Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 475 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next
Author Message
PostPosted: 08 Apr 2018 16:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
En dan mag Schone en/of Siempie ook nog vervangen worden door een andere aankoop.

PostPosted: 09 Apr 2018 09:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Zimmerman wrote:
Mathias Jensen zal wel komen. De geruchten gaan nu al zo lang en de interesse lijkt steeds concreter te worden. Ik ken hem verder alleen van wat YouTube-filmpjes maar qua speelstijl lijkt het wel op een speler die goed bij ons past.

Volgend seizoen de keuze uit: Jensen, Van de Beek, F. de Jong, Schöne, Eiting, S. de Jong en Mazraoui?
Wat een armoede eigenlijk toch. Dan ga je Ziyech heel hard missen, geloof me.

Van die Jensen heb ik geen live wedstrijden gezien alleen een paar korte samenvattingen en direct viel me op dat hij verdedigend niks doet. Dat is dus echt geen controleur. Moet het hebben van de passing. Dan heb je al Lasse Schone in huis en dan krijg je dus nog zo'n speler.

Nee ze weten blijkbaar nog steeds niet wat er nodig is. Het zal me niks verbazen als Schone volgend seizoen weer in de basis staat. Het hoeveelste seizoen al op rij??? Het is werkelijk waar verbazingwekkend dat zo'n matige speler een grote rol speelt in het eerste.

Dat Ten Hag ook Siem de Jong gebruikt als eerste wissel geeft mij heel weinig hoop voor volgend seizoen.

PostPosted: 11 Apr 2018 09:23 
Beheerder

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=326915

PostPosted: 12 Apr 2018 08:56 

Iemand die hem kent en er wat zinnigs over kan zeggen? Ajax lijkt wel op zoek naar 1 of meerdere CV's voor komend jaar lijkt het. 2 is onnodig met Ligt, Wober en Schuurs.

Ligt zal dus inderdaad wel gaan vertrekken.

PostPosted: 12 Apr 2018 09:10 
Beheerder

Lijkt me dat ze ook een vervanger zoeken voor Veltman en/of Viergever?

PostPosted: 12 Apr 2018 09:15 

We hebben 2 CV's nodig voor de basis. Met een dubbele bezetting dus 4. 3 van die 4 zijn bezet door Ligt, Wober en Schuurs. Heb je er nog 1 nodig, een LCV achter Wober om precies te zijn.

Als Ajax er inderdaad 2 haalt, gaat er dus nog iemand weg. Dat moet dan Ligt zijn, dicteert logisch verstand.

Veltman is al jaren RB en is (matig) vervangen door Kristensen en Orejuela. Viergever moet als backup LCV inderdaad worden vervangen, als backup LV zal hij vervangen worden door Bakker neem ik aan.

PostPosted: 12 Apr 2018 10:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Droomaankoop: Anita
Seizoenskaart: Neen
Je hebt naast Nico ook nog eventueel Sinkgraven voor linksback. Daar hoeft, mits Nico niet weggaat niets bij wat mij betreft. Rechts heb je straks ook Zeefuik weer terug. Alleen een LCV als vervanger voor Viergever zou ik halen. Dat zou dan of een talent moeten zijn zoals Wober dat is (en de beste speelt) of een die veel beter is dan Wober zou ik halen. Daardoor worden Wober en Schuurs dan de back ups. Misschien halen ze er ook maar 1, maar op meerdere paarden wedden is natuurlijk altijd goed.

