Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1347 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 11 Feb 2015 10:57 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
rebuah wrote:
Als VD Hoorn, Veltman en Moisander niet met ruimte in de rug kunnen verdedigen... is dit dan ook geen falen van de technische staf? Het lijkt me dat daar toch wel wat ex-topverdedigers rondlopen zo met FdB en Jaap Stam?!
Dat verdedigen in de rug heeft naast persoonlijke kwaliteiten ook met de positionering van de rest van het elftal te maken. Maar in geval van Van der Hoorn is het wat mij betreft toch echt het oude gezegde "Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding".

PostPosted: 11 Feb 2015 19:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee
Riejuh wrote:
Het probleem zit hem juist wel achterin. Het pseudo verdedigen van Moisander en andere verdedigers is het grote probleem. Deze lopen bij balverlies achteruit ipv vooruit waardoor je het veld klein maakt. Ze gaan als een halve miet het duel aan.

Moisander en vd Hoorn/Veltman kunnen/durven niet met ruimte in de rug te spelen, hierdoor wordt het veld voor de middenvelders te groot om te belopen, zie hier ook de ruimte die Ajax hierdoor weggeeft in de counters. Ook omdat de backs diep staan en er dan weer slordig balverlies geleden wordt (El Ghazi 49ste minuut, afgelopen zondag).

Ik opteer een inschuivende 4, de backs wat meer naar achter getrokken en dan meer voetbal vanuit het middenveld. Hierdoor sta je verdedigend stabieler (Frank noemde dit ooit restverdediging), heb je op het middenveld een man extra (ipv inzakkende Schöne).

Als de flanken dan bezet blijven door Ghazi en Kishna, de spits door Milik kun je met je "4" en de drie middenvelders prima voetballen. De backs kunnen dan nog wel mee naar voren maar niet de hele tijd. Of je moet Backs hebben zoals Alba en Alves, maar dan moet je je spel daar ook op aanpassen.
Wat ik daarmee bedoelde is dat het achterin, wel vaker bij Ajax onder Frank de Boer wel staat. Als je kijkt naar het aantal tegendoelpunten is dat niet heel erg slecht. Maar met name de aanval laat gewoon heel vaak te weinig zien. Dat komt ook, omdat de aanvoer vanuit het middenveld er totaal niet is. Het huidige Ajax mist iemand die de lijnen uitzet en aangeeft wanneer er rustig moet worden gespeeld en wanneer er druk en tempo moet worden gezet.
Als daarnaast de backs met waardevolle voorzetten zou komen ipv de meest belachelijke afzwaaiers, dan zou dat wel een heleboel schelen.
Dat beide CV dan ook niet in durven schuiven is ook niet verwonderlijk, omdat, op Serero en Klaassen na, er vanuit het middenveld en aanval amper druk wordt gezet op de tegenstander, waardoor ze na 5 passes alweer in de verdediging bij Ajax staan.

Ook ben ik van mening dat de selectie van Ajax totaal uit balans is. Kijk naar de wissels:
Onana, Veltman, Tete, Riedewald, Zimling, Menig en Milik
Dit zijn spelers die nog in Jong Ajax of niet eens bij Ajax horen te voetballen.
(Uitgezonderd Milik en Veltman). Dit zijn niet jongens die bij een wissel ervoor gaan zorgen dat dingen anders gaan lopen.

PostPosted: 11 Feb 2015 23:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kan alleen maar zeggen; ja precies, Umfoufou.

PostPosted: 12 Feb 2015 04:16 

Dit is me een beetje te kort door de bocht. Op papier is de selectie in balans. Maar je houdt vooraf geen rekening met de blessures van Andersen, serero, fischer en ziggy. En ook niet met het falen van tobaankopen Zimling, Duarte, Viergever en vd Hoorn.

PostPosted: 12 Feb 2015 11:29 
Beheerder

Castel di Sangro wrote:
Dit is me een beetje te kort door de bocht. Op papier is de selectie in balans. Maar je houdt vooraf geen rekening met de blessures van Andersen, serero, fischer en ziggy. En ook niet met het falen van tobaankopen Zimling, Duarte, Viergever en vd Hoorn.
Op papier? AJAX werd seizoen voor seizoen uitgekleed. Op papier kan een olifant voorkomen dat hij de afgrond instort door zich met zijn staart vast te houden aan een madeliefje.
Die blessures zijn niet de reden dat AJAX zo slecht speelt. Andersen, Sigthorsson en Fischer spelen als een drol. De reden waarom AJAX stabieler was dan psv waren Blind, Poulsen, De Jong, Anita, Vertonghen, Eriksen, misschien zelfs Ooijer. psv heeft daar prima op ingespeeld door Guardado en De Jong te kopen. Denk je nu echt dat het komt door blessures en het falen van zulke breedteversterkingen?

