Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 75 76 77 78 79  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Verdediging
BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 01:04 

Mag toch hopen dat die van Aanholt niet komt. Die kan er echt niets van... domme overtredingen, slecht gepositioneerd, heel wild aan de bal aanvallend. Veel tikkie terug op Blind. Echt afschuwelijk slecht vandaag.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 10:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Zowel Van Aanholt als Wijndal moet je absoluut niet halen. Die zouden echt niets toevoegen. Geen tactisch inzicht, die Van Aanholt.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 15:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk zien ze dat bij AJAX ook. Van Aanholt had ik nog wel willen zien....voor dit EK, maar in vergelijking met Tagliafico ga je er echt veel op achteruit.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 15:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
geenidee4 schreef:
Zowel Van Aanholt als Wijndal moet je absoluut niet halen. Die zouden echt niets toevoegen. Geen tactisch inzicht, die Van Aanholt.
Eens wat betreft Van Aanholt, maar wie haal je dan als vervanger van Tagliafico? Ik heb niet het idee dat Ajax iemand anders op het oog heeft dan Wijndal.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 16:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
ajaciedwillem schreef:
geenidee4 schreef:
Eens wat betreft Van Aanholt, maar wie haal je dan als vervanger van Tagliafico? Ik heb niet het idee dat Ajax iemand anders op het oog heeft dan Wijndal.
Ik denk niet dat hij zelf wil. Hoewel als hij zelf echt stappen wil maken zou ik Malacia altijd boven Wijndal verkiezen.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 16:43 
Beheerder

Even tussendoor:

'Ajax krijgt nul op rekest bij Melayro Bogarde'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... alent.html

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 18:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Hopelijk zien ze dat bij AJAX ook. Van Aanholt had ik nog wel willen zien....voor dit EK, maar in vergelijking met Tagliafico ga je er echt veel op achteruit.
Precies mijn gedachte ook. Ik dacht dat Van Aanholt een veel betere voetballer was maar ik ben wel geschrokken van zijn zogenaamde verdedigende kwaliteiten. Of beter gezegd die heeft hij niet. Staat zo vaak verkeerd en positioneel erbarmelijk slecht.

Hij heeft toch de gehele voorbereiding meegedaan dus ik had wel wat meer van hem verwacht.

Maar Wijndal vind ik eenzelfde speler en die gaat je veel te veel kosten.

Het moeilijke in deze wordt ook dat je iemand moet gaan vervangen, die eigenlijk niet te vervangen is. Tagliafico is echt wel èèn van de betere linksbacks in Europa en een vervanger vind je niet zomaar. Laten we hopen, dat ze een relatief onbekende Zuid Amerikaan kunnen halen want dan heb je de verwachting dat hij net zo goed kan worden als hem of Martinez.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 18:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Weet iemand of die Oosting van Twente nog steeds goed genoeg is of is dat geen directe versterking?

En Gabriel Gudmundsson werd veel over gezegd, van FC Groningen, dat hij zo'n goed jaar had. Is ook een gemaakte back dus zou wel redelijk goed moeten zijn aan de bal zou je zeggen.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 20:20 

Imo moet er een goede sterke RCV komen. Nous zal wel vertrekken en dan kunnen Timber en Rensch (en evt. Klaiber) voor de RB concureren. Opties genoeg. Schuurs en Alvarez zou ik doorselecteren.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 21:25 
Beheerder

