Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 151 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jul 2017 16:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zie minimaal 2 keepers nog vertrekken.

PostPosted: 07 Jul 2017 17:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ben benieuwd wie ze derde keeper maken, dat zou zomaar eens Alblas kunnen zijn waarbij ze Goothuizen (was al interesse voor vanuit Denemarken) en Leeuwenburgh (zullen ze toch echt afscheid van willen nemen) denk ik kind van de rekening worden. Leeuwenbrugh is alweer 23,5 die zal echt aan de bak moeten bij een andere club.

PostPosted: 07 Jul 2017 17:14 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zal het wel worden, maar hopelijk niet. Bij Jong AJAX was Alblas een ramp. Verschrikkelijk matige keeper.

PostPosted: 07 Jul 2017 17:28 
Erelid

Ik was ook altijd meer fan van Leeuwenbrugh maar die heeft niet echt kunnen aanhaken na zijn blessure en die was al heel snel weer weg bij Dordrecht. Het wordt helemaal relevant nu Van Leer een scheurtje in zijn lies heeft en dus er wel eens kan uit liggen voor een onbepaalde tijd.

Met de huidige keepers zou Groothuizen mijn eerste keuze is.

PostPosted: 07 Jul 2017 17:47 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Pushkin wrote:
Ik was ook altijd meer fan van Leeuwenbrugh maar die heeft niet echt kunnen aanhaken na zijn blessure en die was al heel snel weer weg bij Dordrecht. Het wordt helemaal relevant nu Van Leer een scheurtje in zijn lies heeft en dus er wel eens kan uit liggen voor een onbepaalde tijd.

Met de huidige keepers zou Groothuizen mijn eerste keuze is.
Scheurtje in zijn lies? Dat heb ik nergens gelezen. Sinds wanneer?

Edit: Lees het net op Ajax.nl

PostPosted: 10 Jul 2017 13:54 
Erelid

El Azzouzi inmiddels ook vertrokken --> huur excelsior

Spelers waar wat nog mee moet gebeuren

- Dijks
- Groothuizen
- Menig
- Bay (gaf aan zelf te gaan vertrekken)
- Leeuwenburgh (wordt het kind van de rekening in de keeperscarousel)
- Cassierra (zou men willen verhuren, maar dat zal pas laat beslist worden gezien mogelijkheid op blessures)
- Muric (als je hem niet gebruikt kun je hem beter verkopen)
- Dragisa Gudelj (heeft niets bij Ajax 2 meer te zoeken)

Al met al Zivkovic, El Azzouzi, Owusu, Clement, Warmerdam, Westermann al weggedaan wat qua opruiming gewoon prima is. Daarnaast Tete nog relatief goed verkocht. Van Menig had ik al verwacht dat hij nog een nieuwe club zou hebben maar de grootste prioriteit nu is Mitchell Dijks.

PostPosted: 10 Jul 2017 14:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Riedewald kun je ook toevoegen. Die vertrekt ook.

Goeie opruiming.
Jammer dat die Azzouzi weer verhuurd wordt. Verkoop was beter geweest.

PostPosted: 10 Jul 2017 14:28 

Dijks gaat echt wel weg. Ik ben meer benieuwd wat Ajax zelf nog gaat doen. Vorig jaar was vooral ook de kracht dat bij blessures, niet in vorm of rust geven, probleemloos konden worden opgevangen.
Riedewald (ook op het punt om te vertrekken), Tete, Klaassen, Traoré zijn er niet meer. Daar is alleen Huntelaar voor teruggekomen.

2e keeper is opgevangen (al zijn we van Leer een tijdje kwijt denk ik). Het doorbreken van Donny, Neres/Kluivert moet Klaassen/Traoré opvangen. Dit lijkt me op korte termijn toch een achteruitgang. Dit past bij de filosofie van Ajax, maar dan moet je je wel op andere posities verbeteren.
Onana, De Ligt, Sánchez, Veltman, Ziyech, Dolberg zijn de zekerheidjes. Op de andere positie zal je dan moeten verbeteren.
Linksback en linksbuiten ligt dan voor de hand.

PostPosted: 10 Jul 2017 14:52 
Erelid

Ajaciedjuh wrote:
Dijks gaat echt wel weg. Ik ben meer benieuwd wat Ajax zelf nog gaat doen. Vorig jaar was vooral ook de kracht dat bij blessures, niet in vorm of rust geven, probleemloos konden worden opgevangen.
Riedewald (ook op het punt om te vertrekken), Tete, Klaassen, Traoré zijn er niet meer. Daar is alleen Huntelaar voor teruggekomen.