PostPosted: 12 Feb 2015 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Fischer mag je dit seizoen niet veroordelen vind ik. Het is niet omdat hij vorig jaar een vormdip had voor zijn blessure, dat hij binnen enkele weken weer niet een veel beter niveau haalt.
Boilesen en Veltman mag je bijkomend zeker wel nog aan dat lijstje van je toevoegen van spelers die hun niveau bijlange niet halen.

PSV is veel minder een opleidingsclub als wij zijn en we moeten ook zeker geen koopclub worden, dat hebben we gehad en het verleden heeft ons geleerd dat dit zeker ook geen succes is gebleken. Maar we kunnen niet ontkennen dat wanneer Ajax gerichte aankopen had gedaan om deze zeer jonge en wisselvallige selectie te versterken met mannen van het kaliber Wijnaldum, De Jong en Guardado dat we dan geen 12 punten achter zouden staan op de lampjes.

PostPosted: 12 Feb 2015 11:59 
Erelid

Over onze scouting stel ik me trouwens al jaren vragen... als je hun track record bekijkt van succesvolle aankopen die in principe direct inzetbaar zouden moeten zijn in Ajax 1 dan is het resultaat bedroevend. Waarom halen wij geen mannen als De Jong of Guardado?

Als ik dan zie dat ze die Moses Daddey twee keer op proef hebben gehad, en dan geen contract aanbieden en ik lees nu wekelijks hier in België dat die jongen weer heeft uitgeblonken (4 goals in 4 wedstrijden en nog wat assists) dan vind ik dat ook vreemd. Zeker als je weet dat je die gast voor een habbekrats had kunnen aantrekken.

Als ik dan lees (of het waar is weet ik niet uiteraard) dat er twijfels waren om El Ghazi definitief aan te trekken uit de jeugd van Sparta dan begrijp ik het allemaal niet meer zo goed hoor...

PostPosted: 12 Feb 2015 12:01 
Beheerder

rebuah wrote:
Fischer mag je dit seizoen niet veroordelen vind ik. Het is niet omdat hij vorig jaar een vormdip had voor zijn blessure, dat hij binnen enkele weken weer niet een veel beter niveau haalt.
Boilesen en Veltman mag je bijkomend zeker wel nog aan dat lijstje van je toevoegen van spelers die hun niveau bijlange niet halen.

PSV is veel minder een opleidingsclub als wij zijn en we moeten ook zeker geen koopclub worden, dat hebben we gehad en het verleden heeft ons geleerd dat dit zeker ook geen succes is gebleken. Maar we kunnen niet ontkennen dat wanneer Ajax gerichte aankopen had gedaan om deze zeer jonge en wisselvallige selectie te versterken met mannen van het kaliber Wijnaldum, De Jong en Guardado dat we dan geen 12 punten achter zouden staan op de lampjes.
Ik veroordeel hem niet. Ik tel hem simpelweg gewoon niet mee. De Fischer van vorig seizoen mist AJAX geen enkel moment. Hij deed het toen echt niet beter dan Kishna en El Ghazi het doen dit seizoen.

AJAX redt het niet met aankopen, maar redt het ook niet met jeugd alleen. AJAX zal toch 2 aankopen per seizoen voor de basis moeten doen.

En dan niet Lobotka laten vertrekken en non-voetballers als Van der Hoorn en Zimling samen voor 5 miljoen binnenhalen... :roll:
De jeugd is nu klaar, Rebuah. Hopelijk gaat de scouting op een dergelijke manier op de schop.

PostPosted: 12 Feb 2015 12:03 
Erelid

Dan zijn wij het eens Toby :ajaxsmiley:

PostPosted: 12 Feb 2015 12:07 
Erelid

Ik ben trouwens erg benieuwd of Klaassen op de '6' blijft of niet. Ik denk persoonlijk dat hij daar erg goed tot zijn recht kan komen. Dan kun je ervoor spelen met naargelang de wedstrijd het vraagt Serero, Schöne, Sinkgraven of Andersen en dan heb je op de flanken twee echte buitenspelers met Kishna en El Ghazi (Fischer, Menig als backup). Kan Milik terug in de spits of Zivkovic. Siggy voldoet gewoon niet in Ajax 1.

