Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 64  Next
Author Message
PostPosted: 17 Apr 2012 02:51 

Nu Boilesen weer geblesseerd is geraakt lijkt het me slim om deze zomer een linksback erbij te halen. Het liefst eentje die zowel als linksback als centrale verdediger kan spelen maar toch aanvallend sterk is. Of misschien is het een goed idee om Viergever van AZ te kopen die als linksback kan spelen als Boilesen geblesseerd is en anders centraal kan staan. Ik vrees dat Boilesen veel geblesseerd zal zijn want eigenlijk is hij sinds hij naar Ajax is gekomen al telkens geblesseerd. Misschien is het zelfs slimmer als we volgend seizoen niet op hem rekenen en een andere basisspeler te hebben.

v.l.n.r.
Viergever, Denswil, Alderweireld, Van Rhijn
Koppers, Boilesen, Veltman, Ligeon

Als Boilesen fit is kan hij spelen en kan Viergever centraal komen te staan.

EDIT: Poulsen is ook een goede optie, gratis en kwalitatief goed.
v.l.n.r.
Poulsen, Denswil, Alderweireld, Van Rhijn
Koppers, Boilesen, Veltman, Ligeon

Als Boilesen fit is kan hij dan centraal naast Alderweireld spelen of als linksback Poulsen vervangen.

Zowel Viergever als Poulsen lijken mij goede opties en met het geld wat Ajax zal krijgen als ze weer Champions League voetbal spelen moeten het ook haalbaar zijn (zeker aangezien Poulsen transfervrij is). Viergever vind ik persoonlijk een hele talentvolle speler die ik graag naar Ajax zie komen maar dan moet hij niet Denswil in de weg lopen en dus na zijn eerste seizoen vooral als linksback spelen.

Last edited by ghostwriter on 17 Apr 2012 03:02, edited 3 times in total.

PostPosted: 17 Apr 2012 02:58 

Uit jullie namen en argumenten maak ik op dat Viergever tot nu toe de beste optie is. Helemaal nu Boilesen weer geblesseerd is en we een flexibele linksbenige verdediger nodig hebben.

Viergever zal de komende weken nog genoeg getest worden, interessant om hem in de gaten te houden. Nuytinck en Gouweleeuw acht ik (nog) niet goed genoeg. Chivu is oud en duur en andere buitenlandse spelers zijn niet te halen.

PostPosted: 19 Apr 2012 20:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Rik wrote:
Uit jullie namen en argumenten maak ik op dat Viergever tot nu toe de beste optie is. Helemaal nu Boilesen weer geblesseerd is en we een flexibele linksbenige verdediger nodig hebben.

Viergever zal de komende weken nog genoeg getest worden, interessant om hem in de gaten te houden. Nuytinck en Gouweleeuw acht ik (nog) niet goed genoeg. Chivu is oud en duur en andere buitenlandse spelers zijn niet te halen.
Viergever kan ik niet zoveel over zeggen. Weet het niet zo goed, ben niet echt op de hoogte van zijn spel. Gouweleeuw is toch wel een aantal keer door het ijs gezakt en Nuytinck kan de stap wel gaan maken maar het is nog wat vroeg. Chivu is oud ja maar duur? Hij heeft 2 jaar geleden aangegeven wel terug te willen keren bij Ajax. Zijn contract loopt af, Dus als hij echt een Ajax hart heeft....

PostPosted: 20 Apr 2012 12:58 

Het zou eigenlijk absurd zijn als Ajax een speler als Viergever of Nuytinck koopt die beide niet veel ervaring hebben en stukken minder getalenteerd zijn dan Denswil. Laat Ajax dan maar een linksback halen (Poulsen) en Daley, Boilesen en Denswil centraal gebruiken. Dan ben je ook nog eens een stuk goedkoper uit aangezien Poulsen transfervrij is. Ik moet zeggen dat ik een paar dagen geleden nog een iets andere mening had maar na er nog eens over nagedacht te hebben lijkt dit me de logischste optie.

