Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 24 Oct 2018 11:28 
Erelid

Hoe zien jullie aankomende zomer voor je? Van wie verwachten jullie een 100% vertrek? Moet Ajax het hard spelen tegen sommige spelers? Wie kan Ajax behouden?

Ik ben blij dat Neres en Dolberg onlangs hun contract tot en met 2022 hebben verlengd. Die twee spelers moet je dan wel kunnen behouden en koste wat het kost niet laten gaan deze zomer. Daarbij hebben Tadic en Blind vorig jaar pas getekend, dus die zullen ook niet weg willen gaan. Donny van de Beek heeft ook nog een contract tot 2022, en met het nadere vertrek van waarschijnlijk Frenkie de Jong en Ziyech, heeft hij hier volgend jaar volop kansen. Ook met het oog op Oranje.

Ziyech zal deze zomer einde verhaal zijn bij ons Ajax. Echter hoop ik nog steeds dat we De Ligt en Frenkie de Jong hier nog 1 jaar kunnen houden. Ook met het oog op het naderende EK in 2020. Wellicht kan dat ze over de streep trekken, maar ik denk het helaas niet.

Ik ben er vrij zeker van dat we volgend jaar nog kunnen beschikken over Mazraoui, Wober, Tagliafico, Blind, Van de Beek, Schone, Eiting, Dolberg, Tadic en Neres. Daarmee valt nog steeds een heel goed team te formeren. Wat er dan sowieso bij moet komen is een heel goede doelman en een hele goede RCV.

Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 24 Oct 2018 11:37 

Ik verwacht dat Tadic, Blind, Wober en Mazraoui sowieso blijven. Dan blijft er in ieder geval iets van een kern over:

Dolberg
? - Tadic - ?
Blind - ?
? - Wober - ? - Mazraoui
?

Benieuwd of Onana, Nico, Beek en Neres vertrekken. De Ligt, Frenkie en Ziyech lijken me zekerheidjes qua vertrek. Hopelijk kunnen we Neres, Nico (geeft vandaag aan nog zeker niet aan een vertrek te denken) en Beek nog een jaartje houden.

Dolberg
Tadic - Beek - Neres
Blind - ?
Nico - Wober - ? - Mazraoui
?

Scheelt behoorlijk.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik verwacht dat Onana en Ziyech sowieso vertrekken.
De Ligt en Frenkie de Jong zouden zomaar ook nog wel kunnen blijven. Zal me niks verbazen als er een soort contract wordt getekend met Barcelona dat ze eerst nog een jaar bij Ajax blijven.
Van de Beek en Tagliafico twijfel ik over, terwijl Schone natuurlijk doorgeselecteerd moet worden. Misschien dat Huntelaar ook wel stopt?

Veel zal ook afhangen hoe de rest van het seizoen verloopt.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:26 

Ik mag toch hopen dat Onana blijft. Ik vind Kotarski een talentvolle doelman (El Maach trouwens ook), maar die is er nog niet klaar voor. Verleng dat contract maar met een jaar, dat haal je er straks wel weer uit.

Ziyech, De Ligt en De Jong lijken me onhoudbaar. De rest zou ik streng aan hun contract houden.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:44 

Ik denk dat Frenkie, De Ligt en Ziyech zeker vertrekken. Onana en vd Beek wellicht ook. Van Neres ben ik ook niet zeker dat hij blijft. Zeker als hij op de bank blijft (onbegrijpelijk).
Kortom, ik verwacht een enorme leegloop. Staan veel transferinkomsten tegenover. Zaak dat goed te besteden.

PostPosted: 24 Oct 2018 14:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ajax heeft hier ook gewoon een stem in he. Als Ajax niet wil verkopen, kunnen de spelers wensen wat ze willen, maar dan blijven ze gewoon in Amsterdam.

Ik verwacht De Ligt, De Jong, Ziyech en wellicht Onana. Verder zie ik iedereen wel blijven.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Oct 2018 15:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Stormrage wrote:
Ajax heeft hier ook gewoon een stem in he. Als Ajax niet wil verkopen, kunnen de spelers wensen wat ze willen, maar dan blijven ze gewoon in Amsterdam.

