Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject: Re: Steven Bergwijn
PostPosted: 05 Jun 2019 12:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Bergwijn: 'Natuurlijk streelt de interesse van Ajax mij'
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4735 ... veranderen

PostPosted: 05 Jun 2019 12:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
seb4 wrote:
Er is ook wat voor te zeggen om als Ajax zijnde nog even te wachten met Neres verkopen en er op te gokken dat hij tijdens de eerste Copa America duels iets laat zien.

Neres is een typische momentenvoetballer die elke wedstrijd, tegen elke tegenstander, er wel 2 geniale acties uit gooit.

Wij weten dat hij over 90 minuten genomen vaak wat afwezig is en helemaal niet nadrukkelijk zijn stempel drukt, maar clubs die hem een paar lekkere invalbeurtjes zien maken met wat mooie acties voor Brazilië, zouden wel eens met hun buidel kunnen gaan zwaaien.
Op zich wel mee eens maar zonder eventuele verkopen mist Ajax gewoon (nog) een speler met diepgang en snelheid. Neres is de enige speler die dit heeft.

Wellicht dat Ajax eerst Odegaard wil halen maar als ze hem dan als buitenspeler zien, blijf je met hetzelfde probleem zitten.

Ik vind Bergwijn wel een type speler, die past in de speelstijl van Ten Hag met als voordeel, dat Bergwijn wel snelheid, diepgang en explosiviteit heeft als extra wapen.

Neres gaan ze niet houden dit jaar. Die wilde in de winterstop ook al weg maar zal nu ook wel beseffen, dat hij door Ajax international is geworden. Die snapt wel, dat Ajax een mooie prijs wil ontvangen en dat zal ook wel gaan gebeuren. Let wel hij hoeft van mij echt niet weg.

Alleen zie ik het niet gebeuren, dat zowel Ziyech en Neres blijven. Ziyech misschien wel maar Neres gaat gewoon vertrekken.

PostPosted: 09 Jun 2019 22:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Heeft mij deze wedstrijden met Oranje ook niet kunnen overtuigen. Viel mij zelfs erg tegen. Maakte een keer een goede verdedigende sprint maar dat was het dan ook. Het niveau van deze wedstrijd is toch het niveau wat we bij Ajax nastreven. Dan ben ik niet overtuigd dat Ajax voor deze jongen even 30 miljoen moet neertikken.

PostPosted: 09 Jun 2019 23:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
En zeker een 35 miljoen aan moet spenderen. Zou echt ridicuul zijn. Denk ook niet dat een buitenlandse club dat wil uitgeven aan hem.

PostPosted: 10 Jun 2019 12:11 
Erelid

Eens.

Beide wedstrijden van Oranje was Bergwijn maar matig. Niet heel slecht maar ook niet bijster goed.
Teert nog teveel op het talent zijn maar boekt maar weinig progressie.

Ik denk ook, dat Overmars het slim gaat spelen. Voor zo'n speler ga je geen € 25 plus neertellen. Als een buitenlandse club dit wil doen, moet je die club gewoon feliciteren en voor een alternatief gaan.

PostPosted: 11 Jun 2019 11:23 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik denk dat Ajax er beter aan zou doen door te schakelen naar Malen. Bergwijn is al te duur, en Malen zit nog veel groei in. Hij lijkt met zijn snelheid en diepgang ook een goede opvolger voor Neres. Zijn contract is nog steeds niet opengebroken (Raiola), dus lijkt met de juiste deal op te pikken.

Zit nog een ander positief punt aan: je doet PSV hier echt pijn mee. Hij is de opvolger van Bergwijn die toch al weggaat.

PostPosted: 11 Jun 2019 11:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Is Malen niet meer een spits?

PostPosted: 11 Jun 2019 11:43 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
guy_ajax wrote:
Is Malen niet meer een spits?
Niet in het Ajax systeem. In 4-4-2 misschien wel.
In het Ajax systeem heeft hij de vrijheid om zowel op de flank als in de spits op te duiken. De buitenspelers van Ajax trekken veel naar binnen.

PostPosted: 11 Jun 2019 11:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
020Topper wrote:
Ik denk dat Ajax er beter aan zou doen door te schakelen naar Malen. Bergwijn is al te duur, en Malen zit nog veel groei in. Hij lijkt met zijn snelheid en diepgang ook een goede opvolger voor Neres. Zijn contract is nog steeds niet opengebroken (Raiola), dus lijkt met de juiste deal op te pikken.

Zit nog een ander positief punt aan: je doet PSV hier echt pijn mee. Hij is de opvolger van Bergwijn die toch al weggaat.
En je zit weer met een speler van Raiola die waarschijnlijk maar voor 3 jaar wil tekenen om dan de stap nog hoger te maken. Zijn gedrag bij PSV lijkt heel erg op het gedrag van onze AS Roma vriend.

