolger van Frenkie de Jong. Zou goed samen met Blind op het middenveld passen.

PostPosted: 24 Jan 2019 22:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Timothy Fosu-Mensah zou inderdaad een zeer interessante optie kunnen zijn. Kent AJAX, heeft inmiddels meer ervaring en kan op meerdere posities goed uit de voeten.

PostPosted: 24 Jan 2019 23:19 
Erelid

Ook al in het wedstrijdtopic geschreven maar ik blijf die Pierie van Heerenveen een interessante optie vinden. Vorig seizoen als jongeling viel hij al op maar viel toen terug. Soms moet je ook een gokje durven te wagen en ik denk dat hij verder is dan bv Schuurs.

PostPosted: 24 Jan 2019 23:27 

Ook al in het wedstrijdtopic geschreven maar ik blijf die Pierie van Heerenveen een interessante optie vinden. Vorig seizoen als jongeling viel hij al op maar viel toen terug. Soms moet je ook een gokje durven te wagen en ik denk dat hij verder is dan bv Schuurs.
Ik zag hem vandaag toch een paar keer mistasten. Goede inspeelpass, maar verdedigend vind ik hem niet heel zeker. Dat is niet de topper die De Ligt moet gaan verwachten. Dus ik hoef hem niet bij Ajax, wellicht over een x-aantal jaar. Maar voorlopig niet, met Schuurs heb je al een 'talent' als vierde optie straks naast Blind, Magallan en de aankoop die moet komen. Zou die aankoop Pierie zijn dan is je verdedigingscentrum maar matig bezet. Niet Ajax-waardig.

PostPosted: 24 Jan 2019 23:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eens, misschien kopen en voor volgend seizoen verhuren aan Heerenveen. De aankoop moet gewoon een topaankoop worden. Geen talent uit de eredivisie.

PostPosted: 25 Jan 2019 09:04 

343 wrote:
Timothy Fosu-Mensah zou inderdaad een zeer interessante optie kunnen zijn. Kent AJAX, heeft inmiddels meer ervaring en kan op meerdere posities goed uit de voeten.
Levante zou hem willen huren voor een half jaar. AJAX slaapt weer. Zeker als je gisteren weer die halve gare RB hebt zien spelen en Mazraoui hebt zien excelleren als middenvelder. Klasse beter dan Schöne.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
343 wrote:
Levante zou hem willen huren voor een half jaar. AJAX slaapt weer. Zeker als je gisteren weer die halve gare RB hebt zien spelen en Mazraoui hebt zien excelleren als middenvelder. Klasse beter dan Schöne.
Slecht signaal naar jeugdspelers, dus die zal neem ik aan niet gehaald worden. Ben ik het mee eens als dat zo is.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:19 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Slecht signaal naar jeugdspelers, dus die zal neem ik aan niet gehaald worden. Ben ik het mee eens als dat zo is.
Hoezo slecht signaal? Dat ze toch allemaal terug kunnen komen? Mss is het signaal ook wel dat ze niet te vroeg moeten gaan.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Hoezo slecht signaal? Dat ze toch allemaal terug kunnen komen? Mss is het signaal ook wel dat ze niet te vroeg moeten gaan.
Dan geef je het signaal dat ze het kunnen proberen in het buitenland en als dat mislukt mogen ze terugkomen.

PostPosted: 25 Jan 2019 13:55 

renemar wrote:
DeRuit wrote:

Dan geef je het signaal dat ze het kunnen proberen in het buitenland en als dat mislukt mogen ze terugkomen.
Inderdaad als ze te vroeg gaan moeten ze maar op de blaren zitten. Of bij psv gaan spelen. Ook een reden waarom ik odegaard niet hoef te zien. Gewoon gekozen voor die 4 miljoen per jaar

PostPosted: 25 Jan 2019 15:07 
Erelid

Naast die vroege keuze (de financiele kant kiezen boven het sportieve want het slagingspercentage bij die clubs in engeland is echt beduidend minder dan bij Ajax) vraag ik me ook af hoe goed hij daadwerkelijk is en hoe hij mentaal ervoor staat.

Niet slagen bij Man Utd is geen schande (op die leeftijd) maar hij is tot 2 keer toe uitgeleend (bij mindere ploegen) en is daar ook niet geslaagd.

PostPosted: 25 Jan 2019 15:10 
Erelid

renemar wrote:
DeRuit wrote:

Ik zie het probleem niet, denk niet dat een Malen, Redan, Castillo, Peeters voor hun vertrek zich druk hebben gemaakt of ze wel/ niet konden terugkomen. Hetzelfde geldt andersom, kan me niet voorstellen dat een speler niet is vertrokken omdat ie bang is dat ie daarna nooit meer voor Ajax kan voetballen. Je overschat clubliefde heel erg, de enige overweging die grote talenten maken bij een mogelijk overstap is geld. Ajax boeit ze geen ruk, en als ze mislukken in het buitenland bij een topclub dan zijn er voor Ajax 10 andere opties.......