Met Poulsen, Alderweireld, Daley, Van Rhijn, Boilesen, Koppers, Veltman, Ligeon en Denswil zou Ajax de verdediging prima bezet hebben. Om kampioen te worden in de Eredivisie heb je geen topverdediging nodig en je kan beter de ontwikkeling van een een talent als Denswil niet vertragen door een linksbenige centrale verdediger te kopen.

Alleen als Ajax een speler die Ajax echt beter zou maken (Chivu of Douglas ofzo) kan halen moeten ze dat doen.

PostPosted: 20 Apr 2012 13:52 

Douglas gaat Ajax niet beter maken. Is het verkeerde type verdediger voor het spel dat Ajax speelt.

PostPosted: 20 Apr 2012 14:02 

ghostwriter wrote:
Het zou eigenlijk absurd zijn als Ajax een speler als Viergever of Nuytinck koopt die beide niet veel ervaring hebben en stukken minder getalenteerd zijn dan Denswil. Laat Ajax dan maar een linksback halen (Poulsen) en Daley, Boilesen en Denswil centraal gebruiken. Dan ben je ook nog eens een stuk goedkoper uit aangezien Poulsen transfervrij is. Ik moet zeggen dat ik een paar dagen geleden nog een iets andere mening had maar na er nog eens over nagedacht te hebben lijkt dit me de logischste optie.

Met Poulsen, Alderweireld, Daley, Van Rhijn, Boilesen, Koppers, Veltman, Ligeon en Denswil zou Ajax de verdediging prima bezet hebben. Om kampioen te worden in de Eredivisie heb je geen topverdediging nodig en je kan beter de ontwikkeling van een een talent als Denswil niet vertragen door een linksbenige centrale verdediger te kopen.

Alleen als Ajax een speler die Ajax echt beter zou maken (Chivu of Douglas ofzo) kan halen moeten ze dat doen.
Denswil is nog geen 19. Laat hem eerst een jaar back-up voor Nuytinck zijn en rustig zijn minuten pakken. Volgend jaar/1,5 jaar staat hij er pas. Dat mag je nu nog niet verwachten en zo'n snotaap.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 20 Apr 2012 14:19 

Fanoboy wrote:
Denswil is nog geen 19. Laat hem eerst een jaar back-up voor Nuytinck zijn en rustig zijn minuten pakken. Volgend jaar/1,5 jaar staat hij er pas. Dat mag je nu nog niet verwachten en zo'n snotaap.
Het maakt mij niet uit hoe jong Denswil is aangezien hij kwalitatief beter is dan Nuytinck. Met Daley, Boilesen en Denswil heeft Ajax drie prima opties en er moet alleen een verdediger worden gehaald als die duidelijk kwalitatief beter is dan deze drie en dat is Nuytinck totaal niet. Denswil is sowieso al beter dan Heitinga, Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld waren toen die een basisplaats kregen en het gaat bij Ajax toch om kwaliteit en niet leeftijd? Het is ook zeker niet zo dat Denswil er fysiek nog niet aan toe is. Het zou weer ouderwets wanbeleid zijn als Ajax een speler als Nuytinck haalt die nauwelijks meer ervaring heeft dan Boilesen en Denswil en minder ervaring dat Daley. Alderweireld is er ook klaar voor om een rol als leider in de verdediging aan te nemen want leiders staan op, die koop je niet.

Last edited by ghostwriter on 20 Apr 2012 14:29, edited 1 time in total.

PostPosted: 20 Apr 2012 14:29 

Nuytinck heeft al 3 seizoen Eredivisie-ervaring, incl dit jaar. Verder hadden Vermaelen en Vertonghen 1 jaar eredivisie-ervaring opgedaan bij RKC, Denswil nog niet. Heitinga kwam relatief laat in Ajax 1 door een zware blessure en was eerst een VMC.

Denswil moet je rustig brengen. Natuurlijk, als hij aantoont beter is moet hij spelen. Maar moeten we Nuytinck niet kopen omdat we Denswil hebben? Bullshit. Als Denswil beter is, speelt hij Bram er wel uit. Concurrentie moet er zijn bij een topclub als Ajax, ondanks dat het de laatste jaren er amper was.

