Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1297 posts ]  1 2 3 4 5 52  Next
Author Message
 Post subject: [Centraal] Verdediging
PostPosted: 10 Mar 2012 10:40 

Vertonghen en Van der Wiel vertrekken zo goed als zeker. Daarbij zitten we al krap in de verdedigers en zullen er een aantal spelers bij moeten komen. De Boer oppert nu Douglas, vind ik een slechte optie persoonlijk. Dus we gaan weer overbetalen voor een speler van Twente of AZ? Misschien kunnen we beter gaan voor Nuytinck en Gouweleeuw van NEC en Heerenveen, zijn geschikter voor het Ajax-spel vind ik persoonlijk, en toekomstige internationals. Nuytinck is daarbij ook nog eens een echte leider die we missen (staat ook in belangstelling van Juventus, Napoli en Osasuna) + kan eventueel op de backpositie spelen als Boilesen geblesseerd is (wat vaak voorkomt). Gouweleeuw kan, gezien zijn kwaliteiten, wellicht wel uit de voeten op rechtsback ook.

Dan ga je het seizoen in met:
Ligeon, Van Rhijn, Gouweleeuw, Alderweireld, Denswil, Nuytinck, Boilesen en Koppers. Vind ik geen verzwakking in de breedte van nu.

Hopelijk kunnen we voor Vertonghen + Van der Wiel 21 miljoen euro vangen (12+9) en kunnen we Gouweleeuw en Nuytinck voor de helft van die prijs binnenhalen (10.5).

PostPosted: 11 Mar 2012 12:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ben het helemaal met je eens.

PostPosted: 11 Mar 2012 13:22 

Droomaankoop: Zlatan
Seizoenskaart: Nee
Ik zou van Dijk van FC Groningen ook geen slechte keus vinden als CV. Draait nu niet zo best maar dat doet het hele team niet. Enige nadeel is misschien dat dit pas zijn eerste seizoen bij FC Groningen is als basisspeler.

PostPosted: 11 Mar 2012 17:05 

Van Dijk is het hele seizoen al wisselvallig, ik heb een Ryan Donk gevoel bij hem: potentieel heel goed, maar te weinig geconcentreerd en daardoor vaak ondermaats.

PostPosted: 11 Mar 2012 17:25 
De Goeie Ouwe Tijd

Douglas is op zich wel een versterking maar hij doet ook vaak hele domme dingen op cruciale momenten.
Die Gouweleeuw zou een goeie zijn, die heeft absoluut toekomst en Nuitinck is misschien ook een optie, maar persoonlijk hoop ik op de terugkeer van Chivu. :smileajax:

PostPosted: 11 Mar 2012 18:07 

Eigenlijk vind ik het vooral erg jammer dat Vertonghen vertrekt, gezien zijn prestaties de afgelopen weken.

PostPosted: 11 Mar 2012 19:56 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ian wrote:
Eigenlijk vind ik het vooral erg jammer dat Vertonghen vertrekt, gezien zijn prestaties de afgelopen weken.
Ik niet, die is in zijn hoofd al ergens anders.

PostPosted: 11 Mar 2012 20:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Niet aan zijn spel te merken. Sommige spelers zijn al 2 jaar niet meer met hun hoofd bij AJAX.

PostPosted: 11 Mar 2012 21:11 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
En de andere geblesseerd :P

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 11 Mar 2012 21:33 

Inderdaad, van der Wiel is niet eens fit meer nadat Valencia zich had gemeld, terwijl hij daarvoor alles speelde.

PostPosted: 11 Mar 2012 22:00 

Van Rhijn heeft aangetoond dat hij een prima opvolger van Vd Wiel kan worden en Koppers speelt ook op een redelijk niveau en is een prima back-up van Boilesen. Het lijkt me daarom dat Ajax vooral centraal een probleem heeft. Momenteel hebben alleen Vertonghen en Alderweireld het juiste niveau en Vertonghen zal zo goed als zeker vertrekken.

Douglas zie ik liever naar het buitenland vertrekken want iemand met zo'n steekje los in zijn bovenkamer heb ik liever niet bij Ajax. Gouweleeuw lijkt mij een veel betere optie omdat ik meer doorgroei potentieel in hem zie. Hij zal in een paar seizoenen bij Ajax kunnen uitgroeien tot een basisspeler bij Oranje.

PostPosted: 11 Mar 2012 23:18 

Dijks schuift ook door volgend seizoen.

Van Rhijn kan prima als rechtsback spelen, dus er hoeft van mij niet persee een vervanger voor Van der Wiel te komen. Wat ik tot nu toe van Ligeon heb gezien valt me tegen. Misschien is hij er nog niet klaar voor, misschien zal hij het nooit worden. Verdedigend vond ik hem in ieder geval onzeker overkomen. Voor Vertonghen moet een opvolger komen, maar ik heb ook mijn vraagtekens bij Douglas. Die gaat Denswil enorm in de weg zitten, al is het kwalitatief natuurlijk wel een versterking. Ik houd mijn hoop op Chivu...

