Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 74 75 76 77 78 79  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Verdediging
BerichtGeplaatst: 23 mar 2021 21:06 

Als Alderweireld voor een redelijke prijs haalbaar is zie ik hem graag komen.
Alvarez staat geregeld op het middenveld en Schuurs kan nog altijd niet echt overtuigen.

Timber en Rensch moeten zich dan op de rechtsback positie richten.Die ontbreken wat mij betreft de fysiek om vast als CV te spelen.

Nog even 1-2 jaar Alderweireld zou het mooi op kunnen vullen.

BerichtGeplaatst: 23 mar 2021 22:46 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Sanchez is natuurlijk altijd een interessante optie, maar die speelt toch weer regelmatig bij Tottenham? Sowieso lijkt hij mij niet iemand die snel weer terugkeert a la Klaassen.
Ik denk serieus niet dat Sanchez beter is dan Timber. Ja, hij is 5 centimeter langer, maar dat is het dan ook.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 09:18 

RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:
Sanchez is natuurlijk altijd een interessante optie, maar die speelt toch weer regelmatig bij Tottenham? Sowieso lijkt hij mij niet iemand die snel weer terugkeert a la Klaassen.
Ik denk serieus niet dat Sanchez beter is dan Timber. Ja, hij is 5 centimeter langer, maar dat is het dan ook.
Sanchez is sneller en sterker in duels. Timber is voetballend beduidend beter, zekerder aan de bal. Dat lijkt mij het grootste verschil.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 09:42 
Erelid

Vraag me af of Sanchez sneller is eigenlijk. Sterker in de duels misschien wel, maar niet slimmer.

Eerlijk gezegd heb ik op dit moment, alles bij elkaar genomen, gewoon liever Timber dan Alderweireld of Sanchez. Zou geen van die twee halen.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 10:23 
Erelid

Jnp schreef:
Vraag me af of Sanchez sneller is eigenlijk. Sterker in de duels misschien wel, maar niet slimmer.

Eerlijk gezegd heb ik op dit moment, alles bij elkaar genomen, gewoon liever Timber dan Alderweireld of Sanchez. Zou geen van die twee halen.
Eens. Denk dat je met Alderweireld en Martinez achterin toch weer een stukje snelheid mist. Ik vraag me af of het die extra investering waard is. Met Sanchez wordt het dan voetballend weer een stuk magerder.

Alles heeft zijn voordelen en nadelen. Het hangt er ook een beetje vanaf wat er met de rest van de verdediging gaat gebeuren: Gaan Mazraoui en Tagliafico vertrekken? Zo ja, wellicht komt Rensch dan wel vast op linksback en een Timber op rechtsback. Dan is er ineens wel weer veel ruimte.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 10:48 

Jnp schreef:

Het is wel heel optimistisch als je denkt dat je met Timber en Rensch in de verdediging, twee tieners, een seizoen kunt spelen. Is teveel van het goede.
De beste speelt. Is Timber beter dan zit Sanchez, Alderweireid of welke meer ervaren speler je ook haalt op de bank. Ben ook fan van Timber maar het is een utopie dat je met dergelijke jonge spelers standvastig kunt presteren. Die moeten hoe dan ook nog veel leren en dat kan het beste aan de hand van goede ervaren krachten die de club kennen.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 10:55 
Erelid

Niet alleen Timber en Rensch. Daarachter zitten nog Mazraoui, Schuurs en Alvarez.

Ik snap wel wat je zegt met het leren aan de hand van een ervaren kracht, maar denk wel dat we daar mee op moeten passen. Op dit moment hebben we in die categorie ook al Blind, Klaassen en Tadic (en in mindere mate Stekelenburg en Haller). Ik vind nóg zo’n speler relatief weinig toevoegen voor relatief veel geld. Zo iemand kan je halen als je echt geen alternatieven hebt voor die positie, maar niet zo van ‘we zien wel of ie gaat spelen’.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 12:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp schreef:
Ik ook niet.

Ik moet ook zeggen dat zowel Alderweireld en Sanchez verre van imponeren op dit moment. Ik vind Alderweireld een modale verdediger die het maximale uit zijn carrière heeft gehaald. Niet supergoed maar ook niet slecht. Ik weet niet of hij op deze leeftijd nog echt een toegevoegde waarde heeft zolang Ajax spelers blijft behouden zoals Blind, Tadic en Klaassen. Dan zou ik kiezen voor een ervaren linksback en centraal achterin Rensch, Timber en Schuurs het laten uitvechten.

