Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 496 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 20  Next
Author Message
PostPosted: 25 Aug 2017 12:53 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Probleem is dat de scouting blijkbaar niet overtuigd is, terwijl dit wel zou moeten.

PostPosted: 25 Aug 2017 12:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Jerome wrote:
D_skilled wrote:

Rodrigo Caio is Veltman 1.5/2.0. Daar ga je geen veertien miljoen voor neerleggen (Sao Paulo bezit overigens maar 80% vd rechten).

Luis Orejuela is vooral een aanvallende back (lees: omgeturnde rechtsbuiten). Verdedigend is het nog magertjes.
Gaat inderdaad nergens over. Alles boven de 8 miljoen is onacceptabel voor een verdediger. Als we het hebben over Ajax.

Naast sportieve toegevoegde waarde moet je ook de intentie hebben om nog te verdienen aan een speler. Met 14 miljoen voor een verdediger moet het een topper zijn om dat terug te krijgen. Natuurlijk kun je soms een uitzondering maken maar doe dat dan voor een ervaren speler met een lage transfersom. Of voor een aanvaller met kwaliteiten die je zelf niet in huis hebt. In de meeste gevallen moet je gewoon winst proberen te maken zodat je kunt blijven investeren. Zelfs als je geen CL haalt.

Wie gaat daarnaast het slachtoffer worden? De Ligt? 1 van de grootste talenten? Dit is toch te kansloos voor woorden. De Ligt speelt niet top zonder Sanchez. Toch zijn het de ervaren krachten die hem in de steek laten. Hij moet de verdediging vanuit het centrum dragen terwijl hij hier nog niet klaar voor is. Dat is oneerlijk naar zo'n jongen toe. Daarnaast moet hij gewoon blijven spelen. Of willen ze zijn ontwikkeling laten stagneren? Wober hebben ze daarnaast toch niet gehaald voor de bank.... dus hoe zien ze dit voor zich.
Heerlijk zo'n forum.. Toont Ajax interesse in een iets volwassenere speler, voor de helft van de winst gemaakt op Sanchez, is er ook weer kritiek.. Ik ken de speler in kwestie overigens niet; maar met Wober en De Ligt als enige centrale verdedigers kom je er ook niet..

Ik ben het ermee eens dat het huidige beleid aan alle kanten rammelt, en dat een paniek aankoop ook niet wenselijk is; maar serieuze concurrentie voor Wober (van wie weer het nog moeten zien) en De Ligt (groot talent, máár pas 18, en zeker niet foutloos) is wenselijk.. Viergever en Veltman (laat staan Dijks) zijn te licht..

Er vanuit gaande dat Caio wel iets kan, staat er in ieder geval een solide basis voor komend seizoen:
Sinkgraven/Wober - Wober/De Ligt - De Ligt/Caio - Orejuela
Je zegt dat het beleid rammelt en dat een paniek aankoop niet wenselijk is. Vervolgens vind je het prima dat ze hem halen voor 14 miljoen?

Inderdaad heerlijk zo'n forum.

Ik zie de communicatie al voor me met Dijks, Wober, Caio, Orejuela en Onana. Genieten :D

PostPosted: 25 Aug 2017 13:07 

Jerome wrote:
D_skilled wrote:

Rodrigo Caio is Veltman 1.5/2.0. Daar ga je geen veertien miljoen voor neerleggen (Sao Paulo bezit overigens maar 80% vd rechten).

Luis Orejuela is vooral een aanvallende back (lees: omgeturnde rechtsbuiten). Verdedigend is het nog magertjes.
Gaat inderdaad nergens over. Alles boven de 8 miljoen is onacceptabel voor een verdediger. Als we het hebben over Ajax.

Naast sportieve toegevoegde waarde moet je ook de intentie hebben om nog te verdienen aan een speler. Met 14 miljoen voor een verdediger moet het een topper zijn om dat terug te krijgen. Natuurlijk kun je soms een uitzondering maken maar doe dat dan voor een ervaren speler met een lage transfersom. Of voor een aanvaller met kwaliteiten die je zelf niet in huis hebt. In de meeste gevallen moet je gewoon winst proberen te maken zodat je kunt blijven investeren. Zelfs als je geen CL haalt.

