Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1613 posts ]  Previous   1 61 62 63 64 65
Author Message
PostPosted: 03 Dec 2019 12:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Liever geen Angelino.

Ik ga nooit zo mee in de discussies dat verdedigers per definitie lang moeten zijn maar ik vind Angelino veel te klein als linksback. Goede leuke voetballer maar verdedigend beduidend minder dan Tagliafico. Ik weet wel, dat linksbacks moeilijk te vinden zijn maar ik vind het verdedigende verschil toch echt groot in vergelijk met Nico.

Bij PSV vaak de aangever voor de Jong maar een type De Jong (op Huntelaar na) hebben we ook niet. Neemt niet weg, dat hij voetballend wat verfijnder is dan Tagliafico maar in het totaalplaatje lever je veel in.

Als ik hem terughaal in zijn PSV tijd was hij verdedigend heel kwetsbaar alleen omdat je bij PSV en Ajax veelal de bovenliggende partij bent, wordt dit nauwelijks blootgelegd.
Hij is net zo groot als Dest en langer dan Tagliafico. Verder wel eens dat het verdedigend wat minder is, ook omdat Mazraoui en Dest dat ook al zijn dan is het wel fijn om aan de andere kant een meer verdedigende back te hebben staan. Aan de andere kant vond ik Sinkgraven ook een prima back, dus dat zou Angelino ook moeten kunnen zijn.

PostPosted: 03 Dec 2019 12:03 

Zag hem onlangs spelen met City. Was in die wedstrijd een van de beste op het veld. Zegt verder niet zo erg veel. Als Nico vertrekt en Martinez inmiddels niet meer als LB wordt gezien moet er wel een nieuwe LB gehaald worden. Salah-Eddine is imo de komende 2 jaar nog niet toe aan het eerste.
Willems is eenzelfde type als Angelino.

PostPosted: 03 Dec 2019 12:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Hij is net zo groot als Dest en langer dan Tagliafico. Verder wel eens dat het verdedigend wat minder is, ook omdat Mazraoui en Dest dat ook al zijn dan is het wel fijn om aan de andere kant een meer verdedigende back te hebben staan. Aan de andere kant vond ik Sinkgraven ook een prima back, dus dat zou Angelino ook moeten kunnen zijn.
Laat ik het dan anders formuleren. Hij is voetballend beter dan Tagliafico maar verdedigend en ook koppend echt beduidend minder. Daarnaast brengt Tagliafico iets onoverwinnelijks met zich mee. Tagliafico brengt gif en energie. Dat wil niet pèrse zeggen dat je dit allemaal terugkoopt door 1 aankoop maar dan moet de rest ook goed op elkaar zijn afgestemd.

Blind is ook een voetballende verdediger en dit past goed samen met Tagliafico. Angelino is een totaal ander type.

Nogmaals voetballend zou hij moeiteloos meekunnen maar ik vind hem verdedigend zeer zwak.

Maar goed hij is ook pas 22 jaar dus er zit nog voldoende rek in. Alleen suggereert de Telegraaf, dat hij zo'n 20 miljoen zou moeten kosten. Op zich merkwaardig dat hij dan ook aan PSV gelinkt wordt. Voor Ajax is dit bedrag op te hoesten maar ik denk, dat je voor 20 miljoen een betere back kan halen. Martinez en Tagliafico waren samen nog 12 miljoen dus loopt er niks in Zuid Amerika rond?

PostPosted: 03 Dec 2019 13:36 
Erelid

Interessante optie, waarvan je weet dat hij mee kan bij Ajax. Zou de meest "zekere" optie zijn in mijn ogen. Situatie op zeker in de gaten blijven houden. Daarnaast zou het ook wel kunnen dat Van Aanholt op de radar zou staan. Dat was een aantal jaar geleden ook al het geval. Zou ik ook een interessante optie vinden.

Een 2e Tagliafico ga je niet snel meer terug vinden vrees ik.

PostPosted: 03 Dec 2019 14:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Interessante optie, waarvan je weet dat hij mee kan bij Ajax. Zou de meest "zekere" optie zijn in mijn ogen. Situatie op zeker in de gaten blijven houden. Daarnaast zou het ook wel kunnen dat Van Aanholt op de radar zou staan. Dat was een aantal jaar geleden ook al het geval. Zou ik ook een interessante optie vinden.

Ze hebben er al eentje met nóg meer potentie. Zoveel meer dat hij zelfs te goed is voor als linksback. Ik vind Van Aanholt en Angelino verdedigend tekort schieten om de Champions League mee in te gaan. Zou zeker nog even verder gaan kijken.