PostPosted: 12 Apr 2018 11:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Je hebt naast Nico ook nog eventueel Sinkgraven voor linksback. Daar hoeft, mits Nico niet weggaat niets bij wat mij betreft.
En je hebt Bakker nog achter de hand.
Rechts heb je straks ook Zeefuik weer terug
. Doorselecteren aub. Die moet zich nu in de kijker spelen. Is niet goed genoeg en wordt hij ook niet. Ik heb nog steeds vertrouwen in Orejuela en zolang Veltman nog niet weg is, hoef je hier (nog) niets te doen. Alleen als Veltman een vertrekwens weglegt, er geen vertrouwen is in Orejula en Zeefuik, moet je iets gaan doen.
Alleen een LCV als vervanger voor Viergever zou ik halen. Dat zou dan of een talent moeten zijn zoals Wober dat is (en de beste speelt) of een die veel beter is dan Wober zou ik halen. Daardoor worden Wober en Schuurs dan de back ups. Misschien halen ze er ook maar 1, maar op meerdere paarden wedden is natuurlijk altijd goed.
Ik denk nog steeds, dat Ajax gaat toeslaan als HSV degradeert. Van Drongelen dus.

Alles gaat afhangen van De Ligt. Die zal gewoon duidelijk moeten zijn. Laten we hopen, dat hij blijft maar anders moet Ajax snel handelen zodat ze iemand hebben vanaf minuut 1 van de voorbereiding.

Ik hoop gewoon, dat Ajax eens echt vooruitkijkt en niet gaat afwachten of De Ligt al dan niet vertrekt. Als je bv die Megallan wil halen, moet je die gewoon halen en mocht De Ligt blijven, dan moet hij maar de strijd aangaan of wellicht als back gaan spelen. De Ligt kan ook in de winterstop vertrekken maar zeker het jaar erop. Dan heb je al de vervanger in huis.

Rechtsback:
Kristensen
Orejuela
Veltman (doorselecteren en laten vertrekken)

Rechtercentrale verdediger:
De Ligt
Magallan (of andere aankoop, die er direct kan staan)
Schuurs

Linkercentrale verdediger:
Wober
Van Drongelen
Schuurs

Linksback:
Tagliafico
Sinkgraven
Bakker

In dit scenario val je geen buil als De Ligt vertrekt en ben je min of meer voorbereidt.
Schuurs is een groot talent maar doe maar rustig aan met hem.
Sinkgraven is zeer blessuregevoelig en Bakker heel jong dus Wober kun je ook gebruiken als linksback.

Die engelsman Johnson zal misschien relatief goedkoop gehaald kunnen worden maar ik vermoed dat hij dan misschien gehaald wordt als rechtsback.

PostPosted: 12 Apr 2018 11:36 

Hoe goed is Van Drongelen eigenlijk? Is het een beest of een voetballer? Is hij snel? Kortom: past hij bij Ajax of is het een Van der Hoorn?

Kan een interessante optie zijn als HSV inderdaad degradeert.

PostPosted: 12 Apr 2018 12:26 

de dominee wrote:
Hoe goed is Van Drongelen eigenlijk? Is het een beest of een voetballer? Is hij snel? Kortom: past hij bij Ajax of is het een Van der Hoorn?

Ik ga hem niet in een hokje plaatsen. Bij Sparta was het op heel jonge leeftijd een heel groot talent.
Ik vind hem een type De Ligt en dan bedoel ik een no-nonsens speler. Iemand, die weet wat er gevraagd wordt met een goede mentaliteit.

Ik denk wel, dat hij past bij Ajax. Snelheid is in mijn ogen een ruim begrip want als je positioneel slim bent, kun je dit opvangen. Als nederlandse verdediger kun je normaliter ook goed voetballen en hij is niet bang aan de bal.

Ik blijf hem een interessante optie vinden.

PostPosted: 12 Apr 2018 12:38 

FR, ik denk dat je de achterhoede zo goed hebt samengesteld. Ik ben wel niet overtuigd van Kristensen. Maakt tot nu toe een matige indruk. Traag, verdedigend uiterst matig. Tegen Heracles was het ronduit bedroevend hoe die werd uitgespeeld.
Ik vind dat Orejuela een betere indruk heeft gemaakt in de sporadische speeltijd die hij heeft gehad.