BerichtGeplaatst: 24 mar 2021 12:15 

Jnp schreef:
Niet alleen Timber en Rensch. Daarachter zitten nog Mazraoui, Schuurs en Alvarez.

Ik snap wel wat je zegt met het leren aan de hand van een ervaren kracht, maar denk wel dat we daar mee op moeten passen. Op dit moment hebben we in die categorie ook al Blind, Klaassen en Tadic (en in mindere mate Stekelenburg en Haller). Ik vind nóg zo’n speler relatief weinig toevoegen voor relatief veel geld. Zo iemand kan je halen als je echt geen alternatieven hebt voor die positie, maar niet zo van ‘we zien wel of ie gaat spelen’.
Begrijp je reactie. Laat ik toevoegen dat ik Schuurs en Alvarez zou doorselecteren. Heb ik in een ander topic gezegd.
Die leveren best nog wel wat op en ruimte in de salarissfeer. Volgens mij is Alderweireld na dit seizoen transfervrij.
Klaassen zou bij mij overigens niet spelen. Ik zie veel meer in Kudus voor die plek. Middenveld met Blind, Gravenberch en Kudus is imo momenteel veruit het beste.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 13:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Ajax geïnteresseerd in Kaiky (17): clausule van 70 miljoen euro schrikt af'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... kt-af.html

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 13:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
343 schreef:
Linksbenig geloof ik. Ken hem niet, maar lijkt me wel het juiste profiel voor een versterking van de huidige selectie. Achter Martinez en Blind.

Edit: Zie nu de video trouwens pas en is dus rechtsbenig. Valt me op dat hij een prima inspeelpass heeft. En positioneel inzicht lijkt in die paar beelden ook goed.

@FR, clausule zegt toch niet zoveel? Dat wil volgens mij in ieder geval niet zeggen dat zo'n speler daar uiteindelijk voor weg moet / kan. Al denk ik niet dat Santos heel welwillend tegenover een onderhandeling met Overmars staat hahaha. Ook al kwam dat uiteindelijk wel goed met een schikking.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/93 ... rdam-.html

Maar vrij veel berichten de laatste maanden wel over interesse van Ajax in Brazilië. Kaiky is de 3e (!) speler van Santos al na Kaio Jorge en Joao Paulo.

Laatst gewijzigd door ibramovic89 op 05 apr 2021 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 14:09 
Erelid

343 schreef:
Hahahaha, 70 miljoen voor een 17 jarige.... Volgens mij zegt dit al genoeg over de waarheid van zo'n bericht.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 14:10 
Beheerder

Clausule, FR. Wil niet zeggen dat de club dat bedrag vraagt.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 14:16 
Erelid

Ja dat weet ik wel maar dat is toch absolute onzin? Is ook iets wat daar in Zuid Amerika 'normaal' is maar ik zie die toegevoegde waarde niet.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 14:39 
Erelid

Ik snap je verontwaardigde reactie niet. In Brazilië zijn die clausules heel normaal (misschien wel verplicht? Net als in Spanje). Dus in een artikel wordt vaak vermeld wat zijn afkoopclausule is.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 18:56 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Ik snap je verontwaardigde reactie niet. In Brazilië zijn die clausules heel normaal (misschien wel verplicht? Net als in Spanje). Dus in een artikel wordt vaak vermeld wat zijn afkoopclausule is.
Heeft niks met verontwaardiging te maken maar meer met het feit hoe gek die voetbalmarkt is. Misschien is dat daar heel 'normaal' maar wat daar 'normaal' is, hoef ik toch niet goed te keuren?

Wat heeft het voor zin om zo'n belachelijk bedrag in een contract te zetten van een 17 jarig talent? En dan die zin dat door dit absurde onzinbedrag clubs niet in de rij staan.

BerichtGeplaatst: 05 apr 2021 21:56 

RogerGarcia schreef:
Heeft niks met verontwaardiging te maken maar meer met het feit hoe gek die voetbalmarkt is. Misschien is dat daar heel 'normaal' maar wat daar 'normaal' is, hoef ik toch niet goed te keuren?