Ik verwacht De Ligt, De Jong, Ziyech en wellicht Onana. Verder zie ik iedereen wel blijven.
Dat klopt, maar als een De Ligt of De Jong echt graag weg wilt en Ajax blijft nee zeggen, dan houdt je een ontevreden speler over. Met een beetje pech gaan ze blessures veinzen á la Sanchez of Younes en in het ergste geval kunnen spelers gewoon niet meer komen opdagen (Courtois afgelopen zomer bij Chelsea).

Tegenwoordig kun je nog vrij weinig als Ajax (of welke club dan ook) wanneer een speler echt weg wilt. Je kan een speler heel stoïcijns aan zijn contract vasthouden, maar deze zal niet meer gemotiveerd spelen en je gaat er waarschijnlijk ook nog eens minder geld voor vangen.

Overigens denk ik niet dat De Jong, Ziyech of De Ligt zo zijn.

PostPosted: 24 Oct 2018 15:18 
Erelid

Ik denk dat je spelers gedoseerd moet laten vertrekken. Als je nu nóg een zomer niemand laat gaan, krijg je het seizoen daarop echt een complete leegloop en ben je nog verder van huis.

Dus bij een paar spelers niet te moeilijk doen (Ziyech in ieder geval, plus De Ligt en De Jong) en bij de rest ervoor gaan liggen. Daarvan kunnen de zomer erop weer enkele vertrekken.

PostPosted: 24 Oct 2018 16:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hoe zien jullie aankomende zomer voor je? Van wie verwachten jullie een 100% vertrek? Moet Ajax het hard spelen tegen sommige spelers? Wie kan Ajax behouden?

Ik ben blij dat Neres en Dolberg onlangs hun contract tot en met 2022 hebben verlengd. Die twee spelers moet je dan wel kunnen behouden en koste wat het kost niet laten gaan deze zomer. Daarbij hebben Tadic en Blind vorig jaar pas getekend, dus die zullen ook niet weg willen gaan. Donny van de Beek heeft ook nog een contract tot 2022, en met het nadere vertrek van waarschijnlijk Frenkie de Jong en Ziyech, heeft hij hier volgend jaar volop kansen. Ook met het oog op Oranje.

Ziyech zal deze zomer einde verhaal zijn bij ons Ajax. Echter hoop ik nog steeds dat we De Ligt en Frenkie de Jong hier nog 1 jaar kunnen houden. Ook met het oog op het naderende EK in 2020. Wellicht kan dat ze over de streep trekken, maar ik denk het helaas niet.

Ik ben er vrij zeker van dat we volgend jaar nog kunnen beschikken over Mazraoui, Wober, Tagliafico, Blind, Van de Beek, Schone, Eiting, Dolberg, Tadic en Neres. Daarmee valt nog steeds een heel goed team te formeren. Wat er dan sowieso bij moet komen is een heel goede doelman en een hele goede RCV.
Precies wat jij zegt. Ziyech zal wel vertrekken; heeft de leeftijd en het niveau en de 'afspraak' was dat hij vorig jaar al zou vertrekken.

Hoop stiekem dat De Ligt en De Jong blijven want inderdaad met nog een jaar Champions League en EK 2020 hebben we er een jaar langer van kunnen genieten en kunnen we misschien nog wel meer vangen. Als ze vertrekken hebben we in ieder geval de hoofdprijs.

Hoop dat Onana ook blijft. Vraag me af welke topclub het met hem aandurft als eerste keeper. Topclubs zijn meestal niet zo happig op zowel jonge keepers, als keepers uit Nederland.

Verder zie ik niemand weggaan. We hoeven niemand te verkopen (financieel) en hebben sportief genoeg te bieden. Zou enkele contracten wel verhogen zoals met Ziyech. Zou iedereen gewoon aan zijn contract houden; lukte afgelopen zomer ook.

