Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 48 49 50 51 52 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 08 Apr 2019 12:12 

Jnp wrote:
Enige waar ik wel mee zit is dat hij veel minder rendement heeft dan Ziyech.
Wie zegt dat? Hij komt in een beter elftal met betere spelers. Hij zal veel minder balverlies hebben. Minder balverlies kan ook rendement opleveren. Niet alleen maar naar doelpunten kijken.
Je kunt dat nooit op voorhand zeggen.

PostPosted: 08 Apr 2019 13:32 

Jnp wrote:
Klopt, maar de vraag is dan dus of je hem als dé opvolger van Ziyech moet zien. Ik twijfel. Weet oprecht niet goed of hij dat gat in zou kunnen vullen (maar wie wel?).
Ja dat is ook lastig in te schatten. Ik zou zeggen dat hij de potentie wel heeft. Wat renemar ook zegt. Hoe gaat hij zich ontwikkelen als hij in een beter team terechtkomt? En idd ook, is het mogelijk om een speler van een soortgelijk kaliber als Ziyech te kopen. Lijkt me niet, dus Ziyech gaat sowieso een gat achterlaten. Dan kom je vervolgens denk ik wel snel uit bij dit soort spelers. Maar stel, Tadic en Neres blijven. Odegaard erbij. Dan heb je een bezetting waarmee je kan rouleren, maar ook die je tegelijkertijd kan laten spelen (zoals nu het geval).

PostPosted: 08 Apr 2019 16:11 

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/207056/F ... dovit-Reis

Zou echt zonde zijn. Ik vond het al raar dat Ajax nog niet concreet was voor hem, maar wel voor bijvoorbeeld Pierie en Scherpen. Niet dat ik moeite heb met hun transfers, maar ik vind Reis toch een groter talent dan die twee.

PostPosted: 08 Apr 2019 18:29 

Hij heeft dezelfde zaakwaarnemer als Pierie en Scherpen, dus ik kan je niet voorstellen dat hij niet besproken is.

PostPosted: 08 Apr 2019 19:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
Ligt eraan welke cijfers je overlegt en hoe je de cijfers analyseert.

Ziyech is 5 jaar ouder en speelt in een betere ploeg. Je moet hem eigenlijk vergelijken met de Ziyech van zo'n 5 jaar terug. Bij Heerenveen en vooral Twente was Ziyech de man waar het om draaide en hij speelde toen in een vrije rol. Odegaard speelt bij Vitesse als rechtsbuiten of aanvallende middenvelder en is ook bepalend. Niet zozeer als afmaker maar wel als creatieve man. Hij valt de laatste maanden echt op in positieve zin.

Daarnaast blijf ik een gevoel bij Ziyech houden, dat het net allemaal nog wat beter kan. Soms te vaak zoeken naar dat schot en de moeilijke bal. Niet dat hij geen risico mag nemen maar hij blijft moeite hebben met het doseren. Soms moet je gewoon niet schieten of die moeilijke geven. Dat is ook een kwaliteit. Dit vind ik bij Odegaard nu al beter verzorgd.

Ziyech's grote pluspunt is, dat hij soms minder voetbalt maar vaak bepalend kan zijn met een doelpunt of assist. Afgelopen zaterdag tegen Willem II vond ik Ziyech niet zo sterk spelen maar scoort wel een geweldig doelpunt.

Natuurlijk vervang je niet zomaar 20 a 30 doelpunten en/of assists per seizoen maar ik zie de potentie wel dat Odegaard dit kan evenaren. Ziyech is nu op een leeftijd, dat hij een stap hogerop moet zoeken en Odegaard ook. Odegaard moet naar het nivo Ziyech en Ajax zal niet 123 zo'n speler kunnen vastleggen. Dit kun je ook oplossen door anders te spelen of door meerdere spelers aan te trekken.