Wie gaat daarnaast het slachtoffer worden? De Ligt? 1 van de grootste talenten? Dit is toch te kansloos voor woorden. De Ligt speelt niet top zonder Sanchez. Toch zijn het de ervaren krachten die hem in de steek laten. Hij moet de verdediging vanuit het centrum dragen terwijl hij hier nog niet klaar voor is. Dat is oneerlijk naar zo'n jongen toe. Daarnaast moet hij gewoon blijven spelen. Of willen ze zijn ontwikkeling laten stagneren? Wober hebben ze daarnaast toch niet gehaald voor de bank.... dus hoe zien ze dit voor zich.
Heerlijk zo'n forum.. Toont Ajax interesse in een iets volwassenere speler, voor de helft van de winst gemaakt op Sanchez, is er ook weer kritiek.. Ik ken de speler in kwestie overigens niet; maar met Wober en De Ligt als enige centrale verdedigers kom je er ook niet..

Ik ben het ermee eens dat het huidige beleid aan alle kanten rammelt, en dat een paniek aankoop ook niet wenselijk is; maar serieuze concurrentie voor Wober (van wie weer het nog moeten zien) en De Ligt (groot talent, máár pas 18, en zeker niet foutloos) is wenselijk.. Viergever en Veltman (laat staan Dijks) zijn te licht..

Er vanuit gaande dat Caio wel iets kan, staat er in ieder geval een solide basis voor komend seizoen:
Sinkgraven/Wober - Wober/De Ligt - De Ligt/Caio - Orejuela
Is toch ook Braziliaans international, of niet? Dan zal hij toch wel tegen een balletje kunnen trappen. Vervelend voor ons is dat de jongens die ervaring hebben middelmaat zijn. Logisch, anders waren ze ook weg. Je moet eens in de leeftijd 25-30 jaar scouten. Niet 33+. Als spelers op z'n best zijn.

PostPosted: 25 Aug 2017 14:37 

Na gisteren is het 3 keer zo lastig geworden om nog iemand naar Ajax te halen. Zonder Europees avontuur zijn we amper nog een springplank naar hogerop.

Transferwaarde van de selectie is met meer dan 50 M. gedaald binnen 1 dag.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:16 

Klopt, als we eerder en slimmer hadden geïnvesteerd had dat nu opgeleverd. Maar dat schijnt niet iedereen bij Ajax te begrijpen. Kosten voor de baat, enzo.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:18 

Droomaankoop: Adam Maher
Gallego wrote:
Na gisteren is het 3 keer zo lastig geworden om nog iemand naar Ajax te halen. Zonder Europees avontuur zijn we amper nog een springplank naar hogerop.

Transferwaarde van de selectie is met meer dan 50 M. gedaald binnen 1 dag.
Dit is wel heel erg pessimistisch.
Ik hoor ook al vele medias uit het buitenland roepen van snel haal spelers van Ajax op nu zijn ze goedkoop.
Ze roepen bedragen van 25 miljoen voor Dolberg en Ziyech 20 miljoen euro..

Lachwekkend, net alsof wij nog niet genoeg geld in kas hebben liggen, als het een niet te weigeren bod is net zoals die 42 miljoen van Sanchez is het wat anders, maar niet in deze markt een fooi betalen.
Daarbij liggen onze topspelers gewoon nog voor 4 jaar vast, dus als ze de spelers willen in kwestie, lappen.. simpel.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:19 

Tenzij de spelers in kwestie nu zelf willen vertrekken. Dan zijn ze niet te houden.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:25 

de dominee wrote:
Tenzij de spelers in kwestie nu zelf willen vertrekken. Dan zijn ze niet te houden.
Onzin, een Ziyech en een Dolberg liggen nog 4 jaar vast... zelf getekend, dus als clubs een fooi willen betalen, dan gewoon niet.
Simpel. Ajax heeft een sterke onderhandelingspositie omdat de topspelers nog een 4 jaar contract hadden, bij een 3 of 2 jaar contract zou het anders zijn geweest.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:29 

Zo werkt het niet (meer). Spelers hebben de macht. Voorbeelden zijn legio, alleen al deze zomer. Sanchez, Dembele, Neymar, etc.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:44 

de dominee wrote:
Zo werkt het niet (meer). Spelers hebben de macht. Voorbeelden zijn legio, alleen al deze zomer. Sanchez, Dembele, Neymar, etc.
Allemaal voor de hoofdprijs verkocht, ik weet dat er sommige hier 42 miljoen euro weinig vinden, maar ik vind dat de jackpot... Neymar 222 miljoen en Dembele 150 miljoen, allemaal voor hoofdprijzen gegaan..

Nee, speler heeft deels iets te zeggen.