PostPosted: 26 Oct 2018 17:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Tadic - Dolberg - Neres
vacant - Blind - Van de Beek/Schöne
Tagliafico - Wöber - vacant - Mazraoui
Onana

Vertrekken: De Ligt, Ziyech en De Jong. Maar alleen voor hoofdprijzen en het lijkt erop dat dit ook gaat gebeuren. Interesse genoeg in die jongens en ze laten zich dit jaar op positieve wijze gelden.

Aankopen: toppers met restwaarde á la Neres en Ziyech of ervaren mannen als Blind en Tadic die zelden door de ondergrens zakken. Je moet gewoon kijken naar wat het hoogst haalbare is op de markt. Kun je een toptalent als linksbuiten halen dan gebruik je Tadic komend jaar als tien. Kun je een topper aankomen als aanvallende middenvelder dan haal je die en laat je Tadic op linksbuiten. Op die manier zet je multifunctionele spelers indirect in om het team nog sterker te maken. Idem met bijvoorbeeld Blind. Wordt het lastig om een topper te vinden als CV dan haal je Blind een linie naar achteren en haal je een topper als VM. Al vind ik het kwalijk als er geen gedegen schaduwlijsten zijn en er nog niet lang en breed bekend is op de shortlist staan en worden gekocht wanneer een speler van Ajax verkast.

Aankopen als Labyad, Bandé en Kristensen vind ik geen serieuze opties om als basisklant te gaan fungeren voor het komende seizoen. Die (veel te dure) jongens zijn in mijn ogen alleen als wisselspelers bruikbaar.

PostPosted: 27 Oct 2018 09:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik hoop dat alleen Ziyech gaat, die zal de stap nu wel weer willen maken. Veltman zal wel weg gaan, ofwel vrijwillig of wel doorgeselecteerd.verder denk ik dat alleen eventueel onana gaat en misschien Neres. Misschien blijft hij ook wel want dan meer basis zonder Ziyech

De ligt en de Jong kunnen best nog een jaar wat leren. Net zoals Depay en Wijnaldum toentertijd een beter contract geven. Dan kunnen ze sowieso mee naar het EK en met meer status naar hun volgende club.

PostPosted: 27 Oct 2018 11:56 

Jnp wrote:
Ik denk dat je spelers gedoseerd moet laten vertrekken. Als je nu nóg een zomer niemand laat gaan, krijg je het seizoen daarop echt een complete leegloop en ben je nog verder van huis.

Dus bij een paar spelers niet te moeilijk doen (Ziyech in ieder geval, plus De Ligt en De Jong) en bij de rest ervoor gaan liggen. Daarvan kunnen de zomer erop weer enkele vertrekken.
Ik denk ook dat je het beste spelers gedoseerd moet laten vertrekken. Gaan er bijv. 5 in een keer weg is dat eigenlijk veel te veel. Kun je helemaal opnieuw beginnen. Probleem is dat je het voor een groot deel niet in eigen hand hebt.
Je zou het gedeeltelijk kunnen opvangen met oud Ajacieden. Die weten hoe er hier gespeeld wordt. Dan denk je snel aan jongens als Vertonghen en Alderweireld. Mss. wel TFM. Alle drie achterhoedespelers. Middenveld is al problematischer. Staat tegenover dat je daar dan Blind op 6 kunt laten spelen. Zou je kunnen aanvullen met Tadic en Donny. Is ook een leuk middenveld waarin alles zit. Dan heb je Schöne, Eiting en de imo op doorbraak staande Gravenberch als back-up. Gaat Tadic naar het middenveld kun je vorin een echt goede vleugelspeler met diepgang halen. Met Neres op de vleugels ziet dat er dan ook goed uit.
Maar is allemaal koffiedik kijken.
Maar ook dat heb je niet zelf in de hand.