PostPosted: 12 Feb 2015 13:26 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
rebuah wrote:
Over onze scouting stel ik me trouwens al jaren vragen... als je hun track record bekijkt van succesvolle aankopen die in principe direct inzetbaar zouden moeten zijn in Ajax 1 dan is het resultaat bedroevend. Waarom halen wij geen mannen als De Jong of Guardado?

Als ik dan zie dat ze die Moses Daddey twee keer op proef hebben gehad, en dan geen contract aanbieden en ik lees nu wekelijks hier in België dat die jongen weer heeft uitgeblonken (4 goals in 4 wedstrijden en nog wat assists) dan vind ik dat ook vreemd. Zeker als je weet dat je die gast voor een habbekrats had kunnen aantrekken.

Als ik dan lees (of het waar is weet ik niet uiteraard) dat er twijfels waren om El Ghazi definitief aan te trekken uit de jeugd van Sparta dan begrijp ik het allemaal niet meer zo goed hoor...
Ik denk dat je in je post zelf je antwoord geeft. Zolang wij niet weten welke spelers er op de scoutingslijst staan, kunnen wij deze niet beoordelen. Wel kunnen we beoordelen wat er binnengehaald wordt. Een Moses Daddy is wel gezien. Een Lobotka is wel gezien. Maar er gebeurd verder niks mee.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 12 Feb 2015 22:33 
Erelid

rebuah wrote:

Ik ben het ermee eens dat de scouting nog drastisch gerevolutioneerd moet worden! Alleen moet je in het geval moses daddy simon afvragen of hij toen een zodanige indruk heeft gemaakt , dat je zo'n duur talent voor El Ghazi had moeten aantrekken.

Achteraf gezien had deze extra optie wenselijk geweest, maar het blijft een risico met het non-EU salaris. Geen idee eigenlijk hoe dat in verhouding zou staan met bijvoorbeeld het toenmalige salaris van Andersen??

PostPosted: 13 Feb 2015 14:14 

Ik denk dat ze een beetje zijn doorgeschoten. Het is een goede weg die ze zijn ingeslagen, alleen dan moet je er wel voor zorgen dat de aankopen die je doet een meerwaarde zijn voor de jongens die er al zijn. Iedereen wist van tevoren al dat Zimling niet de goede keuze zou zijn. Daarnaast begrijp ik niet dat jongens die tegen het 1e aan hikken, maar nog jong zijn niet worden verhuurd aan clubs als Willem 2 en NAC. De jonge gasten van een jaar of 18 kan je inderdaad in Jong Ajax in de JL ervaring op laten doen. Maar de jongens die dat zijn ontgroeid, maar (nog) niet goed genoeg zijn, zou je moeten verhuren. Een Denswil, Ligeon, Andersen hadden er meer aan gehad als ze afgelopen seizoen (of begin dit seizoen) waren verhuurd. Die komen dan met meer 'ervaring' terug en dan kan je ze 34 wedstrijden op een hoger niveau zien.
Waarom ik dit zeg, normaal gesproken zou een team als Ajax toch wel 2 of 3 spelers van een jaar of 25 moeten hebben en 2 of 3 spelers die 30 plus zijn. Dat zijn jongens met ervaring die de jonge gasten van 18 moeten kunnen helpen. Als je zo een radar zou kunnen laten gaan, loop je ook niet ieder seizoen tegen hetzelfde probleem aan en zou je gerichte aankopen kunnen doen.

En zulke spelers zijn er vast te vinden in de Slowaakse/Sloveense/Kroatische competitie en die zou Ajax best kunnen betalen. Dan zou een type Gudelj, die je nu hebt gemist, makkelijk bij Ajax hebben gespeeld. (International die jong is met ervaring)

PostPosted: 13 Feb 2015 15:03 
Erelid

rebuah

Ik vond De Jong eigenlijk wel een groot risico deze zomer, zeker gezien de verlangde transfersom en het salaris. Daarbij vind ik de De Jong nu bij PSV ook geen wereldspeler. Het verschil met PSV is met name dat PSV weinig heeft verkocht afgelopen zomer en je bij Ajax toch weer een verkoopbalans van + 25 miljoen had.
Elke aankoop brengt een risico met zich mee, nu zeg je dat Ajax De Jong had moeten halen. Zei je dat afgelopen zomer ook? Het fundamentele verschil tussen Ajax en PSV is dat PSV over het algemeen bereid is meer geld uit te geven omdat er daar vanuit de jeugd doorgaans minder alternatieven klaar staan. Als je kijkt naar de verschillende categorien waarin je aankopen kunt doen dan zie je dat in de meeste categorien weinig verschil.
Matavz – Sigthorson
Jozefzoon – Boerrigter
Marcelo – Van der Hoorn
Hiljemark – Duarte

