Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 51 52 53 54 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 25 Apr 2019 17:56 
Erelid

Berghuis? Man, man...

PostPosted: 25 Apr 2019 22:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Blijkbaar kunnen veel mensen de sentimenten toch niet links laten liggen als ik dat zo lees. Zelf heb ik daar nooit zo'n moeite mee. Kwaliteit staat voorop. Ik vraag me ook af of iemand als Odegaard op dit moment beter is. Qua rendement is Berghuis sowieso verder. Vorig jaar 18 goals en 14 assist, dit jaar 11 doelpunten en assist in een matig draaiend Feyenoord. Wel een speler zonder restwaarde, immers 'al' 27 en zal dus geen hoofdprijs meer opleveren. Maar vanwege die leeftijd ook redelijk stabiel, creëert altijd kansen voor ploeggenoten.

Die opstootjes vind ik zelf niet zo relevant. Volgens mij valt dat allemaal reuze mee. Ik geloof dat je via-via wel kan informeren hoe hij persoonlijk in elkaar steekt. Spelers kennen hem van het Nederlands elftal, Ten Hag heeft connecties bij Twenten en zo kunnen zij waarschijnlijk een goede inschatting maken of hij een potentiële splijtzwam is of dat het overtrekken is. Aan Ajax om dat uit te zoeken mochten ze hem willen hebben.

Verder heeft Robben weer stappen gezet op het trainingsveld bij Bayern. En hoewel ik ook wel weet dat hij kwakkelt met zijn fitheid vind ik het nog steeds een hele interessante speler. Die gedrevenheid, zijn mentaliteit en hoe hij zijn sport bedrijft vind ik een aardigheid om te zien. Hoeft ook niet alle wedstrijden te kunnen spelen om van waarde te kunnen zijn. Kijk naar wat Huntelaar ons brengt in de wedstrijden die hij speelt. Ook in deze verwacht ik dat lang niet iedereen enthousiast zou zijn, maar ik zou als Ajax informeren naar wat Robben wil en kan. Al acht ik de kans aanzienlijk groter dat hij lekker nog een jaartje in de MLS gaat ballen.

PostPosted: 26 Apr 2019 08:09 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Berghuis en Propper zie ik hier al langs komen...Wat een armoe..
De een is gewoon een pleurisventje, de ander past niet in ons spel (en vind ik voor het huidige AJAX en het niveau wat we willen behouden niet goed genoeg.

PostPosted: 26 Apr 2019 08:52 

Berghuis en Propper zie ik hier al langs komen...Wat een armoe..
De een is gewoon een pleurisventje, de ander past niet in ons spel (en vind ik voor het huidige AJAX en het niveau wat we willen behouden niet goed genoeg.
Ben ik wat Pröpper betreft niet met je eens. Technisch goede speler en goed inzicht.
Spelers die ik niet goed genoeg vind om het niveau te behouden of beter nog te verhogen zijn Pierie en Scherpen. Marin ken ik niet.
Berghuis komt inderdaad niet sympathiek over. Maar ik ben er wel van overtuigd dat hij bij ons nog meer rendement zal hebben. Goede cijfers voor een buitenspeler. In ieder geval nationaal. Ik twijfel wel over hem als we in de /EL potten willen breken. Overigens denk ik ook niet dat Berghuis komt.

PostPosted: 15 May 2019 08:55 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Griezmann gaat naar Barcelona. Dat betekent een extra concurrent voor Suárez.
Is het geen idee dat Overmars daar ook een hengeltje naar uitgooit. Het Ajax publiek kan hem echt wel identificeren met Suárez. Ook al is dat geen Nederlander.
Kan als hangende buitenspeler spelen, heeft diepgang, staat er direct. Is een handenbindertje, publiekslieveling (oud-aanvoerder).

Het is een van de beste spelers die wij de afgelopen 15 jaar hebben gehad. Idem zou dit gelden voor: Vertonghen, Alderweireld, Eriksen.

Daarnaast als we persé Nederlanders willen hebben verwacht ik dat Overmars ook een balletje gaat opgooien bij Nederlanders in de PL. Dan bedoel ik specifiek op: TFM, Aké, Pröpper en mogelijk ook van Ginkel. Mogelijk zou Robben ook nog een optie kunnen zijn.

Deze opties zijn allemaal goedkoper (qua transferprijs) dan Bergwijn.

