Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1347 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 25 Feb 2019 11:20 

Interessant artikel: https://www.tussendelinies.nl/transferzomer-ajax
Deze afbeelding vat het eigenlijk wel goed samen: https://www.tussendelinies.nl/wp-conten ... omer-3.jpg

Ik ben niet pertinent tegen aankopen van 20 jaar en jonger, maar misschien moet Ajax hier wel een cultuuromslag in gaan maken, als het vooruit wil op de lange termijn. Bedoel, jongens die hierboven zijn besproken zijn best interessant, maar het blijven wel categorie Sinkgraven en Sulejmani bij hun aankopen. Ze geven weinig garantie en het blijven gokjes. Ik vind dat Ajax die categorie wat voorzichtiger moet benaderen en met meer visie op de toekomst. Zou bijv. niet snel 7 miljoen voor Doan of Pierie betalen. Echt no way. En je moet er vanuit gaan dat zij er niet meteen zullen staan. Als je ze koopt, koop ze dan met het oog op de toekomst.

PostPosted: 25 Feb 2019 11:38 

De laatste tijd valt me Reis op van Groningen. Speelt als verdedigende middenvelder sterk. Staat vaak positioneel goed, onderschept veel, goede strakke inspeelpass en heeft voetballend vermogen. Zou op den duur Schone kunnen vervangen. Vind ik ook een speler om in de gaten te houden.
Eens, zeker een interessante speler. Speelt sinds de winterstop uitstekend. Is volgens mij ook al eerder aan Ajax gelinkt. Ik kan me in ieder geval nog herinneren dat Ajax scouts op hem zou hebben afgestuurd.

Zo lopen er plots toch opeens een paar interessante jonge spelers in de Eredivisie. Misschien geen spelers die op het moment direct van toegevoegde waarde zullen zijn, maar kopen en verhuren zou geen slechte optie zijn.

PostPosted: 25 Feb 2019 11:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind dat er best wat fouten in het artikel staan. En hoewel ik niet heel goed ben met getallen geloof ik ook niet dat Ajax nooit meer dan 40 miljoen heeft uitgegeven in een transferzomer. Afgelopen zomer werd er bijvoorbeeld al meer geld uitgegeven aan Tadic (11,5), Blind (16), Labyad (6), Bandé (8), Schuurs (2) en dan heb ik de bonussen en tekenpremies van spelers als Tadic en Blind niet eens meegenomen. En aangezien we CL-voetbal hebben behaald is de kans aanzienlijk dat we al wat miljoenen extra hebben moeten betalen. Dan kom je uit rond de 50 miljoen. Ook zie ik in die grafiek twee keer de naam van Kristensen staan, ook wat slordig.

Maar als ik dan meer in ga op de grote lijnen dan begrijp ik je punt. Het inzetten op speler die mentaal wat rijper zijn en zich daardoor waarschijnlijk ook sneller aan kunnen passen. Daar zit zeker wat in. Al had ik een transfer van een 19-jarige Lainez zeker wel zien zitten. Ook zie ik Wöber niet als een mislukte transfer, die heeft zeker zijn waarde gehad en is uiteindelijk ook met een bescheiden winst weer doorverkocht. Ik ben op voorhand enthousiastier over zo'n transfer dan over zo'n transfer van Magallan. Die is wat ouder, maar daar is de rek waarschijnlijk ook uit en ik vind dat spelers die voor zoveel geld worden gehaald er op zijn leeftijd ook direct moeten staan. Zie bijvoorbeeld Tagliafico, dat is het perfecte voorbeeld.

Met het verhogen van de salarissen lijkt Ajax al bezig te zijn. Dat is een goede zaak, zeker wanneer het financieel allemaal binnen de perken blijft. Ik vind het zelf lastig in te schatten wat wel of niet verantwoord is, maar ik neem aan dat Overmars hier wel kijk op heeft. Met hoge salarissen strooien brengt ons in de problemen, maar het gericht uitgeven aan speler als Tadic, Ziyech en Blind vind ik verstandig en goed beleid. Als je spelers uit dat segment kan aantrekken of jongens als Ziyech een jaar langer kan behouden met een financiële compensatie dan hebben onze talenten spelers om zich aan op te trekken. Dat zorgt voor een gezonde mix van spelers en wat concurrentie binnen het elftal.