Allemaal vergelijkbare prijsrange en positie. Waar PSV het verschil mee maakte waren de aankopen zoals Strootman, Mertens, Wijnaldum die allemaal meer dan 5 miljoen kostten. De tweede factor die meespeelt is het feit dat PSV deze zomer er voor koos weinig te verkopen, daar waar Ajax dus wel besloot het tafelzilver te kapitaliseren. Guardado is echt een uitzondering wat betreft huurspeler, dat is nu een succes maar is PSV ook niet elk jaar gelukt.
idem, ik heb afgelopen periodes meerdere keren voor die jongen gepleit. Wat Ajax tegenhoudt in mijn ogen is het gegeven dat men ook bepaalde jeugdspelers heeft en daardoor dan niet het risico wil nemen.
Die twijfels snap ik wel, ik ben positief verrast door de stap die El Ghazi gezet heeft maar ik vond het op basis van vorig seizoen ook moeilijk te voorspellen dat hij dat nu al zou aankunnen.
Ik denk dat je in je post zelf je antwoord geeft. Zolang wij niet weten welke spelers er op de scoutingslijst staan, kunnen wij deze niet beoordelen. Wel kunnen we beoordelen wat er binnengehaald wordt. Een Moses Daddy is wel gezien. Een Lobotka is wel gezien. Maar er gebeurd verder niks mee.
De aanwezigheid van jeugd speelt in grote mate mee in mijn ogen. Wat je ziet is dat het Ajax is gelukt meerdere jongens langdurig vast te leggen vanuit de A1, aan die jongens wordt al een tijdje getrokken. Als je meerdere spelers gaat aantrekken dan geef ik je een goede kans dat bepaalde spelers niet zo makkelijk lang verlengd hadden.
Ik ben het ermee eens dat de scouting nog drastisch gerevolutioneerd moet worden! Alleen moet je in het geval moses daddy simon afvragen of hij toen een zodanige indruk heeft gemaakt , dat je zo'n duur talent voor El Ghazi had moeten aantrekken.

Achteraf gezien had deze extra optie wenselijk geweest, maar het blijft een risico met het non-EU salaris. Geen idee eigenlijk hoe dat in verhouding zou staan met bijvoorbeeld het toenmalige salaris van Andersen??
Een deel van het probleem met betrekking tot ons aankoopbeleid is De Boer en zijn beoordelingsvermogen. Die heeft op zijn zachtst gezegd geen goed oog voor aankoop van spelers. Theo Janssen was zonder De Boer waarshcijnlijk niet aangetrokken, idem met Van der Hoorn. Het was ook De Boer die deze zomer Sinkgraven nog niet perse hoefde en blij was met Zimling.

PostPosted: 13 Feb 2015 15:05 
Erelid

Waarom ik dit zeg, normaal gesproken zou een team als Ajax toch wel 2 of 3 spelers van een jaar of 25 moeten hebben en 2 of 3 spelers die 30 plus zijn. Dat zijn jongens met ervaring die de jonge gasten van 18 moeten kunnen helpen. Als je zo een radar zou kunnen laten gaan, loop je ook niet ieder seizoen tegen hetzelfde probleem aan en zou je gerichte aankopen kunnen doen.

En zulke spelers zijn er vast te vinden in de Slowaakse/Sloveense/Kroatische competitie en die zou Ajax best kunnen betalen. Dan zou een type Gudelj, die je nu hebt gemist, makkelijk bij Ajax hebben gespeeld. (International die jong is met ervaring)
In de Slowaakse en Sloveense competitie heeft Ajax sowieso weinig te zoeken en ook in Kroatie lopen dat soort spelers niet bij bosjes rond. Ik zou zeggen kom maar met namen en je zult zien hoe moeilijk het in essentie is.