2e keeper is opgevangen (al zijn we van Leer een tijdje kwijt denk ik). Het doorbreken van Donny, Neres/Kluivert moet Klaassen/Traoré opvangen. Dit lijkt me op korte termijn toch een achteruitgang. Dit past bij de filosofie van Ajax, maar dan moet je je wel op andere posities verbeteren.
Onana, De Ligt, Sánchez, Veltman, Ziyech, Dolberg zijn de zekerheidjes. Op de andere positie zal je dan moeten verbeteren.
Linksback en linksbuiten ligt dan voor de hand.
Ik zat even te kijken maar sinds seizoen 2010-2011 heeft Ajax maar een keer meer uitgegeven dan er binnenkwam. Kleine nuance bij die cijfers, sommige kosten zijn niet meegenomen bij de inkomsten. Twee seizoenen waren ongeveer break even. en de overige waren allemaal dikke plussen. Dit seizoen zal wel weer die kant op gaan.

https://www.transfermarkt.de/ajax-amste ... verein/610

De valkuil waar we dit seizoen niet in moeten trappen is dat je net als vorig seizoen positieve signalen over de jeugd hebt en daarom helemaal niet gaat investeren. Vorig seizoen werd dat inderdaad gecompenseerd door Ziyech die na de paniek alsnog werd aangetrokken en wiens komst een welkome versterking was. Ajax kan dit seizoen opnieuw redelijk wat met talenten oplossen maar moet zichzelf daarin niet overschatten.

Als je Westermann, Tete, (Riedewald) en Dijks laat kun je dat onmogelijk compenseren met het doorschuiven van alleen Zeefuik. Het probleem is namelijk dat er in Ajax 2 verder geen echte kandidaten zijn die het stokje kunnen overnemen zoals vorig jaar wel met De Ligt. De vleugels met Cerny, Neres, Kluivert, (Muric) en Younes zijn ook aan de lichte kant al vind ik dat nog niet eens het ergste. Wel dat er opnieuw in Ajax 2 niemand klaar staat om eventueelinvalwaardig te zijn.

Ajax heeft meer dan ooit de middelen. Mocht Nouri niet goed terugkomen dan moet je ook op het middenveld wat doen. Wat ik gegeven deze situatie zou doen is;

1. centrumverdediger
2. linksback
3. buitenspeler (tenzij spelers als Cerny zich echt heel erg laten zien)

PostPosted: 10 Jul 2017 15:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zo zie ik het ook, Pushkin.

Ajax raakt teveel verdedigers kwijt. Vooral Tete is een aderlating.

Is Ajax wellicht daarom bezig met die Argentijn Rigoni? Ik lees verhalen, dat dit een speler is qua type Ziyech. Slimme voetballer met een zeer goede trap. Hij kan als buitenspeler fungeren voornamelijk omdat hij zo'n goede trap heeft. Zien ze in hem een back up voor de vleugels en voor de langere termijn als middenvelder ipv Ziyech. Misschien, dat de trieste situatie omtrent Nouri, alles in een stroomversnelling raakt?

PostPosted: 10 Jul 2017 15:51 

Zo zie ik het ook, Pushkin.

Ajax raakt teveel verdedigers kwijt. Vooral Tete is een aderlating.

Is Ajax wellicht daarom bezig met die Argentijn Rigoni? Ik lees verhalen, dat dit een speler is qua type Ziyech. Slimme voetballer met een zeer goede trap. Hij kan als buitenspeler fungeren voornamelijk omdat hij zo'n goede trap heeft. Zien ze in hem een back up voor de vleugels en voor de langere termijn als middenvelder ipv Ziyech. Misschien, dat de trieste situatie omtrent Nouri, alles in een stroomversnelling raakt?
Tete is nog wel op te vangen met Zeefuik, maar je hebt verder maar 1 linksback en 3 centrale verdedigers dus dat is heel mager.

PostPosted: 11 Jul 2017 09:01 
Erelid

Pushkin wrote:
Ajax heeft meer dan ooit de middelen. Mocht Nouri niet goed terugkomen dan moet je ook op het middenveld wat doen. Wat ik gegeven deze situatie zou doen is;

1. centrumverdediger
2. linksback
1. ook afhankelijk wat er met Riedewald gebeurt denk ik, als hij blijft heb je in principe met Riedewald, Viergever, Sanchez en De Ligt 4 man voor 2 posities. Daarachter zit pas het plukje gehaalde talenten als en Doekhi, Kemper, Struijk en een Sidoel. Zowel kwalitatief als qua ontwikkeling zou daar best een groot talent van jaar of 19 tussen kunnen die dit jaar kan ruiken en volgend jaar klaar is. Indien Riedewald weggaat heb je een directere versterking hier nodig.
2. Eens!
3. Ook eens, liefst ook iemand die complementair is aan wat we al hebben.
4. En inderdaad, een goede middenvelder erbij zou gezien de situatie van Nouri wellicht geen overbodige luxe zijn. Helemaal ook omdat het aannemelijk is dat Ziyech na dit seizoen gaat vertrekken.