Eens wat betreft Doan en Pierie, die gasten vind ik nog te wisselvallig. Die zijn geen absolute sterkhouders van hun ploeg zoals bijvoorbeeld Ziyech dat destijds bij Twente wel was. Gokjes nemen van miljoenen kunnen we ons niet veroorloven ondanks onze financiële positie en het vooruitzicht op de vele miljoenen van uitgaande transfers.

PostPosted: 25 Feb 2019 12:46 

Ik vind dat we alleen in Nederland moeten kijken voor de uitzonderlijke talenten. Pierie, Doan, Til, Koopmeiners en dat soort spelers zie ik niet als echte versterkingen. Zeker niet slecht maar we moeten imo vooral spelers aantrekken die ons meteen sterker maken. Mss. is Stengs wel zo'n speler. Maar ook die zou ik u niet al halen. Of die jongen van psv (Ithaharen?). Niks aantrekken van een herenakkoord tussen de clubs. Voor echte toptalenten moet je daar niet voor terugdeinzen.
Is in principe hetzelfde als AJAX iemand als Bergwijn zou (terug)halen. Of Lozano.
Diepte investeringen.
Daarnaast zou je jonge hele grote talenten uit het buitenland kunnen halen voor de nabije toekomst. Wel echte toppers.
Straks na de Brexit heb je wellicht meer kans op jeugdige talenten uit het buitenland.
Zeker als AJAX meer en meer tot de verbeelding gaat spreken door goed spel in de CL.

PostPosted: 25 Feb 2019 13:11 

Bergwijn zou ik wel wat centen waard vinden. Lozano hoef ik niet, Ihattaren (Affelay 2) ook niet. Gakpo lijkt me een goede speler, maar is een echte PSV'er las ik laatst.

PostPosted: 25 Feb 2019 13:30 

Ajax heeft Ihattaren in de jeugd al gepolst, vlak voor zijn eerste contract.

In het artikel wordt trouwens ook gesproken over 'het Bayern van Nederland' en wordt afgeraden om te gaan shoppen bij PSV en Feyenoord. Zij zullen altijd een hogere vraagprijs hanteren als Ajax langskomt. Ik vraag me ook af of je daar op in moet gaan. Je gaat dan spelers kopen voor prijzen van boven hun marktwaarde. Focus je dan lekker op andere spelers. Loopt genoeg rond en wij zijn niet afhankelijk van een Bergwijn of Lozano.

Lainez had ik ook wel zien zitten ja. Dat was echt een uitzondering geweest wmb en vind ik ook een andere categorie dan de jongens in NL momenteel. Daar is niet echt een van dat direct een versterking zou zijn. Interessant voor de toekomst, maar echt geen zekerheidjes. Terwijl ze hoogstwaarschijnlijk wel het nodige moeten kosten. Dan zou ik die gok idd ook niet nemen. Eigenlijk moet je zulke jongens in de jeugd vastleggen zodat het je niets kost, of wachten totdat ze excelleren zoals Ziyech en er dan ook voor willen betalen.

PostPosted: 25 Feb 2019 14:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Ajax heeft Ihattaren in de jeugd al gepolst, vlak voor zijn eerste contract.

In het artikel wordt trouwens ook gesproken over 'het Bayern van Nederland' en wordt afgeraden om te gaan shoppen bij PSV en Feyenoord. Zij zullen altijd een hogere vraagprijs hanteren als Ajax langskomt. Ik vraag me ook af of je daar op in moet gaan. Je gaat dan spelers kopen voor prijzen van boven hun marktwaarde. Focus je dan lekker op andere spelers. Loopt genoeg rond en wij zijn niet afhankelijk van een Bergwijn of Lozano.