PostPosted: 25 Jan 2019 15:28 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Peter79 wrote:
de enige overweging die grote talenten maken bij een mogelijk overstap is geld.
En geef ze eens ongelijk. Als je ouders werkeloos zijn of rond moeten komen van minimumloon en je kunt een mooi contract krijgen in Engeland bij Arsenal, United of Chelsea. En je vader krijgt ook een mooi baantje bij de club.

Ik vind dat de meeste fans onderschatten uit welke situatie sommige spelers komen. Ze komen niet allemaal uit een gespreid bedje zoals de Ligt, de Jong en Eiting.

Van mij mogen ze terug komen als het niet is geworden wat ze hoopten. Malen had gewoon terug mogen komen van Arsenal. Dat arrogante gedoe dat je op je 16de moet kiezen voor Ajax en anders niks is niet aan mij besteed.

PostPosted: 25 Jan 2019 16:19 

020Topper wrote:
Peter79 wrote:
En geef ze eens ongelijk. Als je ouders werkeloos zijn of rond moeten komen van minimumloon en je kunt een mooi contract krijgen in Engeland bij Arsenal, United of Chelsea. En je vader krijgt ook een mooi baantje bij de club.

Ik vind dat de meeste fans onderschatten uit welke situatie sommige spelers komen. Ze komen niet allemaal uit een gespreid bedje zoals de Ligt, de Jong en Eiting.

Van mij mogen ze terug komen als het niet is geworden wat ze hoopten. Malen had gewoon terug mogen komen van Arsenal. Dat arrogante gedoe dat je op je 16de moet kiezen voor Ajax en anders niks is niet aan mij besteed.
Precies, en aan dat rancuneuze gedoe heb je ook niets. Als ze goed genoeg zijn en wat toe kunnen voegen aan Ajax moet je ze (terug-)halen. Natuurlijk had je liever gezien dat Fosu-Mensah was gebleven of Redan, Bergwijn, Malen etc. Maar wat schieten we er mee op als we ze gaan weigeren? Je doet er nu toch niets meer aan. Ik zou ze alle drie graag in de ArenA zien schitteren, in een Ajax-tricot welteverstaan.

PostPosted: 25 Jan 2019 16:37 

Wat is het verschil tussen een jeugdspeler die vertrekt en nu bijv. Frenkie?
Ze gaan weg vanwege het geld. Dan had je bijv Blind ook niet moeten halen.
Bovendien kreeg TFM te laat een contractaanbieding. Was AJAX gewoon te laat.
Rancune is een nare gewoonte.

PostPosted: 25 Jan 2019 16:47 

020Topper wrote:
Peter79 wrote:

Precies, en aan dat rancuneuze en arrogante gedoe heb je ook niets. Als ze goed genoeg zijn en wat toe kunnen voegen aan Ajax moet je ze (terug-)halen. Natuurlijk had je liever gezien dat Fosu-Mensah was gebleven of Redan, Bergwijn, Malen etc. Maar wat schieten we er mee op als we ze gaan weigeren? Je doet er nu toch niets meer aan. Ik zou ze alle drie graag in de ArenA zien schitteren, in een Ajax-tricot welteverstaan.

PostPosted: 25 Jan 2019 17:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Helemaal mee eens. Daarnaast, wat als je als speler zelf twijfelt of je het wel gaat maken in Ajax 1? Je kan een groot talent zijn maar uiteindelijk heb je ook geen garantie dat je basisspeler bij Ajax wordt. Denswil of Ozbiliz bijvoorbeeld, hadden die niet beter op hun 16e naar Engeland kunnen vertrekken? Kishna? El Ghazi? Als andere spelers om je heen beter zijn, je twijfelt over je potentie of over je fysiek.. Geldt niet voor iedereen uiteraard.

PostPosted: 26 Jan 2019 01:41 

Ik vind het ook prima als ze gaan en kan begrijpen waarom. Ook al kan ik het niet begrijpen, dan is het nog hun keuze, dus dat is allemaal goed. Wel vind ik dat je die jongens niet terug moet halen. Dan haal je een extra prikkel om langer te blijven weg, want je kan eenvoudig terug.

Ten tweede in het geval van TFM bijvoorbeeld betaal je minstens net zoveel voor als Blind waarschijnlijk. Maar bij Blind weet je wat je krijgt. Hij brengt iets extras aan het team. Bij TFM is het maar afwachten of hij gelijk in de basis staat en een goed niveau haalt. Stel dat hij 1 jaar nodig heeft om op niveau te komen, dan heb je 1 jaar profijt van hem en zal hij met al zijn clubliefde wel weer de volgende stap willen maken. Is dat 20 miljoen waard?

PostPosted: 26 Jan 2019 02:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Tegen vertrekjeugd terug?? Ik vind het allemaal slappe onzinnige afwerende bullshit l*lkoek! Spelers en club moeten hetzelfde doel hebben, zo snel mogelijk zo hoog mogelijk verbazen. Geen gedraai, dat is het enkele bindmiddel, dat wil je pienter orchestreren, supervoetbal voor herkennende huisstijlliefhebbers.