Wat heeft het voor zin om zo'n belachelijk bedrag in een contract te zetten van een 17 jarig talent? En dan die zin dat door dit absurde onzinbedrag clubs niet in de rij staan.
Die worden puur zo hoog gezet zodat de club grotendeels zelf de vraagprijs kan bepalen in onderhandelingen.Als een club de clausule zou betalen staan ze namelijk buiten spel en moeten ze verplicht accepteren.

Die clausules zijn daarom meestal absurd hoog vergeleken met de waarde. Dat schrikt clubs die weten hoe dat spel werkt ook niet per se af. Clausules worden vrijwel nooit betaald.

Uitzondering op de regel is Neymar, die had een clausule van 272m bij Barcelona die PSG gewoon betaalde waardoor Barcelona volledig buitenspel stond en er niks meer te onderhandelen viel.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 21:49 
Beheerder

Johan Derksen weet het zeker: ‘Ajax wil Patrick van Aanholt halen, maar PSV ook’
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... r-psv-ook/

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 22:01 

Dan is het te hopen dat PSV ons aftroeft. Vind dat echt helemaal niks.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 22:02 

Van Aanholt zou niet mijn droomkandidaat zijn, maar wel een verantwoorde, logische aankoop zijn.

Ajax heeft een linksback nodig en Overmars heeft al vaker aangegeven graag Nederlandse internationals in het team te willen. Daarbij genomen is van Aanholt transfervrij en is het financieel nog maar afwachten hoe Ajax uit de Corona crisis komt. Ook een grote uitgaande transfer deze zomer zie ik niet snel gebeuren, daar Ajax Gravenberch en Martinez wil houden en potentiële cashcows als Tagliafico en Neres niet geweldig in de markt liggen.

Kortom een prima oplossing mijn inziens.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 22:06 
Erelid

Snake schreef:
Dan is het te hopen dat PSV ons aftroeft. Vind dat echt helemaal niks.
Voetballend een goede back maar verdedigend heel zwak. Aan de bal sterk en behendig.

Kom je direct uit wat PSV met Van Aanholt moet want Max speelt daar toch? Of ziet Schmidt in hem middenvelder nr 37 in hem?

Dat Ajax bij hem uitkomt is niet zo verwonderlijk. Transfervrij, nederlander en in de huidige markt zal Tagliafico ook niet de hoofdprijs (meer) opleveren.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 23:50 

Robert97 schreef:
Van Aanholt zou niet mijn droomkandidaat zijn, maar wel een verantwoorde, logische aankoop zijn.

Ajax heeft een linksback nodig en Overmars heeft al vaker aangegeven graag Nederlandse internationals in het team te willen. Daarbij genomen is van Aanholt transfervrij en is het financieel nog maar afwachten hoe Ajax uit de Corona crisis komt. Ook een grote uitgaande transfer deze zomer zie ik niet snel gebeuren, daar Ajax Gravenberch en Martinez wil houden en potentiële cashcows als Tagliafico en Neres niet geweldig in de markt liggen.

Kortom een prima oplossing mijn inziens.
Ging wel goed eerder met die Nederlandse international...

Echt, wat een profielschets. Alsof er niet meer op de wereld rondloopt en we het er maar mee moeten doen.

BerichtGeplaatst: 24 apr 2021 02:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ajax moet ergens 50 miljoen vandaan toveren. Tagliafico levert niet de hoofdprijs meer op. De waarde van Onana is verdampt en Neres in de huidige vorm is ook een stuk minder waard.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 21:17 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ajax heeft recent met zijn management om tafel gezeten en men schijnt goede gesprekken te hebben gehad. Patrick Van Aanholt is kandidaat numero uno om onze nieuwe linksback te worden.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 21:20 
Beheerder

Pushkin schreef:
Ajax heeft recent met zijn management om tafel gezeten en men schijnt goede gesprekken te hebben gehad. Patrick Van Aanholt is kandidaat numero uno om onze nieuwe linksback te worden.
Hey, HJ! :) Alles goed?
Wat vind je ervan? Goed genoeg voor AJAX?

Denk dat AJAX eerst zich zal richten op het doorselecteren van de selectie (uitgaande transfers), het geven van kansen aan de jeugd (Taylor, Unuvar, Regeer) en het scherp zijn op goede transfervrije spelers om daarna nog wat 'grote' miljoenenaankopen te doen imho.
Is niets op tegen en zeer begrijpelijk nu.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 74 75 76 77 78 79  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00