PostPosted: 13 Feb 2015 17:38 

Pushkin wrote:

In de Slowaakse en Sloveense competitie heeft Ajax sowieso weinig te zoeken en ook in Kroatie lopen dat soort spelers niet bij bosjes rond. Ik zou zeggen kom maar met namen en je zult zien hoe moeilijk het in essentie is.
Het zijn voorbeeld competities, heb wel vaker wat namen genoemd die mogelijk niet slechter waren dan de huidige aankopen (hoewel je nooit zekerheid hebt). Daarnaast zitten in dat soort competities bij de 'topclubs' daar, altijd wel wat spelers die een overstap naar een club als Ajax echt wel zien zitten! De naam Ajax betekent echt nog veel in de wereld. Een naam heeft ook een bepaalde aantrekkingskracht.

En als je het nu over namen hebt:
Rajkovic (aflopend contract HSV), Stefanovic (hoewel die een nieuw contract heeft)
En als je wilt, kan ik wel uitzoeken wat er in die competities rondlopen die ik net heb genoemd!

PostPosted: 13 Feb 2015 18:31 
Erelid

Het zijn voorbeeld competities, heb wel vaker wat namen genoemd die mogelijk niet slechter waren dan de huidige aankopen (hoewel je nooit zekerheid hebt).

Slovenie heeft een competitie die helemaal niks voorstelt. Er is de afgelopen jaren vrijwel niets doorgestroomt naar wat zelfs maar subtop niveau in Nederland is.
Daarnaast zitten in dat soort competities bij de 'topclubs' daar, altijd wel wat spelers die een overstap naar een club als Ajax echt wel zien zitten! De naam Ajax betekent echt nog veel in de wereld. Een naam heeft ook een bepaalde aantrekkingskracht.
Klopt maar bij Dinamo Zagreb hoeven we niet meer echt te gaan shoppen.
En als je het nu over namen hebt:
Rajkovic (aflopend contract HSV), Stefanovic (hoewel die een nieuw contract heeft)
En als je wilt, kan ik wel uitzoeken wat er in die competities rondlopen die ik net heb genoemd!
Je kent me als poster waarschijnlijk nog niet zo maar ik heb in het verleden regelmatig gepost over die competities. Ik ken ook mensen die de boel lokaal volgen. Voor de positities waar Ajax versterking nodig heeft loopt er in Kroatie (buiten Dinamo) weinig rond. IN Slowakije loopt er bij de senioren sowieso weinig wara je blij van wordt.

Rajkovic moet je in mijn ogen niet aan beginnen, das een Zimling verhaal. Ben trouwens benieuwd welke Stefanovic je het over hebt.

PostPosted: 13 Feb 2015 18:32 
Erelid

Persoonlijk vind ik dat Ajax haar pijlen moet richten op de Franse competitie.

PostPosted: 13 Feb 2015 20:01 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Pushkin wrote:
Persoonlijk vind ik dat Ajax haar pijlen moet richten op de Franse competitie.
Ik begrijp wat je daarmee bedoelt. Meestal hebben ze daar fysiek een behoorlijk voorsprong op de Eredivisie en andere competities en techniek is daar zeker geen vies woord. Daarnaast worden daar wel erg vaak ook pareltjes opgehaald uit de tweede divisie. Maar kan Ajax ook spelers uit de Ligue 1 halen van bv middenmoters?

