Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1420 posts ]  Previous   1 53 54 55 56 57  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 29 May 2019 18:55 

Robben zal eerder naar psv gaan; persoonlijke vriend van van Bommel en psv verleden.

PostPosted: 29 May 2019 19:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ajaciedjuh wrote:
Robben zal eerder naar psv gaan; persoonlijke vriend van van Bommel en psv verleden.
Daar ga ik niet blind vanuit. PSV zal op sommige fronten een streepje voor hebben, maar Ajax is ook niet kansloos. Ten tijde van Jaap Stam zei ook iedereen; die gaat naar PSV. Bleek ook geen optelsom te zijn en die koos bewust voor Ajax.

Naar mijn idee heeft Robben meer met Groningen dan met PSV. En ik denk dat een speler zoals hij ook beter in een ploeg met aanvallende intenties kan spelen. Ook acht ik de kans groot dat Ajax volgend jaar weer het sterkste team heeft staan. Dus ik zou het ook zeker niet raar vinden wanneer hij naar Ajax zou komen.

In ieder geval proberen. Dan is de keuze aan Robben.

PostPosted: 06 Jun 2019 14:24 
Erelid

Hmm, Robben, ik weet het niet.. Is wel oud en blessuregevoelig en daarnaast hebben we op zich genoeg ervaring. Denk ook niet dat Robben voor een laag bedrag hier gaat spelen, maar dat je er toch nog een aardige tekenpremie en salaris voor moet aftikken.

Wie ik wel een goede zou vinden is Dani Olmo van Dinamo Zagreb, indien Odegaard niet haalbaar blijkt te zijn. Zelfde type speler als Odegaard en Ziyech, maar dan vanaf de andere flank.

PostPosted: 06 Jun 2019 16:53 

Wel een enorme kwaliteitsimpuls, maar als je Robben haalt, moet je er zeker een goede back-up achter hebben, en het niet oplossen met Cerny of Lang of weet ik wat.

PostPosted: 13 Jun 2019 16:05 
Erelid

Zou Dejan Lovren (29) niet wat voor ons zijn? Voetballend goed genoeg, lang en een typische Ajax-verdediger. Moet ongeveer 20 miljoen kosten. Heeft enorm veel PL-ervaring en de juiste leeftijd.

AC Milan zit ook achter hem aan. Verdient momenteel wel zo'n 5 miljoen op jaarbasis.

Andere RCV met ervaring en een "Ajax-stijl" zouden zijn, die complementair zijn aan Martinez:
-Marc Bartra (28 jaar), basisspeler bij Real Betis. Opleiding genoten bij Barca.
-Alderweireld (30 jaar), verhaal is wel bekend..
-Maksimovic (27 jaar), Napoli, af en toe basisspeler.
-Gouweleeuw (27 jaar), basisspeler bij Augsburg in de Bundesliga.

Type spelers zijn het dus: Voetballend goed, minimaal 185cm (lengte nodig), defensief en fysiek meer dan in orde

PostPosted: 13 Jun 2019 16:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zou Dejan Lovren (29) niet wat voor ons zijn? Voetballend goed genoeg, lang en een typische Ajax-verdediger. Moet ongeveer 20 miljoen kosten. Heeft enorm veel PL-ervaring en de juiste leeftijd.

AC Milan zit ook achter hem aan. Verdient momenteel wel zo'n 5 miljoen op jaarbasis.

Andere RCV met ervaring en een "Ajax-stijl" zouden zijn, die complementair zijn aan Martinez:
-Marc Bartra (28 jaar), basisspeler bij Real Betis. Opleiding genoten bij Barca.
-Alderweireld (30 jaar), verhaal is wel bekend..
-Maksimovic (27 jaar), Napoli, af en toe basisspeler.
-Gouweleeuw (27 jaar), basisspeler bij Augsburg in de Bundesliga.

Type spelers zijn het dus: Voetballend goed, minimaal 185cm (lengte nodig), defensief en fysiek meer dan in orde
Lijkt mij stug dat hij een stap naar Ajax ziet zitten. Een jaar geleden heeft hij nog gezegd dat hij zichzelf één van de beste verdedigers ter wereld vindt. Ik zie iemand met deze gedachtegang niet naar Ajax vertrekken. Alderweireld zie ik ook niet gebeuren omdat hij al jaren in de gaten wordt gehouden door United en daarnaast hebben tig andere top clubs (Chelsea, City, PSG, Barca, Bayern, etc.) ook al interesse getoond. Gouweleew heeft in mijn ogen niet het niveau (maar dit is vooral met oog op zijn tijd bij Heerenveen moet ik toegeven). Maksimovic en Bartra heb ik nog nooit zien spelen dus daar kan ik niet over oordelen.