PostPosted: 08 Apr 2019 20:34 
Erelid

renemar wrote:
Jnp wrote:
Wie zegt dat?
Ik, want het is nu zo.
renemar wrote:
Hij komt in een beter elftal met betere spelers. Hij zal veel minder balverlies hebben. Minder balverlies kan ook rendement opleveren. Niet alleen maar naar doelpunten kijken.
Je kunt dat nooit op voorhand zeggen.
Klopt dat je dat nu niet kunt zeggen, en mede daarom twijfel ik.
Fernando Redondo wrote:
Jnp wrote:
Ligt eraan welke cijfers je overlegt en hoe je de cijfers analyseert.

Ziyech is 5 jaar ouder en speelt in een betere ploeg. Je moet hem eigenlijk vergelijken met de Ziyech van zo'n 5 jaar terug.
Nee, je moet hem vergelijken met de Ziyech van nu want dat is de Ziyech die hij op zou moeten volgen.

PostPosted: 08 Apr 2019 20:50 
Erelid

Jnp wrote:
Nee, je moet hem vergelijken met de Ziyech van nu want dat is de Ziyech die hij op zou moeten volgen.
Zo zie ik dit niet. Je kunt niet zomaar iedereen èèn op èèn vervangen. Er is geen tweede Ziyech.
Er zijn meerdere opties om iemand te vervangen. Eentje ervan zou kunnen zijn om een pure rechtsbuiten aan te trekken, die meer voorzetten geeft waarbij een spits hebt, die ze makkelijk afmaakt. Je zou bv ook kunnen opteren om nog een topspits te halen waardoor je steenvast Tadic vanaf de zijkant laat spelen. Die geeft voldoende aanvoer.

Verder moet je naar de totale selectie kijken. Ajax moet geen koopclub worden. Ajax blijft Ajax om jonge talenten op te leiden die dan kunnen doorgroeien. Daarlangs moeten er dan wel voldoende ervaren krachten rondlopen, die dit proces begeleiden. De Ziyech van nu is ook een andere dan de Ziyech toen hij bij Ajax kwam.

Als je volgend jaar met Tadic, Neres en Odegaard voorin gaat spelen, denk ik dat het niet heel veel slechter wordt. Natuurlijk zal Odegaard in zijn eerste jaar niet zoveel doelpunten en assists op zijn naam schrijven maar ik voorzie niet zoveel problemen.

PostPosted: 08 Apr 2019 21:36 
Erelid

Oke, dat is een andere discussie inderdaad. Ik dacht dat de vraag was of hij Ziyech op kon volgen.

In de toekomst vast en zeker, maar op dit moment dus nog niet denk ik. De vraag is dan wat je wilt. Want in tegenstelling tot jou denk ik wel dat je erop achteruit gaat als je Ziyech vervangt (al dan niet 1 op 1) met Ziyech.

PostPosted: 08 Apr 2019 21:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk dat Odegaard te duur is voor AJAX.

PostPosted: 09 Apr 2019 09:28 

Odegaard is een prima speler, maar ik zie toch liever snelheid op de flanken. Maar qua puur talent schat ik hem wel hoger in dan Ziyech.

PostPosted: 09 Apr 2019 10:33 
Erelid

renemar wrote:
Odegaard is een prima speler, maar ik zie toch liever snelheid op de flanken. Maar qua puur talent schat ik hem wel hoger in dan Ziyech.
Zou hier denk ik ook niet op de flanken komen, maar op 10. Is hij uitermate geschikt voor. Neres en Tadic staan al op de flanken.

PostPosted: 09 Apr 2019 12:19 

renemar wrote:
Zou hier denk ik ook niet op de flanken komen, maar op 10. Is hij uitermate geschikt voor. Neres en Tadic staan al op de flanken.
Ik denk niet dat we met een 10 gaan spelen.

PostPosted: 09 Apr 2019 12:34 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als we Alena huren of kopen is Odegaard type overbodig dan heb je met Marin Alena en Tadic genoeg voetballende vermogen dan zou diepgang fijn zijn.
Middenveld alena vd beek marin is top.