PostPosted: 25 Aug 2017 15:47 

Ik zou het heel vreemd vinden als een speler een club kiest louter uit het gezichtspunt van wel of geen Europees voetbal. Er zijn toch veel belangrijkere zaken, zoals ontwikkeling, kansen krijgen. Als je een meerjarig contract tekent kijk je toch zeker niet naar 1 jaar maar verder. En eerlijk, als een speler zegt dat die niet komt alleen omdat we er nu uitliggen mag hij van mij wegblijven. Dan heeft die het IQ van een garnaal.

PostPosted: 25 Aug 2017 16:44 

Jerome wrote:
Jerome wrote:
Je zegt dat het beleid rammelt en dat een paniek aankoop niet wenselijk is. Vervolgens vind je het prima dat ze hem halen voor 14 miljoen?

Inderdaad heerlijk zo'n forum.

Ik zie de communicatie al voor me met Dijks, Wober, Caio, Orejuela en Onana. Genieten :D
Ik ga ervan uit dat deze Braziliaan wel iets kan.. paniekaankopen ben ik niet vóór, maar wanneer deze speler eenzelfde kwaliteitsimpuls geeft als Ziyech een jaar geleden; dan vind ik het prima, zeker centraal achterin.. Vooral met de gerealiseerde winst in het achterhoofd..

En wat betreft die communicatie, dat wordt inderdaad spannend met dit vreemdelingenlegioen

PostPosted: 25 Aug 2017 17:16 

D_skilled wrote:
rebuah wrote:
Freek Jansen van VI meldde in zijn VI pro artikel dat de scoutingsrapporten bepaald niet unaniem lovend waren. Hij omschrijft het als een paniek aankoop. Bovendien zou deze jongen 14 miljoen euro moeten kosten.

Is die caio zo slecht ja, Veltman 2.0?
Freitas meldde dat hij Braziliaanse International is, weliswaar op de bank, en hij vond hem wel een goede verdediger.. maar ja ik ken hem niet.

PostPosted: 25 Aug 2017 18:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Caio geruchten zijn onzin blijkbaar

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 4084196353

PostPosted: 25 Aug 2017 22:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Is dit dan de speler, die Ajax klaar had staan en stil wilde houden om andere kapers weg te houden?

PostPosted: 26 Aug 2017 01:18 

Heb die Caio een paar keer zien spelen in de Copa Lib. Past prima in het rijte Veltman, Ligt, Viergever...een defensief drama.

Willen we meedoen om het kampioenschap dan zal deze week 100 miljoen uitgegeven moeten worden voor 3 behoorlijke basisspelers.

PostPosted: 26 Aug 2017 02:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Die komt toch niet.
Overmars heeft nog 6 dagen. Defensie is volgens hem al rond. Dus misschien nog een middenvelder (De Jong) en verder niets, denk ik.

PostPosted: 26 Aug 2017 02:37 

Is Maxwell nu gestopt of was het enkel einde contract bij PSG?

PostPosted: 26 Aug 2017 09:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
murdoch01 wrote:
Is Maxwell nu gestopt of was het enkel einde contract bij PSG?
Maxwell is gestopt helaas.

PostPosted: 26 Aug 2017 15:57 

343 wrote:
Die komt toch niet.
Overmars heeft nog 6 dagen. Defensie is volgens hem al rond. Dus misschien nog een middenvelder (De Jong) en verder niets, denk ik.
Denk ik dus ook.

Ze gaan nu roepen, dat deze selectie sterk genoeg moet zijn voor enkel de titel en beker.
Daar kan ik nog inkomen ook wat niet wegneemt, dat het niet eerder ingrijpen op de transfermarkt de oorzaak is, dat je nu niet meer hoeft te kopen.

Waar ik me wel nu al zorgen om maak is na dit seizoen. Dan lopen Viergever en Dijks de deur uit en zal Veltman vermoedelijk vertrekken. Wat heb je dan nog over?

Ik hoop, dat Ajax dit ook beseft en wellicht in de winterstop nog iets doet om goed voorbereid de volgende voorbereiding in te gaan om niet weer in dit mes te lopen.

Ik verwacht alleen nog uitgaande transfers. Dolberg vertrekt ook nog.