PostPosted: 13 Jun 2019 21:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zou Dejan Lovren (29) niet wat voor ons zijn? Voetballend goed genoeg, lang en een typische Ajax-verdediger. Moet ongeveer 20 miljoen kosten. Heeft enorm veel PL-ervaring en de juiste leeftijd
Vind jij Lovren een typische Ajax verdediger? Ik totaal niet en al helemaal niet voor € 20 miljoen.

Daarnaast heb jij twijfels of Magallan het wel haalt maar is Lovren dan zoveel beter in jouw ogen?
Ik vind Lovren een heel matige verdediger, die absoluut geen hoge handelingssnelheid heeft. Niet voor niets zoekt Liverpool na Van Dijk nog steeds naar een meer stabiele verdediger.

PostPosted: 14 Jun 2019 00:05 
Erelid

Lovren was onderdeel van de omkoopwedstrijd tussen Zagreb en Lyon. Hoe kan je die nou bij Ajax willen hebben?

PostPosted: 14 Jun 2019 10:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Sigtyr wrote:
Lovren was onderdeel van de omkoopwedstrijd tussen Zagreb en Lyon. Hoe kan je die nou bij Ajax willen hebben?
Hij speelde toen bij Lyon, dus wat is daar het punt dan van?

Maar snap inderdaad ook niet wat Ajax met hem zou moeten.

PostPosted: 14 Jun 2019 10:48 
Erelid

Volgens Valentijn Driessen (Telegraaf) is Promes een serieuze optie voor Ajax.
Ook Odegaard en Bergwijn zijn (nog) serieuze opties al lijkt hij te suggereren dat Odegaard 1e keus is tov Promes. Ook schijnt Ajax meer internationals onder de loep te hebben omdat ze geen vreemdelingen legioen willen hebben. Maar goed dat heb je dan gelijk getackeld als je bv bergwijn en Promes zou halen.

Als je die lijn doortrekt zouden Babel en Propper ook opties zijn of blijven.

Feitelijk niets nieuws onder de zon.

Ben wel benieuwd. Het is al een tijdje stil rondom Cuesta (zou toch rond zijn), Hagi (wat is er van waar), Odegaard (hij wilde toch snel duidelijkheid) en Bergwijn (storm in een glas water?).

Blijft natuurlijk komkommertijd....

PostPosted: 14 Jun 2019 11:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Volgens Valentijn Driessen (Telegraaf) is Promes een serieuze optie voor Ajax.
Ook Odegaard en Bergwijn zijn (nog) serieuze opties al lijkt hij te suggereren dat Odegaard 1e keus is tov Promes. Ook schijnt Ajax meer internationals onder de loep te hebben omdat ze geen vreemdelingen legioen willen hebben. Maar goed dat heb je dan gelijk getackeld als je bv bergwijn en Promes zou halen.

Als je die lijn doortrekt zouden Babel en Propper ook opties zijn of blijven.

Feitelijk niets nieuws onder de zon.

Ben wel benieuwd. Het is al een tijdje stil rondom Cuesta (zou toch rond zijn), Hagi (wat is er van waar), Odegaard (hij wilde toch snel duidelijkheid) en Bergwijn (storm in een glas water?).

Blijft natuurlijk komkommertijd....
Overmars heeft zelf ook aangegeven zich te richten op Nederlandse spelers. En dan moest je volgens hem naar het Nederlands elftal kijken en wat daar dan haalbaar zou zijn. Dus dat Promes, Bergwijn, Propper genoemd worden is niet raar. Van Aanholt zou nog kunnen, maar daar is geen plek voor.

PostPosted: 27 Jun 2019 13:01 

Er is nog een leuke speler op te halen. David Silva van Man. City wil weg en niet in Engeland blijven. :D

PostPosted: 28 Jun 2019 10:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ziyech en Van de Beek in nadrukkelijke belangstelling van de Europese (sub)top. Ajax doet er verstandig aan om veel te investeren in een creatieve aanvallende middenvelder in plaats van in Bergwijn. Ik vind Bergwijn echt een verkeerde keuze op dit moment. Met Promes heb je al snelheid, als Neres dan ook blijft heb je een uitstekende aanval. Ziyech en Van de Beek weg is een enorme aderlating.

Ik zou heel hoog inzetten voor een middenvelder. En ik hoop dat Overmars verder kijkt dan Nederlandse spelers.
De jaren tussen Eriksen en Ziyech waren niet voor niets zo mager. Had natuurlijk met meerdere factoren te maken, maar zo'n creatieve spelmaker is zo essentieel. Zou alleen even niet weten welke speler daarvoor in aanmerking zou komen. Pröpper is dat type ook niet echt.

En we hebben natuurlijk Marin nog (was hem bijna vergeten :shock: ), maar die schijnt meer een type Davids te zijn.