Denswil kan nog geen vol seizoen, inclusief Europees voetbal, aan. Dan krijgt hij logischerwijs zijn dipjes. Dat kan je een kampioensschap schelen. Vandaar begrijp ik de aankoop Nuytinck volkomen.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 20 Apr 2012 14:33 

Fanoboy wrote:
Nuytinck heeft al 3 seizoen Eredivisie-ervaring, incl dit jaar.
Precies, nauwelijks meer ervaring dan Boilesen en Denswil en minder ervaring dan Daley.
Verder hadden Vermaelen en Vertonghen 1 jaar eredivisie-ervaring opgedaan bij RKC, Denswil nog niet.
Al hadden ze één jaar ervaring ze waren met al die ervaring nog steeds minder goede spelers dan Denswil nu is.
Denswil moet je rustig brengen. Natuurlijk, als hij aantoont beter is moet hij spelen.
Dat heeft Denswil mij allang aangetoond.
Maar moeten we Nuytinck niet kopen omdat we Denswil hebben?
Ja, dat zou namelijk zonde van het geld zijn.
Bullshit. Als Denswil beter is, speelt hij Bram er wel uit.
En dat zou natuurlijk totaal geen geldverspilling zijn.
Concurrentie moet er zijn bij een topclub als Ajax, ondanks dat het de laatste jaren er amper was.
Met Daley, Boilesen en Denswil is er genoeg concurrentie. Ik maak me meer zorgen om de positie van rechtercentrale verdediger aangezien Ajax daar eigenlijk alleen Alderweireld voor heeft.
Denswil kan nog geen vol seizoen, inclusief Europees voetbal, aan. Dan krijgt hij logischerwijs zijn dipjes. Dat kan je een kampioensschap schelen.
Hij hoeft ook helemaal nog geen vol seizoen aan te kunnen, Ajax heeft namelijk ook Daley en Boilesen nog.

Van mij mag Ajax best een centrale verdediger kopen maar die moet dan wel duidelijk beter zijn dan Daley, Boilesen en Denswil en Moisander, Viergever en Nuytinck zijn dat zeker niet. Chivu zou van mij mogen komen omdat hij veel ervaring te bieden heeft en dat maakt zijn verminderde verdedigende kwaliteiten goed. Douglas zou van mij ook mogen komen aangezien ik denk dat hij onder leiding van De Boer en Stam een nog betere speler kan worden en rechtscentraal kan komen te spelen wanneer Alderweireld over één of twee seizoenen vertrekt. Daardoor zal hij de ontwikkeling dan Denswil niet lang in de weg lopen wat Moisander, Viergever en Nuytinck wel zouden doen.

PostPosted: 20 Apr 2012 14:59 

@ghostwriter ik was het voor een heel eind volledig met je eens totdat je over douglas begon.
Ik hoop dat we die doorgesnoven idioot nooit in een Ajax shirt zien.

PostPosted: 20 Apr 2012 15:06 

Ik denk dat mannen als De Boer en Stam dat nare kantje van Douglas eruit kunnen halen en kunnen omzetten in iets positiefs. Als Ajax hem voor een bedrag van 6 miljoen of minder zou kunnen kopen dan lijkt het mij een goede aankoop. Het lijkt me sowieso handig om een rechtsbenige centrale verdediger te hebben die ook linkscentraal kan speler aangezien hij dan ook op Alderweirelds positie kan spelen mocht die geblesseerd raken of geschorst worden. Daley, Boilesen of Denswil kunnen dan een basisplaats krijgen als Alderweireld (of Douglas) niet kan spelen.

PostPosted: 20 Apr 2012 15:27 

ghostwriter wrote:
Ik denk dat mannen als De Boer en Stam dat nare kantje van Douglas eruit kunnen halen en kunnen omzetten in iets positiefs. Als Ajax hem voor een bedrag van 6 miljoen of minder zou kunnen kopen dan lijkt het mij een goede aankoop. Het lijkt me sowieso handig om een rechtsbenige centrale verdediger te hebben die ook linkscentraal kan speler aangezien hij dan ook op Alderweirelds positie kan spelen mocht die geblesseerd raken of geschorst worden. Daley, Boilesen of Denswil kunnen dan een basisplaats krijgen als Alderweireld (of Douglas) niet kan spelen.