PostPosted: 12 Apr 2018 14:31 

renemar wrote:
FR, ik denk dat je de achterhoede zo goed hebt samengesteld. Ik ben wel niet overtuigd van Kristensen. Maakt tot nu toe een matige indruk. Traag, verdedigend uiterst matig. Tegen Heracles was het ronduit bedroevend hoe die werd uitgespeeld.
Ik vind dat Orejuela een betere indruk heeft gemaakt in de sporadische speeltijd die hij heeft gehad.
Ik ben ook nog niet overtuigd van Kristensen maar laten we hem nog niet afschieten. Feit is wel zo, dat Ten Hag Kristensen direct opstelt en hem een kans geeft itt Keizer, die Orejuela niet diezelfde kans bood. Wat als....

Mocht Veltman vertrekken (doorselecteren) en Orejuela niet in de plannen voorkomen, dan zit ik toch ook aan die Svensson van AZ te denken. Doet precies wat wij van Kristensen verwachten. En ik denk, dat hij toe is aan een volgende stap. Dan mogen die 2 het uitzoeken. Zou ik ook mee kunnen leven.

Verder kunnen de jonge talenten achter deze achterhoede rustig gebracht worden.
Bakker, Kemper, van Gelderen en Botman kunnen het weleens halen. Sidoel heb ik ook nog niet afgeshreven. Bij Jong Ajax zie ik niemand, die het gaat halen.

PostPosted: 12 Apr 2018 17:03 

Van Bakker ben ik ook overtuigd. Botman zie ik ook toekomst in. Sidoel vind ik tekort komen.

PostPosted: 12 Apr 2018 17:26 

renemar wrote:
Van Bakker ben ik ook overtuigd. Botman zie ik ook toekomst in. Sidoel vind ik tekort komen.
Bakker is een talent maar ik moet ook eerlijk bekennen, dat hij bij Jong Ajax toch niet moeiteloos aansluit. Maakt nog te veel onnodige fouten en moet nog leren te doseren en simpel spelen. Neemt niet weg, dat hij wel iets heeft. Ook een goede mentaliteit en dat is ook niet onbelangrijk.

PostPosted: 12 Apr 2018 18:47 

de dominee wrote:

Ik ga hem niet in een hokje plaatsen. Bij Sparta was het op heel jonge leeftijd een heel groot talent.
Ik vind hem een type De Ligt en dan bedoel ik een no-nonsens speler. Iemand, die weet wat er gevraagd wordt met een goede mentaliteit.

Ik denk wel, dat hij past bij Ajax. Snelheid is in mijn ogen een ruim begrip want als je positioneel slim bent, kun je dit opvangen. Als nederlandse verdediger kun je normaliter ook goed voetballen en hij is niet bang aan de bal.

Ik blijf hem een interessante optie vinden.
Dank voor de info. Wat maakt hem interessanter dan een Kik Pierie bijvoorbeeld in jouw ogen?

PostPosted: 12 Apr 2018 19:27 

renemar wrote:
Bakker is een talent maar ik moet ook eerlijk bekennen, dat hij bij Jong Ajax toch niet moeiteloos aansluit. Maakt nog te veel onnodige fouten en moet nog leren te doseren en simpel spelen. Neemt niet weg, dat hij wel iets heeft. Ook een goede mentaliteit en dat is ook niet onbelangrijk.
Hij is ook pas 17. Ze zijn niet allemaal als De Ligt.

PostPosted: 12 Apr 2018 20:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Mazraoui zie ik ook nog wel misschien als goede optie als rechtsback. Schijnt in de jeugd ook op die positie te hebben gespeeld en viel daar afgelopen zondag ook (kort goed) in. Zal daar ieder geval veel meer voetballend vermogen brengen dan Veltman en Kristensen en verdedigend vind ik Kristensen voorlopig tot dusver ook zwak, maar wil hem ook weer niet te vroeg afschrijven.