PostPosted: 28 Jun 2019 10:57 
Erelid

Babel tekent (gelukkig) bij Galatassary.

PostPosted: 28 Jun 2019 10:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:
Mocht hij wel vertrekken dan zou ik Propper en nog een middenvelder aantrekken.
Ook al vertrekt hij niet dan moet Propper komen.
Dat bedoel ik ook, FR.

geenidee4 wrote:
Ik zou heel hoog inzetten voor een middenvelder. En ik hoop dat Overmars verder kijkt dan Nederlandse spelers.
De jaren tussen Eriksen en Ziyech waren niet voor niets zo mager. Had natuurlijk met meerdere factoren te maken, maar zo'n creatieve spelmaker is zo essentieel. Zou alleen even niet weten welke speler daarvoor in aanmerking zou komen. Pröpper is dat type ook niet echt.

En we hebben natuurlijk Marin nog (was hem bijna vergeten :shock: ), maar die schijnt meer een type Davids te zijn.
Eens. De Jong en Ziyech kun je niet vervangen met Marin en Bergwijn. De eerste twee zijn veel creatiever en zijn juist de spelers die Marin en Bergwijn 'aan het werk zetten' en voor de verrassingen zorgen.

PostPosted: 18 Sep 2019 11:48 
Erelid

In de winter Schuurs verhuren en Marin proberen te verkopen/verhuren (gaat bij ons nooit een belangrijke rol van betekenis spelen) en Pröpper kopen. Ook Labyad, Van Leer en Siem de Jong proberen te lozen. Kan je Alvarez definitief naar achteren zetten. Dan is het elftal veel meer in balans.

Basis wordt wat mij betreft dan:
--Neres-------Tadic--------Ziyech--
---------------VD Beek------------------
------Martinez-------Pröpper--------
-Tagliafico-Blind-Alvarez--Dest---
-----------------Onana--------------------

Varela; Veltman, Mazraoui; Eiting, Lang; Promes, Huntelaar

(dit zijn allen hele goede wissels en zullen dan ook in een roulatiesysteem spelen, waarbij er soms geschoven kan worden op posities).

PostPosted: 18 Sep 2019 12:45 
Erelid

In de winter Schuurs verhuren en Marin proberen te verkopen/verhuren (gaat bij ons nooit een belangrijke rol van betekenis spelen) en Pröpper kopen.
Waarom zo snel spelers afschrijven?

Ik vind het bijzonder knap als jij al ziet na 3 wedstrijden, dat je hem moet verkopen omdat hij nooit een belangrijke rol gaat vervullen. Zoiets kun je pas beoordelen na een lange reeks wedstrijden.

Ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Voetballend goed genoeg alleen speelde hij wat ongelukkig. Ook hij moet wennen en niet iedereen staat er vanaf minuut 1. Hij werd ook nogal makkelijk geslachtoffert omdat hij verdedigend en in de organisatie (vaak) niet goed stond maar we doen nu net alsof het zoveel beter staat. In mijn optiek zijn de verschillen niet zo groot als begin van het seizoen maar omdat Blind nu achterin staat, doen we net alsof het zoveel beter is.

Uit bij Paok speelde Ajax de beste wedstrijd tot nu toe.
Deze wedstrijd tegen Lille was ook goed.
Zoek de wezenlijke verschillen.
Lille had ook minimaal 2 keer kunnen scoren maar verzuimde dit.

PostPosted: 18 Sep 2019 14:16 
Erelid

In de winter Schuurs verhuren en Marin proberen te verkopen/verhuren (gaat bij ons nooit een belangrijke rol van betekenis spelen) en Pröpper kopen.
Waarom zo snel spelers afschrijven?

Ik vind het bijzonder knap als jij al ziet na 3 wedstrijden, dat je hem moet verkopen omdat hij nooit een belangrijke rol gaat vervullen. Zoiets kun je pas beoordelen na een lange reeks wedstrijden.

Ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Voetballend goed genoeg alleen speelde hij wat ongelukkig. Ook hij moet wennen en niet iedereen staat er vanaf minuut 1. Hij werd ook nogal makkelijk geslachtoffert omdat hij verdedigend en in de organisatie (vaak) niet goed stond maar we doen nu net alsof het zoveel beter staat. In mijn optiek zijn de verschillen niet zo groot als begin van het seizoen maar omdat Blind nu achterin staat, doen we net alsof het zoveel beter is.

Uit bij Paok speelde Ajax de beste wedstrijd tot nu toe.
Deze wedstrijd tegen Lille was ook goed.
Zoek de wezenlijke verschillen.
Lille had ook minimaal 2 keer kunnen scoren maar verzuimde dit.
Onzin, ik zag het bij Magallan ook al naar een paar wedstrijden. Of had je die ook nog een half jaar in Ajax 1 willen zien? Noem eens de kwaliteiten waar Marin goed voor is in het Ajax-systeem?