Het moeilijke in deze wordt ook dat je iemand moet gaan vervangen, die eigenlijk niet te vervangen is. Tagliafico is echt wel èèn van de betere linksbacks in Europa en een vervanger vind je niet zomaar. Laten we hopen, dat ze een relatief onbekende Zuid Amerikaan kunnen halen want dan heb je de verwachting dat hij net zo goed kan worden als hem of Martinez.
Wijndal kost 15 miljoen. Met dat geld moet je echt wel iets kunnen halen uit Zuid-Amerika.
Dus mijn voorkeur heeft dat ook. Benieuwd wat er de komende dagen/weken zal gebeuren met Wijndal en Van Aanholt.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2021 21:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Wijndal kost 15 miljoen. Met dat geld moet je echt wel iets kunnen halen uit Zuid-Amerika.
Dat denk ik ook wel maar we hadden ook zeer hoge verwachtingen van Orejuela, Cassiera en Magallan. Daarentegen waren Sanchez, Martinez en Tagliafico voltreffers dus het is voor mij nog geen gedane zaak, dat ze wederom zomaar een zekere topper aantrekken.
Dus mijn voorkeur heeft dat ook. Benieuwd wat er de komende dagen/weken zal gebeuren met Wijndal en Van Aanholt.
Ik ben ook benieuwd maar gezien het feit, dat ze aan Berghuis trekken vermoed ik dat ze ook weleens aan de transfervrije van Aanholt gaan trekken.
Zeker als ze ook nog denken om veel geld uit tegen aan Sulemana of wie weet Bergwijn.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 08:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
343 schreef:
Dat denk ik ook wel maar we hadden ook zeer hoge verwachtingen van Orejuela, Cassiera en Magallan. Daarentegen waren Sanchez, Martinez en Tagliafico voltreffers dus het is voor mij nog geen gedane zaak, dat ze wederom zomaar een zekere topper aantrekken.
Ik ben ook benieuwd maar gezien het feit, dat ze aan Berghuis trekken vermoed ik dat ze ook weleens aan de transfervrije van Aanholt gaan trekken.
Zeker als ze ook nog denken om veel geld uit tegen aan Sulemana of wie weet Bergwijn.
Als ze Van Aanholt halen met dezelfde gedachte als waarmee Klaiber is gehaald, namelijk de breedte, dan vind ik het prima mits er nog het idee is dat er misschien wat uit eigen jeugd op die plek zou kunnen doorbreken. Ik zie vaak de suggestie Rensch op links voorbij komen, maar toch blijft dat voor mij gek, een rechtspoot op linksback. Al met al deze voorbereiding toch gewoon maar weer ouderwets wat jonge gasten voor de leeuwen gooien.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 13:28 
Beheerder

Denk niet dat Van Aanholt voor de bank wil komen. Daarvoor heeft hij teveel status: international en jarenlange ervaring in de PL.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021 14:36 

23VDV23 schreef:
343 schreef:
Als ze Van Aanholt halen met dezelfde gedachte als waarmee Klaiber is gehaald, namelijk de breedte, dan vind ik het prima mits er nog het idee is dat er misschien wat uit eigen jeugd op die plek zou kunnen doorbreken. Ik zie vaak de suggestie Rensch op links voorbij komen, maar toch blijft dat voor mij gek, een rechtspoot op linksback. Al met al deze voorbereiding toch gewoon maar weer ouderwets wat jonge gasten voor de leeuwen gooien.
Rensch is zo goed als tweebenig. Ook de reden dat ie als lcv in de jeugd speelde.

Ik zou bij voorbaat niet beginnen aan Van Aanholt. Ik zie de logica niet van een speler aantrekken die op voorhand al niet voldoet. Het is niet zo dat we moeten kiezen tussen niets of Van Aanholt. Er bestaan meer linksbacks.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 11:15 

Rav van den Berg blijft bij PEC Zwolle.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ta ... ~a3b01282/

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 11:30 

Het gevoel van een mislukte transfer zomer bekruipt me langzaam....

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hahaha, dat is sarcasme mag ik hopen toch?

Zomer duurt nog lang. Grote geld moet nog gaan rollen.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 12:07 

Nee, helaas niet. Onana gaat gratis weg, er lijkt geen beweging rond Tagliafico en Neres, Alvarez. Probleem Martine / Blind is er nog steeds. Brobbey transfervrij weg. Kamaldeen soap, Berghuis is leuk voor de ED maar geen CL materiaal, vertegenwoordigd geen transferwaarde en is niet complementair aan Haller en Tadic.

Nu kiest deze talentvolle jongen ervoor Ajax af te wijzen. De selectie is ernstig in onbalans en dat lijkt niet te gaan veranderen. De natuurlijke opties die zich voordoen (Eriksen, Alderweireld) zijn voor posities waar we eigenlijk geen ruimte hebben.

Ik lees nergens dat Ajax interesse heeft in spelers die de onbalans in de selectie gaan oplossen. De spelers die ze willen ben ik niet wild van.

Ondertussen versterkt PSV zich aanzienlijk en hebben zij mazzel met de EK bonus voor de abominabel slechte voetballer Dumfries en matig talent Malen. Ihattaren is gebleven en top fit.

Ajax verliest het momentum. Nu weer interesse in onze MVP Tadic.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 12:20 

de dominee schreef:
Nee, helaas niet. Onana gaat gratis weg, er lijkt geen beweging rond Tagliafico en Neres, Alvarez. Probleem Martine / Blind is er nog steeds. Brobbey transfervrij weg. Kamaldeen soap, Berghuis is leuk voor de ED maar geen CL materiaal, vertegenwoordigd geen transferwaarde en is niet complementair aan Haller en Tadic.