PostPosted: 09 Apr 2019 15:12 
Erelid

renemar wrote:
renemar wrote:
Hoe kom je daar zo bij? We spelen namelijk al het hele jaar met een 10.

PostPosted: 09 Apr 2019 16:16 
Erelid

Neres en Tadic staan al op de flanken.
Volgend jaar ook?

Ten Hag speelt toch een ander soort spelletje en kiest ervoor om met andere buitenspelers te spelen. Juist type Ziyech en Tadic. Dat is Odegaard ook. De backs moet ook voor veel aanvallende impulsen zorgen. Dat hebben Tagliafico en Mazraoui ook. Alleen als Tagliafico wegvalt, valt er ook een essentieel onderdeel weg op links.

Ik ben het wel met Renemar eens. Als Neres ook vertrekt, heb je geen specifieke buitenspeler met pure snelheid en diepgang. Die moet er sowieso eentje (bij)komen en als Neres vertrekt dan op iedere flank eentje.

PostPosted: 09 Apr 2019 17:17 

renemar wrote:

Hoe kom je daar zo bij? We spelen namelijk al het hele jaar met een 10.

Hoe kom je daarbij? Hey middenveld bestaat uit Frenkie, Schöne en Donny. De eerste twee verzorgen de opbouw meestal en Donny is de lopen. Een 10 speelt heel anders. Dat is doorgaans de spelbepaler.

PostPosted: 09 Apr 2019 17:23 

Een traditionele 10 bestaat sowieso vrijwel niet meer, maar het is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat RogerGarcia de positie achter de spits bedoelt?

PostPosted: 09 Apr 2019 17:24 
Erelid

We spelen met de punt naar voren, waarbij de voorste middenvelder als "10" fungeert. Ook al vult hij het wel wat anders in dan de klassieke "10". Maar ik vind die positie an sich de nummer 10 positie.

PostPosted: 09 Apr 2019 18:02 

We spelen al het hele jaar 4-2-3-1...

PostPosted: 09 Apr 2019 18:40 

Snake wrote:
Een traditionele 10 bestaat sowieso vrijwel niet meer, maar het is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat RogerGarcia de positie achter de spits bedoelt?
En wie is dat dan?

PostPosted: 09 Apr 2019 19:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Snake wrote:
En wie is dat dan?
Meestal v.d. Beek. Soms Neres (tactische vondst Vitesse? ) daarachter meestal de Jong Met Eiting of Schone

PostPosted: 09 Apr 2019 20:57 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:
En wie is dat dan?
Meestal v.d. Beek. Soms Neres (tactische vondst Vitesse? ) daarachter meestal de Jong Met Eiting of Schone
Donny is toch geen 10.

PostPosted: 09 Apr 2019 23:47 
Erelid

Ok.

Wie weet spelen we volgend jaar wel in een ander systeem. Ten Hag heeft dit systeem bedacht door te kijken naar wat voor spelers hij heeft. Dat hij altijd met een speler met veel diepgang op '10' speelt is niet toevallig. Dat heeft te maken met het type spelers die op de flanken staan. Van de Beek staat daar niet omdat hij 'zoveel loopt', maar omdat hij kansen creëert. Met en zonder bal.

PostPosted: 10 Apr 2019 07:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Donny is toch geen 10.
Van der Beek is geen echte 10, maar hij staat er wel degelijk.

PostPosted: 10 Apr 2019 08:44 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:
Donny is toch geen 10.
Van der Beek is geen echte 10, maar hij staat er wel degelijk.
Hij staat er niet, hij komt er vanuit de 8. Zeker in de "CL variant" met een inzakkende Tadic kun je helemaal niet met een 10 spelen. Die lopen zich dan voor de voeten.

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 48 49 50 51 52 55  Next

All times are UTC+02:00