Lainez had ik ook wel zien zitten ja. Dat was echt een uitzondering geweest wmb en vind ik ook een andere categorie dan de jongens in NL momenteel. Daar is niet echt een van dat direct een versterking zou zijn. Interessant voor de toekomst, maar echt geen zekerheidjes. Terwijl ze hoogstwaarschijnlijk wel het nodige moeten kosten. Dan zou ik die gok idd ook niet nemen. Eigenlijk moet je zulke jongens in de jeugd vastleggen zodat het je niets kost, of wachten totdat ze excelleren zoals Ziyech en er dan ook voor willen betalen.
Berghuis zou ik ook een interessante optie vinden. Ik vind het een bloedhond van een gozer, maar wel een goede voetballer met een heerlijke trap. Nadeel: geen snelheid en passeert niet heel makkelijk. Wel een mooie voorzet, goed schot en aardige techniek.

Stengs zou een interessante optie kunnen zijn. Maar ik vind het wat te opportunistisch om hem deze zomer al aan te trekken. Wel een van de weinige jongens in de Eredivisie waar ik enthousiast over ben. Maar wanneer er bedragen á la Janssen of Jahanbakhsh worden genoemd dan moet je als Ajax gewoon afhaken. Dat is een te groot risico en dat zijn speler van AZ in mijn ogen ook niet waard.

PostPosted: 25 Feb 2019 19:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Bergwijn zou ik wel wat centen waard vinden. Lozano hoef ik niet, Ihattaren (Affelay 2) ook niet. Gakpo lijkt me een goede speler, maar is een echte PSV'er las ik laatst.
Eens. Lozano past ook niet bij Ajax. Ook zijn gedrag niet. Ihattaren moet ik ook nog maar eens zijn. Bij PSV zijn de grootste talenten vaak toch niet zo groots.... Affelay heeft het ook niet echt waargemaakt. Idem dito Assaiti. En dan heb je nog die Bakkali.
Ook Obispo blijft zeer interessant en ik vraag me echt af of die ooit een kans gaat krijgen. Wat ik nu van Gakpo heb gezien, wordt ik ook niet echt warm van.

PostPosted: 26 Feb 2019 04:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zo'n Dani Olmo van Dinamo Zagreb zou dat wat zijn? Zelf heb ik hem op Football Manager wel gekocht, maar dat zegt weinig natuurlijk. Was laatst wel een mooi stuk over op voetbalzone en ook op youtube ziet het er niet slecht uit. Ook goed in de kleine ruimte lijkt het:

https://www.youtube.com/watch?v=F7f85E8w2xE

Van Barcelona naar Zagreb gegaan voor zijn ontwikkeling. Misschien nu eerst een tussenstap bij Ajax alvorens naar de echte top te gaan?

PostPosted: 26 Feb 2019 09:33 
Erelid

Wat ik nu van Gakpo heb gezien, wordt ik ook niet echt warm van.
Niet? Ik juist wel: uitstekende trap, scorend vermogen, kijkt over de bal heen, sterk. Moet iets slimmer worden en kan nog wat winnen aan snelheid maar heel benieuwd wat voor rek er nog in die jongen zit.

PostPosted: 26 Feb 2019 10:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Peter79 wrote:
Wat ik nu van Gakpo heb gezien, wordt ik ook niet echt warm van.
Niet? Ik juist wel: uitstekende trap, scorend vermogen, kijkt over de bal heen, sterk. Moet iets slimmer worden en kan nog wat winnen aan snelheid maar heel benieuwd wat voor rek er nog in die jongen zit.
Precies, zie hem als een verbeterde versie van El Ghazi, echt een talent dat ik hier graag had gehad. Ajax heeft in het verleden ook pogingen ondernomen.

PostPosted: 26 Feb 2019 10:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
DeRuit wrote:
Zo'n Dani Olmo van Dinamo Zagreb zou dat wat zijn? Zelf heb ik hem op Football Manager wel gekocht, maar dat zegt weinig natuurlijk. Was laatst wel een mooi stuk over op voetbalzone en ook op youtube ziet het er niet slecht uit. Ook goed in de kleine ruimte lijkt het:

Van Barcelona naar Zagreb gegaan voor zijn ontwikkeling. Misschien nu eerst een tussenstap bij Ajax alvorens naar de echte top te gaan?
Met Dinamo is het alleen niet lekker onderhandelen.

PostPosted: 26 Feb 2019 15:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
DeRuit wrote:

Staat op de radar een hoop clubs, denk dat je als Ajax zijnde vrij kansloos bent.