Dat ondermiddenbouwcomponenten hun bovenbouwtijd in het buitenland opzoeken, daar zijn bepaalde weerstandsprikkels beter dan in het Nederlandse circuit, moet niet worden afgestraft. God, ga eigen jeugd vastbinden aan bovenbouw (roofbouw) bij Ajax, zo'n beetje de meest misdadige coachjojo-omgeving met allerlei vagevuurse buitenlands aangetrokken voorgetrokken gedoe en gek#t over jeugdcontracten en aansprakelijkheid visaversa (bijvoorbeeld als je ouders worden bespot door bekrompen verenigingskanten) en dat maakt je reinst onzeker, tenzij je een volledige positivo bent die zichzelf en eigen serieuze aanzien compleet kunt wegcijferen en blind geloof hebt in ooit iemand die je schimmen/knallers van prestaties goed gretig kanaliseert.

Als deze voormalig-internen haalbaar blijken voor Ajax, en ze zijn onderdeel van Ajax hoger de UEFAlijst inhelpen, dan is er geen tegenwerpen omdat ze elders hun bovenbouw hebben opgepakt. Dat mogen andere buitenlandse elite potentials ook, dan mogen Nederlandse/Ajax oorspronkelijke elite potentials dat ook, het gaat erom wie rijp wordt voor de seniorentijd. Als ze dat bij Ajax in de bovenbouw niet lukt, wordt je ook gewoon verplet en verslonden als jonkie, iedereen heeft al zijn bekkie vol wie het wel en niet gaan maken. Waarom zou een ondermiddenbouwcomponent dan zelf niet mogen verkiezen een uitdagend extern bovenbouwtraject in te gaan? Zijn we werkelijk zo hypocriet en bekrompen?

En bijvoorbeeld een voormalig wereldtalent, zoals Kees de Boer, nota bene weggestuurd door Ajax en eigenlijk misschien door het wegsturen nu met zijn 1.86m misschien wel de ideale ontbrekend puzzelstuk in het spel straks vervangen van Matthijs de Ligt. Zou je die ons het ongelijk bewijst, niet terughalen terwijl die reuzesprongen vooruit heeft gezet in de buitenlandse bovenbouw, dan ben je een krankjorum voetbalbolwerk. Zo heb je ook wat mij betreft andere opties daar zitten die als je naar ze slim kijkt, minder opgeblazen marktprijs hebben en ideaal vervang kunnen bieden. Kennen het spelletje als hun eigen broekzak, zijn vaak veel zelfstandiger geworden. Helderziend dat Ajax schijnheiligheid oplegt.

Maar nee hoor, zulke grotere vrijere persoonlijkheden zijn onwelkom. Dan maken ze het een ander groot team wel naar wens! En kan Ajax altijd de top tien van Europa niet in! Ajax met Magallannen van veertien in een dozijn, eenvoudigweg altijd matig!

B.t.w. Binnen vijf dagen duidelijk zicht op waar werkelijke elite potentials (vanaf morgenochtend allemaal zonder toernooicampagne) hun loopbaan vervolgen, bij Ajax of volprezen elders..

PostPosted: 26 Jan 2019 03:59 

Ze hebben de keuze en wat mij betreft mogen ze kiezen wat ze willen en neem ik ze dat niet kwalijk. Ik zou ze zelf alleen niet terughalen als zij zelf de keuze maken hun bovenbouwperiode ergens anders te voltooien. Kees de Boer is weggestuurd, die zou ik dan wel terug halen als hij goed genoeg is. Hij heeft de keuze niet zelf gemaakt.

Wat er in de bovenbouw/de jeugd misgaat weet ik niet maar dat vind ik losstaan van dit issue.

PostPosted: 26 Jan 2019 04:47 
Erelid

DeRuit wrote:
Ze hebben de keuze en wat mij betreft mogen ze kiezen wat ze willen en neem ik ze dat niet kwalijk. Ik zou ze zelf alleen niet terughalen als zij zelf de keuze maken hun bovenbouwperiode ergens anders te voltooien. Kees de Boer is weggestuurd, die zou ik dan wel terug halen als hij goed genoeg is. Hij heeft de keuze niet zelf gemaakt.

Wat er in de bovenbouw/de jeugd misgaat weet ik niet maar dat vind ik losstaan van dit issue.
Ik vind optimel inzake deze issue wel een punt hebben. In de jeugdopleiding van Ajax geeft geen garantie dat je het eerste haalt en je de juiste trainer bij het eerste treft! Alleen als ze een ander 'bovenbouw'traject kiezen en dan toch terug bij Ajax komen zou daar toch wel een wezenlijk verschil moeten zijn tot spelers als Blind/Tadic in salariëring!

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 55  Next

All times are UTC+02:00