PostPosted: 15 May 2019 11:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Riejuh wrote:
Is het geen idee dat Overmars daar ook een hengeltje naar uitgooit. Het Ajax publiek kan hem echt wel identificeren met Suárez. Ook al is dat geen Nederlander.
Kan als hangende buitenspeler spelen, heeft diepgang, staat er direct. Is een handenbindertje, publiekslieveling (oud-aanvoerder).

Het is een van de beste spelers die wij de afgelopen 15 jaar hebben gehad. Idem zou dit gelden voor: Vertonghen, Alderweireld, Eriksen.

Daarnaast als we persé Nederlanders willen hebben verwacht ik dat Overmars ook een balletje gaat opgooien bij Nederlanders in de PL. Dan bedoel ik specifiek op: TFM, Aké, Pröpper en mogelijk ook van Ginkel. Mogelijk zou Robben ook nog een optie kunnen zijn.

Ik zie Suarez heel graag komen, maar ik weet niet of het mogelijk is. Hij heeft nog een contract tot de zomer van 2021, dus Barcelona zal hem waarschijnlijk niet voor een vriendenprijs kwijt willen. Je kan hem wellicht betrekken in een transfer met De Ligt, maar die ruilconstructies ben ik persoonlijk geen fan van. Bovendien moet Luis zelf ook natuurlijk zin hebben om nu al een stap terug te doen.

Aké zie ik persoonlijk ook niet komen aangezien Bournemouth 40 miljoen voor hem wil hebben.

Robben zou ik wel heel graag zien komen. Ik gok dat één van onze drie vleugelspelers (Tadic, Neres of Ziyech) gaat vertrekken. Dan is het mooi als je gratis een speler van het kaliber Robben kan binnenhalen. Hij zou (zelfs) op zijn leeftijd nog steeds de beste speler van de Eredivisie zijn. Daarnaast is heeft hij een bak aan ervaring wat hij weer kan delen met de jeugd.

PostPosted: 15 May 2019 11:03 

Tomza2 wrote:
Riejuh wrote:

Ik zie Suarez heel graag komen, maar ik weet niet of het mogelijk is. Hij heeft nog een contract tot de zomer van 2021, dus Barcelona zal hem waarschijnlijk niet voor een vriendenprijs kwijt willen. Je kan hem wellicht betrekken in een transfer met De Ligt, maar die ruilconstructies ben ik persoonlijk geen fan van. Bovendien moet Luis zelf ook natuurlijk zin hebben om nu al een stap terug te doen.

Aké zie ik persoonlijk ook niet komen aangezien Bournemouth 40 miljoen voor hem wil hebben.

Robben zou ik wel heel graag zien komen. Ik gok dat één van onze drie vleugelspelers (Tadic, Neres of Ziyech) gaat vertrekken. Dan is het mooi als je gratis een speler van het kaliber Robben kan binnenhalen. Hij zou (zelfs) op zijn leeftijd nog steeds de beste speler van de Eredivisie zijn. Daarnaast is heeft hij een bak aan ervaring wat hij weer kan delen met de jeugd.
Robben mist alleen 25 wedstrijden door blessures. Heb je niks aan.

PostPosted: 15 May 2019 11:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
renemar wrote:
Dat weet je niet zeker. Robben heeft ook vaak genoeg 30+ wedstrijden in een seizoen gespeeld (Laatste 10 seizoenen heeft hij er 7 van 30+ wedstrijden gespeeld). Daarnaast spelen we minder intensieve wedstrijden hier in Nederland wat ook weer bevordelijk is voor de belasting. Wel hebben we natuurlijk kunstgras, maar die wedstrijden kun je Robben opzich ook wel sparen (maar dit is op de zaken vooruit lopen).

Bovendien, hij is gratis op te pikken. Dan durf ik wel een gokje te nemen met zijn blessures. Hij is gewoon enorm goed.

PostPosted: 15 May 2019 11:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Robben gaat zeer waarschijnlijk in de MLS voetballen. Heeft al vaker tussen de regels door aangegeven dat hij niet naar Groningen terug gaat, PSV en Ajax lijken me ook niet logisch.