Dan zit je nog met het probleem dat Douglas problemen heeft indien hij veel ruimte in zijn rug heeft.

PostPosted: 20 Apr 2012 15:30 

Daar ben ik het niet mee eens. Hij is zeker niet langzamer dan een speler als Alderweireld en Vertonghen is ook niet de snelste.

PostPosted: 20 Apr 2012 15:53 
Erelid

ghostwriter wrote:
Daar ben ik het niet mee eens. Hij is zeker niet langzamer dan een speler als Alderweireld en Vertonghen is ook niet de snelste.
Hij is opbouwend niet goed genoeg. Weet je waardoor het spel van Ajax de laatste tijd zo goed gaat? Omdat we onder druk uit kunnen voetballen. Vertonghen, Alderweireld en Anita kunnen uitstekend telkens de voetballende oplossing zoeken wanneer er druk wordt gezet. Met Douglas krijg je dan weer zo'n onrusttype in de verdediging die dat niet kan. Je krijgt dan als het ware een "Enoh" in de verdediging erbij, waardoor het voor tegenstanders weer nut heeft om druk te zetten. Bovendien slagen pure mandekkers bij AJax zelden en gaat Douglas veel te vaak in de fout, ook verdedigend.

Niet doen.

PostPosted: 20 Apr 2012 15:59 

Douglas' opbouwende kwaliteiten worden onderschat, zoals Van Halst ook vaak heeft aangegeven bij Studio Voetbal. Hij is de afgelopen periode opbouwend weer iets minder maar heeft dit seizoen ook laten zien opbouwend goed mee te kunnen. Bij Ajax zou hij daar nog stappen in zijn ontwikkeling in kunnen maken maar dat is alleen maar goed want Ajax zal hem dan ook als betere voetballer met winst door kunnen verkopen.

PostPosted: 20 Apr 2012 19:27 

Denswil in het diepe gooien lijkt me geen goede optie. Je kunt hem beter rustig brengen, hij moet er wel staan en als het blijkt niet te gaan wie heb je dan achter de hand?

Je kan wel Blind of Boilesen centraal zetten maar ik vind Blind verdedigend niet sterk en het is zonde van de opkomende kwaliteiten van Boilesen. Ik denk dat je zeker een CV moet halen. Dan kan je het hebben over Nuytinck en Moisander ik vind het een lastige keuze, Moisander is wat verder maar die is ook al wat ouder.

Dat Denswil bijna meer ervaring dan Nuytinck heeft vind ik pure onzin, we moeten het niet gaan onderschatten wat een verschil het is als je al drie seizoenen in de eredivisie speelt.

PostPosted: 20 Apr 2012 19:35 
Erelid

Dimc85 wrote:
Denswil in het diepe gooien lijkt me geen goede optie. Je kunt hem beter rustig brengen, hij moet er wel staan en als het blijkt niet te gaan wie heb je dan achter de hand?

Je kan wel Blind of Boilesen centraal zetten maar ik vind Blind verdedigend niet sterk en het is zonde van de opkomende kwaliteiten van Boilesen. Ik denk dat je zeker een CV moet halen. Dan kan je het hebben over Nuytinck en Moisander ik vind het een lastige keuze, Moisander is wat verder maar die is ook al wat ouder.

Dat Denswil bijna meer ervaring dan Nuytinck heeft vind ik pure onzin, we moeten het niet gaan onderschatten wat een verschil het is als je al drie seizoenen in de eredivisie speelt.
Amen!

PostPosted: 20 Apr 2012 21:27 

Dimc85 wrote:
Als Denswil het niet goed doet heeft Ajax altijd Daley en Boilesen nog en daarbij is het een minder grote gok om Denswil een basisplaats te geven dan de kwalitatief minder goede Moisander, Viergever of Nuytinck.
1) Niemand zegt dat Denswil bijna meer ervaring heeft dan Nuytinck en 2) het is Denswil met één L.

