Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 64  Next
Author Message
PostPosted: 12 Dec 2017 12:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Lijkt me sterk dat hij traag is. Na een wedstrijdje kan je al zien of iemand snel of langzaam is; daar hoef je geen doorgewinterde scout voor te zijn lijkt me.

PostPosted: 12 Dec 2017 12:49 

guy_ajax wrote:
Lijkt me sterk dat hij traag is. Na een wedstrijdje kan je al zien of iemand snel of langzaam is; daar hoef je geen doorgewinterde scout voor te zijn lijkt me.
Of iemand snelheid heeft kun je inderdaad heel snel zien. Of iemand voetballend goed genoeg is, is dat moeilijker. Iemand kan een extreem goede of slechte dag hebben. Als je toevallig gaat kijken in een zwakke periode (hij kan in een dip zitten) gaat kijken zal er geen transfer van komen. Neem Dolberg. De Dolbeg van dit seizoen is tientallen miljoenen minder waard dan die van vorig seizoen. Gelukkig heeft iedereen in Europa gezien dat hij wel degelijk kwaliteiten heeft en dat het een kwestie van tijd is dat hij uit zijn (wel lange) vorm dip komt.
Maar snelheid kun je al zien na een paar sprintjes (korte en langere) die een speler moet maken. Een trage speler zal nooit een snelle sprint kunnen maken.

PostPosted: 12 Dec 2017 13:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Voor wat betreft Magallan: we zullen moeten afwachten. Verdedigers die het elders goed doen zijn echter niet perse een garantie bij Ajax, waar aan een CV toch wat meer eisen worden gesteld.
Dit is altijd zo.
En welke eisen stel je aan een verdediger? Misschien kiest Ajax te vaak voor de verkeerde eisen?
Wie weet is deze Magallan wel een beest zoals Sanchez in verdedigend opzicht en of hij wellicht niet de snelste is, nemen ze voor lief en lossen ze elders op (een snelle speler langs hem).

Van de andere kant is het ook zo, dat je moet spelen met het materiaal wat je beschikbaar hebt. Bosz bij Dortmund kan wel op de middenlijn willen verdedigen maar als heel je achterhoede niet snel is, ga je hoe dan ook voor de bijl.

Ook is het zo dat wanneer een verdediger door zijn snelheid altijd maar moet corrigeren het gewoon nog niet klopt qua positie kiezen.

Als laatste is het ook vaak zo, dat de snelle spelers van een tegenstander vaak aan de buitenkant staan. Een spits is niet per definitie snel. Jorgensen, Dolberg en De Jong bv zijn echt niet de allersnelste....

PostPosted: 14 Dec 2017 10:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Ajax kan Argentijn na Copa Libertadores verwelkomen’
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=318926

PostPosted: 14 Dec 2017 10:38 

343 wrote:

De vraag is of dat natuurlijk komende zomer of pas Januari 2019 gaat zijn. Dat tweede is natuurlijk veel te laat.

PostPosted: 14 Dec 2017 10:40 
Erelid

343 wrote:
Jammer, dat hij niet in de winterstop komt

PostPosted: 14 Dec 2017 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Worst case scenario is dat november 2018 dan ? :shock: :shock: :shock:

What the F#ck schieten we daar nu mee op, er moet bij voorkeur nu tijdens de winterstop al iemand gehaald worden.

PostPosted: 14 Dec 2017 11:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
rebuah wrote:
343 wrote:
Worst case scenario is dat november 2018 dan ? :shock: :shock: :shock:

What the F#ck schieten we daar nu mee op, er moet bij voorkeur nu tijdens de winterstop al iemand gehaald worden.
Kan me niet voorstellen dat Ajax hier mee akkoord gaat.

PostPosted: 14 Dec 2017 11:14 

343 wrote:
Nog even afgezien van zijn kwaliteiten is dit een zeer matige deal als het klopt. 2e helft 2018...

PostPosted: 14 Dec 2017 11:21 
Erelid

Slaat nergens op, stel me dus vragen bij de betrouwbaarheid van dit artikel.

PostPosted: 14 Dec 2017 12:19 
Erelid

rebuah wrote:
Slaat nergens op, stel me dus vragen bij de betrouwbaarheid van dit artikel.
Ja ik ook.