PostPosted: 15 May 2019 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Robben - Tadic - Bergwijn ;)

Is dit slechter dan nu? :343:

PostPosted: 15 May 2019 14:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ziyech
Droomaankoop: Alderweireld
Seizoenskaart: nee
Op dit moment vindt ik het ingezette beleid prima.
Informeren naar spelers in het Nederlands elftal in combinatie met een marktwaarde van 30 miljoen.
Persoonlijk zou ik dan ook gaan informeren bij Stefan de Vrij als opvolger van de Ligt.
Ik weet dat hij een Feyenoord verleden heeft maar hij is ook een geweldige verdediger en dan heb ik liever hem dan een nieuwe Zuid-Amerikaanse aankoop.
Daarnaast vindt ik dat er een nieuwe spits moet komen. Dolberg mag van mij best een jaartje verhuurd worden aan een ploeg in de Eredivisie. Willem II heeft geloof ik nog een spits nodig voor volgend seizoen. Griezman schijnt naar Barcelona te gaan dus misschien moet Ajax een poging wagen voor Suarez. Misschien dat je hem voor 25 a 30 miljoen kan overnemen. En een contract kan geven tot het einde van zijn carriere. En als Ziyech vertrekt hoop ik echt dat Odegaard nog gaat komen. Hij heeft echt iets speciaals waar ik voor naar het stadion kom.

PostPosted: 15 May 2019 14:28 
Erelid

Elmers wrote:
Griezman schijnt naar Barcelona te gaan dus misschien moet Ajax een poging wagen voor Suarez.
Deze Suarez hoef ik eigenlijk niet meer te zien in een Ajaxshirt. Zijn gedrag in het veld wordt er alleen maar slechter op met al dat geprovoceer. Hij kan geweldig goed voetballen maar wat hij er allemaal bij doet, hoeft van mij niet.

PostPosted: 15 May 2019 15:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Tomza2 wrote:
renemar wrote:
Dat weet je niet zeker. Robben heeft ook vaak genoeg 30+ wedstrijden in een seizoen gespeeld (Laatste 10 seizoenen heeft hij er 7 van 30+ wedstrijden gespeeld). Daarnaast spelen we minder intensieve wedstrijden hier in Nederland wat ook weer bevordelijk is voor de belasting. Wel hebben we natuurlijk kunstgras, maar die wedstrijden kun je Robben opzich ook wel sparen (maar dit is op de zaken vooruit lopen).

Bovendien, hij is gratis op te pikken. Dan durf ik wel een gokje te nemen met zijn blessures. Hij is gewoon enorm goed.
Daarnaast hoeft hij niet alles te spelen. Ik zou hem graag zien en dan als 'extra'tje' voor in de Champions League en de topwedstrijden in Nederland. Laat hij zich daar maar helemaal op focussen.

PostPosted: 19 May 2019 22:21 
Erelid

Klopt het dat Castillo gaat vertrekken bij Chelsea?

PostPosted: 20 May 2019 04:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
https://readchelsea.com/2019/05/17/juan ... is-summer/

PostPosted: 20 May 2019 11:12 
Erelid

Ik meende dat hij daar wel goed bezig was, maar kan het mis hebben aangezien ik het niet zo volg. Enig idee waar hij heen gaat?

PostPosted: 20 May 2019 11:29 

AFCA Niels wrote:
Ik meende dat hij daar wel goed bezig was, maar kan het mis hebben aangezien ik het niet zo volg. Enig idee waar hij heen gaat?
Zal wel de route Malen/Dilrosun willen volgen ( niet dat hij naar PSV gaat ). Dus nu transfervrij naar een club waar je op niveau elke week kan spelen.

PostPosted: 20 May 2019 12:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Iets voor ons als linksback (voor volgend seizoen) ?

PostPosted: 20 May 2019 12:19 

Brasil wrote:
Ligt er aan wat Martinez nu eigenlijk is. De een zegt een linksback, anderen CV.

PostPosted: 21 May 2019 15:49 
Erelid

Brasil wrote:
Zou op zich wel ideaal zijn. Dit jaar minuten maken bij JA en daarna het stokje overnemen. Kan je Sinkgraven ook gewoon laten gaan voor 5-7 miljoen, en Martinez (LCV) op zijn beste positie gebruiken, evenals Blind (VMC).

PostPosted: 21 May 2019 16:11 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Als het klopt wederom het bewijs dat er maar verdomde weinig op die jonge leeftijd echt slagen in Engeland (of buitenland).

Malen, Redan, Focu Mensah en Castillo zijn allen (nog) niet doorgebroken daar. Ook de spelers van PSV en Feyenoord breken niet door.