Nu kiest deze talentvolle jongen ervoor Ajax af te wijzen. De selectie is ernstig in onbalans en dat lijkt niet te gaan veranderen. De natuurlijke opties die zich voordoen (Eriksen, Alderweireld) zijn voor posities waar we eigenlijk geen ruimte hebben.

Ik lees nergens dat Ajax interesse heeft in spelers die de onbalans in de selectie gaan oplossen. De spelers die ze willen ben ik niet wild van.

Ondertussen versterkt PSV zich aanzienlijk en hebben zij mazzel met de EK bonus voor de abominabel slechte voetballer Dumfries en matig talent Malen. Ihattaren is gebleven en top fit.

Ajax verliest het momentum. Nu weer interesse in onze MVP Tadic.
Het is nog vroeg maar je kunt beter de selectie tijdig op orde hebben. Gelukkig geen voorronde CL, dus de druk is een beetje minder. Niettemin is het zorgelijk dat we met de middelmaat vooralsnog blijven zitten en echte versterkingen uitblijven.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 12:26 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als alle spelers blijven heb je gewoon een goede elftal.
Enige smet is Onana inderdaad, lijkt Ajax echt uit te spelen.
Tot november geschorst, Januari Africa Cup, 5 miljoen salaris down to drain.
Hoop dat Ajax zijn salaris bevriesd.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 12:31 

Precies. We dachten goud in handen te hebben met Onana, De Ligt, Nico, Frenkie en Neres oa maar dat geld is grotendeels aan het verdampen. Ondertussen zie ik weinig nieuwe jonge talenten komen die in de nabije toekomst een hoge transferwaarde gaan vertegenwoordigen.

We blijven zitten met middelmaat als Alvarez, hebben 2 uitstekende spelers voor dezelfde positie (Blind en Martinez, Gravenberch en Kudus) maar geen enkele RCVM die voldoet.

De aankopen die we doen zijn voor de breedte (Pasveer), niveau ED (Haller, Berghuis) en vertegenwoordigen weinig tot geen transferwaarde voor Ajax in de toekomst.

Normaal dienen zich altijd 'natuurlijke' opties voor zoals voorheen Blind en Klaassen, Stekelenburg etc. De opties die zich nu voordoen (Eriksen, Alderweireld) zijn precies voor posities waar we niemand nodig hebben.

Brobbey loopt gratis de deur uit om ergens anders te banken, talentvolle NL RCV blijft liever bij PEC. Wijndal is te duur, Aanholt te slecht. Kamaldeen is een soap aan het worden en sowieso veel te duur voor een talent uit de Deense competitie.

Nee, waar vorige zomers veel de goede kant op viel voor Ajax lijkt het nu veelal 'net niet' te zijn. Te duur, te slecht, te oud.

Tegelijkertijd valt deze zomer voor PSV alles juist op zijn plaats. Zij vangen de hoofdprijs voor matige spelers, behouden een top talent die eigenlijk al met 1,5 been buiten de deur stond en hebben wel 'natuurlijke' opties als Propper, Ginkel en in zekere zin Alderweireld die precies op de juiste plaatsen spelen.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 12:31 

Morfe0 schreef:
Als alle spelers blijven heb je gewoon een goede elftal.
Enige smet is Onana inderdaad, lijkt Ajax echt uit te spelen.
Tot november geschorst, Januari Africa Cup, 5 miljoen salaris down to drain.
Hoop dat Ajax zijn salaris bevriesd.
Eens. Salaris niet meer uitkeren en terug vorderen van de laatste maanden. Dan maar zo.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 13:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
de dominee schreef:
Precies. We dachten goud in handen te hebben met Onana, De Ligt, Nico, Frenkie en Neres oa maar dat geld is grotendeels aan het verdampen. Ondertussen zie ik weinig nieuwe jonge talenten komen die in de nabije toekomst een hoge transferwaarde gaan vertegenwoordigen.

We blijven zitten met middelmaat als Alvarez, hebben 2 uitstekende spelers voor dezelfde positie (Blind en Martinez, Gravenberch en Kudus) maar geen enkele RCVM die voldoet.

De aankopen die we doen zijn voor de breedte (Pasveer), niveau ED (Haller, Berghuis) en vertegenwoordigen weinig tot geen transferwaarde voor Ajax in de toekomst.