PostPosted: 02 Nov 2018 10:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): John Bosman
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: 117
Schrijf je Bande niet heel erg snel af?
Tadic - Dolberg - Neres
vacant - Blind - Van de Beek/Schöne
Tagliafico - Wöber - vacant - Mazraoui
Onana

Vertrekken: De Ligt, Ziyech en De Jong. Maar alleen voor hoofdprijzen en het lijkt erop dat dit ook gaat gebeuren. Interesse genoeg in die jongens en ze laten zich dit jaar op positieve wijze gelden.

Aankopen: toppers met restwaarde á la Neres en Ziyech of ervaren mannen als Blind en Tadic die zelden door de ondergrens zakken. Je moet gewoon kijken naar wat het hoogst haalbare is op de markt. Kun je een toptalent als linksbuiten halen dan gebruik je Tadic komend jaar als tien. Kun je een topper aankomen als aanvallende middenvelder dan haal je die en laat je Tadic op linksbuiten. Op die manier zet je multifunctionele spelers indirect in om het team nog sterker te maken. Idem met bijvoorbeeld Blind. Wordt het lastig om een topper te vinden als CV dan haal je Blind een linie naar achteren en haal je een topper als VM. Al vind ik het kwalijk als er geen gedegen schaduwlijsten zijn en er nog niet lang en breed bekend is op de shortlist staan en worden gekocht wanneer een speler van Ajax verkast.

Aankopen als Labyad, Bandé en Kristensen vind ik geen serieuze opties om als basisklant te gaan fungeren voor het komende seizoen. Die (veel te dure) jongens zijn in mijn ogen alleen als wisselspelers bruikbaar.

PostPosted: 02 Nov 2018 11:10 

Nee.

PostPosted: 02 Nov 2018 15:31 
Erelid

Die Bandé kan er niks van. Heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gespeeld, dus dan lijkt het me wel duidelijk dat de trainer het ook niet in hem ziet zitten. Bovendien met zijn 20 jaar al behoorlijk op leeftijd. De rek is er wel uit, die wordt alleen nog maar minder.

PostPosted: 02 Nov 2018 15:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Dat zou je zeggen ja, maar ik heb wat beelden vanuit België bekeken en dat vond ik verre van goed. Daarna wat oefenwedstrijden gezien bij Ajax en bijvoorbeeld zo'n potje aan het eind van het vorige seizoen. Dat was echt schrikbarend slecht. Als je een bepaalde basistechniek mist dan wordt het heel lastig. Er kwam bijna geen simpele pass aan en hij had zoveel moeite om een bal alleen al te controleren. Letterlijk al zijn acties mislukte ook. Echt om te janken zo slecht. Heb hem in de voorbereiding op dit jaar ook vrijwel niets zien doen waaraan je kon zien dat hij lekker kan ballen. Ik vraag me af hoe je in godsnaam zoveel geld voor zo'n jongen op tafel kan leggen. En voor de duidelijkheid; die jongen kan er ook niets aan doen hé. Dat is geen verwijt richting hem. Hij gooit er in het eerste opzicht namelijk niet met de pet naar of net wat. Hij kan er alleen zo weinig van...

Maar jullie mogen me allemaal pakken op deze woorden als hij wel een geweldenaar blijkt te zijn. Laten we het hopen. Vooralsnog denk ik dat het een absolute flater is. Niveautje Orejuela. Oftewel een handjevol potjes spelen om er vervolgens achter te komen dat hij er echt heel weinig van kan.

PostPosted: 02 Nov 2018 20:29 

Dat zou je zeggen ja, maar ik heb wat beelden vanuit België bekeken en dat vond ik verre van goed. Daarna wat oefenwedstrijden gezien bij Ajax en bijvoorbeeld zo'n potje aan het eind van het vorige seizoen. Dat was echt schrikbarend slecht. Als je een bepaalde basistechniek mist dan wordt het heel lastig. Er kwam bijna geen simpele pass aan en hij had zoveel moeite om een bal alleen al te controleren. Letterlijk al zijn acties mislukte ook. Echt om te janken zo slecht. Heb hem in de voorbereiding op dit jaar ook vrijwel niets zien doen waaraan je kon zien dat hij lekker kan ballen. Ik vraag me af hoe je in godsnaam zoveel geld voor zo'n jongen op tafel kan leggen. En voor de duidelijkheid; die jongen kan er ook niets aan doen hé. Dat is geen verwijt richting hem. Hij gooit er in het eerste opzicht namelijk niet met de pet naar of net wat. Hij kan er alleen zo weinig van...