Met positie 3 en 4 graag ook inclusief scorend vermogen.

PostPosted: 11 Jul 2017 11:14 

Peter79 wrote:
Pushkin wrote:

1. centrumverdediger
2. linksback
1. ook afhankelijk wat er met Riedewald gebeurt denk ik, als hij blijft heb je in principe met Riedewald, Viergever, Sanchez en De Ligt 4 man voor 2 posities. Daarachter zit pas het plukje gehaalde talenten als en Doekhi, Kemper, Struijk en een Sidoel. Zowel kwalitatief als qua ontwikkeling zou daar best een groot talent van jaar of 19 tussen kunnen die dit jaar kan ruiken en volgend jaar klaar is. Indien Riedewald weggaat heb je een directere versterking hier nodig.
2. Eens!
4. En inderdaad, een goede middenvelder erbij zou gezien de situatie van Nouri wellicht geen overbodige luxe zijn. Helemaal ook omdat het aannemelijk is dat Ziyech na dit seizoen gaat vertrekken.

Ik krijg het idee dat ze met de interesse in Rigoni 3 en 4 proberen te dekken. Ik weet niet of dit een goed idee is aangezien je voor beide posities wel andere kwaliteiten zoekt.

PostPosted: 11 Jul 2017 13:56 
Erelid

Laten we eerlijk zijn Riedewald is natuurlijk weg. Als dergelijke spelers gaan 'uithalen' naar Ajax in interviews dan weet je hoe laat het is. Wachten is alleen nog tot het definitief wordt, maar hij was natuurlijk niet voor niets niet mee op trainingskamp.

Wat Peter zegt had ik ook in gedachte. Aangezien Keizer niet van plan is om zijn huidige centrum door elkaar te gooien heeft het weinig zin om een routinier aan te trekken. Routiniers moeten minuten maken anders heeft het weinig zin, uitzonderingen daargelaten. Het beste voor Ajax is dus wanneer Ajax een talentvolle speler aantrekt van een jaar of 18-19-20. Maar dan wel een speler die 'selectieklaar' is of bijna is. En het liefst al enige speeltijd gehad heeft op profniveau.

De opmerking over scorend vermogen is wel een interessante. Klaassen maakte heel veel doelpunten vanuit het middenveld. Positiespel was niet altijd optimaal op het middenveld maar hij scoorde wel veel.Dat valt weg. In mijn ogen kun je dat ten dele opvangen door ook beter positiespel te hebben op het middenveld (ik denk dat Ziyech dominanter kan zijn en meer zal scoren zonder Klaassen) en anderzijds kun je dat scorend vermogen compenseren door op de vleugels meer te doen. Younes heeft wel te weinig gescoord, Traore eigenlijk ook. Qua afmakers zitten we goed met Dolberg en Huntelaar. Neres zou Traore op rechtsbuiten moeten kunnen doen vergeten en het liefst haal je dan nog een speler die vanaf linksbuiten er zo minimaal 8 inlegt.

Als ik naar het huidige middenveld kijk voel ik trouwens erg veel voor

Ziyech ------------------------Schone

----------------------Van De Beek ---------------------

Schone heeft zijn schot waarmee hij gevaarlijk kan zijn en met hem heb je altijd een gevaarlijke vrije trap op het veld staan. Ziyech viel me wat betreft dode spelmomenten een beetje tegen.

Linksback kunnen we zeker iemand gebruiken want als je Viergever centrumverdediger maakt en je laat Riedewald gaan dan heb je alleen Sinkgraven en Dijks (die nog zal vertrekken).

PostPosted: 11 Jul 2017 15:16 
Erelid

kladde wrote:
Peter79 wrote:
2. Eens!

Ik krijg het idee dat ze met de interesse in Rigoni 3 en 4 proberen te dekken. Ik weet niet of dit een goed idee is aangezien je voor beide posities wel andere kwaliteiten zoekt.
Lijkt mij niet. De geruchten omtrent Rigoni kwamen heel kort na de gebeurtenis met Nouri. Lijkt me los van elkaar te staan. Bovendien is er nog heel weinig bekend over zijn herstel, dus zal Ajax daar wat afwachtender in moeten zijn.