PostPosted: 26 Aug 2017 16:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: Nee
Ik proef uit alles dat Cassierra en Neres niet de keus was van Bergkamp.
Cassierra lijkt verbannen naar Jong Ajax en Neres zijn ze vakkundig aan het slopen hoezo Ajax is nu ook een warme club!
Ajax is dus afhankelijk van de goedkeuring van Dennis Bergkamp als die tegen is dan kunnen ze wel gekocht worden, afhankelijk van de stemverhouding maar zorgen de slippendragers van Dennis toch dat deze alsnog zijn gelijk kan halen linksom of rechtsom.
Nu maar hopen dat Wober en Orejuela wel goed gekeurd zijn door Bergkamp anders gaat er na de 5,5 miljoen voor Cassierra en de 12 miljoen voor Neres nog meer miljoenen door het afvalputje.

Johan Cruijff...in kleine kring uitgesproken in Barcelona, Augustus 2011

PostPosted: 26 Aug 2017 17:21 

343 wrote:
Die komt toch niet.
Denk ik dus ook.

Ze gaan nu roepen, dat deze selectie sterk genoeg moet zijn voor enkel de titel en beker.
Daar kan ik nog inkomen ook wat niet wegneemt, dat het niet eerder ingrijpen op de transfermarkt de oorzaak is, dat je nu niet meer hoeft te kopen.

Waar ik me wel nu al zorgen om maak is na dit seizoen. Dan lopen Viergever en Dijks de deur uit en zal Veltman vermoedelijk vertrekken. Wat heb je dan nog over?

Ik hoop, dat Ajax dit ook beseft en wellicht in de winterstop nog iets doet om goed voorbereid de volgende voorbereiding in te gaan om niet weer in dit mes te lopen.

Ik verwacht alleen nog uitgaande transfers. Dolberg vertrekt ook nog.
Als Viergever, Dijks en Veltman vertrekken vind ik dat prima, allemaal op z'n best middelmaat.

PostPosted: 26 Aug 2017 17:24 

Old Shep wrote:
Ik proef uit alles dat Cassierra en Neres niet de keus was van Bergkamp.
Cassierra lijkt verbannen naar Jong Ajax en Neres zijn ze vakkundig aan het slopen hoezo Ajax is nu ook een warme club!
Ajax is dus afhankelijk van de goedkeuring van Dennis Bergkamp als die tegen is dan kunnen ze wel gekocht worden, afhankelijk van de stemverhouding maar zorgen de slippendragers van Dennis toch dat deze alsnog zijn gelijk kan halen linksom of rechtsom.
Nu maar hopen dat Wober en Orejuela wel goed gekeurd zijn door Bergkamp anders gaat er na de 5,5 miljoen voor Cassierra en de 12 miljoen voor Neres nog meer miljoenen door het afvalputje.
Ben ik ook bang voor. Dennis de Zwijger is met Sar wss. de rotte appel. Grote spelers, waardeloze leiders.
Cassierra is gewoon een prima spits. Neres is ook gewoon een prima buitenspeler.
Die moet zich prettig en geaccepteerd voelen. Des te sneller gaat hij presteren.

PostPosted: 26 Aug 2017 17:31 

En juist Bergkamp was behoorlijk enthousiast over Neres?

Ik denk ook, dat het uitblijven van de doorbraak van Neres de oorzaak is, dat ze nu geen toptransfer meer doen. Ze reageren ook dom en makkelijk, dat ze teveel betaald hebben voor Neres.

PostPosted: 26 Aug 2017 18:47 

En juist Bergkamp was behoorlijk enthousiast over Neres?

Ik denk ook, dat het uitblijven van de doorbraak van Neres de oorzaak is, dat ze nu geen toptransfer meer doen. Ze reageren ook dom en makkelijk, dat ze teveel betaald hebben voor Neres.
Doorbraak van Neres komt niet omdat hij geen echte kans krijgt. Keizer had het ook al over het meeverdedigen van die jongen. Dat vind ik zo'n kul argument. Een buitenspeler geen kans geven omdat hij niet zo goed verdedigt. Als je het zo bekijkt moet Dolberg natuurlijk nooit spelen. En bij Barca Messi, die doet nooit wat bij balverlies.
Volgens heeft het TH trekpop Keizer gewoon ingefluisterd dat Kluivert moet spelen. Waarom is mij een volkomen raadsel. Kluivert heeft soms leuke acties maar het levert vrijwel nooit iets op. is een vervelend mannetje in het veld en tekent maar niet bij. Allemaal redenen hem te laten banken of nog beter te laten spelen bij Jong AJAX.
Als de reden geen top transfers meer te doen is gelegen aan het in hun ogen falen van Neres is dat weer een brevet van onvermogen. Ze blinken gewoon uit in onkunde. Wat dat betreft past keizer prima bij hen.

Post new topic  Reply to topic  [ 496 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 20  Next

All times are UTC+02:00