Er wordt ook al tijden gesuggereerd, dat ze bij Boca er vanuitgaan, dat hij in de winterstop (hier) vertrekt. Of het is een spelletje om meer geld te krijgen als ze hem nu laten gaan.

Ik wil nog wel verder gaan. Het is komende winterstop of niet. Dan over naar de volgende.

PostPosted: 14 Dec 2017 12:38 
Erelid

Ik wil nog wel verder gaan. Het is komende winterstop of niet. Dan over naar de volgende.
Juist, zo simpel is het.

PostPosted: 14 Dec 2017 12:59 

rebuah wrote:
Juist, zo simpel is het.
Zo simpel is het natuurlijk niet. De vraag is hoeveel potentieel zien ze in hem en wie staat er nog meer op het lijstje. En zijn de andere opties voor komende zomer beter of niet. Maar Ajax zal zich ook realiseren dat dit onderdeel is van de onderhandeling en de vraag is hoe hard spelen ze het.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:03 

Komende zomer is ook prima, dan gaat immers Viergever vertrekken.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:16 
Erelid

kladde wrote:
rebuah wrote:
Juist, zo simpel is het.
Zo simpel is het natuurlijk niet. De vraag is hoeveel potentieel zien ze in hem en wie staat er nog meer op het lijstje. En zijn de andere opties voor komende zomer beter of niet. Maar Ajax zal zich ook realiseren dat dit onderdeel is van de onderhandeling en de vraag is hoe hard spelen ze het.
Je hebt uiteraard gelijk, maar als we nu verdedigende versterking nodig hebben dan ga je toch als Ajax zijnde geen speler halen die mogelijk pas tegen de winterstop van 2018 beschikbaar is (slechtste scenario)? Dat is toch geen visie en beleid. Zijn onze scoutingslijsten dan zo beperkt... dat geeft ook te denken dan.

Maar uiterlijk in de zomer zou er wel versterking moeten zijn als Viergever inderdaad vertrekt. Ik had echter gehoopt dat Ajax nu zou blijven doorpakken met een LB en extra verdediger deze winter. Zeker nu Veltman eigenlijk geen echte concurrent heeft en Sinkgraven weer maar eens langdurig is uitgeschakeld.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:28 
Erelid

https://twitter.com/SectorBostero/statu ... 7657084933

PostPosted: 14 Dec 2017 13:34 

Als ik het goed begrijp was dit dus het voorstel van Boca en heeft Ajax nu een tegen voorstel gedaan.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:51 
Erelid

de dominee wrote:
Als ik het goed begrijp was dit dus het voorstel van Boca en heeft Ajax nu een tegen voorstel gedaan.
Dat vermoed ik ook, en dan zullen ze wel op 6 miljoen en een zomertransfer uitkomen.

Maar ik moet dringend een wedstrijd van Boca kijken om hem zelf eens te kunnen zien spelen, want er zijn nogal wat twijfels over deze jongen schijnbaar.

PostPosted: 14 Dec 2017 13:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Mij lijkt het ook noodzakkelijk om minimaal 1 verdedigende versterking aan te trekken deze winter en bij voorkeur 2 versterkingen. Prioriteit is denk ik een rechter centrale verdediger die ook rechtsback kan. Momenteel is er eigenlijk niemand achter De Ligt en Veltman. Zeefuik en Orejuela heb ik weinig vertrouwen in als rechtsback als je met De Jong centraal achterin speelt. Magallán past in dit plaatje, maar ken de speler voor de rest niet. Daarnaast vrees ik dat De Ligt deze zomer al vertrekt en het zou mooi zijn als er dan al een vervanger een half jaar is geacclimatiseerd. Een creatieve linksback is denk ik ook wenselijk. Als De Jong basis staat, zou ik voorlopig met Wober linksback spelen, maar als De Jong geblesseerd raakt heb je eigenlijk geen creatieve speler in de verdediging over nu Sinkgraven geblesseerd is. Met een nieuwe creatieve linksback zou je Wöber dan weer naar het centrum kunnen verhuizen. Dan heb je alle posities goed dubbel bezet denk ik. Vind het lastig in schatten wat de beste positie is voor De Jong op termijn, maar ik denk dat hij volgend seizoen weer door zal schuiven naar het middenveld (denk dat 6 zijn beste positie zal zijn in de toekomst).