Over het middenveld:
- Denk dat beste positie van F. de Jong verdedigende middenvelder is. Dan heb je daar achter Schone en Eiting waarvan Eiting ook in kan vallen als centrale verdediger als je daar in een wedstrijd meer voetbal nodig hebt.
- Van de Beek en S. de Jong
- Ziyech en Mazraoui waarvan Ziyech zal vertrekken en Mazraoui denk ik net te kort komt om echt bepalend te zijn op die positie, dus wat mij betreft halen ze hier 2 spelers die het onderling mogen uitvechten.

PostPosted: 13 Apr 2018 01:50 

de dominee wrote:
Dank voor de info. Wat maakt hem interessanter dan een Kik Pierie bijvoorbeeld in jouw ogen?
Pierie vind ik ook een groot talent maar je moet ook kijken naar je totale samenstelling van je selectie. Alleen met talenten ga je het (weer) niet redden. Je achterhoede met het aanstaande vertrek van Viergever, Dijks en wellicht Veltman wordt er per saldo weer jonger op want de vervangers zijn allemaal talenten. De rest op Tagliafico na is ook allemaal nog relatief jong.

Als je dan moet kiezen tussen Van Drongelen en Pierie zou ik toch voor Van Drongelen gaan omdat die net wat meer ervaring heeft. Ik vind gewoon, dat Ajax eerst nog iemand moet halen, die net zoals Tagliafico weet wat er gevraagd wordt.

Pierie zou ik nu kopen en nog een jaar bij Heerenveen laten voetballen. Pierie wordt er niet sterker op bij Jong Ajax en hij komt er dan een jaar later bij.

PostPosted: 11 May 2018 11:12 

Fer: https://twitter.com/FrenkieTheYoung/sta ... 2512455680

PostPosted: 11 May 2018 11:30 

DeRuit wrote:
Dat zou ik ook een prima aankoop vinden moet ik bekennen. Heel veel Premier League ervaring, wel bijna overal gedegradeerd, maar toch. Kan de beuk erin gooien en staat zijn mannetje. Kan ook een doelpunt maken. Prima middenvelder.
Mocht deze informatie blijken te kloppen, dan zal Labyad (gelukkig) zijn gehaald als buitenspeler.

PostPosted: 11 May 2018 11:46 

Dat zou ik ook een prima aankoop vinden moet ik bekennen. Heel veel Premier League ervaring, wel bijna overal gedegradeerd, maar toch. Kan de beuk erin gooien en staat zijn mannetje. Kan ook een doelpunt maken. Prima middenvelder.Mocht deze informatie blijken te kloppen, dan zal Labyad (gelukkig) zijn gehaald als buitenspeler.
Wat je zegt, klopt wel maar Fer heeft hiervoor wel ruimte nodig. Als je zelf dominant op de helft van de tegenstander wilt spelen, haal je de kracht weg van Fer.
Het is wel een middenvelder met kracht, power en diepgang, die we niet hebben. Mindere versie van Klaassen.

PostPosted: 11 May 2018 12:47 

Krachtmens, maar weinig creativiteit. En dat hebben we nodig.

PostPosted: 11 May 2018 14:02 

renemar wrote:
Krachtmens, maar weinig creativiteit. En dat hebben we nodig.
Iemand die de beuk erin kan gooien op het middenveld zou ook wel fijn zijn. De enige in de hele selectie die dat kunnen zijn De Ligt en Tagliafico.

PostPosted: 11 May 2018 14:35 

DeRuit wrote:
Dat zou ik ook een prima aankoop vinden moet ik bekennen. Heel veel Premier League ervaring, wel bijna overal gedegradeerd, maar toch. Kan de beuk erin gooien en staat zijn mannetje. Kan ook een doelpunt maken. Prima middenvelder.
Mocht deze informatie blijken te kloppen, dan zal Labyad (gelukkig) zijn gehaald als buitenspeler.
Klinkt als Dani de Wit? Kan de beuk er in gooien, staat zijn mannetje en kan een doelpunt maken.

PostPosted: 11 May 2018 15:03 

Je kon er op wachten... We hebben weer een Gudelj nodig.

Post new topic  Reply to topic  [ 475 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19  Next

All times are UTC+02:00