PostPosted: 13 Feb 2015 21:07 
Erelid

Ik begrijp wat je daarmee bedoelt. Meestal hebben ze daar fysiek een behoorlijk voorsprong op de Eredivisie en andere competities en techniek is daar zeker geen vies woord. Daarnaast worden daar wel erg vaak ook pareltjes opgehaald uit de tweede divisie. Maar kan Ajax ook spelers uit de Ligue 1 halen van bv middenmoters?
Franse opleidingen zijn gewoon goed. Punt van het Franse voetbal is dat het in tegenstelling tot andere landen (Duitsland, Italie, Spanje) niet de grootste sport is; dat is rugby. In 2005 gebeurde het zelfs nog wel dat een club als Ajaccio promoveerde met een kleinere begroting dan b.v. De Graafschap. Daar is wle een beetje verandering in gekomen door een betere TV-deal maar het grote probleem voor Frankrijk blifjt dat het haar uitzendrechten niet internationaal goed vermarkt. Wie kijkt de Franse competitie? En dat de Fransen niet zoals de Engelsen fortuinen neerleggen voor TV abonnementen (ergo niet de eerste sport van het land.)
Er is met de komst van PSG en Monaco natuurlijk wel meer geld in de competitie gekomen maar het grappige blijft dat in Frankrijk de competitie nog niet volledig gedomineerd wordt door een paar clubs. In het verleden was dat helemaal extreem, toen had je tussen 1993 en 2003 10 verschillende kampioenen. Ironisch genoeg zijn in 2011 en 2012 respectievelijk nog Lille en Montpellier kampioen geworden die niet tot dat rijtje behoorden. Nu heb je dus PSG, Marseille, L’OL en Monaco maar daar tussen heb je altijd nog een vreemde eend in de bijt zoals nu bijvoorbeeld Saint Etienne.
Omdat de Franse competitie zo’n tombola is zijn er genoeg clubs waarvoor het moeilijk is structureel beleid te voeren en structureel een subtopper te blijven. Om maar over de grote wisselingen te spreken, Montpellier speelde in 2009 nog Ligue II en werd drie jaar later kampioen van de Ligue I. In 2010 speelt Auxerre Champions League en in 2012 degradeert het. Daardoor hebben veel van dergelijke clubs (zeg maar alles onder Bordeaux, Lól, Marseille, Monaco, PSG en momenteel misschien Lille) nog geen uitgebouwde structuur die boven die van Ajax uittoornt m.b.t. salarissen. Er zijn met andere woorden nog best spelers van clubs als Nantes, Toulouse, etc te halen als ze niet al in de picture staan van andere clubs. Als je er op tijd bij bent dan hoeft salaris ook niet het probleem te vormen, tenzij je de absolute topspelers wil waar ook andere clubs achteraan zitten. Mara over het algemeen lopen er in Frankrijk redelijk wat kwaliteitsspelers rond die nog steeds haalbaar zijn, wat met name te maken heeft met het Franse systeem. Net zoals Nederland is Frankrijk een feeder competitie die voornamelijk opleidt en waarbij het veel minder koopclubs betreft die alles uit het buitenland halen.
Ajax is voor een aantal spelers een verbetering, zeker m.b.t. b.v. CL voetbal en aantrekkelijkheid. Ajax is en blijft ook kwa uitstraling gelukkig groter dan de Toulouses van deze wereld.

Tot slot zijn er vier voordelen, er zijn ook iets oudere spelers te halen; zeg maar 24+ die een directe kwaliteitsinjectie betekenen. Dat in tegenstelling tot Oost-Europa waar tegen die tijd 90% van de echt interessante spelers al naar een andere competitie is vertrokken. Hte tweede voordeel is dat de Franse voetbalstijl (techniek) aanhaakt bij die van Ajax. Het derde voordeel is dat spelers relatief gezien goedkoper zijn, dat zeggen ook veel Engelse scouts ook over de Franse competitie i.v.m. de Nederlandse. Last but not least, in Frankrijk maakt men gebruik van een soort draftsysteem uit voetbalscholen m.b.t. jeugdspelers waar alle profclubs gebruik van kunnen maken. Daardoor heb je veel minder een hard onderscheid tussen koop en opleid club. In Nederland heb je clubs die amper wat interessants opleiden (NAC< Heracles, Roda). In Frankrijk heeft vrijwel elke club wel een paar interessante jonge spelers uit eigen land.

Julien Escude, een van de betere spelers van Rennes was destijds een mooi voorbeeld van wat mogelijk is in Frankrijk.

PostPosted: 13 Feb 2015 22:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Geweldig stuk! Misschien een idee om dat aan Overmars te overhandigen?

PostPosted: 13 Feb 2015 23:18 
Erelid

Dat weet Ajax al lang hoor. ;)

PostPosted: 13 Feb 2015 23:40 
Beheerder

Ja? Maar waarom doen ze er dan niets mee?
Pijnlijk dat een door AJAX afgekeurde scout nu psv de landstitel bezorgd of op zijn minst psv een veel stabielere ploeg heeft gemaakt. Waarom komen wij dan gvd met een Zimling-creatuur op de proppen?

PostPosted: 13 Feb 2015 23:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
343 wrote:
Ja? Maar waarom doen ze er dan niets mee?
Pijnlijk dat een door AJAX afgekeurde scout nu psv de landstitel bezorgd of op zijn minst psv een veel stabielere ploeg heeft gemaakt. Waarom komen wij dan gvd met een Zimling-creatuur op de proppen?
Thomas?

PostPosted: 14 Feb 2015 00:02 
Beheerder

Inderdaad Thomas, Chris.

Post new topic  Reply to topic  [ 1347 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37 54  Next

All times are UTC+02:00