Maar jullie mogen me allemaal pakken op deze woorden als hij wel een geweldenaar blijkt te zijn. Laten we het hopen. Vooralsnog denk ik dat het een absolute flater is. Niveautje Orejuela. Oftewel een handjevol potjes spelen om er vervolgens achter te komen dat hij er echt heel weinig van kan.
Wat ik van Bandé heb gezien stemt mij ook niet vrolijk. Eigenlijk sloeg dat helemaal nergens op.

PostPosted: 21 Nov 2018 15:46 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik ben hier heel benieuwd naar, ik verwacht dat De Ligt,Frenkie DE Jong en Ziyech op zeker vertrekken, en ook misschien Onana.
En wie komen daar voor terug, ik ben nu al benieuwd naar de transferperiode van komende zomer.

PostPosted: 21 Nov 2018 15:51 

Seizoenskaart: 401
Je verliest hoe dan ook de Jong en de Ligt, en dat wordt heel lastig om op te vangen qua talent. Je bankrekening is wel weer goed gespekt dus het zou moeten kunnen om je selectie goed te versterken.

PostPosted: 21 Nov 2018 15:53 
Erelid

Je verliest hoe dan ook de Jong en de Ligt, en dat wordt heel lastig om op te vangen qua talent. Je bankrekening is wel weer goed gespekt dus het zou moeten kunnen om je selectie goed te versterken.
Ja dat wel, maar ik ben benieuwd wie Overmars bedoelt met we moeten nog een stap voorruit gaan, want tov een De Ligt kan je amper voorruit gaan in mijn ogen.
Ik hoop stiekem wel op Alvarez, is niet zo goed als De Ligt, maar is ook een hele goede centrale verdediger.

PostPosted: 21 Nov 2018 16:00 

Morfe0 wrote:
Ja dat wel, maar ik ben benieuwd wie Overmars bedoelt met we moeten nog een stap voorruit gaan, want tov een De Ligt kan je amper voorruit gaan in mijn ogen.
Ik hoop stiekem wel op Alvarez, is niet zo goed als De Ligt, maar is ook een hele goede centrale verdediger.
De kans dat wij Mexicanen binnen hengelen is op dit moment gewoon nihil met Lozano en Guti bij PSV.

PostPosted: 21 Nov 2018 16:30 

Morfe0 wrote:
De kans dat wij Mexicanen binnen hengelen is op dit moment gewoon nihil met Lozano en Guti bij PSV.
Leg me deze logica even uit.

PostPosted: 21 Nov 2018 17:14 
Erelid

Snap ik inderdaad ook niet, punt 1 Lozano gaat grote kans weg, idem Bergwijn, dus ik verwacht eerder dat PSV opzoek gaat naar een aanvaller ipv een verdediger, en punt 2, wat heeft dat met PSV te maken?
Daarnaast is Ajax kapitaalkrachtiger dan PSV.
Dus dat zie ik niet als probleem, wel van waar legt Ajax hun prioriteit op welke speler.

PostPosted: 22 Nov 2018 10:27 

Mexicanen trekken veel naar elkaar toe. Als ze al naar Nederland komen, gaan ze op dit moment naar PSV. Enige reden waarom PSV Lozano heeft binnen gehengeld was omdat Guardado en Moreno er speelden.

PostPosted: 22 Nov 2018 12:45 

Mexicanen trekken veel naar elkaar toe. Als ze al naar Nederland komen, gaan ze op dit moment naar PSV. Enige reden waarom PSV Lozano heeft binnen gehengeld was omdat Guardado en Moreno er speelden.
En alle Mexicanen zijn hetzelfde en de afstand Amsterdam-Eindhoven is 1000 km.
Wat een maffe reden om voor een club te kiezen.

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00