PostPosted: 11 Jun 2019 12:25 
Erelid

DeRuit wrote:
En je zit weer met een speler van Raiola die waarschijnlijk maar voor 3 jaar wil tekenen om dan de stap nog hoger te maken. Zijn gedrag bij PSV lijkt heel erg op het gedrag van onze AS Roma vriend.
Liever geen spelers van Raiola terughalen. Overigens moet ik nog maar zien of Malen het gaat redden. In potentie een zeer goede speler maar ik weet niet of hij mentaal zo sterk is.

Ging ook bij Ajax weg met een gedachte, dat hij goed genoeg was voor Arsenal.

PostPosted: 11 Jun 2019 13:53 

343 wrote:
En zeker een 35 miljoen aan moet spenderen. Zou echt ridicuul zijn. Denk ook niet dat een buitenlandse club dat wil uitgeven aan hem.
Daar geloof ik ook niet in idd. Niet eens alleen op basis van deze wedstrijden bij Oranje, maar over het hele seizoen genomen. Weinig (kunnen) laten zien in Europees verband, sinds de winterstop een terugval en dan als kers op de taart deze wedstrijden bij Oranje waar toch wat op het spel stond.

PostPosted: 12 Jun 2019 09:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Tja, ik vond hem niet geheel onverdienstelijk spelen tegen Engeland. Tegen Portugal was een ander verhaal, maar weinig spelers echt goed. Nou speelde hij ook niet echt op zijn natuurlijk positie. Hij stond eigenlijk meer tussen rechtsbuiten en de 10 positie in, omdat Koeman dacht dat Dumfries als vleugelverdediger wel zou werken. Dit was duidelijk niet het geval.

Overigens zou ik 35 miljoen ook te veel van het goede vinden.

PostPosted: 12 Jun 2019 11:06 
Erelid

Ik denk, dat Ajax weleens een mooi spelletje kan spelen met PSV. Of anders gezegd, het kan weleens voordelig uitpakken.

PSV heeft 2 troeven qua uitgaande transfers te weten Lozano en Bergwijn. Beide hebben een matig seizoen achter de rug en bij Lozano speelt ook nog die wazige constructie waarbij de vraag komt of ze wel echt veel geld gaan overhouden aan hem.

Bij Ajax spelen Ziyech en Neres eerst nog een toernooi waardoor een transfer waarschijnlijk later gaat plaatsvinden. PSV moet al vroeg pieken om de CL te halen. Wat als ze bod krijgen van 20 miljoen op Bergwijn rond de CL? Dan hebben ze ietwat zekerheid. Ze kunnen wel een bedrag ala Depay willen maar wat als er geen clubs komen of andere clubs ook beduidend minder bieden? Zeker als Bergwijn Ajax als optie ziet, kan Ajax weleens spekkoper worden.

PostPosted: 12 Jun 2019 11:38 

Ik denk, dat Ajax weleens een mooi spelletje kan spelen met PSV. Of anders gezegd, het kan weleens voordelig uitpakken.

PSV heeft 2 troeven qua uitgaande transfers te weten Lozano en Bergwijn. Beide hebben een matig seizoen achter de rug en bij Lozano speelt ook nog die wazige constructie waarbij de vraag komt of ze wel echt veel geld gaan overhouden aan hem.

Bij Ajax spelen Ziyech en Neres eerst nog een toernooi waardoor een transfer waarschijnlijk later gaat plaatsvinden. PSV moet al vroeg pieken om de CL te halen. Wat als ze bod krijgen van 20 miljoen op Bergwijn rond de CL? Dan hebben ze ietwat zekerheid. Ze kunnen wel een bedrag ala Depay willen maar wat als er geen clubs komen of andere clubs ook beduidend minder bieden? Zeker als Bergwijn Ajax als optie ziet, kan Ajax weleens spekkoper worden.
Snake wrote:
Idd, vergeet ook niet dat PSV weer vroeg aan de bak moet. Die kunnen zich het niet veroorloven om dit tot een grote soap te laten ontstaan. Op een bepaald moment komen zij op een kruising te staan. Schieten zichzelf in de voet als ze met zo'n ongemotiveerde speler komen te zitten en dan de voorronde CL ingaan. En vergeet niet dat Bergwijn nú nog waarde vertegenwoordigd. Dat laten ze nooit zover komen. Ik denk dat ze water bij de wijn gaan doen (mits Bergwijn dus alleen naar Ajax wil).
:)

PostPosted: 12 Jun 2019 13:35 

Als ik Overmars was zou ik gewoon 20 mln bieden en afwachten. Neem Malen ook maar mee, trouwens.

PostPosted: 12 Jun 2019 13:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Ik hoef ze geen van beiden. Bergwijn heeft het laatste half jaar niks laten zien en vind hem zeker niet beter dan Neres. Dus waarom zo'n smak geld uitgeven dan. Promes vind ik nog een stuk minder. Die heeft me in oranje en bij Twente ook nooit echt kunnen overtuigen. Laat staan dat we daar dan 20+ miljoen voor zouden moeten gaan betalen.

Zet dan liever in op de scouting aub.

Dit is trouwens wel hilarisch... :lol:
https://twitter.com/TijsvandenBrink/sta ... 44544?s=19

Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00