PostPosted: 26 Feb 2019 15:22 

Dat wel, maar als je voor je ontwikkeling bewust van Barcelona naar Zagreb gaat kan je ook net als Sanchez bewust 1,2 of 3 jaar naar Ajax voordat je naar de echte top gaat.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Een scorende evenwichtig presterende spits tussen de 24 en 31 jaar. Hoop dat ze al aan het zoeken zijn. :D

PostPosted: 28 Feb 2019 21:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zo, Stengs maakt even een lekker doelpunt zeg. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt, misschien is het na volgend seizoen wel iets voor ons.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Feb 2019 21:40 
Erelid

Die Bradaric moeten we ook maar even in de gaten houden als potentiële linksback. Droeg al 4 keer de aanvoerdersband bij Split.

PostPosted: 28 Feb 2019 22:38 
Erelid

Stormrage wrote:
Zo, Stengs maakt even een lekker doelpunt zeg. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt, misschien is het na volgend seizoen wel iets voor ons.
Fantastisch doelpunt. Verder erg matig vandaag. Hij kon niks inbrengen tegen de felheid van Willem 2. Maakte uit frustratie nog een onnodige overtreding en was verder vrijwel onzichtbaar.
Ik ga er sowieso van uit dat AZ een te hoog bedrag voor hem wil hebben. En al helemaal van ons.

PostPosted: 01 Mar 2019 08:48 

Sigtyr wrote:
Stormrage wrote:
Fantastisch doelpunt. Verder erg matig vandaag. Hij kon niks inbrengen tegen de felheid van Willem 2. Maakte uit frustratie nog een onnodige overtreding en was verder vrijwel onzichtbaar.
Ik ga er sowieso van uit dat AZ een te hoog bedrag voor hem wil hebben. En al helemaal van ons.
En vergeet niet dat ie bij Raiola zit.

PostPosted: 01 Mar 2019 10:24 

Stengs lekker laten zitten bij AZ / laten gaan. Rotte knie, die gaat cashen zsm. Vandaar ook Raiola. Talentvol, maar nog niet op CL niveau sowieso. Te duur ook nog eens.

PostPosted: 01 Mar 2019 11:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zo denk ik er ook over, Snake en de dominee.
Knie, Raiola en AJAX moet zeker meer dan 20 miljoen euro betalen voor een speler met nog niet eens 1 seizoen eredivisievoetbal. Is voor mij echt geen optie.

PostPosted: 01 Mar 2019 11:23 

343 wrote:
Knie, Raiola en AJAX moet zeker meer dan 20 miljoen euro betalen voor een speler met nog niet eens 1 seizoen eredivisievoetbal. Is voor mij echt geen optie.
Mee eens. Interessante speler, maar dat is ie echt zéker niet waard. Wat dominee ook zei, ik moet het ook nog zien met zijn knie. En ik zou als Ajax echt heel goed nadenken of je zin hebt om een speler van Raiola te willen halen.

PostPosted: 01 Mar 2019 11:47 

Snake wrote:
343 wrote:
Mee eens. Interessante speler, maar dat is ie echt zéker niet waard. Wat dominee ook zei, ik moet het ook nog zien met zijn knie. En ik zou als Ajax echt heel goed nadenken of je zin hebt om een speler van Raiola te willen halen.
Denk dat hij door die knie en Raiola ook gewoon wil cashen. Net als Kishna heeft gedaan. Ook zijn goed recht, kijk naar Kishna die ligt daarna gewoon weer in de lappenmand.

PostPosted: 01 Mar 2019 12:52 
Erelid

Misschien mis ik iets hoor, maar Stengs heeft er toch 'maar' één keer langdurig uitgelegen? Waarop wordt gebaseerd dat hij Kishna achterna gaat?

PostPosted: 01 Mar 2019 14:30 
Erelid

343 wrote:
Als ik een optie mag noemen in de Eredivisie, zou ik toch eerder voor Doan gaan. Vind ik talentvoller en veel meer een Ajax-voetballer. In het korte kap en draaiwerk en op de eerste meters sneller. Daarnaast een prima schot.

Daarnaast één van de meest talentvolle voetballers van Azië. Marketingtechnisch kan dat ook wat waard zijn.

Post new topic  Reply to topic  [ 1347 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50 54  Next

All times are UTC+02:00