PostPosted: 21 Apr 2012 00:08 

ghostwriter wrote:
Fanoboy wrote:
Nuytinck heeft al 3 seizoen Eredivisie-ervaring, incl dit jaar.
Precies, nauwelijks meer ervaring dan Boilesen en Denswil en minder ervaring dan Daley.
Komt toch op het zelfde neer, daarnaast nogmaals zie ik zowel Blind als Boilesen liever niet centraal. De redenen hiervoor heb ik al gegeven. Dan zou je eventueel een linksback moeten halen. Wie zou je moeten kopen dan? s.v.p. géén Poulsen.

PostPosted: 21 Apr 2012 01:13 

Dimc85 wrote:
Komt toch op het zelfde neer, daarnaast nogmaals zie ik zowel Blind als Boilesen liever niet centraal. De redenen hiervoor heb ik al gegeven. Dan zou je eventueel een linksback moeten halen. Wie zou je moeten kopen dan? s.v.p. géén Poulsen.
Nee totaal niet, ik zie ook niet eens in hoe dat op hetzelfde neer zou kunnen kopen. Poulsen inderdaad, transfervrij en een stuk beter op zijn positie dan Moisander, Viergever en Nuytinck centraal.

PostPosted: 21 Apr 2012 02:21 

Ik hoop dat alleen Chivu komt in plaats van Jantje die jammer genoeg vertrekt, maar dat zal wel niet gebeuren.

PostPosted: 21 Apr 2012 10:54 

ghostwriter wrote:
Nee totaal niet, ik zie ook niet eens in hoe dat op hetzelfde neer zou kunnen kopen. Poulsen inderdaad, transfervrij en een stuk beter op zijn positie dan Moisander, Viergever en Nuytinck centraal.
Dan verschillen we daar over van mening, maar meen je nu dat Poulsen gehaald moet worden? Hou op hoor, ik vind hem verdedigend zo'n beetje net zo kwetsbaar als Blind. Transfervrij wil niet zeggen dat je ineens goedkoop uit bent, vaak vraagt zo'n speler een stuk meer loon en dat geldt ook voor zijn zaakwaarnemer. Poulsen is overigens aan het begin van het nieuwe seizoen al bijna 28. Die wordt dus niet meer beter en staat dan de ontwikkeling van mogelijk Boilesen in de weg. Je wilt Nicolai toch niet serieus centraal zetten en zijn opkomende kwaliteiten niet gebruiken? Centraal kan hij veel minder opkomen en is het risico groter, als hij centraal een fout maakt staan ze gelijk voor de keeper.

PostPosted: 21 Apr 2012 13:14 

Ik denk dat Boilesens opkomende kwaliteiten ook centraal prima tot uiting zullen komen en daarbij verwacht ik dat hij komend seizoen maar een klein aantal wedstrijden zal spelen. Ik zie in hem in ieder geval geen basisspeler het komende seizoen.
Dan verschillen we daar over van mening,
Geen begrijpend lezen gedaan op school?

PostPosted: 21 Apr 2012 14:48 

ghostwriter wrote:
Ik denk dat Boilesens opkomende kwaliteiten ook centraal prima tot uiting zullen komen en daarbij verwacht ik dat hij komend seizoen maar een klein aantal wedstrijden zal spelen. Ik zie in hem in ieder geval geen basisspeler het komende seizoen.
Dan verschillen we daar over van mening,
Geen begrijpend lezen gedaan op school?
Nuytinck nauwelijks meer ervaring, of Denswil bijna meer is mij om het even.
Wie wil je dan centraal zetten? Blind? Iedereen schreef hem voor de reeks van de afgelopen tien wedstrijden af en zag hem bij Fc Utrecht of lager spelen in de toekomst, nu hij het redelijk goed doet zou hij ineens wel basis klant zijn? Ik vind hem verdedigend zwak en dat kan je centraal nog minder goed gebruiken dan op linksback. Daarnaast vind ik het overdreven om nu te zeggen dat hij basis speler zou kunnen zijn. Blind speelt de laatste tijd prima hoor maar welke druk heeft hij gehad? Ik vond hem tegen de Graafschap al een stuk minder spelen.

PostPosted: 21 Apr 2012 14:57 
Erelid

Ja maar, Blind moeten we erbij houden voor het geval de tegenstander met een ingezakte rechtsbuiten speelt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 64  Next

All times are UTC+02:00