PostPosted: 18 Sep 2019 14:50 
Erelid

Onzin, ik zag het bij Magallan ook al naar een paar wedstrijden. Of had je die ook nog een half jaar in Ajax 1 willen zien? Noem eens de kwaliteiten waar Marin goed voor is in het Ajax-systeem?
Jij vind het onzin, ik zeg, dat jij dit niet kan beoordelen omdat je nooit weet of een speler progressie boekt. De een redt het wel of staat er direct, de ander heeft er langer voor nodig.

Wat ik van Marin gezien heb, vind ik hem juist wel passen bij Ajax. Wil de bal hebben en draait vaak goed open. Ziet het spelletje en heeft ook een goede trap. Dat dit er niet direct uitkomt en hij toch gezien wordt om de leegte van De Jong op te vullen is een ander verhaal.

Marin is op zijn leeftijd echt niet minder dan bv Schone was/is en kan alleen maar beter worden.

Ik vind Alvarez een zeer goede verdediger maar als pure middenvelder voldoet hij niet. Marin is in die rol veel beter. Ligt er ook aan waar jij de prioriteit legt. Ik kies altijd voor het voetbal en Alvarez staat er enkel en alleen in voor de balans. Aan de bal brengt hij te weinig.

Magallan is inderdaad een miskoop maar is verdedigend helemaal niet zo slecht als hij heeft laten zien. Dat je die nu een half jaar verhuurt, kan ik inkomen. Maar een marin na 3 wedstrijden totaal afschrijven, vind ik een beetje absurd.

PostPosted: 27 Sep 2019 11:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Ik vind Stengs wel indruk maken de afgelopen weken hoor, pfoe. Als hij deze lijn doortrekt mag Ajax hem wel halen als opvolger van Neres.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Sep 2019 11:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hoeveel zal AZ vragen? Heeft contract tot 2023. Heeft als zaakwaarnemer Mino Raiola.
AZ kreeg voor Til 18 miljoen euro. Denk voor Stengs wel iets van 25-30 miljoen euro.

PostPosted: 27 Sep 2019 11:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stormrage wrote:
Ik vind Stengs wel indruk maken de afgelopen weken hoor, pfoe. Als hij deze lijn doortrekt mag Ajax hem wel halen als opvolger van Neres.
Absoluut. Ik zat gister in het stadion en die jongen was echt vreselijk goed. Sterk aan de bal, bij elke aanval betrokken, kan zo een paar man uitspelen. Was echt onder de indruk. Maar daar gaan ze minimaal 25 miljoen voor willen vangen ben ik bang. Misschien wel meer als hij nu ook nog gaat debuteren bij Oranje.

PostPosted: 27 Sep 2019 12:42 
Erelid

GJ1402 wrote:
Absoluut. Ik zat gister in het stadion en die jongen was echt vreselijk goed. Sterk aan de bal, bij elke aanval betrokken, kan zo een paar man uitspelen. Was echt onder de indruk. Maar daar gaan ze minimaal 25 miljoen voor willen vangen ben ik bang. Misschien wel meer als hij nu ook nog gaat debuteren bij Oranje.
Ik dacht dat je niet kon vanwege de verplaatsing?

En als ze 25-30 miljoen vragen en hij blijft zo goed, vind ik dat niet zo'n probleem hoor. We spelen weer Champions League met een goede kans op overwintering en we gaan volgende zomer waarschijnlijk nog meer geld binnenharken dan afgelopen transferperiode met de verkoop van Onana, Tagliafico, Neres, Van de Beek, Ziyech (?).

PostPosted: 27 Sep 2019 14:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stormrage wrote:
GJ1402 wrote:
Ik dacht dat je niet kon vanwege de verplaatsing?

En als ze 25-30 miljoen vragen en hij blijft zo goed, vind ik dat niet zo'n probleem hoor. We spelen weer Champions League met een goede kans op overwintering en we gaan volgende zomer waarschijnlijk nog meer geld binnenharken dan afgelopen transferperiode met de verkoop van Onana, Tagliafico, Neres, Van de Beek, Ziyech (?).
Op het allerlaatste moment toch nog wat weten te regelen ;)

25-30 miljoen klinkt veel maar is dat inderdaad misschien ook niet meer in deze tijden. Ben het ook wel met je eens dat als je zoveel geld binnenharkt je ook wel eens wat mag uitgeven.

Maar zie jij hem als vervanger van Neres of Ziyech?

PostPosted: 27 Sep 2019 14:28 
Erelid

Ik acht de kans dat Ziyech blijft nog best reëel, dus in principe opvolger van Neres.

Post new topic  Reply to topic  [ 1420 posts ]  Previous   1 53 54 55 56 57  Next

All times are UTC+01:00