Veltman
Magallán (met de Jong) Orejuela/Zeefuik (zonder de Jong)

De Ligt
Magallán

De Jong
Wöber/Viergever-in zomer vervangen door Schuurs

Wöber
Aankoop

PostPosted: 14 Dec 2017 14:04 
Erelid

Aborah wrote:
Mij lijkt het ook noodzakkelijk om minimaal 1 verdedigende versterking aan te trekken deze winter en bij voorkeur 2 versterkingen. Prioriteit is denk ik een rechter centrale verdediger die ook rechtsback kan. Momenteel is er eigenlijk niemand achter De Ligt en Veltman. Zeefuik en Orejuela heb ik weinig vertrouwen in als rechtsback als je met De Jong centraal achterin speelt. Magallán past in dit plaatje, maar ken de speler voor de rest niet. Daarnaast vrees ik dat De Ligt deze zomer al vertrekt en het zou mooi zijn als er dan al een vervanger een half jaar is geacclimatiseerd. Een creatieve linksback is denk ik ook wenselijk. Als De Jong basis staat, zou ik voorlopig met Wober linksback spelen, maar als De Jong geblesseerd raakt heb je eigenlijk geen creatieve speler in de verdediging over nu Sinkgraven geblesseerd is. Met een nieuwe creatieve linksback zou je Wöber dan weer naar het centrum kunnen verhuizen. Dan heb je alle posities goed dubbel bezet denk ik. Vind het lastig in schatten wat de beste positie is voor De Jong op termijn, maar ik denk dat hij volgend seizoen weer door zal schuiven naar het middenveld (denk dat 6 zijn beste positie zal zijn in de toekomst).

Veltman
Magallán (met de Jong) Orejuela/Zeefuik (zonder de Jong)

De Ligt
Magallán

De Jong
Wöber/Viergever-in zomer vervangen door Schuurs

Wöber
Aankoop
Wees welgekomen Aborah :tifoajax:

PostPosted: 14 Dec 2017 14:10 

rebuah wrote:

Je hebt uiteraard gelijk, maar als we nu verdedigende versterking nodig hebben dan ga je toch als Ajax zijnde geen speler halen die mogelijk pas tegen de winterstop van 2018 beschikbaar is (slechtste scenario)? Dat is toch geen visie en beleid. Zijn onze scoutingslijsten dan zo beperkt... dat geeft ook te denken dan.

Maar uiterlijk in de zomer zou er wel versterking moeten zijn als Viergever inderdaad vertrekt. Ik had echter gehoopt dat Ajax nu zou blijven doorpakken met een LB en extra verdediger deze winter. Zeker nu Veltman eigenlijk geen echte concurrent heeft en Sinkgraven weer maar eens langdurig is uitgeschakeld.

Mee eens en mijn vraag is ook of je voor een zomertransfer voor deze jongen moet gaan?

PostPosted: 14 Dec 2017 14:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
rebuah wrote:

Wees welgekomen Aborah :tifoajax:
Bedankt! Lees al een tijdje mee, dacht laat ik is een keer reageren ;)

PostPosted: 14 Dec 2017 15:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Na 4,5 jaar. :mrgreen: Beter laat dan nooit. Welkom, Aborah! :343: :ajaxoud:
Van een nieuwe linksback hoor je nog opvallend weinig in de media.

PostPosted: 15 Dec 2017 10:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Magallan moet dus komende zomer komen, had hem het liefst in de winterstop al erbij gehad. Wel goede zaak dat er ruim op tijd al gekeken wordt naar het komende seizoen.

Gaat er op lijken dat we dan toch voor de start van de voorbereiding een selectie hebben die op orde is.

PostPosted: 15 Dec 2017 10:45 
Erelid

Ik ben benieuwd of Ajax hem niet eerder wil gaan aantrekken als we slecht nieuws over Wober krijgen. Of gaan ze Schuurs alsnog in de winter naar Amsterdam halen?

Met deze achterhoede ga je het kampioenschap niet halen (zeker als Wober er heel lang uitligt).

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 64  Next

All times are UTC+02:00