PostPosted: 03 Dec 2019 14:45 
Erelid

guy_ajax wrote:

Ze hebben er al eentje met nóg meer potentie. Zoveel meer dat hij zelfs te goed is voor als linksback. Ik vind Van Aanholt en Angelino verdedigend tekort schieten om de Champions League mee in te gaan. Zou zeker nog even verder gaan kijken.
Ik zou het knap vinden als Ajax nog een keer zo'n buitenkansje uit de hoge hoed weet te toveren.

PostPosted: 03 Dec 2019 15:13 
Erelid

Ik zou het knap vinden als Ajax nog een keer zo'n buitenkansje uit de hoge hoed weet te toveren.
Hoezo?

Ik denk dat er in Zuid Amerika voor dat bedrag een veel betere te vinden is.
Tagliafico en Martinez zijn ook geen buitenkansjes maar gewoon goed gescout. Daarnaast weet ik ook wel, dat niet iedere aankoop slaagt maar met Sanchez, Tagliafico, Martinez en Alvarez heb je toch 4 goede verdedigers aangetrokken die de mindere aankopen wel wegvagen (oa Magallan).

En als je dan toch 15 a 20 miljoen mag besteden.... Dan liever geen Angelino die zoals gezegd verdedigend tekort schiet.

PostPosted: 03 Dec 2019 18:12 

Prima speler. Maar is Castillo niet goed bezig in Jong Ajax en zit daarachter niet Salaheddine?

PostPosted: 04 Dec 2019 14:54 
Erelid

de dominee wrote:
Prima speler. Maar is Castillo niet goed bezig in Jong Ajax en zit daarachter niet Salaheddine?
Die zijn wel aardig bezig, maar daarmee zou ik zeker het risico niet nemen om die meteen in te passen. Als Tagliafico weg gaat, moet er een sterkhouder bijkomen op die positie.

En Martinez en Tagliafico, dat waren beide aparte verhalen. Speelde beide bij redelijk lage clubs in Argentinië, maar lieten daar wel over grote kwaliteiten zien (waren beide de beste speler van de club).

Hierdoor kwam het dat de transfersom voor Ajax niet zo hoog was, aangezien die clubs over het algemeen nooit veel vingen voor hun spelers.

Het is dus niet zo, dat er nu maarzo weer een speler in die categorie klaar zal staan in Zuid-Amerika. In de Football Manager database (die over het algemeen een behoorlijke inschatting heeft van kwaliteiten van spelers), waren Martinez en Tagliafico overigens ook enorm goede spelers.

PostPosted: 04 Dec 2019 15:19 

Ik lees regelmatig dat Castillo een van de beteren is bij Jong Ajax. Wat kan hij nog meer doen om een kans te verdienen als vervanger van Nico? We moeten wel Ajax blijven en (goede) jeugd de kans geven.

Hopelijk krijgt hij in de 2e seizoenshelft in de beker en competitie wat speeltijd, dan kunnen we hem beoordelen. Voldoet hij niet, koopoptie niet lichten en wellicht Angelino halen.

PostPosted: 04 Dec 2019 19:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
Ik lees regelmatig dat Castillo een van de beteren is bij Jong Ajax. Wat kan hij nog meer doen om een kans te verdienen als vervanger van Nico? We moeten wel Ajax blijven en (goede) jeugd de kans geven.

Hopelijk krijgt hij in de 2e seizoenshelft in de beker en competitie wat speeltijd, dan kunnen we hem beoordelen. Voldoet hij niet, koopoptie niet lichten en wellicht Angelino halen.
Eens, het ligt er ook aan of er al ervaring elders staat in de verdediging. Als bij wijze van spreke je volgend jaar met Mazraoui, Dest, Alvarez, Schuurs, Martinez/Botman, Pierie, Castillo en Sallah-Eddine zit dan is het wel erg jong. Is Blind of Vertonghen er dan kan het wel. Maar voor ervaring heb je aan Angelino ook weinig

PostPosted: 05 Dec 2019 14:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Pavlovic naar Monaco.
https://www.goal.com/nl/nieuws/ajax-en- ... jx6uxbmjr2

PostPosted: 06 Dec 2019 14:50 
Erelid

343 wrote:
In eerste instantie zeg ik is niet erg. Vond hem tegen AZ niet erg opvallen. Beetje houterig en statisch. Komt ook door zijn lengte maar niet direct beter dan bv Pierie of Schuurs.

Post new topic  Reply to topic  [ 1613 posts ]  Previous   1 61 62 63 64 65

All times are UTC+01:00