Laten we hopen dat de jonge potentiele talenten van onder 17 inzien, dat de kans van slagen via Ajax groter is en niet verleidt worden om vroeg te vetrekken. Brobbey zei een dezer dagen ook al benaderd te zijn door veel clubs maar wil blijven.

PostPosted: 21 May 2019 16:13 

AFCA Niels wrote:
Gaf zelf bij Podcasten met Petersen al aan dat die kans groot was. Stond voor alles open. Ook een terugkeer naar Nederland. Stond daar op verschillende posities op links. De vraag is hoe goed die jongen is, ik kan zelf lastig inschatten of hij wat aan Ajax toe zou voegen. Wellicht een tijd mee laten trainen. Voelt hij zich daar te groot voor dan mag hij wat mij betreft verder kijken.

PostPosted: 29 May 2019 10:00 
Erelid

Ik hoop echt nog steeds dat Ajax vol voor Bergwijn, Ödegaard en Alderweireld wil gaan deze transferzomer. Die 3 jongens zullen directe versterkingen voor ons zijn. Ödegaard kan het voetballende vermogen dat met Frenkie de Jong wegvalt opvangen, Alderweireld kan 1 op 1 De Ligt vervangen. De Ligt is intrinsiek wat beter, maar Alderweireld heeft veel meer ervaring.

Bergwijn voegt iets toe wat we dit seizoen toch wel tekort kwamen (zeker als Neres niet mee deed). Snelheid, diepgang en de Nederlandse nationaliteit en toekomstig verkoopwaarde.

Met die 3 ben ik ervan overtuigd dat we er zeer zeker niet minder op worden ten opzichte van afgelopen jaar.

PostPosted: 29 May 2019 12:22 

Ik hoop echt nog steeds dat Ajax vol voor Bergwijn, Ödegaard en Alderweireld wil gaan deze transferzomer. Die 3 jongens zullen directe versterkingen voor ons zijn. Ödegaard kan het voetballende vermogen dat met Frenkie de Jong wegvalt opvangen, Alderweireld kan 1 op 1 De Ligt vervangen. De Ligt is intrinsiek wat beter, maar Alderweireld heeft veel meer ervaring.

Bergwijn voegt iets toe wat we dit seizoen toch wel tekort kwamen (zeker als Neres niet mee deed). Snelheid, diepgang en de Nederlandse nationaliteit en toekomstig verkoopwaarde.

Met die 3 ben ik ervan overtuigd dat we er zeer zeker niet minder op worden ten opzichte van afgelopen jaar.
Eens. Ik zie Odegaard ook liever als creatieve man op het middenveld.

PostPosted: 29 May 2019 16:30 

AFCA Niels wrote:
Als het klopt wederom het bewijs dat er maar verdomde weinig op die jonge leeftijd echt slagen in Engeland (of buitenland).

Malen, Redan, Focu Mensah en Castillo zijn allen (nog) niet doorgebroken daar. Ook de spelers van PSV en Feyenoord breken niet door.

Laten we hopen dat de jonge potentiele talenten van onder 17 inzien, dat de kans van slagen via Ajax groter is en niet verleidt worden om vroeg te vetrekken. Brobbey zei een dezer dagen ook al benaderd te zijn door veel clubs maar wil blijven.
Castillo stelt dat hij ook helemaal niet het idee had om door te breken bij Chelsea, maar dat hij het als een investering zag in zijn ontwikkeling. Dat er in Engeland andere dingen worden gevraagd en dat hij op die vlakken progressie heeft geboekt. Dat haalde ook Redan een paar keer aan in de podcast met Petersen. Dus het niet doorbreken zien ze zelf niet direct als een probleem, het is min of meer ingecalculeerd.

Ik hoop dat Robben eerdaags bekend gaat maken dat hij komt. Ook al zijn het maar 20 á 25 potjes per seizoen. Die man is een beest. Heeft na blessures vaak direct weer zijn vorm hervonden, is nog altijd een van de betere buitenspelers ter wereld en kan Ajax in grotere wedstrijden en Europese potjes uitstekend van dienst zijn. Mag hij de wedstrijden op het kunstgras van VVV en dergelijke wel overslaan. Heb je ook weer een gedreven voorbeeldprof in de selectie die veel met zijn lichaam bezig is.

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 51 52 53 54 55  Next

All times are UTC+02:00