Normaal dienen zich altijd 'natuurlijke' opties voor zoals voorheen Blind en Klaassen, Stekelenburg etc. De opties die zich nu voordoen (Eriksen, Alderweireld) zijn precies voor posities waar we niemand nodig hebben.

Brobbey loopt gratis de deur uit om ergens anders te banken, talentvolle NL RCV blijft liever bij PEC. Wijndal is te duur, Aanholt te slecht. Kamaldeen is een soap aan het worden en sowieso veel te duur voor een talent uit de Deense competitie.

Nee, waar vorige zomers veel de goede kant op viel voor Ajax lijkt het nu veelal 'net niet' te zijn. Te duur, te slecht, te oud.

Tegelijkertijd valt deze zomer voor PSV alles juist op zijn plaats. Zij vangen de hoofdprijs voor matige spelers, behouden een top talent die eigenlijk al met 1,5 been buiten de deur stond en hebben wel 'natuurlijke' opties als Propper, Ginkel en in zekere zin Alderweireld die precies op de juiste plaatsen spelen.
Martinez,Gravenberch,Timber,Antony,Rensch vertegenwoordigen buiten Neres, Tagliafico , Mazraoui ook waardes

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 13:31 

Morfe0 schreef:
de dominee schreef:

Martinez,Gravenberch,Timber,Antony,Rensch vertegenwoordigen buiten Neres, Tagliafico , Mazraoui ook waardes
Ik zie het niet als mislukt. ik denk dat Ajax maar geld heeft, of dat Marc maar toestemming heeft om 1 grote uitgave te doen voordat er verkocht is. Dat lijkt dan Kamaldeen te worden. We hebben nu natuurlijk zoals Morfeo weer waarde met Gravenberch, Timber, Rensch, en vanuit aankopen met Antony en Martinez.

De hoofdprijs valt an sich ook mee. Dumfries was 15 miljoen voor het EK en ik geloof niet dat dat veel meer gaat worden. Dat lijkt een soort afgesproken bedrag met Raiola. Met Malen was het 30 miljoen en ik geloof ook niet dat dat veel meer gaat worden. Een deel daarvan gaat naar de speler en zaakwaarnemer, dus die krijgen ze ook niet volledig. Daarnaast moesten ze nog een gat vullen van 25 miljoen, en moeten dat nog steeds. Dat ze al vooruit hebben kunnen handelen komt door de extra lening en hypotheek. Daardoor hebben ze wel weer flinke structurele kosten er bij waardoor je minder salaris kan uitgeven.

Berghuis ben ik zelf wel van gecharmeerd en vind dit dan weer wel een natuurlijke optie, ook al komt hij van Feyenoord. Blijkbaar is hij wel te porren voor een concurrentiestrijd op de vleugels en bij Feyenoord heeft hij echt heel goede statistieken ondanks de speelstijl en medespelers daar.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat het plan is voor het middenveld. Of Blind daar een optie is, want je kan Martinez nu niet weer opnieuw laten banken een groot deel van het seizoen naar mijn mening.

Ik zou dan ook voor
Mazraoui (of bij Verkoop Rensch ), Timber, Martinez, Rensch ( of een aankoop bij vertrek Mazraoui)
Blind - Klaassen - Gravenberch
Berghuis - Haller - Tadic

en dan daarachter heb je
Klaiber, Schuurs, Alvarez, Aankoop
Taylor - Jensen / aankoop - Kudus
Antony - aankoop - aankoop

Je hebt dus maar 1 back nodig voor de basis en Berghuis (Antony Olympische spelen ).
Een back voor de toekomst, want in Jong Ajax loopt nu nog geen zekerheidje en die kunnen daar nog meters maken.
Alvarez zou ik het liefst te gelde maken en een betere ( of in potentieel betere ) speler voor terughalen.
Op 10 heb je Jensen of Ekkelenkamp
Dan heb je nog een reservespits en vleugelaanvaller nodig als er in de jeugd niets zit.

Eriksen zou je nog kunnen halen en dan Klaassen schuiven. Blind, Gravenberch en Eriksen op 1 middenveld.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 13:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.soccernews.nl/news/817672/p ... -club-beet

Geruchten over een overstap naar Galatasaray worden wel wat serieuzer. Misschien ook prima. Maakte nou ook niet zo'n denderende indruk op het EK, dat je bij hem uit zou moeten komen bij een transfer van Tagliafico.

Hopelijk zijn ze verder aan het kijken naar andere linksbacks en hebben ze de interesse, na eerdere gesprekken volgens Pushkin, laten varen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 75 76 77 78 79  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00