PostPosted: 12 Mar 2012 08:37 

Droomaankoop: Luis Suarez
Douglas zal vast een versterking zijn, maar je weet gewoon dat hij eens in de zoveel tijd kortsluiting heeft en een paar wedstrijden schorsing aan zn broek heeft hangen. Daarnaast zal hij stevig aan de prijs zijn en zal je zien dat Twente vervolgens Gouweleeuw of Nuytinck voor een appel en een ei ophaalt.

PostPosted: 12 Mar 2012 08:49 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dat gaat eraan liggen. Als we nu snel zouden zijn kan je Douglas in principe transfervrij halen. Twente mag dan wel een optie hebben om zijn contract tot 2013 te verlengen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Ajax mag dus gewoon met Douglas praten.

PostPosted: 12 Mar 2012 09:44 

Als we snel zijn wel ja, ik denk dat er echter pas gehandeld gaat worden als Vertonghen daadwerkelijk verkocht is..
Ik zie ze ook nog wel pas weer in de laatste dagen van de komende transferperiode bij Heerenveen aankloppen voor Narsingh..

PostPosted: 12 Mar 2012 10:25 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Dat denk ik niet Marc, ik denk dat Ajax ook wel snel spijkers met koppen zal willen slaan. Het enige wat ik nog zie aanslepen is de verkoop van El Hamdaoui.

Ik verwacht nog steeds dat Chivu geen haalbare kaart is, tenslotte vond ik dat AD artikel van afgelopen week (Douglas en co) wel een beetje simpel. De journalist gooit De Boer wat namen voor en die zegt dat ze wel ergens op het lijstje zouden kunnen staan en hoppa nieuw nieuwsartikel.

PostPosted: 12 Mar 2012 10:39 

Als je JC column vandaag leest, willen ze de komende 1,5 maand alles invullen. Daar zal ongetwijfeld ook de selectie voor volgend seizoen bij horen. In ieder geval weten wie ze willen halen en wie weg mag.

PostPosted: 12 Mar 2012 11:08 

Pushkin wrote:
Dat denk ik niet Marc, ik denk dat Ajax ook wel snel spijkers met koppen zal willen slaan.
Laten we het hopen.

PostPosted: 12 Mar 2012 12:28 

Pushkin wrote:
tenslotte vond ik dat AD artikel van afgelopen week (Douglas en co) wel een beetje simpel. De journalist gooit De Boer wat namen voor en die zegt dat ze wel ergens op het lijstje zouden kunnen staan en hoppa nieuw nieuwsartikel.
Idd, maar het AD moet wat he nu de voornaamste contacten binnen Ajax weg zijn of op een zijspoor zijn beland.......

Bovendien kan Moisander geen serieuze optie zijn, meest overschatte voetballer van AZ.

PostPosted: 12 Mar 2012 13:37 

Ajaciedjuh wrote:
Als je JC column vandaag leest, willen ze de komende 1,5 maand alles invullen. Daar zal ongetwijfeld ook de selectie voor volgend seizoen bij horen. In ieder geval weten wie ze willen halen en wie weg mag.
De Boer geeft in de Nusport aan dat daar al over gepraat wordt en is met Cruijff en het technisch hart.

PostPosted: 13 Mar 2012 09:07 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Wat vinden jullie van Botteghin?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Mar 2012 09:16 

Verdedigend vind ik hem wel sterk, maar als verdediger in de zone met ruimte achter hem is hij niet de ideale verdediger voor Ajax denk ik.

PostPosted: 13 Mar 2012 09:27 

Seizoenskaart: 125
Ik snap ook niet zo goed waarom Chivu steeds genoemd wordt.

Chivu was een topper toen hij bij ons speelde. Maar bij Inter is hij toch al een beetje op zijn weg terug, pakt zeer regelmatig ook kaarten.
Ik betwijfel of die gaat brengen wat hier allemaal verwacht wordt.

PostPosted: 13 Mar 2012 09:51 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
RogerGarcia wrote:
Verdedigend vind ik hem wel sterk, maar als verdediger in de zone met ruimte achter hem is hij niet de ideale verdediger voor Ajax denk ik.
Daarbij is hij opbouwend ook niet super. Verre van zelfs.

PostPosted: 13 Mar 2012 10:14 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik vind hem ook op zijn retour, en hoef Chivu eigenlijk ook niet. Al moet wel gezegd worden dat Chivu bij Inter vooral vaak teleurstelde op de linksback. Maar ook centraal vind ik hem er nu niet sterk spelen.

Douglas vind ik opbouwend erg te kort komen, dat kan je nog wel compenseren met een opbouwende verdediger zoals Vertonghen ernaast, maar niet met een speler zoals Alderweireld. Ik zie Douglas als rookgordijn.

Botteghin zou ergens bij een laagvlieger in Duitsland of Italie prima kunnen meekomen, maar is in mijn ogen niet van het niveau noch het type dat we bij Ajax zoeken.

Post new topic  Reply to topic  [ 1297 posts ]  1 2 3 4 5 52  Next

All times are UTC+02:00