PostPosted: 11 Jul 2017 15:21 
Erelid

Ik zie Schone op de positie van Klaassen absoluut niet zitten. Daar zal hij meer in de duels komen dan op '6' en met zijn toch ietwat lage handelingsnelheid zal dat problemen gaan opleveren. Dat zagen we ook in de wedstrijden waar veel druk op hem werd gezet.

Ik verwacht dat Van de Beek (die ook geen misselijk schot in de benen heeft) gewoon Klaassen zijn positie zal overnemen, maar dat er nog wel eens wat geschoven kan worden als De Jong zijn ontwikkeling doorzet. Schone zal het in ieder geval lastig krijgen.

PostPosted: 11 Jul 2017 15:23 
Erelid

Ik denk dat je prima met schone als AM kan spelen. Maar wel alleen tegen de kleintjes wanneer de druk niet zo hoog is. Dan is hij je beste man.

PostPosted: 11 Jul 2017 16:35 
Erelid

Leonel wrote:
Ik denk dat je prima met schone als AM kan spelen. Maar wel alleen tegen de kleintjes wanneer de druk niet zo hoog is. Dan is hij je beste man.
Ja precies zoals ik het bedoel, tegen sterke tegenstanders zul je wat anders moeten doen.

Overigens nu ook Draisa Gudelj vertrokken :343:

PostPosted: 11 Jul 2017 17:02 
Erelid

Tsja, tegen de kleintjes kun je er ook voor kiezen om Schöne op de bank te zetten en een De Jong minuten te laten maken. Schöne daar weer proberen vind ik niet zo relevant, liever bekijk ik hoe het middenveld (en de rest van het elftal) moet staan als we straks weer belangrijke wedstrijden in de voorronde Champions League moeten spelen.

PostPosted: 11 Jul 2017 17:12 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Tsja, tegen de kleintjes kun je er ook voor kiezen om Schöne op de bank te zetten en een De Jong minuten te laten maken. Schöne daar weer proberen vind ik niet zo relevant, liever bekijk ik hoe het middenveld (en de rest van het elftal) moet staan als we straks weer belangrijke wedstrijden in de voorronde Champions League moeten spelen.
hoe zou jij het neerzetten op het middenveld?

PostPosted: 11 Jul 2017 17:23 
Erelid

Met de kennis van vorig seizoen zou ik enkel Klaassen vervangen door Van de Beek. Van de Beek vind ik van de reserves het verste in zijn ontwikkeling.

Van Schöne verwacht ik dat hij zijn basisplaats kwijt zal raken gedurende het seizoen, vooral gezien zijn terugval die hij afgelopen seizoen kende. De vraag is alleen hoe het middenveld er dan uit zal gaan zien. Van de Beek deed het prima op zijn positie, maar ik denk dat hij beter uit de verf komt als rechter middenvelder. In De Jong zie ik op dit moment geen '6' en ik heb nog wat twijfels bij zijn potentie. En dan heb je Eiting die nog wel erg jong is. Meest waarschijnlijke situatie lijkt mij wel dat dan toch Van de Beek terug schuift naar '6' en De Jong de rechter middenvelder wordt.

PostPosted: 11 Jul 2017 17:27 
Erelid

Ik zie dat we i.i.g. hetzelfde dilemma gesignaleerd hebben, ook jij bent niet zo happy met Schone als controleur. Ik denk inderdaad voor de lange termijn dat je dan uitkomt op De Jong als rechtshalf. Het wordt echt hopen dat die zich daar gaat profileren.

Eiting wordt interessant, die heeft enerzijds dat slome wat Daley Blind ook had (traag op de eerste meters) maar anderzijds wel een speler die met inzicht de boel zou moeten kunnen compenseren.

PostPosted: 11 Jul 2017 17:39 
Erelid

Het voordeel van Schöne is dat hij wel een redelijk stabiel basisniveau heeft. Daar kun je prima op teren in de Eredivisie. Alleen in de zwaardere Europese wedstrijden heeft hij het regelmatig erg moeilijk.

PostPosted: 11 Jul 2017 17:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Schone als controleur is gewoon dramatisch, kan in de omschakeling echt niet meer.
Ik had echt Anita willen zien als controleur.. maargoed gepasseerd station.

PostPosted: 11 Jul 2017 18:22 
Erelid

Schone heeft anders prima wedstrijden gespeeld als 6. We moeten het ook niet overdrijven. Je zal je verbazen hoeveel kopduels hij bv heeft gewonnen op die positie.

Post new topic  Reply to topic  [ 151 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00